Regenmakers losse foto's en reisverslagen topic

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9170
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Regenmakers losse foto's en reisverslagen topic

Bericht door regenmaker »

Ik dacht misschien moet ik ook maar eens een losse foto topic openen. Zeker omdat ik wel handig vind om eventuele tips te krijgen over de foto's die ik heb gemaakt. Ik begin eerst met een reisverslag van gisteren. Toen ik naar Moers, Duisburg en Krefeld ben geweest. De reis was begon als volgt:

Eerst ging ik met de stadsbus naar het station van Apeldoorn, daarna met buslijn 91 naar Arnhem en de IC naar Nijmegen. Vanaf Nijmegen ben ik met een lege VDL Citea van de NIAG op lijn SB58 naar Kleve gereisd. Toen we in Kranenburg aankwamen stroomde de bus vol, zoals gebruikelijk en werd het voor een groot gedeelte van de mensen staan geblazen. In Kleve stapte ik uit om over te stappen op lijn 44 naar Xanten Bahnhof. In Kleve had ik slechts één minuut overstaptijd en dus had ik geen tijd om foto's te maken. Op Xanten had ik nog wel net genoeg tijd om een foto te maken van de SB6 naar Wesel.

Afbeelding

Ook hier in Xanten was de overstaptijd vrij kort en dus vervolgde ik snel mijn reis naar Moers met de geel blauwe treinen van de Nordwestbahn. Opvallend vond ik dat alleen het laatste stuk van het traject van de RB31 (Xanten - Duisburg) niet geëlektrificeerd was en dus een groot gedeelte van het traject onder draad gereden met een dieseltrein, hoezo efficiënt. Eenmaal op het station van Moers aangekomen, maakte ik vrijwel direct een foto van lijn 912 die klaarstond om te vertrekken. De meeste lijnen in de regio worden gereden door de NIAG.

Afbeelding

Even later ging ik met lijn 913 van Moers Bahnhof naar het busstation Königlicher Hof in het centrum van Moers. Daar spotte ik toevallig lijn 929 naar Venlo die doordeweeks slechts driemaal per dag vanaf Vluyn-Neukirchen doorrijdt naar Venlo. Dus had veel geluk wat dat betreft. :)

Afbeelding

Vanaf Moers Königlicher Hof rijdt elk kwartier lijn 911 van en naar Kamp-Lintfort, aangezien ik dus niet lang hoefde te wachten besloot ik lijn 911 te nemen. Het was ''gezellig'' druk in de bus. Onderweg was er nog een chauffeurswissel, waarbij de stroom van de bus opeens wegviel. Gelukkig werd dit na vijf minuten verholpen en konden we alsnog verder rijden. Eenmaal aangekomen in Kamp-Lintfort maakte ik een foto van de SB10 die daar klaar stond om te vertrekken.

Afbeelding

Ik wist dat er vanuit Kamp-Lintfort een aantal keer per dag een lijn 076 van en naar Krefeld Hauptbahnhof reed. Na de vertrektijden gecheckt te hebben, besloot ik even te wachten in Kamp-Lintfort en heb daar wat gegeten en gedronken. Een half uur later kwam lijn 076 aanrijden op het busstation van Kamp-Lintfort. Het was een oude MAN bus die zijn beste tijd wel had gehad. De platen aan de binnenkant zaten los en lag een vieze doek in de bus, geen idee waar die voor was. :')

Eenmaal op het Hauptbahnhof in Krefeld aangekomen besloot ik een stukje te lopen naar de Rheinstraße. Op het stukje van het Hauptbahnhof naar de Rheinstraße lag een mooi park waar ook een voetpad was aangelegd.

Afbeelding

Onderweg maakte ik nog een aantal foto's van bussen en trams die voorbij kwamen. Onder andere deze Flexity Outlook C op lijn 042.

Afbeelding

Op de foto is goed te zien dat er twee spoorrailen zijn met verschillende groottes. De kleine van 1000 millimeter is voor de tram van Krefeld en de grote van 1435 millimeter is voor de stadtbahn van Düsseldorf die een uitloper naar Krefeld heeft. Toen ik arriveerde bij de Rheinstraße spotte ik opnieuw de MAN bus die me van Kamp-Lintfort naar Krefeld heeft gebracht, maar deze reed nu op lijn 079 naar Aldekerk.

Afbeelding

Vanaf de Rheinstraße pakte ik lijn 927 naar Duisburg Rheinhausen Markt. Onderweg kwam ik langs het chemiepark van Krefeld, waar allemaal vervallen gebouwen stonden en een mooi uitzicht over de Rijn was te bewonderen. Eenmaal aangekomen in Duisburg schoot ik nog een aantal foto's, waaronder een foto van deze Mercedes bus van de DVG, de Duisburgse stadsvervoer.

Afbeelding

Uiteindelijk ging ik met lijn 921 van de NIAG terug naar Moers en stapte ik op de trein naar Xanten om dezelfde route als de heenweg naar huis te vervolgen. Nu zal er nog wel een vraag onbeantwoord blijven: waarom ik lijn 921 van de NIAG zeg, terwijl op de foto van lijn 921 juist een DVG bus is te zien. Het antwoord daarop is simpel, dat komt omdat de lijn 921 door beide vervoerders wordt geëxploiteerd. :)

Bedankt voor het lezen van mijn eerste reisverslag! ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Regenmakers losse foto's en reisverslagen topic

Bericht door Etienne »

Met wat voort soort camera heb je de foto's gemaakt? Een aantal zijn toch best wel (flink) bewogen, dat is jammer :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9170
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Regenmakers losse foto's en reisverslagen topic

Bericht door regenmaker »

Panasonic Lumix DMC-FS10, niet zo'n duur dingetje. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Regenmakers losse foto's en reisverslagen topic

Bericht door Daniel »

Jammer van de onscherpte van enkele foto's ja. Maargoed, je wilde tips: hetgene wat mij eigenlijk als eerste opviel was dat er heel veel straat onder de bus op de foto staat en bijna geen lucht erboven wat een wat onnatuurlijk effect geeft. Andersom ziet het er al beter uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9170
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Regenmakers losse foto's en reisverslagen topic

Bericht door regenmaker »

Afbeelding

Foto gemaakt op 11 april 2016 in Dinxperlo, vlak bij de grens met Duitsland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9170
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Regenmakers losse foto's en reisverslagen topic

Bericht door regenmaker »

Op 1 augustus 2016 heb ik een kleine rondtrip gemaakt door noordwest-Niedersachsen (grensgebied met Duitsland). De plaatsen die ik heb aangedaan waren Meppen, Papenburg, Leer en Emden. De belangrijkste verbinding van de regio wordt gevormd door de treindienst RE15 van Westfalenbahn . Het busvervoer is grotendeels op scholieren gericht en op zondag rijden er geen bussen in Meppen, Leer en Papenburg.

Afbeelding
MAN Lion's City G van Weser-Ems bus net aangekomen vanuit Emden.

Afbeelding
Een FLIRT3 rijstel van de Westfalenbahn op Emden Hbf staat klaar om te vertrekken richting Münster.

Afbeelding
Twee FLIRT3 rijstellen van de Westfalenbahn te Papenburg op weg naar Münster.

Afbeelding
MAN Lion's City van de Stadtwerke Emden, de stadsvervoeder van Emden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9170
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Regenmakers losse foto's en reisverslagen topic

Bericht door regenmaker »

*Blaast een dikke laag stof af*

Op 3 juli 2017 was ik niet ver van huis, namelijk in Deventer. Ik was daar vooral om het nieuwe busstation eens goed te kunnen bekijken, aangezien ik er eigenlijk amper kom. Toen ik op het busstation stond had ik de mogelijkheid om deze foto te schieten van lijn 4 naar Schalkhaar.
Afbeelding

Gisteren was het weer eens tijd voor een rondje Nordrhein-Westfalen. Ik ging eerst van Arnhem Centraal met de RE19 naar Oberhausen Hbf en toen met de RE3 naar Dortmund Hbf. Ik had ook via Enschede kunnen gaan, maar het stuk Enschede Dortmund duurt me altijd veel te lang. Het verbaasd me altijd dat mensen in Duitsland al om 10:00 uur aan het bier zitten in de trein op een doordeweekse dag. Ook komen er met regelmaat mensen bierblikjes zoeken in de prullenbakken in de trein. Maar goed eenmaal aangekomen op het hauptbahnhof naar Dortmund kon ik meteen lijn 460 pakken naar Kirchlinde. In Kirchlinde had ik tijd op de bus op de foto te zetten.

Afbeelding

Later die dag belandde ik met de BOGESTRA in de naburige stad Bochum. Eenmaal aangekomen in Bochum-Langendreer was het goed te zien dat men nog druk bezig is de laatste hand te leggen aan de tramsporen die deze herfst in gebruik genomen moeten worden door lijn 302. Op het nieuw gebouwde knooppunt Langendreer Markt kon ik de volgende foto schieten inclusief alle snoeren voor de tijdelijke verkeerslichten.

Afbeelding

Vanaf Langendreer ging het verder naar de Ruhr Universität van Bochum waar ik de U35 pakte naar Bochum Hbf. De U35 zat echt propvol door een storing waardoor in beide richtingen bij hetzelfde perron gestopt moest worden. :') Daarna ging ik weer langzaam richting Nederland.

Dit was mijn korte verslagje alweer. Hopelijk hebben jullie er toch van genoten. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten