Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:TCR rijdt niet in de vakanties aangezien het dan ook veel minder druk is.
Behlave natuurlijk op lijnen die volledig door TCR worden gereden en bijvoorbeeld geen scholierenlijn zijn. Overigens zag ik vorige week en voor een gedeelte ook deze week via ovzoeker dat TCR 398 (Mercedes 0405G) op lijn 622 vanaf Breda naar Zundert reed.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Jij was toch degene die ons vertelde dat de transferium bussen elektrisch werden? Of bedoel je iets anders?
Ja dat heeft mijn vader gehoord en aan mij verteld toen ik dagje met hem mee ging rijden in de bus.
Hij vertelde mij dat het een elektrische VDL Citea zou zijn omdat ie tijdje op de stalling stond en dat er paar chauffeurs uitleg hebben gehad waaronder hij zelf. Maar jah het zijn maar geruchten niets is 100%
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

busfanNL schreef:Super bedankt voor de info en de toffe foto Michaël. Nog een vraagje. Rijdt TCR ook in de vakanties versterking?
TCR rijdt in de vakanties en in het weekend naar de Efteling (lijn 800 & 801) met een divers wagenpark.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Volgens ov-radar rijdt er tussen Waspik en Sprang-Capelle richting Waalwijk (tijd:10:26) lijn 310 naar Bergen op Zoom met de 22165 (bus met handheld). :roll: Weet iemand welke bus dit is? een door TCR gehuurden Scania of een andere bus.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Joshua »

Afgelopen woensdag was ik een beetje verbaast toen ik op Lijn 91 van Cuijk naar Uden deze bus zag rijden:
Afbeelding

Deze Arriva lijn wordt btw uitbesteed aan Van Dijk, dus er rijden wel vaker touringcars op. Meestal van die kleine busjes met maar 17 zitplaatsen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

In zowel Chrome als Firefox wordt de afbeelding niet weergegeven.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Dat zal ongetwijfeld wel zijn omdat die Sprinterbusjes net een maatje te klein zijn in de spitsuren en dat er daarom twee bussen van TCR die kant op gedirigeerd zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Aking »

Hainje schreef:In zowel Chrome als Firefox wordt de afbeelding niet weergegeven.
Ik zag hem thuis wel, maar hier op m'n mobiel is ie nu pleite...

Uit m'n hoofd was 't 'n bus met nummer 5133
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Op de foto staat een uit Waterland ontsnapte R-Net-Scania.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Van Dijk rijdt met de scania's 5014 en 5033, deze zijn er sinds kort, de 20persoons busjes boden niet genoeg capaciteit.

Overigens is de 5033 sinds vrijdag voorzien van Albatros en rijdt onder voertuignummer 40!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Op de foto staat een uit Waterland ontsnapte R-Net-Scania.
Jij ziet de foto wel staan?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

In Tapatalk zie ik hem ja. Ben vandaag nog niet op mijn Mac op het internet geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Ik heb hem vorige week ook op de foto gezet!

Afbeelding

Hier was hij nog niet voorzien van albatros waardoor het ledbord nog niet werkt, inmiddels dus wel voorzien van albatros (voertuignummer: 40).
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Maar is de bus/chauffeurs nou van TCR of van Van Dijk?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

De chauffeurs zijn in ieder geval van Van Dijk, Arriva heeft immers een contract met van Dijk voor het uitvoeren van o.a. lijn 91. Het kan zijn dat de bus wel eigendom blijft van TCR, dat weten andere mensen hier vast beter dan ik.
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Hoe komen ze aan het nummer 40? Waarom zo laag?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Het taxibedrijf is niet zo heel groot. Je ziet bij dergelijke bedrijven vaak dat ze met het nummeren van hun bussen gewoon optellen. Je zou dus kunnen zeggen dat dit de 40e bus is die voor Taxi van Dijk rijdt. Beetje hetzelfde idee als van Oeveren in de provincie Zeeland.
🍉
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Dan heb ik al een vermoeden wat men gaat doen met de 337 en 1807 die eerst dienst deden op onder andere lijn 91. Deze twee bussen zullen hoogstwaarschijnlijk ingezet gaan worden op de nieuwe buslijn voor Grave -Cuijk.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Nieuwe lijn tussen Grave en Cuijk? Enlighten us please? :D
En van welke maatschappij zijn de 337 en 1807? Want nu kan ik niet op Google zoeken om te zien welk type bussen dit zijn.
🍉
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vandaag gezien bij Arriva garage in Den Bosch 3 nieuwe oplaad punten voor de VDL Citea Electric :pos:

op de plek waar deze bus stond paar weken terug.
Binnenkort ook bij de Transferium bushaltes komen er palen te staan om de bus in dienst op te laden.
De drie Citea's zijn dus voor Lijn 60, 70 & 80 en het gaan heel misschien ook 3 deurs bussen worden.
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Op de Bredase stadsdienst komt binnenkort een hybride Volvo 7900 te rijden. Zag hem vandaag bij de Volvo garage in Breda staan. Wagenparknummer 7299.

En ik zeg het alvast voordat de reacties komen. Het is niet dezelfde die bij Veolia heeft gereden. Die is voor zover bekend gesloopt.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Hainje schreef:Nieuwe lijn tussen Grave en Cuijk? Enlighten us please? :D
En van welke maatschappij zijn de 337 en 1807? Want nu kan ik niet op Google zoeken om te zien welk type bussen dit zijn.
Na de aankomende zomervakantie komt er een nieuwe lijn die in Grave en Cuijk moet gaan rijden. Er wer in eerste instantie gesproken over een buurtbus, maar er is helaas nog niet veel bekent over het materieel dat men gaat gebruiken of überhaupt wat de route gaat worden. Voor alsnog is het enige wat men heeft laten weten dat men van uit de gemeentes in gesprek zijn met Arriva en de buurtbus vereniging (Gassel - Beers voorheen verantwoordelijk voor lijn 238). Ook is er al wel aangegeven dat de wijk 'de Heeswijkse Kampen' opgenomen zal worden in de nieuwe route.
Het zal mij dan ook niets verbazen dat er tevens ook gesprekken gevoerd worden met taxicentrale Van Dijk om eventueel extra ritten te rijden. De 337 en 1807 van taxicentrale Van Dijk Cuijk kunnen dus op de toekomstige nieuwe lijn rijden en in de tussentijd is inzet op lijn 638 Grave - Cuijk een reële optie.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:Op de Bredase stadsdienst komt binnenkort een hybride Volvo 7900 te rijden. Zag hem vandaag bij de Volvo garage in Breda staan. Wagenparknummer 7299.

En ik zeg het alvast voordat de reacties komen. Het is niet dezelfde die bij Veolia heeft gereden. Die is voor zover bekend gesloopt.

Geen foto van kunnen maken ?? jammer zeg.
Maar het zal wel een mooie zijn :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Michael schreef:Het is niet dezelfde die bij Veolia heeft gereden. Die is voor zover bekend gesloopt.
Dat is ook snel!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Klopt. Ik had hier ook iets over gepost op Facebook en ik citeer 1 van de reacties:
Slopen / vernietigen is mogelijk om sporen te wissen. Fabrikanten willen zo voorkomen dat anderen ontdekken wat ze ontwikkelen en testen bij nieuwe bussen omdat andere fabrikanten zo aan "gevoelige" informatie kunnen komen.
Zit wel een logica in. De Veolia 5884 (Demo Volvo 8900 zou ook gesloopt zijn)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten