Buschauffeur bedreigd met kapmes in Amersfoort

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Buschauffeur bedreigd met kapmes in Amersfoort

Bericht door Daniel »

Buschauffeur bedreigd met kapmes in Amersfoort
AMERSFOORT - In Amersfoort is zaterdagavond een buschauffeur overvallen door drie jongens met een kapmes. Het gebeurde rond 22.30 uur op de Albert Schweitzersingel. De jongens sloegen met het mes op de betaaltafel en bedreigden de chauffeur. Ze gingen ervandoor met een "gering bedrag", aldus een woordvoerder van busmaatschappij Connexxion.
De chauffeur is geschrokken, maar bleef ongedeerd. De daders zijn goed te zien op beelden van de busmaatschappij, zegt de woordvoerder, omdat de bus is uitgerust met camera's. Connexxion heeft aangifte gedaan.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Buschauffeur bedreigd met kapmes in Amersfoort

Bericht door sirvinniei »

Weer een buschauffeur overvallen? Snappen ze nog steeds niet dat daar weinig te halen valt?
Ik heb geen onderschrift
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: Buschauffeur bedreigd met kapmes in Amersfoort

Bericht door jamy015 »

CONTANT
Overvallen op buschauffeurs gebeuren geregeld. Veel busmaatschappijen zouden daarom het contant betalen in de bus het liefst afschaffen, maar dat is wettelijk nog niet mogelijk.

Na verschillende incidenten heeft Amsterdam maatregelen aangekondigd. Zo kunnen buspassagiers in de hoofdstad vanaf eind dit jaar alleen nog maar met pin betalen. Dat zou eigenlijk pas in 2018 worden ingevoerd.
Huh? Ze willen het invoeren, terwijl het wettelijk niet mogelijk is?
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buschauffeur bedreigd met kapmes in Amersfoort

Bericht door waldo79 »

Daarmee kun je de politiek onder druk zetten de wetgeving te moderniseren...althans, dat lijkt me aannemelijk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buschauffeur bedreigd met kapmes in Amersfoort

Bericht door Z2N »

Wetten zijn ook maar regels inkt in een boek, en die kun je wijzigen als de realiteit daarom vraagt. Feit is dat er bekende voorbeelden zijn van busnetwerken die geen contant geld meer hebben om veiligheidsrisico's, het beste van die voorbeelden is Londen waar je tegenwoordig een Oyster Card of een pinpas met contactloos betalen nodig hebt om mee te mogen in de bus.

Eerlijk gezegd zie ik geen enkele reden om contant geld niet af te schaffen op de bus: de wereld is aan het digitaliseren, en de OV-chipkaartinfrastructuur maakt het mogelijk om het Londense model in te voeren. Om de privacybobo's blij te houden kan je met contant geld nog anonieme chipkaarten laden bij automaten, maar de chauffeurs hebben dan geen contant geld meer nodig. En met de betere technologie kan je ook meer service bieden aan de reizigers, door inchecken met pinpassen en smartphones mogelijk te maken. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buschauffeur bedreigd met kapmes in Amersfoort

Bericht door AppleMoose »

De ene service vervangen door een ander noem ik niet meer service bieden :wink:
Daarnaast zijn er genoeg redenen te bedenken om contantgeld te behouden in de bus maar snap ik de vervoerders wel waarom ze er van afwillen.
Buiten dat is en blijft het van de zotte dat er lieden zijn die geen enkel respect tonen voor anderen en zelf weigeren fatsoenlijk werk te verrichten om geld te verdienen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 173 gasten