Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ja, volgens mij is dat gewoon één systeem inderdaad. Gekke is dat de NS-site blijkbaar wel bijgewerkte informatie heeft:
Amsterdam C-Hannover Hbf-Berlin Ostbahnhof
Wanneer
zaterdag 19 en zondag 20 maart
Oorzaak
door werkzaamheden
Advies
U kunt gebruikmaken van de bussen en ga eerder op reis
- zaterdag kan InterCity Berlijn niet rijden in Nederland; reis tussen Deventer, Hengelo, Almelo en Bad Bentheim met de bus
- zaterdag en zondag rijdt InterCity Berlijn niet tussen Berlijn Hbf en Berlijn Ostbahnhof; reis met binnenlandse treinen en houdt rekening met extra overstaptijd
Extra reistijd
geen extra reistijd
Zelfde informatie als op rijdendetreinen staat.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat het busvervoer binnen Nederland geen extra reistijd kost, maar goed...
Persoonlijk denk ik dat mensen eerst kijken naar het traject en de datum, dan naar het kopje "extra reistijd". Staat er bij "extra reistijd" dat de reis niet langer duurt, dan leest men de rest van het bericht verder ook niet of amper. De oorzaak zal mensen vaak al helemaal een rotzorg zijn. Wilde gok, maar ik zit er denk ik niet ver vanaf.
De automatische omroepen die ik vanochtend op Utrecht Centraal hoorde, waren wat apart. Voorbeeld:
normaal: De intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Zaandam en Den Helder zachter: negen uur tien stilte normaal: vertrekt over ongeveer vijf minuten.
Het klonk wat amateuristisch, alsof iemand wat uit verschillende bronnen bij elkaar had lopen knippen en plakken. En het woord "van" ontbrak ook. Misschien een onbedoeld resultaat van de werkzaamheden van vannacht?
Dat was mij ook opgevallen vandaag. Afgelopen avond zag ik tegen een uur of tien op Rotterdam Centraal de mededeling dat de omroep niet meer werkte. Wellicht was er een storing?
Rond half negen miste op Utrecht inderdaad ook de "van". Iets daarvoor stond in Arnhem ook op het bord dat de omroep niet werkte, ondertussen werd er vrolijk omgeroepen (al waren dat wel automatische berichten volgens mij)
Tochjo schreef:De automatische omroepen die ik vanochtend op Utrecht Centraal hoorde, waren wat apart. Voorbeeld:
normaal: De intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Zaandam en Den Helder zachter: negen uur tien stilte normaal: vertrekt over ongeveer vijf minuten.
Het klonk wat amateuristisch, alsof iemand wat uit verschillende bronnen bij elkaar had lopen knippen en plakken. En het woord "van" ontbrak ook. Misschien een onbedoeld resultaat van de werkzaamheden van vannacht?
Die pauze zit er nog in, hoorde het rond vijf uur in Ah zom en ik vind het best irritant klinken. Het lijkt net alsof Tuffie even bevriest... en het omroepbericht duurt al zo lang
Zondag is nieuwe software geinstalleerd voor de nieuwe verstoringsinformatie (de schermen deden het niet zaterdag op zondag). Het zou mij niks verbazen als er nog iets niet helemaal lekker gaat met de mp3tjes.
Overigens net een servicemedewerker die bij de InterCitynightline stond en beweerde dat het ding niet in Düsseldorf stopte :X
Tegen de tijd dat ze uit de railpocket had getoverd dat dat wel zo was, waren de deuren natuurlijk al dicht. :') Fijn, want de volgende verbinding is morgenochtend om een uur of 7 :X :X :X
albertjan96 schreef:Binnenkort kunnen we dus ook de geautomatiseerde omroep van verstoringsberichten verwachten?
Tenzij Tuffy wat sneller gaat praten in die automatische omroep hoop ik dat niet, dan heb je al drie alternatieve treinen gemist voordat het verstoringsbericht afgelopen is
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Aking schreef:Overigens net een servicemedewerker die bij de InterCitynightline stond en beweerde dat het ding niet in Düsseldorf stopte :X
Tegen de tijd dat ze uit de railpocket had getoverd dat dat wel zo was, waren de deuren natuurlijk al dicht. :') Fijn, want de volgende verbinding is morgenochtend om een uur of 7 :X :X :X
En ik beweerde dattie WEL in Düsseldorf stopte, maar omdat de Servicemedewerker dus beweerde van niet stapten ze niet in.
Hopelijk zitten ze ondertussen dus in een taxi die kant op, ik zou in ieder geval niet blij zijn als ik door verkeerde informatie 10 uur op een station vastzit :') :X
Mjah ik vind het persoonlijk best schandalig dat je als Servicemedewerker specifiek bij DEZE trein op het perron staat, en dat je dan onjuiste informatie verteld omdat je blijkbaar de juiste informatie niet paraat hebt... :X
Het is nu een maand of drie dat die IC-rijtuigen al binnen Nederland opengesteld zijn, dan hoor je zoiets toch te weten. Dat je niet precies weet waar in Oostenrijk de Sneeuwexpress (of hoe heet dat ding) allemaal stopt kan ik nog inkomen, maar dit ding rijdt al een maand of 3 elke dag.
Vroegah bij EETC hadden wij een klein kaartje met de dienstregeling er op. Misschien een idee om zoiets (met treinsamenstelling) ook bij T&S in elkaar te knutselen? (A)
Aking schreef:Mjah ik vind het persoonlijk best schandalig dat je als Servicemedewerker specifiek bij DEZE trein op het perron staat, en dat je dan onjuiste informatie verteld omdat je blijkbaar de juiste informatie niet paraat hebt... :X