Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
* De teksten bij de foto's uit Ekeren zijn verkeerd. Er moet lijn 27A i.p.v. 11Y staan. Een dom foutje. *
Afgelopen maandag vond ik het in de middag, na de regen van ochtend en de nacht ervoor, de hoogste tijd om vanaf mijn vakantieadres in Nispen eens een kijkje te nemen bij de boog in het Belgische Ekeren van en naar de Antwerpse haven. Onderweg naar het station van Essen kwam ik toevallig een Benelux tegen waarvan de Bs achter de loc zat. Iets wat ik overigens bij nog 3 andere stammen die dag zag:
Zoals gebruikelijk was de Benelux te laat, maar nu zoveel dat de Thalys er vlak achter zou moeten zitten. Daar bleef ik dan nog even op wachten en met succes:
Na het halen van een retourtje Ekeren in Essen (een lekker groot kaartje ) voor € 6,90 zag ik dat de werktrein voor de weekendwerkzaamheden tussen Essen en Kalmthout hier opgesteld stond:
De loc, de broer van de ACTS 6700-serie, van dichterbij:
Hierna ging het met de L-trein t2785 (en met een Varkensneus dus) naar Ekeren. Vanaf daar was het nog een klein stukje lopen naar de fotostek langs de boog. Onderweg zag ik nog een altijd leuke taalvariatie van de Vlamingen :
Onderweg over het zandpad kwam al de eerste trein langs. Een Cargo die nog net in het zonnetje reed:
Bij aankomst bij de fotostek volgde al snel een los locje vanuit de haven. Iets wat ik later vaker zou zien in beide richtingen:
De volgende trein was een echte Cargo:
Hierna volgde als afwisseling loc 2378 met 4 M4-rijtuigen als P-trein 8280 vanuit de haven opweg naar Aarschot:
Nog meer afwisseling kwam er door een buitenlandse gast en wel door deze loc van SNCF die voor een rood sein liep:
Na deze loc werd het wat rustiger. Om de tijd te doden werd de natuur om mij heen wat bekeken:
In de haven was een chemiebedrijf aardig af aan het fakkelen. Of de sirenes die ik tegelijkertijd hoorde hiermee te maken hadden weet ik niet:
Na bijna een half uur volgde de volgende P-trein en wel deze Varkensneus 840 als P-trein 8250 naar Sint-Niklaas:
Het zonnetje kwam steeds minder tevoorschijn en dat is hier ook te zien met 2 losse locjes:
Vlak erachter zaten 2 broertjes die nu wel wat bij hun hadden, alleen zat de lading jammergenoeg niet direct achter de locs, maar vrijwel achteraan:
Na supersnel bezoek vanuit de lucht...:
...volgde een erg lang treintje die ook nog eens met Reeks 23 in dubbeltractie reed :
Na bijna 2 uur begon het langzamerhand etenstijd te worden en ging ik weer terug naar Essen. Onderweg kwam ik om het af te leren nog een Cargo tegen. Ook nu weer Reeks 23 in dubbeltractie, maar nu was de sliert erachter een flink stuk langer:
Als trein naar Essen trof ik toevallig een P-trein en deze werd gereden door 2 Duikbrillen. De eerste keer dat ik hierin zat. :) De Duikbrillen na aankomst in Essen:
Tot slot een combi van 2 Varkensneuzen die tijdens de spits 2 slagen op de L-trein Roosendaal - Antwerpen rijdt, zoals hier te zien is in trein t2788:
Afgelopen maandag vond ik het in de middag, na de regen van ochtend en de nacht ervoor, de hoogste tijd om vanaf mijn vakantieadres in Nispen eens een kijkje te nemen bij de boog in het Belgische Ekeren van en naar de Antwerpse haven. Onderweg naar het station van Essen kwam ik toevallig een Benelux tegen waarvan de Bs achter de loc zat. Iets wat ik overigens bij nog 3 andere stammen die dag zag:
Zoals gebruikelijk was de Benelux te laat, maar nu zoveel dat de Thalys er vlak achter zou moeten zitten. Daar bleef ik dan nog even op wachten en met succes:
Na het halen van een retourtje Ekeren in Essen (een lekker groot kaartje ) voor € 6,90 zag ik dat de werktrein voor de weekendwerkzaamheden tussen Essen en Kalmthout hier opgesteld stond:
De loc, de broer van de ACTS 6700-serie, van dichterbij:
Hierna ging het met de L-trein t2785 (en met een Varkensneus dus) naar Ekeren. Vanaf daar was het nog een klein stukje lopen naar de fotostek langs de boog. Onderweg zag ik nog een altijd leuke taalvariatie van de Vlamingen :
Onderweg over het zandpad kwam al de eerste trein langs. Een Cargo die nog net in het zonnetje reed:
Bij aankomst bij de fotostek volgde al snel een los locje vanuit de haven. Iets wat ik later vaker zou zien in beide richtingen:
De volgende trein was een echte Cargo:
Hierna volgde als afwisseling loc 2378 met 4 M4-rijtuigen als P-trein 8280 vanuit de haven opweg naar Aarschot:
Nog meer afwisseling kwam er door een buitenlandse gast en wel door deze loc van SNCF die voor een rood sein liep:
Na deze loc werd het wat rustiger. Om de tijd te doden werd de natuur om mij heen wat bekeken:
In de haven was een chemiebedrijf aardig af aan het fakkelen. Of de sirenes die ik tegelijkertijd hoorde hiermee te maken hadden weet ik niet:
Na bijna een half uur volgde de volgende P-trein en wel deze Varkensneus 840 als P-trein 8250 naar Sint-Niklaas:
Het zonnetje kwam steeds minder tevoorschijn en dat is hier ook te zien met 2 losse locjes:
Vlak erachter zaten 2 broertjes die nu wel wat bij hun hadden, alleen zat de lading jammergenoeg niet direct achter de locs, maar vrijwel achteraan:
Na supersnel bezoek vanuit de lucht...:
...volgde een erg lang treintje die ook nog eens met Reeks 23 in dubbeltractie reed :
Na bijna 2 uur begon het langzamerhand etenstijd te worden en ging ik weer terug naar Essen. Onderweg kwam ik om het af te leren nog een Cargo tegen. Ook nu weer Reeks 23 in dubbeltractie, maar nu was de sliert erachter een flink stuk langer:
Als trein naar Essen trof ik toevallig een P-trein en deze werd gereden door 2 Duikbrillen. De eerste keer dat ik hierin zat. :) De Duikbrillen na aankomst in Essen:
Tot slot een combi van 2 Varkensneuzen die tijdens de spits 2 slagen op de L-trein Roosendaal - Antwerpen rijdt, zoals hier te zien is in trein t2788:
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Leuke foto's: vele zijn ook goed in de zon genomen. :D
Over die 2x Reeks 23 voor een korte trein: misschien werd die trein later langer?
Over die 2x Reeks 23 voor een korte trein: misschien werd die trein later langer?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Of je moet je locs gewoon overbrengen?
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Best wel fataal die laatste plaat bij de Boog bij Ekeren, 2 klassieke Eloks, zon schijnt, goed beladen containertrein en dan loop je dus net weg.. Balen dan...
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Die P-treinen, waar starten die? Is er daar ergens in de haven een station voor reizigers?
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Die komen van Sint Niklaas en van Aarschot. De P-treinen die in Essen komen, gaan overigens naar Antwerpen Berchem.Caspar schreef:Die P-treinen, waar starten die? Is er daar ergens in de haven een station voor reizigers?
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Aan de rand van het havengebied is er ergens tussen de Noorderlaan en rijksweg A12 een station voor reizigers waar alleen die 2 P-treinen stoppen.Caspar schreef:Die P-treinen, waar starten die? Is er daar ergens in de haven een station voor reizigers?
Ja, dat was inderdaad balen. Ik had geen tijden van de goederentreinen, dus alles was maandag op de gok genomen. Alleen van de 2 P-treinen had ik tijden.BR628 schreef:Best wel fataal die laatste plaat bij de Boog bij Ekeren, 2 klassieke Eloks, zon schijnt, goed beladen containertrein en dan loop je dus net weg.. Balen dan...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Dat zal station Antwerpen-Haven zijn, met vooral veel bussen op de vertrekstaatmb90 schreef:Aan de rand van het havengebied is er ergens tussen de Noorderlaan en rijksweg A12 een station voor reizigers waar alleen die 2 P-treinen stoppen.Caspar schreef:Die P-treinen, waar starten die? Is er daar ergens in de haven een station voor reizigers?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
98 reizigers per dag volgens Wikipedia Vind je het gek, met dat handjevol treinen per dag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Nou dat zijn meer reizigers dan sommige Nederlandse stations die wel zeven dagen per week van vroeg tot laat worden bediend... :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Ja, weet je hoe fucking moeilijk dat is? Smorgens vroeg 2 treinen heen, smiddags 2 treinen terug. En een taxi vanuit Ekeren heeft geen zin, want als niet-werknemer kom je dat emplacement niet op. Ben echt benieuwd hoe ik dat ooit nogeens ga oplossen :?Reiziger Ddrs schreef: Dat zal station Antwerpen-Haven zijn, met vooral veel bussen op de vertrekstaat
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
's Ochtends heen, 8 uur lang over het perronnetje heen en weer dansen en 's middag weer terug
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Hoe denk je dat die 2 machinisten hun dag doorkomen? Ik zal moeten leren klaverjassenwaldo79 schreef:'s Ochtends heen, 8 uur lang over het perronnetje heen en weer dansen en 's middag weer terug
Ehmm dit is geen grapje, dit schijnt dus echt zo te gaan :?
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Gewoon leeg mat heen/terug. En jij kan er ook wel heen met de bus, net zo makkelijk.
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Oh jj hebt het al onderzocht begrijp ikBR628 schreef:Gewoon leeg mat heen/terug. En jij kan er ook wel heen met de bus, net zo makkelijk.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 08 nov 2008, 20:50
- Locatie: FGSP
Re: Treintjes in de boog bij het Belgische Ekeren en meer
Die trein reed in Treinschakeling is heel iets anders dan Dubbeltractiemeltrain schreef:Leuke foto's: vele zijn ook goed in de zon genomen. :D
Over die 2x Reeks 23 voor een korte trein: misschien werd die trein later langer?
Treinschakeling = 2 compatibele loc's met 1 bestuurder
Dubbeltractie zelfde als hierboven maar met 2 bestuurder
125 jaar Kusttram in 2010
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten