OVer Missers in de Reisinformatie #43

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Geert »

Ja, volgens mij is dat gewoon één systeem inderdaad. Gekke is dat de NS-site blijkbaar wel bijgewerkte informatie heeft:
Amsterdam C-Hannover Hbf-Berlin Ostbahnhof
Wanneer
zaterdag 19 en zondag 20 maart

Oorzaak
door werkzaamheden

Advies
U kunt gebruikmaken van de bussen en ga eerder op reis
- zaterdag kan InterCity Berlijn niet rijden in Nederland; reis tussen Deventer, Hengelo, Almelo en Bad Bentheim met de bus
- zaterdag en zondag rijdt InterCity Berlijn niet tussen Berlijn Hbf en Berlijn Ostbahnhof; reis met binnenlandse treinen en houdt rekening met extra overstaptijd

Extra reistijd
geen extra reistijd
Zelfde informatie als op rijdendetreinen staat.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat het busvervoer binnen Nederland geen extra reistijd kost, maar goed...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Suus »

Daarom ook "ga eerder op reis".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Geert »

... waardoor de reisduur langer wordt...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hainje »

Persoonlijk denk ik dat mensen eerst kijken naar het traject en de datum, dan naar het kopje "extra reistijd". Staat er bij "extra reistijd" dat de reis niet langer duurt, dan leest men de rest van het bericht verder ook niet of amper. De oorzaak zal mensen vaak al helemaal een rotzorg zijn. Wilde gok, maar ik zit er denk ik niet ver vanaf.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Ardan »

Altijd lachen met die onder een ander nummertje ingelegde treinen. Rijdt-ie wel of rijdt-ie niet? :P
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

NS kondigde de 122 heel leuk met +8 aan, waar de Duitsers het hebben over +35, maar ze zijn wakker ondertussen... Nu +27 :')
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Tochjo »

De automatische omroepen die ik vanochtend op Utrecht Centraal hoorde, waren wat apart. Voorbeeld:

normaal: De intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Zaandam en Den Helder
zachter: negen uur tien
stilte
normaal: vertrekt over ongeveer vijf minuten.

Het klonk wat amateuristisch, alsof iemand wat uit verschillende bronnen bij elkaar had lopen knippen en plakken. En het woord "van" ontbrak ook. Misschien een onbedoeld resultaat van de werkzaamheden van vannacht?
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door MarkNL »

Dat was mij ook opgevallen vandaag. Afgelopen avond zag ik tegen een uur of tien op Rotterdam Centraal de mededeling dat de omroep niet meer werkte. Wellicht was er een storing?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Rond half negen miste op Utrecht inderdaad ook de "van". Iets daarvoor stond in Arnhem ook op het bord dat de omroep niet werkte, ondertussen werd er vrolijk omgeroepen (al waren dat wel automatische berichten volgens mij)
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door PatrickM »

Beetje pronken dat je een "nieuwe" busverbinding hebt, en het dan nog fout doen ook...

Afbeelding
Spoiler: show
het is een pendelbus naar het Admiraal de ruyter ziekenhuis, niet naar admiraal de ziekenhuis ruyter... Staat al ongeveer 2 maanden op de borden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door busfanNL »

Geweldig :lol:
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 21 mar 2016, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door albertjan96 »

Tochjo schreef:De automatische omroepen die ik vanochtend op Utrecht Centraal hoorde, waren wat apart. Voorbeeld:

normaal: De intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Zaandam en Den Helder
zachter: negen uur tien
stilte
normaal: vertrekt over ongeveer vijf minuten.

Het klonk wat amateuristisch, alsof iemand wat uit verschillende bronnen bij elkaar had lopen knippen en plakken. En het woord "van" ontbrak ook. Misschien een onbedoeld resultaat van de werkzaamheden van vannacht?
Die pauze zit er nog in, hoorde het rond vijf uur in Ah zom en ik vind het best irritant klinken. Het lijkt net alsof Tuffie even bevriest... en het omroepbericht duurt al zo lang :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Zondag is nieuwe software geinstalleerd voor de nieuwe verstoringsinformatie (de schermen deden het niet zaterdag op zondag). Het zou mij niks verbazen als er nog iets niet helemaal lekker gaat met de mp3tjes.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door albertjan96 »

Binnenkort kunnen we dus ook de geautomatiseerde omroep van verstoringsberichten verwachten?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

webguy schreef: Het zou mij niks verbazen als er nog iets niet helemaal lekker gaat met de mp3tjes.
Zijn dat mp3tjes ja?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Ja, zit slim systeem achter.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Ik had om een of andere reden een exotischer formaat verwacht. .nsa ofzo (NS audioformat 8-) )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hainje »

Of FLAC AfbeeldingAfbeelding
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Je piemel is flac! (A)

Overigens net een servicemedewerker die bij de InterCitynightline stond en beweerde dat het ding niet in Düsseldorf stopte :X

Tegen de tijd dat ze uit de railpocket had getoverd dat dat wel zo was, waren de deuren natuurlijk al dicht. :') Fijn, want de volgende verbinding is morgenochtend om een uur of 7 :X :X :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

albertjan96 schreef:Binnenkort kunnen we dus ook de geautomatiseerde omroep van verstoringsberichten verwachten?
Tenzij Tuffy wat sneller gaat praten in die automatische omroep hoop ik dat niet, dan heb je al drie alternatieve treinen gemist voordat het verstoringsbericht afgelopen is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Overigens net een servicemedewerker die bij de InterCitynightline stond en beweerde dat het ding niet in Düsseldorf stopte :X

Tegen de tijd dat ze uit de railpocket had getoverd dat dat wel zo was, waren de deuren natuurlijk al dicht. :') Fijn, want de volgende verbinding is morgenochtend om een uur of 7 :X :X :X
En jij moest zeker naar Düsseldorf? :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Nee, ik kwam net met t ding uit Amsterdam.

En ik beweerde dattie WEL in Düsseldorf stopte, maar omdat de Servicemedewerker dus beweerde van niet stapten ze niet in.

Hopelijk zitten ze ondertussen dus in een taxi die kant op, ik zou in ieder geval niet blij zijn als ik door verkeerde informatie 10 uur op een station vastzit :') :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hainje »

Ik denk dat de leidinggevende van die servicemedewerkster ook niet echt geamuseerd zal zijn. Los van het feit of je haar dit kwalijk kan nemen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Mjah ik vind het persoonlijk best schandalig dat je als Servicemedewerker specifiek bij DEZE trein op het perron staat, en dat je dan onjuiste informatie verteld omdat je blijkbaar de juiste informatie niet paraat hebt... :X

Het is nu een maand of drie dat die IC-rijtuigen al binnen Nederland opengesteld zijn, dan hoor je zoiets toch te weten. Dat je niet precies weet waar in Oostenrijk de Sneeuwexpress (of hoe heet dat ding) allemaal stopt kan ik nog inkomen, maar dit ding rijdt al een maand of 3 elke dag. :roll:

Vroegah bij EETC hadden wij een klein kaartje met de dienstregeling er op. Misschien een idee om zoiets (met treinsamenstelling) ook bij T&S in elkaar te knutselen? (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Mjah ik vind het persoonlijk best schandalig dat je als Servicemedewerker specifiek bij DEZE trein op het perron staat, en dat je dan onjuiste informatie verteld omdat je blijkbaar de juiste informatie niet paraat hebt... :X
Ja dat veranderd de zaak natuurlijk. :')
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten