Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Jasper073 schreef:Vandaag gezien bij Arriva garage in Den Bosch 3 nieuwe oplaad punten voor de VDL Citea Electric :pos:

op de plek waar deze bus stond paar weken terug.
Binnenkort ook bij de Transferium bushaltes komen er palen te staan om de bus in dienst op te laden.
De drie Citea's zijn dus voor Lijn 60, 70 & 80 en het gaan heel misschien ook 3 deurs bussen worden.
Afbeelding
Geen bus maar wel 3 laadpunten? Dan zal ie dit weekend er vast nog niet staan als ik dienst heb. -o-
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hierbij 2 foto's van de Arriva 7299:
Afbeelding
Afbeelding

(Foto's zijn niet door mij gemaakt. Ik heb wel toestemming van de eigenaar van deze foto's om ze hier te plaatsen)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef: En van welke maatschappij zijn de 337 en 1807? Want nu kan ik niet op Google zoeken om te zien welk type bussen dit zijn.
Dit zijn Sprinter City's van Taxi van Dijk. De 337 heeft een lange tijd vooral op lijn 93 gereden (bouwjaar 2008) en de 1807 rijdt sinds vorig jaar / dit jaar rond (bouwjaar 2015).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef:Dit zijn Sprinter City's van Taxi van Dijk. De 337 heeft een lange tijd vooral op lijn 93 gereden (bouwjaar 2008) en de 1807 rijdt sinds vorig jaar / dit jaar rond (bouwjaar 2015).
Oh ja nu je het zegt, die 1807 heb ik vorige week nog gezien in Boxmeer. :') Deze reed op lijn 92 tussen Boxmeer en Gennep. I.v.m. werkzaamheden kan de reguliere bus niet in Gennep komen, dus dan rijdt die Sprinter. De betreffende chauffeur zei dat die omleiding tot 15 april zou duren. Ik weet overigens niet zeker of de 1807 ook altijd op die ritten ingezet wordt, het kan natuurlijk best zijn dat ze er zo af en toe een andere wagen op inzetten.
🍉
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Geen bus maar wel 3 laadpunten? Dan zal ie dit weekend er vast nog niet staan als ik dienst heb. -o-

Klopt de bussen moeten nog komen, maar wanneer is mij niet bekent.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 21 mar 2016, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:Hierbij 2 foto's van de Arriva 7299:


(Foto's zijn niet door mij gemaakt. Ik heb wel toestemming van de eigenaar van deze foto's om ze hier te plaatsen)

Super bedankt !!
Mooie bus ook trouwens, ik zelf hoop nu dat onze 3 elektrische Citea's snel komen naar Den Bosch.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 21 mar 2016, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef:
Michael 1988 schreef:Dit zijn Sprinter City's van Taxi van Dijk. De 337 heeft een lange tijd vooral op lijn 93 gereden (bouwjaar 2008) en de 1807 rijdt sinds vorig jaar / dit jaar rond (bouwjaar 2015).
Oh ja nu je het zegt, die 1807 heb ik vorige week nog gezien in Boxmeer. :') Deze reed op lijn 92 tussen Boxmeer en Gennep. I.v.m. werkzaamheden kan de reguliere bus niet in Gennep komen, dus dan rijdt die Sprinter. De betreffende chauffeur zei dat die omleiding tot 15 april zou duren. Ik weet overigens niet zeker of de 1807 ook altijd op die ritten ingezet wordt, het kan natuurlijk best zijn dat ze er zo af en toe een andere wagen op inzetten.
Ik wou eigenlijk al vragen wie op lijn 92 rijdt. Arriva of Van Dijk? Want op lijn 93 reed van dijk en die is samengevoegd met lijn 92. Lijn 92 is daarnaast zo'n standalone lijn. Alleen bussen en chauffeurs vanuit Grave (lijn 90 vooral) kunnen op die lijn ingezet worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef:Ik wou eigenlijk al vragen wie op lijn 92 rijdt. Arriva of Van Dijk? Want op lijn 93 reed van dijk en die is samengevoegd met lijn 92. Lijn 92 is daarnaast zo'n standalone lijn. Alleen bussen en chauffeurs vanuit Grave (lijn 90 vooral) kunnen op die lijn ingezet worden.
Nou, ik heb ook diverse foto's van Arrivabussen op lijn 92 voorbij zien komen die nog niet zo lang geleden gemaakt zijn. Ik denk dus dat je niet zomaar kunt stellen dat Van Dijk alle ritten van lijn 92 rijdt. Het zijn mogelijk alleen de versterkingsritten tussen Boxmeer en Gennep die van Dijk nu rijdt.
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 21 mar 2016, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Klopt, het is juist andersom, wanneer Arriva om wat voor reden dan ook, zelf niet voldoende bussen beschikbaar heeft om in te zetten op lijn 92 (Grave - Venray), ondersteunt Van Driel, maar verder rijd Arriva, lijn 92 zelf.
Van Driel heeft wel lijnen 96, 130 (maandag tot en met vrijdag), 161 en 653 die gereden worden in opdracht van Arriva. Ondersteuning van Van Driel kan voorkomen op in principe alle lijnen binnen de concessie Oost Brabant.
Nogmaals, ik zeg het woord 'kan', want het merendeel probeert Arriva zelf op te vangen. Vaak door te schuiven met materieel, waardoor je nog wel eens bijzondere waarnemingen krijgt. (voorbeeld gezien op ovzoeker.nl: 8102 als lijn 131 Tilburg - Breda. Of te wel, een stadsbus met als standplaats 's-Hertogenbosch op een streeklijn naar Breda).
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 21 mar 2016, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Ik zei niet dat Van Dijk op lijn 92 rijdt. Ik vroeg wie op lijn 92 rijdt. Van Dijk of Arriva zelf. De koppeling met Van Dijk op lijn 92 ligt wegens de oude lijn 93 die door Van Dijk werd gereden met de 337. Aangezien lijn 93 is samengegaan met lijn 92 vroeg ik me af wie daar nu op rijdt.

Overigens heb ik het nooit over Van Driel uit Oss gehad, maar over Van Dijk uit Cuijk.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef:Ik zei niet dat Van Dijk op lijn 92 rijdt. Ik vroeg wie op lijn 92 rijdt. Van Dijk of Arriva zelf. De koppeling met Van Dijk op lijn 92 ligt wegens de oude lijn 93 die door Van Dijk werd gereden met de 337. Aangezien lijn 93 is samengegaan met lijn 92 vroeg ik me af wie daar nu op rijdt.
Ik heb in je quote in een eerdere post even het stuk dikgedrukt waar ik eigenlijk op reageerde. Wellicht dat ik je opmerking verkeerd interpreteerde.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Dat was meer een gedachte van mij. Maar ik had misschien dat stuk er beter uit kunnen houden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 21 mar 2016, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Leuke update qua Den Bosch !

Er komen in April 4 nieuwe bussen.
De 3 elektrische VDL Citea's voor de transferium lijn en net als in Breda krijgt ook Den Bosch een Volvo Hybride stadsbus
die gewoon op de stadsdienst gaat rijden. Ik heb dit van Arriva zelf en iemand die liever niet heeft dat ik zijn naam zeg omdat Arriva soms moeilijk doet. Maar had het er na zelf aan Arriva gevraagd en die kwamen met het volgende bericht zie foto.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Michael schreef:Hierbij 2 foto's van de Arriva 7299:
Dat ziet er goed uit! Hij zou nog een Veolia-interieur kunnen hebben als je met een beetje fantasie naar de eerste foto kijkt. ;-)
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 22 mar 2016, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Leuke update qua Den Bosch !

Er komen in April 4 nieuwe bussen.
De 3 elektrische VDL Citea's voor de transferium lijn en net als in Breda krijgt ook Den Bosch een Volvo Hybride stadsbus
die gewoon op de stadsdienst gaat rijden. Ik heb dit van Arriva zelf en iemand die liever niet heeft dat ik zijn naam zeg omdat Arriva soms moeilijk doet. Maar had het er na zelf aan Arriva gevraagd en die kwamen met het volgende bericht zie foto.
Dat is leuk om te horen! Nu maar hopen dat deze Volvo-stadsbus een groter succes wordt in Den Bosch. Maar het wordt dus een hybride. Misschien scheelt dat. ;-)
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 22 mar 2016, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het is alleen wel een ander hybride systeem dan bij de Hybrides die in Dordrecht rijden. Deze rijdt als het goed werkt tot 30 km/u op de elektromotor. Daarna slaat de dieselmotor pas aan.
Ebswaterland
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 mar 2016, 17:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Ebswaterland »

Goedemiddag wou ff reageren op de nieuwe bus in brabant het zou gaan om een ontstapte r net bus uit waterland de 5033 het gaat hier om een 12 meter scania stadsbus van Ebs wateland die omgespoten is in de r net kleuren dit ivm de verhuur er rijd er nog eentje bij Van Dijk uit Cuijk en 7 bij Arriva in Leiden ( keukenhof ) en een bij Tcr op Vlieland!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Dat de 5033 bij van Dijk rijdt wist ik inmiddels. Zie ook hier. Maar dat het dus verhuur is, wist ik in ieder geval nog niet.
🍉
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door MdJ »

Overigens heeft de ex EBS-5033 al een Brabant-verleden; reed o.a. versterking in Breda in het begin van de concessie bij TCR.
Bij twijfel: gebruik beton.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Zijn er exacte data bekend waarop zowel de elektrische bus in Breda als de elektrische bussen in Den Bosch gaan rijden?
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ezra schreef:Zijn er exacte data bekend waarop zowel de elektrische bus in Breda als de elektrische bussen in Den Bosch gaan rijden?

1. Er gaan geen elektrische bus rijden in Breda maar 3 alleen in Den Bosch op de Transferium lijn 60, 70 & 80
het gaat om 3 elektrische VDL Citea's.

2. In Breda en Den Bosch komt er 1 Volvo Hybride bus.
3. Datum niet bekend ik weet via Arriva zelf dat in April de bussen moeten komen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De hybride bus in Breda schijnt komende week de dienst op te gaan.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Eind April rijden alle 3 de elektrische bussen. Een dezer dagen worden ze afgeleverd.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Eind April rijden alle 3 de elektrische bussen. Een dezer dagen worden ze afgeleverd.
Oke das tof om te lezen, dit weekend maar effe langs de stalling rijden voor de zekerheid hahaha.
Weet alleen nog niet wanneer de Hybride Volvo in dienst komt bij ons in Den Bosch.
Lees bericht hier boven volgende week wel al in Breda :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

UPDATE !

De eerste van de 3 elektrische Citea komt volgende week in Den Bosch
en wordt dan getest door VDL :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten