(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door STF »

Welkom bij ter land, ter zee en in de lucht, met vandaag het onderdeel achterwaartse busrit. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Het ging vanochtend om lijn 5 in Rotterdam ook weer lekker. Bij tram 704 klapte spontaan de voordeur open tijdens het rijden :shock:. Geluk bij een ongeluk was dat dit gebeurde vlak bij de keerlus van Diergaarde Blijdorp en dat daar ook een reserve stel stond. Al met al een vertraging opgelopen van slechts 1 minuut. 's Middags reed stel 704 al weer, het bleek slechts een luchtdruk probleem te zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs in Filmfoutjes: schreef:... "Geen Dienst"
Over Geen Dienst gesproken. Vanochtend zag ik binnen 500 meter 4 verschillende RET bussen rijden met het nummer 42 en Geen Dienst erop. Het ging goed zo :).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

In Utrecht ging vanmiddag rond 16.50 uur ook iets niet helemaal goed... voor het verkeerslicht aan het einde van de Adema van Scheltemabaan stond liefst 153 meter (als het niet meer was) aan bussen te wachten :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door MdJ »

Ook in Apeldoorn liep het vast voor het drukke verkeer (om 14:00 uur.. de echte drukte moest nog komen..) op de Stationsstraat.

De meeste bussen reden met +10-15. Zowat de enige bussen die een beetje optijd reden waren lijn 2 (zowel Matenveld als naar de Rijkskantoren) lijn 3 (beide kanten op), lijn 6 naar de Asselsestraat/Rijksksantoren en lijn 7 naar Orden.

De ritten op de lijnen 1 (Matenveld V14:46), lijn 8 (Anklaar V15:01), lijn 11 (Stadhoudersmolen V15:16), lijn 4 (Matenhoeve V15:31) lijn 96 (Vaassen 15:18) Lijn 5 (Woudhuis V14:46) reden niet. De bussen reden tot het station, om vervolgens op de buffer te wachten op de tijden die komen gingen.

Die van lijn 1 begon zijn rit richting Gelre Zhs Lukas met -5 vanaf het station, zodat hij nog een beetje op tijd bij zijn 1ste halte na het busstation (Hoofdstaat) kwam.
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:In Utrecht ging vanmiddag rond 16.50 uur ook iets niet helemaal goed... voor het verkeerslicht aan het einde van de Adema van Scheltemabaan stond liefst 153 meter (als het niet meer was) aan bussen te wachten :shock:
Poeh, da's bijzonder :lol:

Welnee man dat is doodnormaal daar. Met 6 AGGs ben je daar al aan. En dat licht kan best eens een minuut of 2 op rood staan. Heb ook weleens ooit (goed zoeken) een foto gemaakt dat de hele as van de Uithof vol stond. Was een voetganger aangereden op de kruising bij 't ziekenhuis.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Utrecht - De Uithof, 14 november 2005. Bussen in de file na een ongeval op het kruispunt voor het UMCU.

Afbeelding

Afbeelding

We zien hier van voor naar achter:

1 GVU van Hool NewAGG 300 (laatste randje linker achterkant): 25 m
1 GVU van Hool NewAGG 300 in zijn geheel: 25 m
1 GVU van Hool NewAGG 300 met UU reclame: 25 m
1 Pouw Vervoer Alliance: 12 m
1 GVU Van Hool A300: 12 m
1 GVU van Hool NewAGG 300 in zijn geheel (nr 916): 25 m
1 OAD Touringcar op een spitslijn: 12 m
1 GVU van Hool NewAGG 300 in zijn geheel (nr 919): 25 m
1 GVU van Hool NewAGG 300 in zijn geheel (nr 907 met HU reclame): 25 m
1 taxibusje van Van Vlastuin: 5 m (op de foto niet echt te zien, op andere foto's staatie wel)
1 Pouw vervoer bus op lijn 287: 12 m
1 GVU van Hool NewAGG 300 in zijn geheel (postbank reclame): 25 m
1 GVU van Hool NewAGG 300 in zijn geheel (uu reclame): 25 m

253 m bus + 12 * 1 m tussenruimte :P

Het zou die ochtend nog verder vollopen ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Welnee man dat is doodnormaal daar. Met 6 AGGs ben je daar al aan.
Pas de tweede keer rond dat tijdstip sinds februari dit jaar anders... enne, er stonden maar 4 AGG's bij dus het waren nog wat meer busjes :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daan »

Vandaag weer een Ambassador op lijn 52 gesignaleerd hier in Groningen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag ben ik in Utrecht wat busjes gaan fotograferen :wink:

Zowel staduit- als stadinwaarts reden de bussen via de Bleekstraat en de singels om het centrum heen, net voor de kruising met de Nobelstraat zien we de 3264.

Afbeelding

In de andere richting staat de 3246 bij de tijdelijke halte.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Schuin voor mijn deur (tussen twee haltes) werden ongeveer twee minuten geleden een aantal jongens uit tram 2 gezet.
Twee daarvan begonnen daarop met 'dingen' naar de tram te gooien. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Enige tijd geleden zag ik een van de nieuwe Mercedes Sprinters van de HTM (die waren aangeschaft voor lijn 27 Leyenburg - Wateringen) op een krantenfoto bij Drechtwerk in Dordrecht staan. Vandaag dus maar op onderzoek uitgegaan en even langsgefietst bij Lotax op het industriegebiedje aan de Laan der Verenigde Naties, want da's een van de bedrijven die op het Drechtwerk-vervoer rijdt en tevens onderdeel van HTM Commercial Actions is (net als HTM Specials, waar de busjes van waren).
Aldaar trof ik inderdaad het bewuste busje aan, de 9023 om precies te zijn...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op Koninginnedag ga ik traditiegetrouw altijd langs wat vrijmarkten in de buitenwijken van de stad. Zo ging ik per 34 naar Noord (de stadsbus komt bijna letterlijk door het (plattelands) dorp Oostzaan, te gek voor woorden) om aldaar over te stappen op de 36 naar Sloterdijk. Tot zover redelijk saai, vervolgens de 19 (mooie lijn!) gepakt. Echter deed er een chauffeur uit Noord dienst, die inviel vanwege te weinig chauffeurs in West op Koninginnedag. Het was z'n eerste rit op de 19. Afijn, ik heb hem effe via Slotermeer, Geuzenveld en Osdorp naar Slotervaart geloodst met mijn parate kennis (tja, de route is een tikkie veranderd sinds de dag dat ik die lijn nog dagelijks gebruikte, maar met een beetje graven in mijn geheugen wist ik de nieuwe route nog van de vorige keer dat ik de 19 gebruikte.) en wonder boven wonder kwamen we nog op tijd aan op het Lelylaanstation. Primavista. Ik moest hem er ook nog een paar keer aan herinneren dat ie effe de trambaan op moest bij sommige stukken (Slotermeerlaan), want dat hebben ze natuurlijk niet in Noord :lol:. Vervolgens de metro gepakt naar de Vlugtlaan, een hapje gegeten bij de FEBO op plein 40-45 en door met de 21 naar het Haarlemmerplein. Opvallend trouwens hoeveel mensen zitten te zeuren: "Op Koninginnedag is de bus toch gratis???" En dan verbaasd als het niet zo is. Afijn, de chauffeurs beantwoordden de vraag meestal met: "Wat denk u zelf?? Denkt u dat ik een beetje gratis ga zitten rijden???", waarop meestal een vrolijke reactie kwam en de buskaart alsnog tevoorschijn werd getoverd. Mooie actie nog: "Gratis? Het enige wat gratis is in dit land is dat daar! (wijst naar de zon)", waarop de arme kinderen alsnog gratis werden meegenomen :). Zon 75% niet-zeurende mensen werd überhaupt al gratis meegenomen, bij het pakken van hun buskaart was een kort knikje van de chauffeur (met een blik van; loop maar naar achteren) vaak genoeg. Afijn, vanaf het Haarlemmerplein naar de Assendelftstraat gewandeld, alwaar ik de 22 pakte naar het Muiderpoortstation. Onderweg (de chauffeur was gaaf, hij had een wayfarer-bril!) nog een politieke discussie gehad met de chauffeur, die nogal semi-charmant deed (probeerde te doen) tegen de vrouwelijke passagiers en stikte van de grappen. En vanaf het Muiderpoortstation bracht trammetje 3 mij naar mijn stulpje.

Ja, Koninginnedag is is altijd een mooie dag, als je de drukte in het centrum een beetje wilt ontwijken is het in de buitenwijken primadeluxe uit te houden. Genoeg vrolijk personeel op het OV om gezellig mee te kletsen in ieder geval.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn reden ze in de middag in ieder geval naar Matenveld 8 in het uur. Ik weet niet tot hoe laat dit door ging. Ze reden met "Extra Dienst" op het display. Ook was het dashboard voorzien van vlaggetjes.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

klaxxon schreef: Opvallend trouwens hoeveel mensen zitten te zeuren: "Op Koninginnedag is de bus toch gratis???" En dan verbaasd als het niet zo is.
Ja, een vriend van me vroeg dat vanmiddag ook al. :? Ik ben benieuwd waarom veel mensen dat denken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Aan hun reactie te zien wisten ze het zelf ook wel, en wilden ze het gewoon proberen. De kenner weet dat dat averechts werkt en je beter gewoon ongemerkt door moet lopen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, of een beetje verontschuldigend kijken werkt ook wel.

Je hebt er bij zitten die het vol blijven houden dat he gratis is, en die worden gewoon de bus uitgezet :lol:.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door BR628 »

Hier in Friesland was het busvervoer wel gratis, op de Q-liners en Buurtbussen na.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Tja, nu heb ik niet in een bus gezeten vandaag maar het lijkt me redelijk voorspelbaar dat er in Dordrecht ook genoeg verwarring geweest is... de bussen zijn hier gratis op alle feestdagen behalve Koninginnedag en Hemelvaartsdag :wink:
Maar goed ook dat ze niet gratis waren: ze zaten nu al bomvol en liepen soms vrij forse vertragingen op door het grote reizigersaanbod.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door webguy »

In Apeldoorn waren de bussen wel gratis...
Oh, en waren de bussen vorig jaar misschien gratis ivm acties van chauffeurs? Misschien brengt mensen dat in verwarring...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door MdJ »

De stadsbussen waren gratis, streekbussen niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, nu heb ik niet in een bus gezeten vandaag maar het lijkt me redelijk voorspelbaar dat er in Dordrecht ook genoeg verwarring geweest is... de bussen zijn hier gratis op alle feestdagen behalve Koninginnedag en Hemelvaartsdag :wink:
Even mezelf corrigeren... de bussen in DAV zijn wel gratis op Hemelvaartsdag. Vorig jaar was dat echter nog niet zo, vandaar dat ik de mist in ging.

En we zijn weer in een nieuwe maand beland, dus mogen jullie hier verder!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

webguy schreef:In Apeldoorn waren de bussen wel gratis...
Oh, en waren de bussen vorig jaar misschien gratis ivm acties van chauffeurs? Misschien brengt mensen dat in verwarring...
Nee, dat was alleen bij Connexxion enzo. Ik zat vorig jaar ook in de bus en toen kwamen er ook genoeg mensen klagen: Jullie staken toch??? Triest hoe sommige mensen zijn... die ene euro voor een kaartje :?.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Maik »

De gelede Volvo's van Syntus mochten zich gisteren ook weer eens bewijzen. Op lijn 27 zag ik de 7109 om 14:20 uit Doetinchem vertrekken naar Arnhem. De 7115 kwam rond 14.40 uit Arnhem.

Afgelopen zondag waren er 4 gelede Volvo's actief in het treinvervangd vervoer tussen Arnhem en Doetinchem, namelijk: 7116, 7744, 7745 en 7750. De overige ritten werden gereden door 3 (nieuwe) Amba's, waar ik er helaas 1 van trof.
Pommes.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daantje »

meltrain schreef:
klaxxon schreef: Opvallend trouwens hoeveel mensen zitten te zeuren: "Op Koninginnedag is de bus toch gratis???" En dan verbaasd als het niet zo is.
Ja, een vriend van me vroeg dat vanmiddag ook al. :? Ik ben benieuwd waarom veel mensen dat denken.
Geen idee maar op de plattegronden die NS uitdeelde op Amsterdam Centraal stond specifiek vermeld dat ondanks dat veel mensen het denken, het openbaar vervoer op Koninginedag NIET gratis is. In de praktijk wordt je in overvolle trams, bussen en treinen toch niet gecontroleerd maar dat is wat anders.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Ik denk dat dit komt door het Koninginnedagretour van de NS. Dat was een kaartje die geldig was op 30 april vanaf elk station in Nederland waarbij je ook gelijk gebruik kon maken van het Amsterdamse OV. Die mensen zullen dat dan begrepen hebben alsof het OV gratis was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten