Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

n-evo schreef:Snap je vergelijking ook niet helemaal.
Ah.

Nou, ik probeerde je een eindje op weg te helpen naar aanleiding van je eerdere opmerking:
n-evo schreef:Ik ben echt volledig blanco qua iets verzinnen. :?
Enne... niet te danken hoor :wink:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Met betrekking tot die situatie hier. Jouw reactie heeft daar niks meer mee te maken. Maar bedankt voor de poging of zo? :D
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Kom, laten we de medeforummerts dan nog maar eens lastigvallen met de hele conversatie:
n-evo schreef:
trolly schreef:
n-evo schreef:Binnen welk scenario is het makkelijker en handiger om een M5 over de weg te vervoeren als er ook een rechtstreekse railverbinding ligt? Ik ben echt volledig blanco qua iets verzinnen. :?
En toch is dat precies wat er bij de levering van de M5's is gebeurd :Y
Lijkt me niet dat ieder soort spoor geschikt is voor vervoer van een M5. Iets met de wielprofielen of zo?

Snap je vergelijking ook niet helemaal. Ik had het over deze situatie waarbij je een nieuwe metrolijn hebt liggen binnen Amsterdam die rechtstreeks op het bestaande net is aangesloten en voor dat materieel ontworpen is. Waarom zou je dan in godsnaam zo'n 116-meter lange metro over de weg vervoeren als ie ook gereden kan worden over geschikt spoor en gelijk op de goede locatie uitkomt? Een tram rijdt toch ook gewoon vanaf het eindpunt naar de remise en wordt niet op een oplegger gehesen? Begin jij over Frankrijk/Polen - Nederland. Compleet ander verhaal. :P
Prima hoor, dat je geen enkel scenario kan bedenken, maar dan niet gaan miepen over details als dat wel gewoon gebeurt is. Mij hoor je niet zeggen dat dat in dit geval handig zou zijn geweest — ik verbaas me er nog steeds over dat het kennelijk praktischer was die M5's via asfalt naar Amsterdam te halen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

De CAF's zijn ook per dieplader afgeleverd, voor zover ik weet.
足元にご注意下さい
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Het nut van deze discussie nu nog voeren ontgaat me eerlijk gezegd een beetje. Duucoo heeft de redenen voor vervoer per spoor afdoende uitgelegd, immers.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

trolly schreef:Kom, laten we de medeforummerts dan nog maar eens lastigvallen met de hele conversatie:
Prima hoor, dat je geen enkel scenario kan bedenken, maar dan niet gaan miepen over details als dat wel gewoon gebeurt is. Mij hoor je niet zeggen dat dat in dit geval handig zou zijn geweest — ik verbaas me er nog steeds over dat het kennelijk praktischer was die M5's via asfalt naar Amsterdam te halen.
Wat blijf je doorzagen. Ik verduidelijk nu al drie keer dat mijn opmerking betrekking had tot de situatie die hier beschreven werd: dus M5 van de opstelplaats Diemen (of whatever) naar Noord. Kennelijk wil je dat niet accepteren.

Anyway, ben het met Alargule eens. Nutteloze discussie dit, dus zullen we het laten rusten?
Laatst gewijzigd door n-evo op do 24 mar 2016, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door paolie »

Was deze al bekend?
Afbeelding
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Stadsbus »

voor mij niet :)
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Dat ziet er goed uit! Mooi dat ze die doorlopende zwarte balk terugkrijgen over de ramen. Heel strak! :Y

Had het ook nog niet gezien, thnx paolie! :pos:

Als ze nou ook nog eens koersrollen krijgen met metrokleuren is het helemaal af.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door reisthijs »

Die kleur staat 'm goed, oogt ook meteen wat moderner.

En gelukkig geen r-net huisstijl.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Heb je het niet gehoord? De R-net huisstijl is aangepast zodat de kleurstelling van de M5 daar ook binnen valt. Dat zeiden ze op de website van de N/Z-lijn.

Dus ja Thijs, ook dit is R-net huisstijl tegenweurdig! :D

Ik lees net dat HTM hun Avenio's wit-rood willen maken. Moet je opletten, worden de huisregels aangepast dat óók dat onder de R-net huisstijl valt. En zo rijdt iedere vervoerder straks weer met hun eigen kleuren, met een R-net stickertje erop. _O-
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door reisthijs »

"Nieuwe Avenio-trams niet goed zichtbaar in verkeer"
Ha, wat een heerlijk goed doordacht concept is dat r-net het toch! :lol:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Haha ja inderdaad. Het klinkt mij meer in de oren dat de Hagenezen gewoon weer hun eigen kleurtjes terug willen en dit als excuus wordt gebruikt. Er zijn wel meer locaties waar voertuigen grijs zijn. Rotterdam bijvoorbeeld.

Van die hele R-net huisstijl blijft helemaal niks meer over straks behalve het logo. Iedere keer wordt de boel weer aangepast om de wensen van een andere regio tegemoet te komen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Zo te zien hebben de metro's van de RET en het GVB straks dezelfde R-Net huisstijl. Als de HTM ook deze kleuren kiest voor zijn Avenio's, is er toch een eenheid. Dan zijn er straks dus twee soorten R-Net huisstijl: donkergrijs voor trein en bus en lichtgrijs voor tram en metro. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Dat lijkt mij ook het beste. Dat extreem donkergrijze is oogt te zwaar op grote voertuigen zoals trams, metro's en treinen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Zo te zien hebben de metro's van de RET en het GVB straks dezelfde R-Net huisstijl
Nee, er zit toch wel duidelijk verschil tussen, zoals de zwarte band bij de ruiten?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Volgens mij is zelfs die zwarte band hetzelfde. Het enige verschil is dat de Rotterdamse metro's meer deuren hebben dan de CAF stellen, waardoor de voorste deur direct tegen de cabine zit. Bij de CAF stellen zit er nog een raam tussen, waardoor de zwarte band ook doorloopt tot de kop.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

JWM schreef:Nee, er zit toch wel duidelijk verschil tussen, zoals de zwarte band bij de ruiten?
Heeft de M5 ook. 100% Hetzelfde krijg je het natuurlijk nooit bij twee compleet andere voertuigen.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik heb een R-NET CAF vandaag in passagiersdienst (voor zover ik kon zien) gespot. Om 7:43 uur vertrok ie aan het einde van een 3-delige trein [Blauw/wit - Blauw/wit - R-NET] van Sloterdijk naar Gein. Kon er helaas geen foto van maken, stond beneden. Sorry!

De basiskleur oogt haast blauw- of witgrijs i.p.v. zilvergrijs. Maar misschien was dat optisch bedrog. Ik vond 'm er iig mooi uitzien.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Volgens de radars is dat diezelfde CAF 89, als op de foto.
van020
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 00:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door van020 »

n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik dacht dat ze dezelfde plastic banken zouden krijgen als de M5's? Teleurstellend dat ze nog steeds de koersrollen niet aangepakt hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Ik denk dat het in fases gebeurt. Bij de vernieuwing van de Rotterdamse metro's (en in iets mindere mate de Citadissen) is ook eerst de buitenzijde gedaan en daarna pas het interieur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SillyWalks
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 01:52

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door SillyWalks »

Afbeelding
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Globetrotter »

reisthijs schreef:"Nieuwe Avenio-trams niet goed zichtbaar in verkeer"
Ha, wat een heerlijk goed doordacht concept is dat r-net het toch! :lol:
Hier wordt het Haaglanden-topic ook al over gesproken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten