OVer je reiservaringen in maart 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ODRAIL »

Wat is de reden dat het spoor buiten gebruik is?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Michael »

Trein 5161 reed vandaag met treinstel 2604. Nog een 4tje er aan vastkoppelen was wel handig geweest. Over de hele lengte van de trein stond het gangpad vol en ook alle zitplaatsen waren bezet. Vanaf Barendrecht kwam er weer wat lucht in de trein.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door DrechtBlub »

ArrivaBas schreef:Iedereen gaat op zondag naar Scheveningen hier... En ze lopen elkaar allemaal mis. :D
Nope, want ik ging op de vrijdag een week eerder. :P
Ik blub in het Drecht.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door albertjan96 »

In ICE 125 werdt vandaag een verdacht pakketje gevonden, bleek echter om een tas met kleding en een paar pakken koffie te gaan... Maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... -gehinderd
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hainje »

Niet voorzichtig genoeg? Pfff, paranoïde geneuzel, bangmakerij van de bovenste plank! Hoe banger mensen worden van dat soort dingen, des te groter de kans dat terroristen echt een explosief ergens plaatsen. Terrorisme drijft op angst!
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ODRAIL »

Vroeger werd zo'n tas even open gemaakt en afgegeven voor gevonden voorwerpen.

Maarja ... dat is tegenwoordig te simpel :? .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Gaat lekker zo: gister gedoe met de 241 vanwege een aanrijding, nu staan we stil ergens voor Apeldoorn in verband met een sein en wisselstoring... :')
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door albertjan96 »

KM46 schreef:Vroeger werd zo'n tas even open gemaakt en afgegeven voor gevonden voorwerpen.

Maarja ... dat is tegenwoordig te simpel :? .
Maar voor hetzelfde geld zit er een bom in :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Ja dus? Dood ga je toch wel... :')
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Anne »

Vandaag in Almere vanaf Oostvaarders met lijn 1 richting Stadhuisplein. Bus was de Van Hool 4643. Vond hem al slecht/traag optrekken en doorschakelen. Ter hoogte van de Bouwmeesterbuurt ging het echter mis en moest de chauffeur vanwege signaal de bus stil zetten. Na weer starten kwam weer direct het signaal. Werd toen al ingehaald door busje van de technische dienst. Monteurs keken naar toestand en chauffeur mocht haar bus tot de halte rijden. Daar kon iedereen overstappen op de lijn 3 die er kort achter kwam. Was ander type gelede bus maar ook niet erg vlot.

Edit: lijnnummer aangepast
Laatst gewijzigd door Anne op wo 16 mar 2016, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Milco »

Ik denk dat je in lijn 1 of 3 hebt gezeten, want lijn 5 komt niet in de Bouwmeesterbuurt. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Anne »

Je hebt helemaal gelijk!
Was lijn 1.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Wubbo »

KM46 schreef:Vroeger werd zo'n tas even open gemaakt en afgegeven voor gevonden voorwerpen.

Maarja ... dat is tegenwoordig te simpel :? .
Dat gebeurt nu nog met de meeste gevonden voorwerpen. Er worden meerdere keren per dag voorwerpen verloren (en gevonden), als voor iedere gevonden tas de politie zou worden ingeschakeld zouden er veel vaker van dit soort storingen zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Heb je daar iets meer info over?

Want een handschoen of zonnebril is ook een "voorwerp", maar nogal logisch dat ze daarvoor de boel (nog :X :') ) niet platgooien...

Per hoeveel koffers/tassen/"verdachte" pakketten wordt er gemiddeld alarm geslagen?
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door albertjan96 »

Misschien lag het er ook aan dan het om een internationale trein ging, als zo'n tas in een normale intercity zou worden gevonden zou deze eerder afgegeven worden bij de afdeling gevonden voorwerpen :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Waar baseer je dat op?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Wubbo »

Ik weet niet hoeveel tassen er nu gevonden worden, maar gebaseerd op de aantallen van een aantal jaar geleden (toen ik er wat meer zicht op had) moet je denken aan enkele tientallen gevonden tassen per dag. Dat klopt ook wel met de cijfers die in dit artikel worden genoemd. Als ik op rijdendetreinen.nl kijk naar storingsoorzaak ´inzet van de politie´ (die ook gebruikt is bij het incident in de ICE) zie ik die dit jaar 8x, maar onder deze storingsoorzaak valt meer dan alleen verdachte pakketjes (ook zoektochten naar verdachten op of bij het spoor). Op basis van deze gegevens zou ik zeggen dat er dus in minder dan 1% van de gevallen alarm wordt geslagen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door PatrickM »

Gisteren met mijn oma een dagje naar kijkduin geweest. De 133 reed lekker door, zelfde gold voor de 436. Daarna door naar blijdorp, omdat ik daar de 33 kon pakken waar mijn oma ook in zou zitten. Blijkt ze al op Centraal te staan... In Den Haag verder ook alles op tijd. Ergens tussen Delft en Schiedam kwam ik erachter dat het goedkoper was om met de 2600 naar Goes te gaan, en daar met de 132 en de 133 naar Oosterland te gaan, dus heb ik dat maar gedaan.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend met de 3325 van 07:32 uit Zaandam naar Schiphol. Gelet op de mensenmassa die uit de enkele SLT6 kwam was het waarschijnlijk lekker knus geweest. De aansluitende [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] naar Den Haag ging bij het uitrijden van de Schipholtunnel in de remmen vanwege een 'aanwijziging voorzichtig rijden', aldus de machinist (yup, ga maar met jargon gooien). De HC riep later nog om dat wij ook achter een Sprinter hebben gehangen. Hierdoor +11 opgelopen.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Liever vakjargon dan geen omroep :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hainje »

Aanwijzing voorzichtig rijden zou mijn moeder zelfs nog wel begrijpen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Zojuist een uitgebreide, Nederlandse, omroep in de ICNL net na vertrek uit asd. Zelfs met de mededeling dat er vanaf Ah niet meer omgeroepen wordt tot 7u morgenochtend in verband met de nachtrust :pos:

Als ik ooit al zo'n uitgebreide omroep in het Nederlands heb gehad in deze trein is dat heeeeeeeel lang geleden :o
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door VIRM »

Op Schiphol waren de schuine roltrappen aan de Hoofddorpkant van spoor 1/2 omringd door van die grote bouwhekken. Gaan ze het station nu al verbouwen? Bij normaal onderhoud wordt de roltrap volgens mij gewoon afgezet door wat lint.
Beul van de blindegeleidelijn
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door microshit »

Heeft trouwens ook een bij-effect: Vanaf de middelste trap gekomen hangt er een bord "Verboden in te rijden" boven het perron. De bakbordjes worden niet aangehouden, de treinen worden met de neus aan puntje perron neergezet. Leverde dus een lekker stukje wandelen op toen ik klaar stond op de plek waar normaal de achterste bak verschijnt :p
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door DrechtBlub »

Afgelopen woensdag kon de conductrice die omriep haar lachen niet inhouden tijdens het omroepen voor Dordrecht Centraal, Het hele gebeuren was een giechelfeest en de hele stilte coupe waar ik in zat had de slappe lag. (Lakker rustig :') )
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op za 26 mar 2016, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten