In het memo van Arriva staat: "Als invoeringstermijn wordt april 2016 als streven beschouwd."Tjekken schreef:Weet iemand wanneer deze aanpassingen ingaan?
Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zag die vandaag ook ineens weer rijden op lijn 44, 18:00 uur te Kesteren, en lijkt in de omloop te zijn opgenomen. Gaat om deze:NG²7²™ schreef:
Ik kwam laatst ook een Sprinter City met opschriften van Krol tegen.
"Luxe Mercedes Sprinter - 22 zitplaatsen"
Vermoedelijk is een van de Sprinters van Juijn Rossum (tijdelijk) niet inzetbaar.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Krol heeft ook dezelfde Sprinters (Sprinter City dus) als Juijn heeft, de 5101 en 5102. Eén van die twee zal dus tijdelijk niet inzetbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 22 mar 2016, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
Reden: Foto uit quote
Groeten,
Nick
Nick
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Alleen de 5102 rijdt bij Krol, de 5101 en 5103 t/m 5105 rijden bij Juijn.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
M.i.v. 10 April a.s. zal er een nieuwe dienstregeling ingaan in Rivierenland.
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Is het al bekend of Arriva door mag rijden naar de Campus?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ben heel erg benieuwd. Wanneer komt 'ie online?Dave4055 schreef:M.i.v. 10 April a.s. zal er een nieuwe dienstregeling ingaan in Rivierenland.
- busentrein
- Berichten: 578
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Arriva gaat in de spits doorrijden met de 44/45. Ik geloof dat Syntus daar niet zo heel blij mee is.albertjan96 schreef:Is het al bekend of Arriva door mag rijden naar de Campus?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het zijn allebei concessies van de Provincie Gelderland toch? Ik neem aan dat Syntus er dan weinig tegen kan doen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat ze er niets tegen kunnen doen, wil natuurlijk niet zeggen dat ze het toejuichen.
🍉
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hoezo zou Syntus er weinig aan kunnen doen? In concessies staat vaak keurig opgesomd welke lijnen op welke stukken gedoogd moeten worden omdat ze binnen het concessiegebied vallen. Als deze lijnen er niet op staan (en daar ga ik van uit) houdt de opdrachtgever zich niet aan zijn afspraken en kan Syntus daar dus bezwaar tegen maken.Michael schreef:Het zijn allebei concessies van de Provincie Gelderland toch? Ik neem aan dat Syntus er dan weinig tegen kan doen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat is waar. Maar aangezien er wel vaker fouten zijn gemaakt in concessies zou het me niet verbazen dat dit er dus niet in staat.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Heb gelezen dat Syntus ermee akkoord moest gaan. Plus dat er geen lokaal vervoer in Wageningen mocht plaatsvinden en aangezien het grotendeel van de reizigers die doorgaat naar de Campus van de WUR student is. Zou Syntus wel niet zoveel inkomsten mislopen als lijnen 44 en 45 doorgetrokken worden naar de Campus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Er vindt altijd wel iets van lokaal vervoer binnen Wageningen plaats. Ik neem aan dat het sneller wordt om vanaf het busstation naar de campus v.v. met Lijnen 44 & 45 te reizen dan met Lijnen 84 & 88. Daarnaast doen Lijnen 44 & 45 ook nog steeds de haltes Nudenoord en Costerweg aan. In principe krijgen studenten uit deze delen van Wageningen dan ook een directe busverbinding naar de campus. Lijnen 44 & 45 zullen ook meer met Lijn 80 gaan concurreren, beiden hebben bijna dezelfde vertrektijden in Rhenen en Wageningen.regenmaker schreef:Heb gelezen dat Syntus ermee akkoord moest gaan. Plus dat er geen lokaal vervoer in Wageningen mocht plaatsvinden en aangezien het grotendeel van de reizigers die doorgaat naar de Campus van de WUR student is. Zou Syntus wel niet zoveel inkomsten mislopen als lijnen 44 en 45 doorgetrokken worden naar de Campus.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vanaf het busstation mag je dus niet met 44 en 45 naar de campus, da's immers lokaal vervoer wat nu nog niet geboden wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Bij lijnen 44 en 45 mag er in Wageningen dan niet ingestapt worden richting campus en vanaf de campus mag er in Wageningen dan niet uitgestapt worden. Voor lokaal vervoer zijn lijnen 44 en 45 dan dus 0,0 concurrentie voor de Syntuslijnen.
Het enige wat er voor Syntus veranderd is dat ze de overstappers van lijnen 44 en 45 op hun eigen lijnen mislopen.
Het enige wat er voor Syntus veranderd is dat ze de overstappers van lijnen 44 en 45 op hun eigen lijnen mislopen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Meeste zullen studenten zijn met studentenreisproduct.SuperGhost schreef:Het enige wat er voor Syntus veranderd is dat ze de overstappers van lijnen 44 en 45 op hun eigen lijnen mislopen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Daar krijgen vervoerders echt wel centen voor ondanks dat de studenten "niets" betalen, dus dat scheelt wel.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Klopt, maar niet zoveel als de echte ritprijs.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vervoeders moeten eens minder zeuren en doe wat ze moeten doen. Reizigers vervoeren en de klant (= niet opdrachtgever) op plaats 1, 2 en 3 zetten.
Lokaal vervoer verboden, laat me niet lachen. In een drukke lijn is dat onhoudbaar en niet te controleren.
Afschaffen die dwaze regel.
Lokaal vervoer verboden, laat me niet lachen. In een drukke lijn is dat onhoudbaar en niet te controleren.
Afschaffen die dwaze regel.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat is niet het probleem van de reiziger. Als het niet uit kan moet je geen vervoersbedrijf beginnen....regenmaker schreef:Klopt, maar niet zoveel als de echte ritprijs.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hoezo niet? Op een deel waar alleen ingestapt mag worden open je alleen de voordeur, en op het deel waar alleen uitgestapt mag worden verander je de bestemming in 'Niet instappen'.huibf schreef:Lokaal vervoer verboden, laat me niet lachen. In een drukke lijn is dat onhoudbaar en niet te controleren.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Makkelijk geschreven..nsimmelink94 schreef:Dat is niet het probleem van de reiziger. Als het niet uit kan moet je geen vervoersbedrijf beginnen....regenmaker schreef:Klopt, maar niet zoveel als de echte ritprijs.
Als de stelregel is 'het moet uit kunnen en anders maar niet'... dan blijven er nog maar weinig lijndiensten over...
Veel volume met een kleine marge kan iets ook rendabel maken.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
En toch is de SOV een grote en zeer belangrijke inkomstenbron van de vervoerders.
We kijken te makkelijk naar de prijs van een individuele SOV, terwijl die prijs juist bepaald is door het collectief. Je moet het dus eerder vergelijking met bijv. je zorgverzekering: de een betaald meer dan dat hij eruit haalt, terwijl de andere er juist meer uit haalt. Gemiddeld betalen ze echter wel de prijs.
Bij de SOV is dat net zo, elke student betaald eraan mee, ook als je er geen gebruik van maakt. Op die manier lijkt de SOV wel goedkoop, maar collectief gezien is dat dus helemaal niet zo.
We kijken te makkelijk naar de prijs van een individuele SOV, terwijl die prijs juist bepaald is door het collectief. Je moet het dus eerder vergelijking met bijv. je zorgverzekering: de een betaald meer dan dat hij eruit haalt, terwijl de andere er juist meer uit haalt. Gemiddeld betalen ze echter wel de prijs.
Bij de SOV is dat net zo, elke student betaald eraan mee, ook als je er geen gebruik van maakt. Op die manier lijkt de SOV wel goedkoop, maar collectief gezien is dat dus helemaal niet zo.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Durashift schreef:Makkelijk geschreven..nsimmelink94 schreef:Dat is niet het probleem van de reiziger. Als het niet uit kan moet je geen vervoersbedrijf beginnen....regenmaker schreef:Klopt, maar niet zoveel als de echte ritprijs.
Als de stelregel is 'het moet uit kunnen en anders maar niet'... dan blijven er nog maar weinig lijndiensten over...
Veel volume met een kleine marge kan iets ook rendabel maken.
Dat laatste ontken ik ook zeker niet. Het was meer een cynische wink richting de heer azijnmaker hierboven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten