Ik wilde inderdaad Den Haag zeggen, maar zat met Rotterdam in mijn hoofd omdat ik die verbinding regelmatig pak. Rotterdam heeft blijkbaar de "interne strijd" gewonnen Ach, Rotterdam is ook veel leuker dan Den HaagSuperGhost schreef:Zal die niet eerder naar Den Haag moeten om met zijn landelijke collega's een borreltje te drinken, uh... ik bedoel overleggen
Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Weet iemand of de Van Hool Trolleys 5201-5209 nog bij Womy staan zoniet waar zijn ze dan opgeslagen.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De Hess Trolley 5259 is al in Arnhem zijn er al meer van de serie 5259-5263 afgeleverd.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Trolleyclub.nl
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Er zijn er al 2 van die serie in Arnhem. Nog niet op dienst aangezien ze kaal zijn geleverd en dus eerst nog in de juiste kleurstelling gebracht moeten worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Zo kaal zijn ze ook weer niet geleverd aan de foto's op trolleyclub.nl te zien. Ze hebben al wel Breng-kleuren, maar er zit in het geheel geen bestickering op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.5844183
Blijkbaar wil Breng in de zomer op alle lijnen maximaal 2x per uur rijden. Lijkt me wel erg weinig voor de stadsdiensten en de 3xx lijnen.
Blijkbaar wil Breng in de zomer op alle lijnen maximaal 2x per uur rijden. Lijkt me wel erg weinig voor de stadsdiensten en de 3xx lijnen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Lijkt me ook geen strak plan. De zaterdagdiensten zijn frequenter dan wat Breng dan in de vakantie doordeweeks wil bieden. Dat lijkt me niet erg praktisch.
Laat men dan in de zomervakantie terugvallen op de zaterdagdiensten, dan denk ik dat je een beter aanbod hebt en alsnog wat kan bezuinigen, aangezien die dienst al rekening houdt met minder forenzen en studenten.
Zo vind ik het zelf bijvoorbeeld altijd al belachelijk dat in de zomervakantie lijn 12 (Druten-Heyendaal-CS) nog altijd rijdt. Die lijn is er vooral voor studenten en rijdt normaal in het weekend en 's avonds daarom ook niet, maar in de zomervakanties rijdt die wel gewoon doodleuk (en meestal ook vrijwel tot geheel leeg door Heyendaal)
Laat men dan in de zomervakantie terugvallen op de zaterdagdiensten, dan denk ik dat je een beter aanbod hebt en alsnog wat kan bezuinigen, aangezien die dienst al rekening houdt met minder forenzen en studenten.
Zo vind ik het zelf bijvoorbeeld altijd al belachelijk dat in de zomervakantie lijn 12 (Druten-Heyendaal-CS) nog altijd rijdt. Die lijn is er vooral voor studenten en rijdt normaal in het weekend en 's avonds daarom ook niet, maar in de zomervakanties rijdt die wel gewoon doodleuk (en meestal ook vrijwel tot geheel leeg door Heyendaal)
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Via Facebook lees ik zojuist dat de 5259 morgen in dienst komt.Trolley0144 schreef:De Hess Trolley 5259 is al in Arnhem zijn er al meer van de serie 5259-5263 afgeleverd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
En hij rijdt ook in dienst vandaag: http://ovzoeker.nl/#C5259
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat werkt ook niet in alle gevallen, aangezien sommige lijnen, zoals 11 (Nijmegen), 12 (Arnhem) en 53 nu wel tijdens de vakanties rijden, maar niet (of slechts deels) op zaterdag.SuperGhost schreef: Laat men dan in de zomervakantie terugvallen op de zaterdagdiensten, dan denk ik dat je een beter aanbod hebt en alsnog wat kan bezuinigen, aangezien die dienst al rekening houdt met minder forenzen en studenten.
Deze lijnen lijken me toch wel belangrijk voor forenzen (die immers niet tijdens de gehele zomervakantie vrij hebben) en dienen dus wel te rijden. Volledig de zaterdagdienstregeling rijden gaat dus niet.
Ik verwacht op lijn 3 overigens geen (of slechts een gedeeltelijke) frequentieverlaging, vanwege de vele bezoekers van Burgers' Zoo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik denk dat een zaterdagdienst voor de lijnen die ook op zaterdag rijden, aangevuld met een paar extra lijnen (al dan niet in een verlaagde frequentie) voor forensen de beste oplossing is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Zaterdagdiensten starten ook later op dan door-de-week, daar zou ook wat mee moeten gebeuren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Gewoon een paar ritten ervoor plakken. Dus zaterdagsdienst die op hetzelfde tijdstip als op ma-vr beginnen.
🍉
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Die opmerking maakte ik ook meer als dat het beter zou zijn dan wat Breng nu voorstelt, niet dat het een perfecte oplossing zou zijn.
Als je inderdaad de zaterdagfrequentie pakt, dan moet je hier en daar wat maatwerk gaan leveren uiteraard.
Maar ik denk dat je bijv. ook al wat kunt besparen als je bijv. lijn 6 (rijdt zaterdags ook 6x p/u) met de gelede bussen van de Heyendaalshuttle (die dan niet rijdt) uitvoert en dan terug laat vallen naar 4x p/u bijvoorbeeld.
En voor lijnen 9 en 11 geldt bijvoorbeeld dat ze wellicht nog maar deels nodig zijn. Lijn 9 is voor de Heyendaalseweg van groot belang, maar op het stuk Heyendaal-Grave juist weer minder, omdat die het daar vooral van de studenten moet hebben (wellicht dat je tussen Aldenhof en Grave ter vervanging nog een belbus kan instellen). Tegelijk heeft lijn 11 weer dat hij op Beuningen-Dukenburg nog wel nodig is t.b.v. de bediening van de wijken in Beuningen-Zuid, industrieterrein Westkanaaldijk en de wijk Lindenholt-Oost, maar ook hier op Dukenburg-Heyendaal-CS weer minder toevoegt.
Voor lijnen 13 en 15 geldt dan weer een nog ingewikkeldere situatie, waarbij de normale frequenties binnen Wijchen en op Nijmegen CS-Lent Thermion dan wel weer wenselijk zijn, maar die op Dukenburg-Nijmegen CS dan weer aan de hoge kant zou zijn.
(uiteraard heb ik het hier over de Nijmeegse lijnen, de Arnhemse heb ik wat minder kijk op de vakantievraag).
Als je inderdaad de zaterdagfrequentie pakt, dan moet je hier en daar wat maatwerk gaan leveren uiteraard.
Maar ik denk dat je bijv. ook al wat kunt besparen als je bijv. lijn 6 (rijdt zaterdags ook 6x p/u) met de gelede bussen van de Heyendaalshuttle (die dan niet rijdt) uitvoert en dan terug laat vallen naar 4x p/u bijvoorbeeld.
En voor lijnen 9 en 11 geldt bijvoorbeeld dat ze wellicht nog maar deels nodig zijn. Lijn 9 is voor de Heyendaalseweg van groot belang, maar op het stuk Heyendaal-Grave juist weer minder, omdat die het daar vooral van de studenten moet hebben (wellicht dat je tussen Aldenhof en Grave ter vervanging nog een belbus kan instellen). Tegelijk heeft lijn 11 weer dat hij op Beuningen-Dukenburg nog wel nodig is t.b.v. de bediening van de wijken in Beuningen-Zuid, industrieterrein Westkanaaldijk en de wijk Lindenholt-Oost, maar ook hier op Dukenburg-Heyendaal-CS weer minder toevoegt.
Voor lijnen 13 en 15 geldt dan weer een nog ingewikkeldere situatie, waarbij de normale frequenties binnen Wijchen en op Nijmegen CS-Lent Thermion dan wel weer wenselijk zijn, maar die op Dukenburg-Nijmegen CS dan weer aan de hoge kant zou zijn.
(uiteraard heb ik het hier over de Nijmeegse lijnen, de Arnhemse heb ik wat minder kijk op de vakantievraag).
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
O.o Een 'belbus' op lijn 9 tussen Grave en Aldenhof?
Lijkt mij geen goed idee, vooral als straks het scoutingseizoen weer gaat beginnen, want dan kan het bij tijd en wijle behoorlijk druk zijn richting Sint Walrick.
Toegegeven dat lijn 9 tussen Overasselt en Grave vaak wel leeg rijd in de 'dalmomenten', maar je hebt in Overasselt geen goede keer mogelijkheden, dus knippen in lijn 9, ook in de zomervakantie is gewoonweg niet handig.
Lijkt mij geen goed idee, vooral als straks het scoutingseizoen weer gaat beginnen, want dan kan het bij tijd en wijle behoorlijk druk zijn richting Sint Walrick.
Toegegeven dat lijn 9 tussen Overasselt en Grave vaak wel leeg rijd in de 'dalmomenten', maar je hebt in Overasselt geen goede keer mogelijkheden, dus knippen in lijn 9, ook in de zomervakantie is gewoonweg niet handig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Een gelede bus is 1,5 keer zo duur in de exploitatie als een normale bus. Een lijn met standaardbussen die 6x/uur rijdt tijdelijk 4x/uur geleed rijden is dus geen besparing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Misschien qua brandstof, maar scheelt 2 buschauffeurs.Bee schreef:Een lijn met standaardbussen die 6x/uur rijdt tijdelijk 4x/uur geleed rijden is dus geen besparing.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Brandstof, onderhoud, afschrijvingen. En je moet ook nog je niet-verbruikte DRU's anders invullen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Tussen Nijmegen Centraal en de campus van de Radboud Universiteit is 4x/uur een absoluut minimum. Vaak zat dat 's avonds en op zondag lijn 13/14/15 goed gevuld waren tussen Nijmegen Centraal en halte Erasmusgebouw. Er komen 's avonds en in het weekend ook heel wat studenten sporten of studeren in de UB.
Ik ben dan zelf ook voorstander om in de zomer en tussen kerst en oud & nieuw de zaterdagsdienstregeling te hanteren met extra vroege ritten. Dit is ook makkelijker te communiceren naar de reiziger. De trein Arnhem-Doetinchem kan eventueel buiten de ochtendspits ook ingekort worden tot Arnhem-Zevenaar mits Arriva op enkele buslijnen in de Achterhoek de tijden aanpast ten behoeve van aansluitingen.
Ik ben dan zelf ook voorstander om in de zomer en tussen kerst en oud & nieuw de zaterdagsdienstregeling te hanteren met extra vroege ritten. Dit is ook makkelijker te communiceren naar de reiziger. De trein Arnhem-Doetinchem kan eventueel buiten de ochtendspits ook ingekort worden tot Arnhem-Zevenaar mits Arriva op enkele buslijnen in de Achterhoek de tijden aanpast ten behoeve van aansluitingen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De verdeling van de buslijnen over de campus is in de avonduren echt belabberd. Waarom lijn 10 vlak achter andere lijnen aanrijdt richting het CS is mij een raadsel.Erno-BE schreef:Tussen Nijmegen Centraal en de campus van de Radboud Universiteit is 4x/uur een absoluut minimum. Vaak zat dat 's avonds en op zondag lijn 13/14/15 goed gevuld waren tussen Nijmegen Centraal en halte Erasmusgebouw. Er komen 's avonds en in het weekend ook heel wat studenten sporten of studeren in de UB.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat is buiten vakanties zo, in de vakanties is er helemaal niet zo veel vraag op dat stuk (ik woon daar zelf).Erno-BE schreef:Tussen Nijmegen Centraal en de campus van de Radboud Universiteit is 4x/uur een absoluut minimum. Vaak zat dat 's avonds en op zondag lijn 13/14/15 goed gevuld waren tussen Nijmegen Centraal en halte Erasmusgebouw. Er komen 's avonds en in het weekend ook heel wat studenten sporten of studeren in de UB.
Maar met lijnen 13-15 2x p/u en lijn 14 2x p/u kun je alsnog prima een kwartiersdienst op dat stuk rijden. (zeker als je bedenkt dat t/m station Heyendaal waar 2 grote studentencomplexen staan ook nog eens 2x p/u de trein rijdt). Het grote probleem is echter dat de trein en deze buslijnen vaak vrijwel tegelijk vertrekken. Er moet dus eens zeer goed nagedacht worden over de verdeling van die lijnen. Dat is echt al jaren een enorm probleem.
Het is nu al ietsjes beter geworden, want ik weet nog goed dat je niet zo lang geleden had dat de trein en 3 buslijnen vrijwel tegelijk (tussen .01 en .08 en tussen .31 en .38) naar Heyendaal vertrokken. Dat is natuurlijk volstrekte waanzin.
Buiten vakantieperiodes is de zondagavond inderdaad wat problematisch en zijn bussen regelmatig afgeladen vol. Het zou dan ook een wenselijke aanvulling zijn als lijn 300 ook op de zondagavond door zou rijden naar Heyendaal (wat die doordeweeks overdag ook doet) in plaats van eindigen op Nijmegen CS zoals die nu in het weekend doet.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De aansluitingen van en naar de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] zijn ook vrij slecht te noemen, vaak 20 minuten wachten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat komt dus omdat de tijden van .08/.38 niet op die treinen aansluiten, maar juist op de 3100 (Schiphol-Nijmegen) die dan niet meer rijdt...
Dat was ook altijd de reden dat zelfs toen ik nog een SOV had, ik bijna altijd met de fiets ging, ook al had ik meestal aardig wat bagage en geen fietstassen....
Als ik wel de bus moest nemen (bijv. bij een lekke band), dan was het zelfs nog sneller om lijn 6 te pakken en dan een heel stuk te lopen dan op de bus of trein naar station Heyendaal te wachten. :N
Dat was ook altijd de reden dat zelfs toen ik nog een SOV had, ik bijna altijd met de fiets ging, ook al had ik meestal aardig wat bagage en geen fietstassen....
Als ik wel de bus moest nemen (bijv. bij een lekke band), dan was het zelfs nog sneller om lijn 6 te pakken en dan een heel stuk te lopen dan op de bus of trein naar station Heyendaal te wachten. :N
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten