Het grote computertopic! #19

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Michael »

Ik gebruik al zeker een jaar of 5 Norton en ik heb nog nooit problemen gehad. En de kleine problemen die ik heb gehad zijn netjes opgelost via de chat mogelijkheid met een medewerker.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Zelf gebruik ik Norton sinds maart 2015. Op het ene geval na van de update die op 29 februari 2016 en het gevolg hiervan heb ik tot nog toe geen problemen met Norton ondervonden.

Dit in tegenstelling met de voorgaande programma's die ik voor heen gebruikt heb. Daar was vaak het een en ander mee aan de hand.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

En met Norton was ondanks dat probleem niets aan de hand? Een programma dat als doel heeft je computer te beschermen maakt je computer half onbruikbaar door een schrikkeldag, wat klopt daar niet aan :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Ik wil dus zeggen dat ik tot op heden met Norton geen problemen gehad heb. Behalve dan het geval rond schrikkeldag.

En met de andere antivirusprogramma's heb ik vaak diverse problemen gehad rond de beveiliging van mijn computer. Deze waren niet schrikkeldag gerelateerd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

Nou, ik heb weer een missie: zakelijk internet + telefonie regelen.

Ik geloof dat de strijd gaat tussen KPN en Ziggo. Ziggo heeft direct een voorsprong als het op internetsnelheid aankomt, maar KPN kan voor de telefonie ook alle benodigde apparatuur zoals telefoons leveren. Van de week maar eens een rondje bellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door webguy »

Is het voor een kantoor? Doe je zelf een lol een regel het meteen goed met IP-telefonie. Dan heb je alleen nog maar Internet nodig... Ik heb het voor vorige bedrijf ingericht met diensten van Belcentrale en was tevreden, maar er zijn genoeg andere aanbieders. Oh, en die lui kunnen ook Internet leveren als onderdeel van het pakket evt (doorverkochte diensten van KPN, etc)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Geert »

Yep, kan ik beamen. Wij gebruiken zelf Speakup als VOIP-provider, toevallig heb ik vorige week door de ACM een 088-nummerblok toe laten kennen zodat we voorlopig vooruit kunnen (je krijgt als bedrijf 100 nummers en je mag zelf kiezen uit de vrije nummerblokken). Voordeel van een 088-nummerblok is dat je kunt verhuizen en je nummer niet meer verandert (dus niet van 010 naar 070 bijvoorbeeld).

Mijn bedrijf gaat over een paar maanden verhuizen naar een nieuw kantoor waar Ziggo vooralsnog niet kan leveren omdat de aansluiting blijkbaar al bezet is (en men geen leveringsplicht heeft, dus je mag zelf het aanleggen van een nieuwe kabel betalen) en KPN kan maximaal 4 mbit ADSL leveren. Niet echt van deze tijd (en niet echt werkbaar voor een IT-bedrijf)...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door webguy »

Zeker ook geen glasvezel in de buurt daar in de Randstad? (kan hier thuis 500Mbit krijgen :) )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door isadora »

Glasvezel, wat is dat? Ken je daar doorheen kijken? (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

webguy schreef:Zeker ook geen glasvezel in de buurt daar in de Randstad? (kan hier thuis 500Mbit krijgen :) )
500MBit kan Ziggo ook in Rotterdam leveren, daarvoor heb je geen glasvezel nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Geert »

Nee, glasvezel is niet standaard te krijgen, dat moet dan aangelegd worden. Ziggo zou 400 mbit kunnen leveren, maar kan niet leveren omdat de onderburen al een aansluiting hebben en aangezien ze geen leveringsplicht hebben voelt Ziggo zich dan blijkbaar ook niet geroepen om een extra kabeltje te trekken (of alleen tegen exorbitant hoge kosten).

Overigens zegt Randstad wat internetsnelheid betreft ook niet alles. Bij mij in de buurt is glasvezel blijkbaar erg kostbaar om aan te leggen en prutst KPN nog met verbindingen die de 20mbit niet eens halen. Of je moet naar Ziggo, maar die heeft weer zo zijn eigen nadelen. En dat terwijl voorsteden of in dorpen als Dronten wel glasvezel aangelegd wordt...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Goed ... de update die Windows 10 aanbied maar weer voor de zoveelste keer verwijderd en verborgen :? . Microsoft blijft hardleers met het aanbieden van deze update :? .
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Hendrik »

Installeer 'm dan ook gewoon! :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Nee dat wil ik niet. Een familielid heeft 'm ooit geïnstalleerd en heeft er veel problemen mee gehad. En aangezien ik een computer heb van vier en een half jaar wil ik Windows 10 niet op mijn huidige computer hebben
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Hendrik »

Die leeftijd hoeft het probleem niet te zijn. Ik heb Windows 10 geïnstalleerd op meerdere systemen die ook zo oud zijn, en het draait als een zonnetje! :pos:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door PatrickM »

Geert schreef:Nee, glasvezel is niet standaard te krijgen, dat moet dan aangelegd worden. Ziggo zou 400 mbit kunnen leveren, maar kan niet leveren omdat de onderburen al een aansluiting hebben en aangezien ze geen leveringsplicht hebben voelt Ziggo zich dan blijkbaar ook niet geroepen om een extra kabeltje te trekken (of alleen tegen exorbitant hoge kosten).

Overigens zegt Randstad wat internetsnelheid betreft ook niet alles. Bij mij in de buurt is glasvezel blijkbaar erg kostbaar om aan te leggen en prutst KPN nog met verbindingen die de 20mbit niet eens halen. Of je moet naar Ziggo, maar die heeft weer zo zijn eigen nadelen. En dat terwijl voorsteden of in dorpen als Dronten wel glasvezel aangelegd wordt...
Hier waren alle (2) lijntjes ook bezet, en er zou een kabeltje getrokken moeten worden en dat was inderdaad belachelijk duur. Dus nu zitten zakelijk en particulier op één lijntje.
KM46 schreef:Nee dat wil ik niet. Een familielid heeft 'm ooit geïnstalleerd en heeft er veel problemen mee gehad. En aangezien ik een computer heb van vier en een half jaar wil ik Windows 10 niet op mijn huidige computer hebben
Bij mij werkt Windows 10 prima, maar met mijn Samsung laptop van 8 jaar oud waar een beetje mee geknutseld is (32-bits naar 64-bits) ga ik het niet proberen, mede omdat ik volgend jaar een Chromebook krijg (lees: verplicht moet aanschaffen), en dan gaat dat ding misschien de deur uit.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door webguy »

Geert schreef:Overigens zegt Randstad wat internetsnelheid betreft ook niet alles. Bij mij in de buurt is glasvezel blijkbaar erg kostbaar om aan te leggen en prutst KPN nog met verbindingen die de 20mbit niet eens halen. Of je moet naar Ziggo, maar die heeft weer zo zijn eigen nadelen. En dat terwijl voorsteden of in dorpen als Dronten wel glasvezel aangelegd wordt...
Bedoelde inderdaad dat buiten de randstad glasvezel aanleggen makkelijker blijkt dan binnen (waar juist de afstand naar centrales kleiner is zou je zeggen)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door webguy »

Bee schreef:
webguy schreef:Zeker ook geen glasvezel in de buurt daar in de Randstad? (kan hier thuis 500Mbit krijgen :) )
500MBit kan Ziggo ook in Rotterdam leveren, daarvoor heb je geen glasvezel nodig.
Maar asymmetrische verbindingen zijn zooo 2013... Overigens vind ik zelf groot voordeel van glasvezel het ontbundelen - ik kijk amper TV (kanalen) en bel alleen mobiel. Waarom moet ik dan 75 euro per maand betalen voor dingen die ik niet gebruik. Betaal nu 50 euro per maand voor 100 Mbit goeie internet
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Bedoelde inderdaad dat buiten de randstad glasvezel aanleggen makkelijker blijkt dan binnen (waar juist de afstand naar centrales kleiner is zou je zeggen)
Maar 't is ook niet alleen de afstand naar de centrale die een rol speelt, zelfs de omgeving speelt nog een rol. Zo zijn ze hier in Amersfoort bijvoorbeeld aan de buitenkant van de stad begonnen en is daarna naar binnen uitgebreid. Dat hing weer met andere werkzaamheden samen: de uitrol van glasvezel is hier in de stadskern en directe omgeving weer gecombineerd met het vervangen van verouderde gasleidingen.
webguy schreef:Maar asymmetrische verbindingen zijn zooo 2013...
Nou is de glasvezelverbinding hier ook niet helemaal symmetrisch, maar allicht dat dat aan de wifi ligt... m'n upload is sneller dan m'n download :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Aking »

Daniel schreef:de uitrol van glasvezel is hier in de stadskern en directe omgeving weer gecombineerd met het vervangen van verouderde gasleidingen.
Gasvezel :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Geert »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Daniel »

Dat zaakje stinkt :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

Het nu grotendeels buiten gebruik zijnde buizenpoststelsel van Parijs is ook in in het riool aangelegd, het cirkeltje is dus weer rond :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door PatrickM »

Geert schreef:Wat dacht je van rioolinternet ;)
http://www.nu.nl/internet/2987480/extra ... ieden.html
Riool, wat is dat? Hebben we hier niet.

En dan is nog het ergste dat op 500M afstand de waterzuivering is...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Aking »

Jullie schijten gewoon op de composthoop achter in de tuin? :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten