Mag ik even kwijt #189

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Is het dan niet mogelijk om meerdere forumlieren te gelijk in te vullen en in te leveren?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door microshit »

KM46 schreef:
Bee schreef:Bij de meeste banken krijg je direct nadat je een rekening opent een wachtwoord en gebruikersnaam voor internetbankieren toegestuurd.
Toen ik mijn bankrekening opende in 1986 waren het internet en het internetbankieren nog niet eens uitgevonden :wink: .

En nee ik zit niet bij de bank met de leeuw.
Al liet internetbankieren nog even op zich wachten, het fundament van het internet zoals we dit nu kennen is er al sinds 1983 ;) De eerste stappen zijn zelfs al gezet in 1969. Misschien in de war met het jaartal dat internet opengesteld werd voor particulieren? (1993)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Dat zou allemaal best kunnen met die feiten wen jaartallen. Daar hou ik me niet zo mee bezig. Het feit is wel dat toen ik mijn bankrekening opende er nog geen internetbankieren bestond voor particulieren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Goed ... de afgelopen week drie dagen gewerkt i.p.v. vier dagen. En de komende twee weken is het weer het geval. Drie dagen vrijwilligerswerk i.p.v. vier.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Etienne »

Aankomende zomer wil ik een weekje richting Rheinland-Pfalz. Iemand nog goede ideeën hoe daar met het OV te reizen en wat qua OV boeiende locaties zijn in die hoek?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door JWM »

Paar dagen terug vroeg ik in een vrij volle trein aan een mevrouw of ik op haar tassen mocht zitten. Vervolgens gaat ze wat rommelen in een tas en geeft ze mij haar OV-chipkaart. Altijd al geweten dat ik een natuurlijke conducteursuitstraling heb 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Etienne schreef:Aankomende zomer wil ik een weekje richting Rheinland-Pfalz. Iemand nog goede ideeën hoe daar met het OV te reizen en wat qua OV boeiende locaties zijn in die hoek?
Rheinland-Pfalz is eigenlijk bijna altijd landschappelijk erg aantrekkelijk, veel bos, zeer heuvelachtig met bochtige rivierdalen. De trein komt op bijzonder veel plekken in de deelstaat en de bussen vullen het meestal verder aan.

Alle informatie over het openbaar vervoer in Rheinland-Pfalz vind je op http://www.der-takt.de. Helemaal rechtsonder kan je ook een schematische spoorkaart downloaden.

Het Rheinland-Pfalz-Ticket (en het Saarland-Ticket, die twee zijn identiek), is naast de trein ook in zo goed als alle trams en bussen in de deelstaat geldig, alleen in de hoofdstad Mainz kan je het niet gebruiken voor trams en bussen. Bij de VRN en de KVV kan je het ticket alleen ten westen van de Rijn gebruiken, wel mag je met de trein tussen Ludwigshafen en Mannheim ARENA en tussen Wörth en Karlsruhe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Etienne »

Ik ben daarnaast ook al bij de Treinreiswinkel in Leiden geweest om het een en ander te informeren maar qua treintickets loop ik wel tegen het idee aan om zo'n Rheinland-ticket of een Interrail te gebruiken. Zeker voor de heenreis die kant op wil ik de ICE mijden en meer met de RB's en RE's te gaan reizen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Wubbo »

Voor komende zomer zit in mijn hoofd om naar IJsland te gaan. Heeft iemand daarvoor tips (in positieve of negatieve zin)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Etienne schreef:Ik ben daarnaast ook al bij de Treinreiswinkel in Leiden geweest om het een en ander te informeren maar qua treintickets loop ik wel tegen het idee aan om zo'n Rheinland-ticket of een Interrail te gebruiken. Zeker voor de heenreis die kant op wil ik de ICE mijden en meer met de RB's en RE's te gaan reizen.
Je kan een ICE-ticket tot Bonn Hbf, Unkel of Jünkerath kopen, dan reis je vanuit Nederland met de ICE tot Köln Hbf en vanaf daar verder met het regionale treinverkeer. Vanaf de drie genoemde stations is het Rheinland-Pfalz-ticket geldig.

Een andere leuke optie is via Luxemburg en dan gebruik maken van een Rheinland-Pfalz + Lux ticket, daarmee kan je vanaf Luxemburg-stad met de trein naar Rheinland-Pfalz (waar het verder dezelfde geldigheid heeft als een normaal Rheinland-Pfalz-ticket). Blijk je een dag in een wat kleiner gebied dan kan een ticket van het lokale verkeersverbond goedkoper zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door baladid »

Bee schreef: Het Rheinland-Pfalz-Ticket (en het Saarland-Ticket, die twee zijn identiek), is naast de trein ook in zo goed als alle trams en bussen in de deelstaat geldig, alleen in de hoofdstad Mainz kan je het niet gebruiken voor trams en bussen.
Huh? Mainz hoort zowel bij de RMV also ook bij de RNN en is dus deel van het RLP-Ticket. Sterker nog: Zelfs de bussen binnen het Hessische Wiesbaden mag je gebruiken. Zie hiervoor: http://www.bahn.de/p/view/mdb/pv/deutsc ... ereich.pdf
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Stefan »

Wubbo schreef:Voor komende zomer zit in mijn hoofd om naar IJsland te gaan. Heeft iemand daarvoor tips (in positieve of negatieve zin)?
Ik kan maar 1 ding zeggen.. Zeker doen, machtig mooi land! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

baladid schreef:
Bee schreef: Het Rheinland-Pfalz-Ticket (en het Saarland-Ticket, die twee zijn identiek), is naast de trein ook in zo goed als alle trams en bussen in de deelstaat geldig, alleen in de hoofdstad Mainz kan je het niet gebruiken voor trams en bussen.
Huh? Mainz hoort zowel bij de RMV also ook bij de RNN en is dus deel van het RLP-Ticket. Sterker nog: Zelfs de bussen binnen het Hessische Wiesbaden mag je gebruiken. Zie hiervoor: http://www.bahn.de/p/view/mdb/pv/deutsc ... ereich.pdf
Ik had in herinnering dat het ticket niet in de RMV geldig is, en de laatste keer dat ik in Mainz Hbf was alles qua verkoop en reisinformatie er turquoise. Maar ik vond het al vreemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Bij de VRN en de KVV kan je het ticket alleen ten westen van de Rijn gebruiken, wel mag je met de trein tussen Ludwigshafen en Mannheim ARENA en tussen Wörth en Karlsruhe.
baladid schreef:Huh? Mainz hoort zowel bij de RMV also ook bij de RNN en is dus deel van het RLP-Ticket. Sterker nog: Zelfs de bussen binnen het Hessische Wiesbaden mag je gebruiken. Zie hiervoor: http://www.bahn.de/p/view/mdb/pv/deutsc ... ereich.pdf
Zouden jullie bovenstaande afkortingen misschien kunnen verduidelijken?
Ik weet nog net wat VRR is, maar verder heb ik weinig verstand van Duitse Verkehrsverbunden. (A)

En nog een extra vraag: is het Rheinland-Pfalz Ticket wel geldig op de trams in Ludwigshafen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Uit m'n hoofd verbund rhein neckar, kolner verkehrs verbund, rhein mainz verbund. En die laatste is vast iets als ruhr neckar nah verkehr ofzo :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Bee schreef:Bij de VRN en de KVV kan je het ticket alleen ten westen van de Rijn gebruiken, wel mag je met de trein tussen Ludwigshafen en Mannheim ARENA en tussen Wörth en Karlsruhe.
baladid schreef:Huh? Mainz hoort zowel bij de RMV also ook bij de RNN en is dus deel van het RLP-Ticket. Sterker nog: Zelfs de bussen binnen het Hessische Wiesbaden mag je gebruiken. Zie hiervoor: http://www.bahn.de/p/view/mdb/pv/deutsc ... ereich.pdf
Zouden jullie bovenstaande afkortingen misschien kunnen verduidelijken?
Ik weet nog net wat VRR is, maar verder heb ik weinig verstand van Duitse Verkehrsverbunden. (A)

En nog een extra vraag: is het Rheinland-Pfalz Ticket wel geldig op de trams in Ludwigshafen?
VRN: Verkehrsverbund Rhein-Neckar (ongeveer het gebied van Heidelberg tot Kaiserslautern)
KVV: Karlsruher Verkehrsverbund (ruime regio Karlsruhe)
RMV: Rhein-Main Verkehrsverbund (zeer ruime regio van Frankfurt)
RNN: Rhein-Nahe Nahverkehrsverbund (regio Bingen - Mainz)

Het RP-ticket is geldig op de tram in Ludwigshafen, maar je mag dan niet met de tram over de brug naar Mannheim. Als je van Ludwigshafen naar Mannheim wil met het RP-ticket dan kan je de trein nemen, dan mag je tot station Mannheim ARENA/Maimarkt (eerste S-bahnstation na Hbf).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Wajoowajoow! Ik heb net de nieuwe NS sletmetrolighttramtroepbendetreinding in het echt gezien! :o :Y :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

Heb je doekje nodig?
🍉
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door baladid »

Bee schreef: Het RP-ticket is geldig op de tram in Ludwigshafen, maar je mag dan niet met de tram over de brug naar Mannheim. Als je van Ludwigshafen naar Mannheim wil met het RP-ticket dan kan je de trein nemen, dan mag je tot station Mannheim ARENA/Maimarkt (eerste S-bahnstation na Hbf).
Opletten: Niet iedere S-Bahn stopt daar. Werd laatst nog op ARENA/Maimarkt verrast door een langsdenderende S-Bahn.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

baladid schreef:
Bee schreef: Het RP-ticket is geldig op de tram in Ludwigshafen, maar je mag dan niet met de tram over de brug naar Mannheim. Als je van Ludwigshafen naar Mannheim wil met het RP-ticket dan kan je de trein nemen, dan mag je tot station Mannheim ARENA/Maimarkt (eerste S-bahnstation na Hbf).
Opletten: Niet iedere S-Bahn stopt daar. Werd laatst nog op ARENA/Maimarkt verrast door een langsdenderende S-Bahn.
Er zitten helaas veel stations met verwarrende bediening bij de S-Bahn Rhein-Neckar, zowel de S1, S3 als S4 hebben op ARENA/Maimarkt een afwijkend stoppatroon. En op bijna elke andere lijn zijn er ook nog stations te vinden die soms worden overgeslagen, wat niet bij alle stations op de netkaart staat aangegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Heb je doekje nodig?
Ja! Kom je 'm ff brengen? Rijd net weg uit Angleur (A)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door huibe »

Wubbo schreef:Voor komende zomer zit in mijn hoofd om naar IJsland te gaan. Heeft iemand daarvoor tips (in positieve of negatieve zin)?
Doen. OV is eigenlijk niets buiten Reykjavik en bijbehorende steden. Dus als je wat van het eiland wilt zien en niet gebonden zijn aan dure georganiseerde trips een auto huren.

Vanuit Reykjavik zijn alle belangrijke toeristische trekpleister makkelijk te doen als dagtrip. Hoewel ik zelf de hele rondweg nog eens wil rijden.

Hoteltip als je van vliegtuigen houd: Icelandair Hotel Reykjavik Natura en dan een kamer aan de achterzijde van het gebouw. Dan heb je uitzicht op de 'gates' / opstapplaats van het lokale vliegveld. (veel Chesna's of iets vergelijkbaars)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Jef400 »

Sinds wanneer zijn we een Franstalig forum? Dat bericht van Peeters stinkt wel een beetje. Gelukkig al gemeld. Maar toch. Waar heeft die gozer het over/
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Meltrain »

Ik heb hem een PB gestuurd in drie talen, waaronder het Frans. :Y :')
Meilleur Peeters,

Aujourd'hui, vous avez un autre message posté sur l'Ukraine et de nouveau en français.
La dernière fois que je vous ai déjà invité à envoyer des messages en néerlandais comme langue principale ici.
Malheureusement, vous avez pas encore fait. Nourrir les rumeurs que vous êtes juste un semeur d'émeute.
En outre, il reste un forum sur les transports en commun, de sorte que vous apparaître comme plus crédible vous messages sur le courrier.
Je me réjouis de votre réponse et espère que vous ajustez votre comportement.

Cordialement,
Meltrain
Ik kijk nu al uit naar de correcties van Z2N. :mrgreen: :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Oui oui oui! La vache qui ri! Mon cheri :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten