Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Hainje »

Denk dat een vrouw net zo hard word bestraft als zij een man verkracht, het punt is alleen dat er op dat onderwerp nog een enorm taboe rust. Mannelijke slachtoffers zullen niet zo snel aangifte doen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Aking »

Het is trouwens wel opmerkelijk dat verkrachtingszaken vaak (en nee, ik heb geen exacte cijfers) door vrouwelijke rechters worden gedaan...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Vinny »

Hainje schreef:Denk dat een vrouw net zo hard word bestraft als zij een man verkracht, het punt is alleen dat er op dat onderwerp nog een enorm taboe rust. Mannelijke slachtoffers zullen niet zo snel aangifte doen.
Aangezien in de wettekst een vorm van agressie gedefinieerd wordt, zal dat denk ik ook betekenen dat er minder vrouwen zijn die zich hier aan schuldig maken, vrouwen passen minder agressie toe over het algemeen. Ze plegen ook minder moorden en slaan minder vaak iemand in elkaar.
Bee schreef:Denk ook niet dat er heel veel in de neus past en ik ga het niet proberen ook.
Ik denk niet dat ik heel vrolijk ga worden als meneer aking zijn vinger in mijn neus wil stoppen. Dan maar een ander wetsartikel toepassen, maar ook dat is schending van lichamelijke integriteit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Geert »

Aking schreef:De toelichting misschien, het wetsartikel (wat de meesten bedoelen als ze spreken over "de wet") niet volgens je eerdere quote
Een rechter zal ook kijken naar de toelichting van de wet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Aking »

Een rechter zal zelfs ook nog kijken naar de jurisprudentie, feiten en omstandigheden, de redelijkheid en billijkheid en de persoonlijke omstandigheden van de verdachte :wink:

Maar indien gewenst zal ik mij voortaan meer technisch juridisch uitdrukken zodat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan worden gesteld waarop ik doel dan wel wat ik wilde zeggen dan wel iets van dergelijke aard :P
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Zabe »

Mag dat zomaar; een commerciel bedrijf die gaat mensen weigeren op basis van geslacht/ras/enz..?

Mijn vriendin is een keer geweigerd van het zwembad te Zaandijk omdat het voor "allochtonen vrouwen" was. (Trouwens zij is Belg dus ook een allochton maar ok).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Aking »

Hangt er vanaf "welke kant op" :X
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door n-evo »

Als iemand een vrouw wilt aanranden, wat weerhoud die persoon er dan van die vrouwencoupé in te lopen?

Snap het niet helemaal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Aking »

Het bordje: "vrouwencoupé, HIER NIET AANRANDEN!" :Y
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Zabe »

n-evo schreef:Als iemand een vrouw wilt aanranden, wat weerhoud die persoon er dan van die vrouwencoupé in te lopen?

Snap het niet helemaal.
Het is engelijk vrij logisch. Sommige mensen zijn bereid om geweld tegen anderen te gebruiken, maar hebben nochtans nog principes en gaan nooit in een vrouwencoupe zitten.

Dus tegen geweld: aub bordjes plaatsen:)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Hainje »

#JeSuisContreLaViolence
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Wubbo »

Zabe schreef:Mag dat zomaar; een commerciel bedrijf die gaat mensen weigeren op basis van geslacht/ras/enz..?
Er wordt toch niemand geweigerd? Je moet alleen een deur verder instappen. Net als vroeger, toen je als je wilde roken niet in een niet-rookcoupe mocht zitten.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door dennistd »

Maar dan kon je gewoon geen sigaret opsteken als je er wou zitten. Nu zou je eerst een geslachtsveranderende operatie moeten ondergaan, nogal ingrijpend voor een zitplaats als de rest bezet is lijkt me...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Aking »

Je moet er wat voor over hebben! :Y
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door Jay20 »

Wat een ophef om niks, bij de Duitse oostenburen is dit al heel gewoon. http://prague.tv/en/s72/Directory/c206- ... ly-respekt.

Ik ben een paar maanden ook weggestuurd omdat het een vrouwencoupe betrof, de Tsjechen hebben trouwens ook een aparte coupe voor gezinnen met kinderen. De zogenaamde kinderabteil, dat zou dan eigenlijk ook niet meer mogen, de stiltecoupe kan dan eigenlijk ook niet meer.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door sirvinniei »

Omdat je aan je stil zijn nog iets kan veranderen.
Aan je man zijn niet (zo direct).
Ik walg sowieso van welke vorm van positieve discriminatie dan ook, ik zal bijna een geslachtsveranderingsoperatie ondergaan: meer kans op ICT banen, meer kans op een baan in het Management circuit.
Ik heb geen onderschrift
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Mitteldeutsche Regionalbahn voert de vrouwencoupé in.

Bericht door nielsie600 »

Deze vrouwencoupé komt er omdat dit treinen betreft ala ICK. Veel mensen vinden dit een onveilig gevoel geven omdat er weinig sociale controle is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten