Kwaliteit bussen van TCR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Kwaliteit bussen van TCR

Bericht door Bushobby »

henk1234 schreef:De 398? Is dat ding nou nog steeds niet weg? Als ze de 58 van Van Oeveren hadden overgenomen, oke, maar dit busje is al 3 jaar aan het wegroesten...

Maarja, het is wel TCR, dan valt dat te verwachten.
Toevallig zien rijden vandaag in Breda. Het is geen plastic bus dus roesten doen ze wel. Bekend kwaaltje van deze serie Mercedes bussen. Kun je weinig aan doen dan alleen bij houden. Dat doen ze ook bij TCR. Kijk maar is goed naar 397 en 399. Die zijn al weer opgeknapt. Ze zouden allang aan de kant staan voor het Ov werk als TCR voldoende Ov chipkaart apparatuur kreeg van Arriva. Echter is dit er niet begrijp ik van de chauffeurs. Deze wagens blijven echter wel begreep ik voor de evenementen. Doen ze slim want gelede wagens zijn er amper. En elk weekend zie je ze wel ergens rijden.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door PatrickM »

Dat is dan wel zo, maar ik moet zeggen dat van oeveren zijn bussen beter onderhoudt dan TCR.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door dylanwild94 »

En dat zie jij van buitenaf... knap.
don't judge a book by its cover
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door Hendrik »

Nou, dat verschil is wel duidelijk hoor... Zelfs van de buitenkant...
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door PatrickM »

dylanwild94 schreef:En dat zie jij van buitenaf... knap.
don't judge a book by its cover
Ik zit vaak genoeg in een bus van TCR en ook in die van van oeveren, en dan zie je bij TCR dingen als losse spiegels, kappote microfoons en bussen die in het geheel aan het wegroesten zijn. Bij van oeveren heb je dat niet, op een kapotte lijnfilm na dan, en dan alleen de achterkant of zijkant. Dat is bij onze vrienden uit Renesse wel anders...
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door busfanNL »

Je moet maar zo denken: dit is een van de redenen waarom TCR zo goedkoop is.
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door Bushobby »

henk1234 schreef:
dylanwild94 schreef:En dat zie jij van buitenaf... knap.
don't judge a book by its cover
Ik zit vaak genoeg in een bus van TCR en ook in die van van oeveren, en dan zie je bij TCR dingen als losse spiegels, kappote microfoons en bussen die in het geheel aan het wegroesten zijn. Bij van oeveren heb je dat niet, op een kapotte lijnfilm na dan, en dan alleen de achterkant of zijkant. Dat is bij onze vrienden uit Renesse wel anders...
Je hebt het nu over een paar oudere gelede bussen die een beetje roesten. Heb je naar de rest van het wagenpark gekeken van TCR? Zijn wel al zo`n 190 bussen voor degene die dit niet weten.

Even met alle respect richting Van Oeveren. TCR bussen krijgen heel wat meer voor hun kiezen met evenementen, discovervoer dan een gemiddeld lijndienstritje bij Van Oeveren. Van Oeveren rijdt met alle goede bedoelingen meer leeg dan vol (uitgezonderd de ochtend en middag spits). Discovervoer etc. doen ze gewoon niet. Dus ja dan blijft een bus wel nieuw. Met een wagenpark van zo`n 20 bussen kun je heel wat meer op de details letten dan zo`n grote vloot.

Ik weet het niet maar TCR is het enigste bedrijf wat zoveel werk op dat vlak weg rijdt in Nederland. Veel bussen rijden inmiddels 7 dagen in de week volgens mij. Het is een bedrijf wat echt niet stil zit en volle kracht overal flexibel op inspringt. Logisch dat je hier dan wat meer van merkt en ziet. Heb wel eens via een uitzendbureau meegereden bij evenementen maar dan geef ik je het te doen om alles weer spik en span te krijgen. Als dit weekend in weekend uit om zulke grote volumes gaat (zie afgelopen paasweekend begreep van een chauffeur van TCR dat er bijna 200 chauffeurs per dag reden op stremmingen en evenementen) dan heb je echt je handen vol om dat kwalitatief goed te houden na afloop. Jij hebt het alleen over een spiegel en een lijnfilm maar onder de motorkap is toch echt het belangrijkste. Ik praat het hier niet mee goed want het zou het mooiste zijn als dit uiteraard ook bijgehouden zou worden. Maar een beetje realiteitsbesef zou wel op zijn plaats zijn. Als ik ondernemer was zou ik er ook geen 10 van maken bij zulke wagens. Is dweilen met de kraan open op dat werk. Goed is goed.

Ik heb er zelf ook vaak genoeg mee gereden maar als je beetje verstand van techniek hebt zie je dat het bij TCR nog niet zo verkeerd is. Er is geen OV of particulier bedrijf wat zo zijn wagenpark in eigen beheer onderhoud in Nederland als TCR. Kunnen er heel veel nog wat van leren. Heb jaren bij een werkplaats bussen verplaatst van een OV bedrijf. Als ik zag hoe dat allemaal ging dan krijg je echt een andere kijk op techniek kan ik je vertellen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door Hendrik »

Dus omdat TCR de keuze maakt om ook evenementenvervoer e.d. te rijden, moet ik er als reiziger genoegen mee nemen dat ik word vervoerd in een TCR-bus die op allerlei punten te wensen overlaat?
Je redeneert wel héél erg vanuit het bedrijf... Prima dat TCR ook andere dingen doet dan OV-lijndiensten, maar daar moeten de OV-passagiers niets van kunnen merken.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door PatrickM »

En naast materieel zij er wel meer dingen die bij TCR te wensen overlaten..
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/m ... -1.5837578

Niet dat ik TCR zwart wil maken ofzo, maar ze zouden beter kunnen.

Enne, van oeveren reed tot een paar jaar terug ook CAS...

Het ligt er misschien ook wel een beetje aan dat ze bij TCR best wat 2e hands inkopen aan materieel.
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door Bushobby »

Van Oeveren rijdt altijd met 1 of 2 bussen het personeels van Concert at Sea. TCR rijdt de rest van het vervoer al vanaf dag 1 bij Concert at Sea.

Elk bedrijf kan beter laat dat duidelijk zijn. Ook bij TCR. Er is niks op de wereld volmaakt. Dat weet en begrijp ik. 2e hands materiaal komt er alleen doordat opdrachtgevers alles op het allerlaatste moment over de schutting gooien. Er zijn genoeg concessies waar TCR met jonger materiaal rond rijdt dan de vervoerder zelf. Daarnaast is het ook niet meer dan logisch. Gemiddeld ritje bij een onderaannemer is misschien drie kwartier. Daar kan financieel geen nieuw materiaal voor komen. Logisch dat ze dit zo bij huren.


Wat betreft over je reactie over de medezeggenschap. Mijn mening zonder dat er een ellenlange discussie ontstaat : Medezeggenschap en bonden moet eerst is zelf in de spiegel kijken (niet alleen bij TCR maar overal in het land bij alle sectoren). Zie de legio voorbeelden van alle bedrijven en winkelketens die zijn omgevallen. Iedereen volgt de bonden maar met als eindresultaat alleen maar bedrijven waar ze de stekkers uit trekken. Totaal achterhaald deze instanties en totaal niet constructief om verandering / aanpassingen in de maatschappij te accepteren. Familie bedrijven blijven vaak overeind door hun goede visie en kennis. Iedereen kan roepen wat ze willen maar zoals het was stopt het echt in alle sectoren. TCR heeft daar gewoon zeer slim en handig op ingespeeld net zoals enkele andere bedrijven.

Verder staat er ook alleen maar het verhaal van de ondernemingsraad in de krant. De reactie van TCR is voor mij duidelijk genoeg. Jij plaatst nu een stuk waar de reactie van de directie van TCR niet bij staat. Je moet het wel compleet lezen. Ik heb stukje ook voorbij zien komen hoe het in de krant stond. Directie had duidelijk antwoord. Dit stond op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl bij dagelijks nieuws ergens vorige week. Bonden en medezeggenschap roepen van alles en nog wat over veel bedrijven maar de keerzijde publiceren ze maar half of helemaal niet. Dat is in mijn beleving gewoon stemmingsmakerij.

Wat ik wel heb gezien tijdens die paar evenementen zijn gemotiveerde chauffeurs die het bedrijf over het algemeen een warm hart toedragen. De directie ook richting hun. Dit is nog een bedrijf waar het management en directie niet naast zijn schoenen loopt maar gewoon hard meewerkt. Daar kan een gemiddeld bedrijf echt nog wat van leren. Rij is een ritje voor een grote OV organisatie. Dan ben je gewoon een nummer. Bij TCR is dat echt niet ondanks hun grote. Als ik voor een schadeherstel bedrijf een bus op moet halen zie ik de directie meer dan regelmatig op het bedrijf. Volgens mij zeer coulante en correcte mensen die hart voor het bedrijf en medewerkers heeft. Het is ook een bedrijf wat in mijn ogen een zeer goede toekomst heeft door dat de kans groot zal zijn dat het vader op zoon doorgaat en niet overgenomen zal worden door een willekeurig bedrijf.
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door Bushobby »

Hendrik schreef:Dus omdat TCR de keuze maakt om ook evenementenvervoer e.d. te rijden, moet ik er als reiziger genoegen mee nemen dat ik word vervoerd in een TCR-bus die op allerlei punten te wensen overlaat?
Je redeneert wel héél erg vanuit het bedrijf... Prima dat TCR ook andere dingen doet dan OV-lijndiensten, maar daar moeten de OV-passagiers niets van kunnen merken.
Dat doen ze ook niet. Jullie hebben het over roest, lijnfilm, microfoon en een spiegel (van een enkele gelede bus). Als dit de "allerlei" punten zijn waar je je druk over maakt maar je gaat wel op tijd van A naar B met een juist goed onderhouden bus (onderhouden is aan de onderkant belangrijker dan de punten die hierboven staan). Dan zeg ik sorry maar elke dag zijn er wel een paar bussen in een ov concessie waar dit niet van werkt. Maar genoeg erover. Ik vind het spijkers op laag water zoeken. Ieder zijn mening.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37

Bericht door Hendrik »

Prima om deze discussie te stoppen. Maar het gaat echt niet om futiliteiten. (Zonder dat ik gelijk negatief wil doen over alles waar de naam TCR op staat.)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten