mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door mb90 »

Op Goede Vrijdag besloot ik na de regenachtige ochtend om er in de middag op uit te trekken. Het werd een rit naar het Brabantse land voor o.a. wat lijnen die Arriva door andere vervoerders laat rijden. Ik begon met wat inkopen bij de Keizerswaard in Rotterdam en daar kwam een bus in Brabantse kleuren langs. De 8610 van Arriva op lijn 90 vanuit Utrecht naar Rotterdam:
Afbeelding

Daarna ging het al langzaam rijdend naar Gilze. Langzaam door de drukte op de snelwegen, waardoor ik vanaf de Moerdijkbrug de N-wegen opzocht, maar net op tijd om in Gilze lijn 130 te treffen. Een lijn die doordeweeks door Van Driel gereden wordt en in het weekend door TCR. Van Driel reed hier op deze dag met de MAN Lion's City 338:
Afbeelding

Dan een kort uitstapje naar Gelderland, namelijk naar het leuke Rossum. Hier rijdt hoofdzakelijk Juijn in opdracht van Arriva de verschillende lijnen. Hoofdzakelijk, want 1 omloop op lijn 165 (en ook soms lijn 166) tussen Den Bosch en Druten wordt door Arriva zelf gereden. Hier te zien met de Amba 8411 bij het voormalige gemeentehuis van Rossum:
Afbeelding

De rit van een half uur later werd echter weer 'gewoon' door Juijn gereden en wel met deze Setra 5035:
Afbeelding

Via een karrespoor kwam ik in Alem terecht en stak ik met de plaatselijke veerpont de Maas over om weer in het Brabantse land uit te komen. Ik kwam terecht in Maren-Kessel. In Maren-Kessel komt lijn 662. Een lijn die gereden wordt door Van Driel en eigenlijk grotendeels in twee delen is gedeeld. Eerst kwam deze MAN Lion's Regio 341 aan vanuit Den Bosch om te eindigen bij het achter mij liggende Kerkplein van Maren-Kessel:
Afbeelding

Deze 341 was al leeg en vertrok daarna ook leeg naar Oss. Vanuit Oss kwam daarna de MAN Lion's Regio 343 aan. Na letterlijk een rondje rondom de kerk:
Afbeelding

...ging deze in dienst maar eveneens leeg naar Oss.
Ik ging niet naar Oss, maar naar Nuland voor lijn 161 tussen Oss en Nuland. Eveneens een lijn die door Van Driel gereden wordt. Ook hier trof ik een Lion's Regio en wel de 301:
Afbeelding

Snel ging ik daarna naar Schaijk voor lijn 96 tussen Oss en het Brabantse Zeeland. In de vieze motregen kwam daar de Amba 348 (die al langer in Brabant rijdt) net het dorp binnengereden als lijn 96 naar Zeeland:
Afbeelding

De andere kant op reed de wat oudere Lion's City dan de eerder langskomen variant, de 344, het dorp uit als lijn 96 naar Oss CS:
Afbeelding

Daarna ging ik weer verder naar het oosten en kwam ik uit in Mill. Daar was het inmiddels weer droog, maar niet veel lichter geworden. Door Mill komt onder andere lijn 91 tussen Cuijk en Uden. Deze lijn wordt gereden door Taxi van Dijk met o.a., zoals hier op het forum langskwam, een ex-EBS R-NET Scania. De eerste die langskwam was echter een kleiner busje, namelijk een Sprinter City opweg naar Uden:
Afbeelding

De rit naar Cuijk was het wel raak en wel met de ex-EBS 5014 die nu als Van Dijk 39 rondrijdt:
Afbeelding

Onderweg bij Nuland trof ik een setje Plan V-tjes in de [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]. Deze kon ik daarna bij de overweg aan de Bruulweg nabij Herpen mooi opwachten, terwijl ik het ook nog eens steeds verder opklaarde. Voor die tijd kwam er ook nog wat anders langs, zoals deze DD-AR 7334 opweg naar Deurne:
Afbeelding

Tussen de Sprinters door komt ook de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] langs met DDZ 6-jes. Hier bijvoorbeeld de 7646 opweg naar Roosendaal, waarbij de zon ook nog een beetje doorbrak:
Afbeelding

Hierna zouden de V-tjes moeten komen en dan komen ze eigenlijk 'fout' voor de zon langs. Het duurde maar en het duurde maar totdat ze langskwamen. De bovenstaande 3600 was namelijk al die van een kwartier later. Uiteindelijk kwamen de 3 V-tjes met +18 langs en met een vriendelijk 'toet' van de machinist (waar ik wel van schrok, maar gelukkig na het schieten van de foto :P):
Afbeelding

De zon brak daarna wel verder door, maar ging niet veel later ook schuil achter sluierbewolking. In dat aparte licht kwam eerst deze goederentrein, met een loc van DB Cargo ervoor, langs opweg richting Nijmegen en verder:
Afbeelding

En daarna deze DDZ als volgende Sprinter naar Deurne:
Afbeelding

Daarna ging de zon echt weg, wat ook te zien is bij deze Sprinter naar Nijmegen. Na DD-AR, Plan V, DDZ was dit SGMm. Genoeg variatie dus deze dag in de [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie] en dus ook de [serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie]:
Afbeelding

Dit was tevens ook de laatste foto van deze dag, want via o.a. Berghem, Lith en Rosmalen ging ik terug naar de snelweg om daarna huiswaarts te gaan.
De laatste foto van dit verslag komt van afgelopen zondag. Toen trof ik opnieuw de 8610 van Arriva in Rotterdam, maar nu als lijn 87 bij de Kralingse Zoom opweg naar Sliedrecht:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door Daniel »

Fraaie platen wederom :pos: (Zoals altijd, maar ze geven ook wel wat inspiratie voor toekomstige fototochtjes door mezelf :) )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door Milco »

Erg leuke foto's! Die foto van die 3x Plan V vind ik de beste. :) Toevallig was ik zaterdag in diverse dorpjes in Brabant, misschien komt er nog een reportage van mijn kant. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door Meltrain »

Nice :D :pos:
Wel opvallend dat lijn 662 ook op Goede Vrijdag rijdt, aangezien het een scholierenlijn is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door busfanNL »

Mooie foto's hoor. Het brabant gebied is altijd leuk. :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door isadora »

Erg genoten, de neuzen van de Plan-V gloeien schitterend op de foto. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door DrechtBlub »

Iedereen in het zuiden de laatste tijd?
Naar Brabant, naar Belgisch Limburg en nog meer Brabant, en dan mogelijk nog een verslag over Brabant. :roll:

Mooi verslag, dat plaatje van de plan v's is erg goed gelukt. Die zou mooi zijn voor de forumheader denk ik.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door Hainje »

Het Zuiden is gewoon geweldig. 8-)
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door Etienne »

:X :')

OT: Mooie foto's inderdaad
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door bjorn keith »

Leuk verslag en mooie foto's! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: mb90 on Tour #84: Uitbestede lijnen in Brabant en meer [18st]

Bericht door gliderfighter »

Brabant is gewoon het beste..
Leuk verslag! Je hebt goed geluk gehad met dat mooie licht in de avond! Volgens mij zat ik in de SGMm, wel tot Rosmalen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten