Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Etienne »

Klopt dat is een oude Hainje CSA-midi die van een recent opgerichte stichting is. Het "busje" moet nog opgeknapt worden, maar moet uiteindelijk weer de oude huisstijl krijgen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Dat die dingen nog bestaan :o

Of hebben ze dat ding terug gehaald uit Albanistan? :')
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Volgens mijnwaren er 9.

6 zijn naar Albanië gegaan en na relatief korte tijd uit Elbasan verdwenen voor sloop.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pid=20979
1 is een Uitvaartbus geworden.

http://www.gerdavandenhoek-uitvaartzorg ... s_ovz1.jpg

1 is een vakantiewoning geweest op terrein Vlastuin Tours

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pid=2490

1 heeft een tijdje voor het Projectbureau van Leidse Rijn rondritten gereden en is daarna naar Westbank Strandbus op Terschelling gegaan. Dat is nu de museumbus.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pid=1380
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pid=10924
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Etienne schreef:Klopt dat is een oude Hainje CSA-midi die van een recent opgerichte stichting is.
En gelet op waar het ding staat gok ik dan dat ze met die bus iets in (de regio) Utrecht gaan doen? *O*
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

Aking schreef:In als ik het goed heb de 5011 hangen nieuwe camera's. Overigens hangen die dummy's uit het begin (of zitten daar tegenwoordig wel echte camera's in) er na al die jaren ook nog steeds :')
In de 5015 en 5024 hangt inderdaad een nieuw camerasysteem, maar nog wel als test. In de gele gekke dingetjes zitten de huidige camera's, als je die bedoelt. Echter is het nieuwe beeld echt prachtig. Het huidige systeem heeft een vertraging van 3-5 seconden. Bij deze nog geen mili-seconde. Overigens is het beeld ook erg scherp.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Nee, ik bedoel die witte bakken boven de stoelen, die van voor de gele dingetjes :wink:

Afbeelding

Dat ding linksboven in beeld :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ze zijn me op halte Europalaan Noord nog niet opgevallen (ondanks de gelijke situatie), maar ik zag vanmiddag dat halte Anne Frankplein richting CS combinatie-vertrekstaten heeft hangen. Is er eentje richting CS Centrumzijde met 74 en 77 gecombineerd en eentje richting CS Jaarbeurszijde met 63-65-66 gecombineerd, waardoor de eerste bus richting station makkelijker te vinden is.
Heeft allicht ook te maken met het feit dat de abri van halte Anne Frankplein slechts één informatievitrine heeft waardoor er minder plek is dan bij Europaplein Noord die een dubbele heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Zal wel voor de buschauffeurs bedoeld zijn.

Wel bijzonder handig voor de reiziger trouwens. Kan ook op voor de 19/37/38/39 op de Vleutenseweg, 37/38 in Lage Weide en 28/128/228 vanaf de Neude. Uiteraard alleen in de gelijke richting.

En uiteraard de sneltram vanaf Cityplaza. Boeit iemand daar dat daar lijn 60 en 61 rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Busfoto.nl schreef:Zal wel voor de buschauffeurs bedoeld zijn.
Staat het niet in hun dienst dan wanneer ze de bus van de stalling naar het station moeten nemen? Sowieso heeft Anne Frankplein ook een DRIP, dus op zich was het altijd al makkelijk zichtbaar.
Wel bijzonder handig voor de reiziger trouwens. Kan ook op voor de 19/37/38/39 op de Vleutenseweg, 37/38 in Lage Weide en 28/128/228 vanaf de Neude. Uiteraard alleen in de gelijke richting.
Afhankelijk van de plek hoeft gelijke richting nog niet eens, zie 74/77 op het Anne Frankplein zoals ik schreef. Reizigersstromen spelen hier ook een rol want veel instappers in de 74 en 77 aldaar reizen toch niet verder dan het station of gaan hooguit door tot ergens in het centrum, dan maakt het niet echt uit welke bus ze pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Daniel schreef:
Busfoto.nl schreef:Zal wel voor de buschauffeurs bedoeld zijn.
Staat het niet in hun dienst dan wanneer ze de bus van de stalling naar het station moeten nemen? Sowieso heeft Anne Frankplein ook een DRIP, dus op zich was het altijd al makkelijk zichtbaar.

.
Op zich wel, maar daar hoef je je niet aan te houden. Het kan prettig zijn om wat eerder te komen. Toiletje, koffietje, roddeltje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door wouter15 »

Op de halte Utrecht CS Centrumzijde op u-ov.info zijn de Koningsdag lijnen weer te vinden inclusief de dienstregeling (kies daarvoor de datum 26-04-2016).
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

wouter15 schreef:Op de halte Utrecht CS Centrumzijde op u-ov.info zijn de Koningsdag lijnen weer te vinden inclusief de dienstregeling (kies daarvoor de datum 26-04-2016).
Even een praktische vraag: Gaan we de koningsnachtlijnen van vorig jaar controleren op de website van Qbuzz en op de wiki weer herstellen of moeten de wiki- pagina's opnieuw worden aangemaakt en moet er bij de lijnen van vorig jaar de categorie 'opvolger' worden toegevoegd?
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door rm7 »

Busfoto.nl schreef:Zal wel voor de buschauffeurs bedoeld zijn.
Het is ook voor de passagiers bedoeld, om zo in één oogopslag te zien hoe laat de bus naar het volgende knooppunt gaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

U-OV schreef:Haltes C (busstation Jaarbeurszijde) – tijdelijk gesloten & gewijzigde indeling

Tijdens het weekend van 9 en 10 april zijn haltes C (busstation Jaarbeurszijde) in verband met werkzaamheden gesloten. Alle bussen die daar normaal vertrekken, vertrekken vanaf haltes G (Jaarbeursplein, nabij de tramhalte).

Vanaf maandag 11 april vertrekken deze lijnen weer vanaf haltes C (busstation Jaarbeurszijde). Door de voortgang van de werkzaamheden krijgen een beperkt aantal lijnen wel een andere vertrekhalte.

- Lijnen 1, 5 en 55 vertrekken vanaf halte C2.
- Lijnen 19, 37, 38 en 39 vertrekken vanaf halte C9.
- Lijn 90 van Arriva vertrekt voortaan vanaf halte C4.

Tijdens het weekend 9 en 10 april en maandag 11 april tijdens de spits zijn informatiemedewerkers aanwezig om u de weg te wijzen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

In Amersfoort verdwijnen de bussen al ruim voor de nieuwe concessie van de Varkensmarkt, namelijk per 10 april 2016...
Bushalte Varkensmarkt vervalt
Vanaf 10 april 2016 rijdt Connexxion niet meer over de Varkensmarkt. Buslijnen 5 (naar station Schothorst en station Vathorst) en 6 (naar Liendert/ Rustenburg) rijden voortaan over de Stadsring en doen haltes Centrum en De Kei aan. De halte aan de Varkensmarkt komt te vervallen.
De reden voor deze verandering is dat Connexxion op de routes van lijn 5 en 6 steeds vaker last heeft van vertragingen. Met name op drukke momenten moeten de bussen aansluiten in de rij bij verkeer dat wacht voor de parkeergarages in de Molenstraat. Daardoor ontstaan soms vertragingen van vele minuten. Vertragingen waarvan meer reizigers last hebben: de bussen komen te laat aan in de wijk en op de stations.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Aldus een Facebookbericht komt er een aantal standaard- en gelede bussen uit Groningen naar Utrecht. Details volgen nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Was wel te verwachten gezien het nieuwe vervoerplan vanaf de zomer dat er iets bij zou komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door sirvinniei »

Hebben bussen uit Groningen dezelfde milieu eisen?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Als ik me niet vergis zijn die Groningse bussen Euro-V, die zouden dus prima tussen de andere Euro-V bussen op de streek kunnen rijden zodat alle Euro-VI bussen weer op de stad kunnen gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door wouter15 »

Ik zag vanmiddag rond 17:00 een Mercedes-Benz Citaro G rijden op lijn 39 (zag deze bus bij CS Jaarbeurszijde) . Weet iemand of dit planmatig is om deze tijd? Ik heb namelijk niet het idee dat een gelede echt nodig is op die lijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ik heb het vaker gezien (maar dan 's ochtends), maar volgens mij is het niet echt gepland. Zal eerder een op de verkeerde omloop verdwaalde bus geweest zijn.
Enkele weken geleden heeft er bijvoorbeeld ook meerdere dagen achter elkaar een Ambassador op lijn 38 gereden, maar dat was een omloop die er al de hele dienstregeling in zit waarbij een streekgelede van 65 op 38 overloopt. En als er dan dus wat anders op 65 zit komt dat zo ook op 38 terecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Wijziging t.o.v. de eerdere plannen:
2 juli: alle buslijnen vanaf Jaarbeurskant station

Op 2 juli sluit busstation Centrumzijde voor een periode van circa anderhalf jaar. Het wordt verbouwd tot gecombineerd busstation en tramstation voor de Uithoflijn. De buslijnen verhuizen dan naar de twee busstations aan de andere kant van het station: het nieuwe busstation Jaarbeurszijde en het tijdelijk busstation Jaarbeursplein.

Het nieuwe busstation Jaarbeurszijde is begin juli helemaal af en klaar voor gebruik. Het tijdelijke busstation op het Jaarbeursplein kan door uitstel van een bouwplan daar langer dan verwacht in gebruik blijven, waardoor er voldoende ruimte is om alle buslijnen naar deze kant van het spoor te verplaatsen.

In eerdere planningen zou er een klein aantal lijnen aan de centrumzijde blijven, maar dat is nu niet meer nodig. Aan de centrumkant ontstaat nu voldoende werkruimte voor de bouw van het nieuwe gecombineerde bus- en tramstation, de bouw van de Uithoflijn, het Platform, het nieuwe Stationsplein met fietsenstalling en de Moreelsebrug. Daarnaast worden in dezelfde periode ook nog diverse kabels en leidingen verlegd. De bouwwerkzaamheden kunnen nu efficiënter en in goede samenhang met elkaar worden uitgevoerd.

Gevolgen voor reizigers
De verhuizing heeft voor- en nadelen voor de reizigers. Een deel van de reizigers zal verder moeten lopen, bijvoorbeeld in de richting van het Moreelsepark en de Mariaplaats. Voor reizigers van en naar het centrum van de stad kan het uitkomst bieden om gebruik te maken van centrum haltes Vredenburg, Sint Jacobsstraat en Neude.
Een voordeel voor reizigers die gebruik maken van de bus is dat ze nu gedurende 1,5 jaar niet door het drukke bouwterrein hoeven te lopen. De nieuwe situatie levert voor de reiziger een meer overzichtelijke situatie op.

Momenteel werkt U-OV de aanpassingen uit voor de nieuwe zomerdienstregeling, die ingaat op 2 juli. Ruim van te voren worden de reizigers geïnformeerd door de vervoerders.
Bron: CU2030
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Jammer maar moest er eens van komen ik vind nieuwe busstation niet echt handig, je loopt zo de verkeerde roltrap af.
Tijdje geleden kwam ik uit de trein dacht ga naar lijn 1 dus snel 1ste beste roltrap af, bleek ik op het perron er tegen over te moeten zijn.

Maar je kan dus niet even leuk oversteken eigenlijk moet je dan maar weer roltrap op en stukje verder na beneden, echter ben ik gewoon illegaal overgestoken om zo maar te noemen was laat en rustig op station.
Ik liep er laatst weer en kon boven helemaal niet zien welke roltrap ik moet hebben, toevallig wou ik weer 1 hebben maar zag nergens welke roltrap ik dan moest hebben om op het goede perron te komen.

Kijk ik gewoon met chinees ogen of staat het echt niet aan gegeven, en is het gewoon op goed geluk gokken tot dat je het weet welke roltrap je moet hebben ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Er hangt een overzichts-DRIP in de stationshal (tussen C en D perron in) en er staat er daar vlak naast ook nog eentje achter het raam van de OV-servicewinkel, voor de onregelmatige reizigers is het dus best te vinden. En als ik me niet vergis zit er ook een overzicht van de vertrekperrons van alle lijnen in de reisinformatieborden die in de hal staan boven het busstation, reisinfo van U-OV zit er in elk geval sowieso in die borden.
En als regelmatige reiziger ken je toch wel het vertrekperron. Sowieso staan er bordjes met de perronletters bij de (rol)trappen.

Wat soms wel onhandig is is het wat inconsequente gebruik van uitstaphaltes. Ik kom zelf vaak op C10 uit, wat de officiële is voor de kant waar ik vandaan kom. Echter zijn er ook weer chauffeurs die reizigersvriendelijk bij de trap stoppen om reizigers uit te laten stappen, weer anderen doen dat vooral als C10 al vol staat en incidenteel krijg ik ook wel een rondje van de zaak om op uitstaphalte C1 te belanden als C10 al vol staat.
Al ben ik ook wel weer benieuwd hoe dat gaat lopen na de omklap medio april want dan verhuist er weer het een en ander om de overkapping aan de even kant af te bouwen, nu zijn ze nog aan de oneven kant bezig met de beplating ervan. Vanaf dat moment lijken er namelijk even erg weinig uitstaphaltes beschikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Meltrain »

Het busstation op het Jaarbeursplein zou toch sowieso al tijdelijk behouden blijven voor de lijnen van Arriva, aangezien lijn 12 een heel perron voor zichzelf krijgt?
Dat er op de Jaarbeurszijde plek is voor alle buslijnen zal dus eerder komen door een gewijzigde indeling dan doordat busstation Jaarbeursplein behouden blijft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 68 gasten