Heb het eens aan een chauffeur gevraagd waarom op zondag er grote bussen in Ede worden ingezet, volgens die chauffeur was het even duur als een kleinere bus.sirvinniei schreef:Die zie ik tegenwoordig ook op zondag met gewone bussen rijden. Misschien iets met koopzondag in Ede?
Concessie Veluwe (Syntus)
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
De 3060 blijft ook, hier zijn laatst ook camera's ingebouwd.
De 8 persoonsbusjes rijden doordeweeks ook 's avonds op lijn 12 en 16 in Apeldoorn.
In Ede rijdt die iedere zondag op lijn 85, met uitzondering van koopzondagen in Ede (laatste zondag van de maand).
De 8 persoonsbusjes rijden doordeweeks ook 's avonds op lijn 12 en 16 in Apeldoorn.
In Ede rijdt die iedere zondag op lijn 85, met uitzondering van koopzondagen in Ede (laatste zondag van de maand).
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wijzigingen dienstregeling Veluwe ingaande 28 februari 2016
Met ingang van 28 februari worden er een aantal wijzigingen doorgevoerd om de
dienstregeling verder te verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de wijzigingen.
Lijn 14 Apeldoorn Station - Malkenschoten - Station
De ritten die vanaf het station vertrekken om 6.45, 7.15, 7.45, 8.15, 8.45 en 9.15 uur,
vertrekken 8 minuten later. Aankomst op het station is, net als de vertrektijden op alle
tussengelegen haltes, ook 8 minuten later.
De rit die om 9.45 uur vertrekt vanaf het station, rijdt niet meer in de vakantieperiodes.
Lijn 84 Wageningen - Ede via Campus
De halte Dijkgraaf in Wageningen vervalt voor lijn 84.
Lijn 88 Wageningen - Ede
In de richtingen Ede zijn van maandag t/m vrijdag in de vakantieperiode, twee ritten
toegevoegd: vertrek 7.54 uur en 8.21 uur uit Wageningen.
Lijn 203 (Apeldoorn -) Heerde - Zwolle
De rit van Heerde naar Zwolle vertrek 7.42 uur uit Heerde, vertrekt 5 minuten eerder
(7.38 uur). Aankomst op het station is, net als de vertrektijden op alle tussengelegen
haltes, ook 5 minuten vroeger.
Lijn 501 Garderen - Horst (Buurtbus)
In Ermelo is een nieuwe halte toegevoegd ‘Burgemeester Vitringalaan’.
Lijn 502 Vorchten - Wezep (Buurtbus)
In Heerde stopt de Buurtbus voortaan ook bij de halte ‘Molenkampweg’.
Lijn 505 Wekerom - Overberg (Buurtbus)
De halte Veenendaal, Centrum is vervangen door Veenendaal, Politiebureau.
Lijn 507 Twello - Voorst (Buurtbus)
De halte Wilp, Carpoolplaats vervalt.
Lijn 510 Loenen - Apeldoorn (Buurtbus)
In Apeldoorn zijn de haltes ‘Lange Amerikaweg’ en ‘Wkc Musketiersveld’ toegevoegd en
in Loenen is de halte ‘Aventurijn’ toegevoegd.
Lijn 511 Scherpenzeel - Barneveld (Buurtbus)
De eerste rit op zaterdag richting Barneveld (vertrek 8.30 uur uit Scherpenzeel) en de
eerste rit richting Scherpenzeel (vertrek 8.54 uur uit Barneveld) vervallen.
Lijn 514 ’t Harde - Wezep (Buurtbus)
De laatste rit van ’t Harde richting Wezep rijdt niet meer tot Wezep maar tot Elburg,
Klaverplein.
Met ingang van 28 februari worden er een aantal wijzigingen doorgevoerd om de
dienstregeling verder te verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de wijzigingen.
Lijn 14 Apeldoorn Station - Malkenschoten - Station
De ritten die vanaf het station vertrekken om 6.45, 7.15, 7.45, 8.15, 8.45 en 9.15 uur,
vertrekken 8 minuten later. Aankomst op het station is, net als de vertrektijden op alle
tussengelegen haltes, ook 8 minuten later.
De rit die om 9.45 uur vertrekt vanaf het station, rijdt niet meer in de vakantieperiodes.
Lijn 84 Wageningen - Ede via Campus
De halte Dijkgraaf in Wageningen vervalt voor lijn 84.
Lijn 88 Wageningen - Ede
In de richtingen Ede zijn van maandag t/m vrijdag in de vakantieperiode, twee ritten
toegevoegd: vertrek 7.54 uur en 8.21 uur uit Wageningen.
Lijn 203 (Apeldoorn -) Heerde - Zwolle
De rit van Heerde naar Zwolle vertrek 7.42 uur uit Heerde, vertrekt 5 minuten eerder
(7.38 uur). Aankomst op het station is, net als de vertrektijden op alle tussengelegen
haltes, ook 5 minuten vroeger.
Lijn 501 Garderen - Horst (Buurtbus)
In Ermelo is een nieuwe halte toegevoegd ‘Burgemeester Vitringalaan’.
Lijn 502 Vorchten - Wezep (Buurtbus)
In Heerde stopt de Buurtbus voortaan ook bij de halte ‘Molenkampweg’.
Lijn 505 Wekerom - Overberg (Buurtbus)
De halte Veenendaal, Centrum is vervangen door Veenendaal, Politiebureau.
Lijn 507 Twello - Voorst (Buurtbus)
De halte Wilp, Carpoolplaats vervalt.
Lijn 510 Loenen - Apeldoorn (Buurtbus)
In Apeldoorn zijn de haltes ‘Lange Amerikaweg’ en ‘Wkc Musketiersveld’ toegevoegd en
in Loenen is de halte ‘Aventurijn’ toegevoegd.
Lijn 511 Scherpenzeel - Barneveld (Buurtbus)
De eerste rit op zaterdag richting Barneveld (vertrek 8.30 uur uit Scherpenzeel) en de
eerste rit richting Scherpenzeel (vertrek 8.54 uur uit Barneveld) vervallen.
Lijn 514 ’t Harde - Wezep (Buurtbus)
De laatste rit van ’t Harde richting Wezep rijdt niet meer tot Wezep maar tot Elburg,
Klaverplein.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
In Ede zelf zit lijn 5 buiten de spits nooit vol, vaak een paar mensen maar. In de spits soms wel.sirvinniei schreef:Hoe is de bezetting op lijn 5 in Ede? Meestal zie ik er niet meer dan 10 reizigers in zitten. Maar soms zie ik hem ook bomvol zitten (op de klomp zelfs).
Vanwaar die grote verschillen?
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Helaas, deze link werkt niet meer.Wubbo schreef:Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Geplaatst op: dinsdag 2 maart 2010 12:19
Laatst bijgewerkt: dinsdag 2 maart 2010 12:21
Vervoersbedrijf Syntus verzorgt vanaf 12 december 2010 het busvervoer op de Veluwe. Syntus kwam als beste uit de bus bij de aanbesteding van het openbaar vervoer voor dit gebied. Het vervoerberijf neemt het busvervoer over van Veolia. De concessie heeft een looptijd van zes jaar met een mogelijkheid om deze met nog eens vier jaar te verlengen.
Lees verder
Waar kan ik eigenlijk de door provincie Gelderland uitgegeven concessies op haar website vinden?
En dan niet alleen voor Syntus, maar voor alle vervoerders.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wat wil je weten?
Mocht het zijn dat het over de looptijd gaan: Zowel de provincie als de vervoerder hebben ingestemd met verlenging van 4 jaar.
Mocht het zijn dat het over de looptijd gaan: Zowel de provincie als de vervoerder hebben ingestemd met verlenging van 4 jaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het gaat mij om de details van alle concessies die de provincie in 2016 heeft afgegeven.MdJ schreef:Wat wil je weten?
Blijkbaar zijn dat soort gegevens super geheim....
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Maar er zijn geen concessies gegeven in 2016. Veluwe is verlengd onder de eisen van de vorig concessie (2010-2016).
Als je het hebt over de flexnet, vastnet etc moet je de OV-visie hebben: http://www.gelderland.nl/ovvisie.html
Als je het hebt over de flexnet, vastnet etc moet je de OV-visie hebben: http://www.gelderland.nl/ovvisie.html
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het gaat mij niet om visies, maar om vergunningen die door de provincie zijn uitgegeven om een busdienst te mogen rijden.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Is er toevallig een WOB resultaat van? Of kun je meer bestanden opvragen als je registreert? Want ik kan zo geen ov bestanden voor Brabant vinden.
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wat ik in de stentor las (kan het artikel even niet vinden op internet) is dat de gemeente Apeldoorn vanaf 2020 de gehele stadsdienst van Apeldoorn op remstroom van de treinen wil laten rijden. Aangezien dit een grote investering is voor zowel de gemeente als de nieuwe vervoerder wil de gemeente Apeldoorn de stadsdienst onder een aparte concessie aanbesteden, zodat het wel lonend is voor de vervoerder.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Hebben ze geld over daar in Apeldoorn...
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Als de infra er ligt zijn de terugkomende kosten toch minder dan bij op fosiele brandstoffen rijden? De elektrische bussen op schiermonnikoog zijn ook over de volledige tijd dat de bussen dienst doen goedkoper dan bussen op fossiele brandstoffen.regenmaker schreef:Wat ik in de stentor las (kan het artikel even niet vinden op internet) is dat de gemeente Apeldoorn vanaf 2020 de gehele stadsdienst van Apeldoorn op remstroom van de treinen wil laten rijden. Aangezien dit een grote investering is voor zowel de gemeente als de nieuwe vervoerder wil de gemeente Apeldoorn de stadsdienst onder een aparte concessie aanbesteden, zodat het wel lonend is voor de vervoerder.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Buschauffeurs staken kort in Apeldoorn vanwege gewapende overval
APELDOORN - Buschauffeurs van Syntus hebben dinsdagochtend in Apeldoorn kort het werk neergelegd vanwege een gewapende overval die maandagavond is gepleegd op een collega in diezelfde plaats. Volgens een woordvoerster van Syntus vond de korte staking plaats tussen 6.00 en 7.30 uur. Hoeveel werknemers eraan meededen, is lastig te zeggen. Maar dat zijn er waarschijnlijk tientallen geweest.
Bron: De Stentor
Syntus wil nu ook zo snel mogelijk geen contant geld meer op de bus hebben.
APELDOORN - Buschauffeurs van Syntus hebben dinsdagochtend in Apeldoorn kort het werk neergelegd vanwege een gewapende overval die maandagavond is gepleegd op een collega in diezelfde plaats. Volgens een woordvoerster van Syntus vond de korte staking plaats tussen 6.00 en 7.30 uur. Hoeveel werknemers eraan meededen, is lastig te zeggen. Maar dat zijn er waarschijnlijk tientallen geweest.
Bron: De Stentor
Syntus wil nu ook zo snel mogelijk geen contant geld meer op de bus hebben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Passagiers ongedeerd na overval op bus in Apeldoorn
APELDOORN - Op de Regentesselaan in Apeldoorn is maandagavond een lijnbus overvallen. Toen stadsbus 10 (Kerschoten) met een paar passagiers bij een halte stopte, stapten twee jongens (15-20 jaar) in en bedreigden de chauffeur met iets dat op een vuurwapen leek. Ze maakten zich daarna uit de voeten. De daders hebben een onbekend geldbedrag buit gemaakt. Er zijn bij de overval geen gewonden gevallen.
Bron: De Stentor
APELDOORN - Op de Regentesselaan in Apeldoorn is maandagavond een lijnbus overvallen. Toen stadsbus 10 (Kerschoten) met een paar passagiers bij een halte stopte, stapten twee jongens (15-20 jaar) in en bedreigden de chauffeur met iets dat op een vuurwapen leek. Ze maakten zich daarna uit de voeten. De daders hebben een onbekend geldbedrag buit gemaakt. Er zijn bij de overval geen gewonden gevallen.
Bron: De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Mogelijk nieuwe staking buschauffeurs Syntus in Apeldoorn
APELDOORN - De kans bestaat dat er dinsdagmiddag of -avond opnieuw geen bussen rijden in en rond Apeldoorn. De buschauffeurs gaan mogelijk opnieuw staken als een overleg met de directie van Syntus niets oplevert.
Bron: De Stentor
APELDOORN - De kans bestaat dat er dinsdagmiddag of -avond opnieuw geen bussen rijden in en rond Apeldoorn. De buschauffeurs gaan mogelijk opnieuw staken als een overleg met de directie van Syntus niets oplevert.
Bron: De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
De kolibrie chauffeur wist me net te vertellen dat doordeweeks alle ritten wel worden gereserveerd op lijn 85.
Zullen dat vaste ritten worden van lijn 85 volgende dienstregeling?
Zullen dat vaste ritten worden van lijn 85 volgende dienstregeling?
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
In de vorm van een 8-persoonsbusje zou goed kunnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
De gemeente Apeldoorn heeft voor 2020-2030 een visie opgesteld over o.a. hoe het lijnnennet eruit moet gaan zien, vanuit de gedachte van de OV-visie van de provincie Gelderland die 2 jaar geleden is opgesteld. (zie: https://www.apeldoorn.nl/ter/fl-verkeersvisie-2016-2030 , hfst 6)
Het komt er ongeveer op neer dat...
-de huidige buslijnen geheel overgaan naar Flexnet (dus niet meer 7 dagen per week 18 uur per dag een bus, maar iig minder op de nietbezette tijden). Daarnaast worden enkele takken aan elkaar toegevoegd, zoals we die eigenlijk al een jaar of 20 geleden kenden als toenmalige lijn 12 en 13 die enkel in de avond en op zondag reden; een lijn Sprenkelaar/Anklaar en een lijn naar het Gelre Ziekenhuis/Ugchelen.
-er twee ringlijnen komen: Station-Kerschoten-noordkant via Sprenkelaar/Osseveld tot De Maten, via Vogelkwartier naar het station en een ringlijn Orden-zuidkant via Malkenschoten en Matenhoeve naar het station.
-er Vastnet komt van het station naar het Gelre Ziekenhuis.
-er Regionet komt, dat bestaat uit de huidige streeklijnen.
-er meerdere knooppunten komen binnen de stad, daar waar de ringlijn het flexnet en het Regionet elkaar kruisen.
-er meer experimenten worden gedaan met nachtvlinder en hetzelfde concept ook overdag.
-
Het komt er ongeveer op neer dat...
-de huidige buslijnen geheel overgaan naar Flexnet (dus niet meer 7 dagen per week 18 uur per dag een bus, maar iig minder op de nietbezette tijden). Daarnaast worden enkele takken aan elkaar toegevoegd, zoals we die eigenlijk al een jaar of 20 geleden kenden als toenmalige lijn 12 en 13 die enkel in de avond en op zondag reden; een lijn Sprenkelaar/Anklaar en een lijn naar het Gelre Ziekenhuis/Ugchelen.
-er twee ringlijnen komen: Station-Kerschoten-noordkant via Sprenkelaar/Osseveld tot De Maten, via Vogelkwartier naar het station en een ringlijn Orden-zuidkant via Malkenschoten en Matenhoeve naar het station.
-er Vastnet komt van het station naar het Gelre Ziekenhuis.
-er Regionet komt, dat bestaat uit de huidige streeklijnen.
-er meerdere knooppunten komen binnen de stad, daar waar de ringlijn het flexnet en het Regionet elkaar kruisen.
-er meer experimenten worden gedaan met nachtvlinder en hetzelfde concept ook overdag.
-
Bij twijfel: gebruik beton.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Enige goede visieplan voor ov wat ik heb gezien komt uit de VS: http://www.indygo.net/transitplan. Dat van de provincie jaagt reizigers weg. Wat heb ik nou aan een flexnet voor mijn deur...
Er zitten zeker goede dingen tussen, zoals dat wijken onderling verbonden worden. Dat mis ik nu echt in Apeldoorn. Maar als alleen de ring vast wordt bereden blijft er niet veel meer over in de kern van de wijken. Daarnaast snap ik niet dat er een ringlijn langs Kuypersveld gaat rijden. Daar hebben ze bus laatst geschrapt en er ligt toch alleen maar industrie.
Verder is de bus naar het Gelre Zkh ook bijna altijd leeg. De lijnen naar Zuidbroek en Woudhuis zijn een stuk beter gevuld en daar komt dan flexnet.
Op zich wel goede opzet met die knooppunten, maar de routes die vast gaan rijden zijn achterlijk. Maar moet nog zien hoe ze dit gaan invullen, ben benieuwd.
Er zitten zeker goede dingen tussen, zoals dat wijken onderling verbonden worden. Dat mis ik nu echt in Apeldoorn. Maar als alleen de ring vast wordt bereden blijft er niet veel meer over in de kern van de wijken. Daarnaast snap ik niet dat er een ringlijn langs Kuypersveld gaat rijden. Daar hebben ze bus laatst geschrapt en er ligt toch alleen maar industrie.
Verder is de bus naar het Gelre Zkh ook bijna altijd leeg. De lijnen naar Zuidbroek en Woudhuis zijn een stuk beter gevuld en daar komt dan flexnet.
Op zich wel goede opzet met die knooppunten, maar de routes die vast gaan rijden zijn achterlijk. Maar moet nog zien hoe ze dit gaan invullen, ben benieuwd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Maar dat visieplan gaat gepaard met flinke investeringen. Als ik s avonds in Apeldoorn ben zie ik alleen maar lege bussen langsrijden, dus een meer Vraagafhankelijk systeem overdag kan geen kwaad. Overdag doordeweeks zal ik wel meer moeite mee hebben.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Zolang alle flexnetlijnen maar van maandag tot en met zaterdag overdag rijden als vaste lijndienst, eventueel met optares of mercedes benz sprinter. Ik ben ook van mening dat de gemeente meer moet doen om autoverkeer te weren uit de stad. Op zaterdag staat het er muur vast, terwijl de bussen halfleeg rondrijden. Elk kwartier is dan ook overdreven naar sommige wijken. In de avonduren (na 20:00 bijvoorbeeld) en op zondag is zo'n flexnet prima. Maar in de spitsuren gaat dit gegarandeerd fout in de 11e stad van Nederland, we praten hier niet over een klein dorp. In de spitsuren zitten de bussen goed gevuld (behalve lijn 11, die rijdt vaak halfleeg). Lijnen 3 en 4 naar de Maten zitten op zondag en 's avonds vaak ook goed gevuld overigens. Die zijn ook in de ringlijn opgenomen.
Maar zoals ik al zei dit zijn vage plannen en het is nog ver weg. Laten we eerst maar de invulling afwachten. Er moet nog onderzoek verricht worden, laat ze dat maar eens rustig doen. Ik zal mijn stadsbus de komende tijd intensiever gaan gebruiken om de reizigersaantallen op te krikken. ;)
Maar zoals ik al zei dit zijn vage plannen en het is nog ver weg. Laten we eerst maar de invulling afwachten. Er moet nog onderzoek verricht worden, laat ze dat maar eens rustig doen. Ik zal mijn stadsbus de komende tijd intensiever gaan gebruiken om de reizigersaantallen op te krikken. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik zit nu in mijn stadsbus met 10 anderen, lijkt me niet erg geschikt als kolibrie of flexnet. De andere bussen zijn ook niet leeg ofzo. Nouja wel vijf mensen in een berkhof amba op lijn 6. Ja oké dat hoort er nou eenmaal bij. In lijn 12 die nu met mercedes benz sprinter rijdt, zitten drie mensen. Lijkt me wel redelijk elk halfuur.
Lijnen 3 en 4 rijden nu tegelijk naar De Maten. Kan ook beter, maar is vanwege aansluitingen.
Lijnen 3 en 4 rijden nu tegelijk naar De Maten. Kan ook beter, maar is vanwege aansluitingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.6039163
de eerste 105 moet lijn 5 zijn. 107 wordt dus blijkbaar ook in het weekend kolibrie, ik hoop dat hij op die momenten wel de hele route rijdt zodat er aansluiting is op busstation Wittenberg. Straks wordt er in alle 3 de steden van de provincie bepaalde stadslijnen vraagafhankelijk gereden. Snap niet dat 87 praktisch parallel aan het spoor gaat rijden.Trein en bus
Ede houdt een belangrijke plek als knooppunt voor de trein en bus. Daarnaast blijven er in de avond en in het weekeinde bussen rijden in de richting van Barneveld en in de richting van Apeldoorn.
Op afroep
Maar een ander verhaal is het in de buitendorpen. Bus 107 die vanaf Ede via Wekerom en Harskamp naar Garderen rijdt, zal in het weekeinde en in de avonden alleen nog op afroep rijden. Dat geldt ook voor lijn 105 van Ede naar Veenendaal-De Klomp, en lijn 6 in Ede. Bovendien wordt er met kleinere bussen gereden. Op zondag gebeurt dit ook op lijn 105 van Barneveld naar Arnhem (via Harskamp en Otterlo). Een nieuwe lijn 87 gaat de hele week door volgens dit systeem rijden van Nijkerk via Barneveld naar Ede.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op ma 23 mei 2016, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten