Mag ik even kwijt #19

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mag ik even kwijt #19

Bericht door Daniel »

Kenden jullie deze al? Ook onze zuiderburen hebben nu actuele vertrektijden met redelijk wat detailinformatie.
Zie Infrabel Railtime en zoek bv. eens op treinnummer 9237: die is vandaag wel ontzettend ver gekomen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door mb90 »

Vandaag kwam ik bij De Veranda (= bij De Kuip) in Rotterdam een brug op het water tegen. Het is een grote prefab-brug die op een ponton vanaf de Hollandia-werf in Krimpen a/d IJssel via de Rotterdamse Waalhaven (waar het rond 18:00 uur aankomt) naar Dublin gaat:
Afbeelding

Daarna kwam ik bij de kruising Vaanweg / Oldegaarde / Vinkenbaan terecht verderop op Rotterdam-Zuid. Daar deden het verkeerslichten het niet, wat nu al voor een kleine chaos zorgde. Het is de hopen dat dit morgenochtend voorbij is, anders zou ik de hulpdiensten maar alvast om de hoek laten wachten. :P Op de kruising zelf werd wel duidelijk dat er iets gebeurd is met een verkeerslicht:
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Stefan »

En de oorzaak met het voorval met het verkeerslicht was dit. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Justin »

Zow, na 5 dagen afwezig te zijn geweest in Utrecht/Amsterdam/Amersfoort/Nijmegen/Arnhem eindelijk weer thuis.

Concert Tina Turner was cool :D. Damn, voor zo'n ouwe tante :D.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door STF »

Hoe laat gaat nou eigenlijk bij jullie de eerste bus van de ochtend voorbij? Ik heb het idee dat ze hier wel erg vroeg beginnen; hij komt nu (4.15 uur) voorbij rijden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

in Utrecht begint het door de week rond 06:00 :)
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door dennistd »

Hier in Losser doordeweeks om 5.51u, zaterdags om 6.51u en zondags om 10.15u (en zeker dat laatste is nogal vervelend...)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daniel »

En in Dordrecht varieert het... meestal de eerste rond 6.05 uur maar enkele lijnen die er wat langer over doen naar 't station beginnen al wat eerder. Zaterdags rond 7.05 de eerste, zondags weet ik even niet uit m'n hoofd maar dat was 8.05 of 8.35 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hier nadat de laatste nachtbus is opgehouden? (uurtje of 5?)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Mark »

Hier op maandag-vrijdag om 6:38, op zaterdag om 8:08 en zondag om 12:38 :wink:

Tijd voor deel #19?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Hmm, de vroegste streekbus komt om 6:02 Boskoop binnen. De andere kant op veel later. Kan je beter de trein nemen, die gaat al om 5:58.

Waarbij ik mij serieus afvraag hoe het personeel voor die treinen in Alphen komt, aangezien al het personeel voor de lightrail Utrecht of Den Haag als standplaats heeft, maar de stellen in Alphen overnachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Mikos »

@ Hierboven: Taxi :wink: Zit ook in het dienstkaartje verweven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Dat verklaart het. Zal wel een dure hobby zijn voor de NS, elke dag 2x een taxi heen, en 1 of 2x een taxi terug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Karl »

Maar misschien omdat ze het altijd doen is t wel voordeliger, aangezien ze dan een contract hebben afgesloten met een taxifiguur.
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door STF »

Dan beginnen ze hier inderdaad toch erg vroeg op maandag t/m zaterdag. Op zondag starten ze pas een paar uur later.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Stefan »

Hier gaat de eerste bus doordeweeks om 5.59u, op zaterdagen om 6.40u en op zondag om 8.48u. De nachtbussen van zaterdag op zondag zitten hier dan niet bij. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door BR628 »

Dit vond ik net op hgbtf... http://www.youtube.com/watch?v=aC2jdJp06Qs

:shock: :shock:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Ruben »

BR628 schreef:Dit vond ik net op hgbtf... http://www.youtube.com/watch?v=aC2jdJp06Qs

:shock: :shock:
Is dit datzelfde mannetje dat in het rond heeft geschoten op die Duitse school?
Men heeft zeker na het zoveelste toetsenbord wat met de snelheid van een uur vermorzeld wordt besloten een verborgen camera in te schakelen? Dit ding mag je wel opsluiten in een isoleercel om af te kicken van de computerverslaving. Wát een figuur.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Het filmpje is al redelijk oud, maar wat er nu het verhaal achter was weet ik niet, maar als ik mij niet vergis was het nep.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door BR628 »

Als er even iets verder gezocht wordt op youtube, blijkt al snel dat het inderdaad in scene is gezet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door STF »

Blijft altijd leuk he met reserveonderdelen bestellen... De stoomkraan van onze koffiemachine lekt, krijg je de technische tekeningen van de leverancier zodat je kunt aangeven welke onderdeelnummers je nodig hebt; zowel het standaard als het optionele type stoomkraan hebben wij niet... :lol: Ik heb hem nu maar helemaal uit elkaar gehaald en foto's van gemaakt en nu gaan ze uitzoeken wat dit toch voor afwijkend type stoomkraan betreft. :lol:

Hebben jullie dat ook weleens? Of ben ik de enige die dat altijd heeft? Het meest frapante was twee jaar geleden dat ik reserveonderdelen nodig had voor een wasmachine; de fabrikant had nog nooit van dat typenummer wasmachine gehoord. Toen heb ik maar een foto opgestuurd als bewijs dat ie toch echt bestond. :mrgreen: (Met de onderdelen is het overigens nooit wat geworden.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #19

Bericht door Suus »

Ja, met printers van HP. Een keer hadden we een vastgelopen motor, en toen ik naar de klantenservice belde, hadden ze dus nog nooit gehoord van het type :roll: Ding was nog geen jaar oud :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #19

Bericht door Jurjen »

Ik stuur m'n Francis Francis altijd maar gewoon op... Of nouja, altijd... tweede keer nu. ='(
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #19

Bericht door Ruben »

ZEVENAAR - De dader van de aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, Karst Tates, is woensdag aan het begin van de middag begraven op begraafplaats Rosorum in Zevenaar.
Lees verder op nu.nl

Ik denk niet dat dit een bedevaartsoord gaat worden...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daantje »

STF schreef:Hebben jullie dat ook weleens? Of ben ik de enige die dat altijd heeft? Het meest frapante was twee jaar geleden dat ik reserveonderdelen nodig had voor een wasmachine; de fabrikant had nog nooit van dat typenummer wasmachine gehoord. Toen heb ik maar een foto opgestuurd als bewijs dat ie toch echt bestond. :mrgreen: (Met de onderdelen is het overigens nooit wat geworden.)
Bij mij kwamen ze m'n wasmachine repareren en uitgerekend het onderdeel wat ze nodig hadden, hadden ze niet bij zich dus moesten ze nog een keer terugkomen om het te repareren en zat ik nog eens 1,5 week zonder wasmachine :? En dat terwijl ik eerst al twee 18-cijferige typenummers had moeten opgeven, je zou toch zeggen dat je dan best alle onderdelen bij je kunt hebben? Maar verder was het een prima monteur :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten