Mag ik even kwijt #189

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef:Ik heb hem een PB gestuurd in drie talen, waaronder het Frans. :Y :')
[Pseudo-Frans]
Ik kijk nu al uit naar de correcties van Z2N. :mrgreen: :')
Trust me, ik heb erger gezien, zelfs in Frankrijk overigens... (A)

De vakantieplannen voor dit voorjaar van huize Z2N zijn overigens vandaag afgerond, en ik moet mijn Schots-Keltisch en mijn Catalaans weer gaan oppoetsen... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door huibe »

Ach gelukkig zijn beide makkelijke talen die raakvlakken hebben met het Nederlands. En dan voornamelijk in het feit dat ze voor niet locals onbegrijpbaar zijn.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door baladid »

Catalaans mag je niet onderschatten. Het heeft heel wat sprekers en is met wat kennis van het Spaans best wel te volgen – vooral als geschreven taal...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

In mijn herinnering gebruikt het Catalaans zeer vaak de letter X, vergeleken met andere talen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Zo... Op naar Belgistan voor een afscheidstourtje Vauban/Iris! *O*

Gelukkig spotte ik net op tijd de ellende op Utrecht - Rotterdam om nog een bus eerder te kunnen halen en zo over Breda alsnog op tijd in Roosendaal te komen. Want die verbinding over Luik is toch best wel heel kut met een overstap van 57 minuten...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

Bee schreef:In mijn herinnering gebruikt het Catalaans zeer vaak de letter X, vergeleken met andere talen.
Dat is wel leuk scrabbelen dan, in het Catalaans. 8-)
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Wubbo »

Je veter zit los.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Ik heb klittenband -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door webguy »

Bee schreef:In mijn herinnering gebruikt het Catalaans zeer vaak de letter X, vergeleken met andere talen.
Bedoel je niet Baskisch? Die heeft helemaal vaak een X, met name tx, wat je uitspreekt als onze ch.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Baskisch kan er ook wat van inderdaad. Het is ook een zeer efficiënte letter, enorm veel klanken terwijl het maar twee streepjes zijn :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Vinny »

Ik ben een aantal jaar geleden in Barcelona geweest en toen viel me de frequente X inderdaad ook op in allerlei geschreven boodschappen. Overigens ook dat ze een streepje tussen twee "ll" zetten, de "Avignuda Paral-lel". Hierdoor schrijf ik dat woord in het Nederlands ook minder fout, het is wel een letterlijk ezelsbruggetje (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Dat ik, met toestemming, twee metalen koersborden brussel-basel-brussel heb bemachtigd 8-) *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Gefeliciteerd :wink: .

Via het internet gekocht?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Nope, van de trein afgehaald die daarnet z'n laatste rit had.

Na iets van 30 jaar komt er morgen een eind aan de verbinding Brussel - Luxemburg - Straatsburg - Basel... Een verbinding die nog met Tee's heeft gereden :o
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Jef400 »

Wubbo schreef:Peeters lijkt niet door te hebben dat de voertaal op dit forum Nederlands is. Ik ben niet goed in het dichten van PBs in het Frans, dus we hebben maar besloten direct afscheid te nemen.
Frank schreef:Williams12 heeft hetzelfde lot ondergaan om dezelfde redenen.
Daniel schreef:En voor Peeters10 geldt exact hetzelfde.
Hoe spel je troll in het Frans?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ArrivaBas »

Le/La Trolle misschien... :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

🍉
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door chemie »

Danku Hainje :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Had vannacht mijn hart in mijn keel zitten van de schrik: Ik reed met 130 km/u op de A16 net voorbij Prinsenbeek op de rechterrijstrook toen ik opeens uit het niets een auto op de vluchstrook geparkeerd zag staan. Die auto was totaal niet zichtbaar omdat hij geen verlichting voerde en het stuk snelweg onverlicht was. Hij stond ook nog vrij dicht tegen de rijstrook aangeparkeerd. Ik zag hem dus ook pas toen ik er al zo goed als voorbij was. Toen ik thuiskwam meteen de politie ingeseind. Ik wist niet goed of ik hier het beste 0900-8844 of 112 voor moest belle dus koos voor de eerste. Maar toen ik het verhaal vertelde werd ik meteen doorverbonden met de 112 meldkamer. Die bedankte mij vriendelijk voor mijn meding en ging er meteen politie naartoe sturen. Ik las even later bij de verkeersinfo een melding dat daar personen op de weg zouden lopen. Het is dus allemaal gelukkig nog goed afgelopen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ArrivaBas »

:shock: :shock:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Pfff ... dan heb je wel geluk gehad zeg :shock: :wink: .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Geert »

Als ik auto's met pech of een ongeluk zie langs/op de snelweg bel ik altijd 112, laat de meldkamer maar uitzoeken hoeveel prio het heeft. In een minuut tijd kunnen er al een hoop auto's tegenaan botsen, dus hoe sneller hoe beter is mijn motto...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Meltrain »

Kennen jullie de YouTube-"serie" "Wat weet jij?" al? Daarin gaat Défano holwijn de straat op om aan willekeurige voorbijgangers jongeren vragen m.b.t. algemene kennis te stellen, wat tot de meest opmerkelijke antwoorden leidt.

Onderstaande aflevering is de meest recente (uit Maastricht), maar er zijn ook al afleveringen gemaakt in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Zaandam, Eindhoven, Arnhem, Delft, Zoetermeer, Groningen, Leeuwarden en Roermond.


En door het bekijken van zo'n aflevering train je zowel je lachspieren als je hersenen en voel je jezelf na afloop best slim. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ArrivaBas »

Of ik dit ken?

Afbeelding

(A) (A) (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten