Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Plan-V444 »

Hallo Leute! Aangezien het al behoorlijk lang geleden was dat er iets werd gedaan leek Goede Vrijdag een uitgelezen kans om iets te doen nu we allebei tijd hadden, bovendien, alles rijdt volgens de weekdienstregeling terwijl het Euregio Ticket voor weekendtarief wordt verkocht. Beter kan niet :D

Maarja, 's ochtends begon het allemaal al handig. De avond ervoor had ik een feest, vandaar dat er pas om 09:00 vertrokken kon worden ipv 07:00, wat Mr-W graag wilde. Als creative oplossing is hij met de 552 naar Station Helmond geweest om daar in te stappen. Ondertussen in Brandevoort 'wilde mijn fiets niet starten' en wordt ik op de benenwagen aangewezen. De trein naar Eindhoven wordt nog net gehaald. En met groot geluk, het was Mat 64, de 464+447. Helaas bleek dit voor mij de allerlaatste keer in dit materieel te zijn. Ga ze toch wel missen I guess.

Afbeelding
Na aankomst in Eindhoven staan de stellen te wachten totdat ze opnieuw de regen inmochten richting Nijmegen. Voor ons werd het bus 172 naar Valkenswaard Markt.

Aangekomen in Valkenswaard ging het meer met de oude vertrouwde buurtbus ons buurland in. Na wat inkopen bij de Spar in Achel werd het tijd voor de monsterrit, gezellig anderhalf uur in een overvolle Scania naar Hasselt. Niet bepaald een aanradar, maar toch, weinig andere opties..

Afbeelding
Hier staat de bus na aankomst in Hasselt om terug te gaan naar Achel. Het is inmiddels weer middag :D

Afbeelding
Nu NS zich meer op kerntaken gaat richten en stationshoreca gaat wegdoen is dit ook in België te merken. C'est du Pain(de Belgische Broodzaak), sluit voor een korte periode en bood daarom alle broodjes aan voor een goede prijs. Ik met een broodje en Mr-W met een frietje ging het richting de trein. De IC trein in de richting van Liers.

Afbeelding
Tijdens het wachten kwam er nog wat langs, weer eentje om de verzameling toe te voegen. Misschien spreekt het mijn gebruikersnaam tegen, maar ik verzamel TRAXXEN en 189'ers :wink:

Afbeelding
Groetjes uit Bilzen!


Gelukkig zijn op deze verbinding nog verrassend veel niet-gemoderniseerde AM'80 stellen in dienst, lang leve die tweede klas!


Afbeelding
Na aankomst in Liers zag ik iets staan wat ik nog nooit op de foto heb gekregen, maar eindelijk kan deze ook van het lijstje af, een Mercedes-Benz O405 van de TEC *bus*

Afbeelding
Tijdens het wachten op de volgende trein kwam deze combinatie als leeg materieel van het opstelterrein af om richting het zuiden te vertrekken, misschien als P-trein.

En waarschijnlijk hebben de meesten het al in de gaten, welke trein begint er in Liers en is een mooie afwisseling verder Wallonië in? Juist, IC 114 naar Luxembourg! Hint hint, binnenkort doe ik(Plan-V444) nog iets wat met deze trein te maken heeft.

Afbeelding
Even bij de bocht van Herstal nog de trein vereeuwigd :Y

Afbeelding
En even na de tunnel kwam uit de luidsprekers: 'Le prochain arrêt, Liège-Guillemins!'

Afbeelding
En na een kleine 10 minuten was het weer tijd voor vertrek, tot over drie weekjes weer! :D

In Liège hadden we niet zoveel zin even naar de stad te lopen, dus werd het maar even bij de bussen voor het station gehouden :roll:

Afbeelding
Chauffeurs schijnen het nog al leuk te vinden om met hun gelede wagens even flink door de bocht heen te scheuren, alleen dan moet er wel even opgelet worden of er niemand het zebrapad gebruikt.

Deze stond ook nog op mijn lijstje, met het klassiekertje naar Verviers, je ervaart de route dan toch anders als in I11 in de IC Oostende-Eupen :lol:

Afbeelding
Na aankomst werd het treintje nog even op de foto gezet alvorens verder te gaan richting Welkenraedt, samen met het imposante station staat het treintje te wachten op het kopspoor totdat het terug mag als L-trein in de richting van Herstal.

Afbeelding
Van Verviers naar Welkenraedt mochten we het doen met de IC200 uit Courtrai, ook leuk voor de verandering. Aangekomen was er nog even tijd op de locomotief op de foto te zetten, en kijk nu, het spoor gaat weer 'werven'!

Deze trein werd genomen omdat 40 minuten in Verviers wachten niet zo leuk was. Daarom werd het opgesplist in twee delen, das toch wat beter. Uiteindelijk kwam de trein uit Oostende die ons verder naar Eupen bracht.

Afbeelding
Verassend genoeg bleek de I11 combinatie ook nog over een I6 rijtuig te beschikken, dus weer een mooi extraatje voor de verzameling!

Vanaf Eupen Bushof ging het met lijn 14 richting Aachen, we kregen een gelede Citaro mee *bus* Het busstation van Eupen is nog vrij druk -in ieder geval druk genoeg voor wat aparte plaatjes- en er is zat te zien.

Afbeelding
Kijk nou, weer een O405! :o

Na aankomst in Aachen werd er, zoals altijd, een bezoekje gebracht aan de Rathausplatz en de Starbucks, waar voor de Duitse tarieven weer een bekertje warme chocomel werd meegenomen. Langzaam terug naar het station, wat rondkijken, en toen even snel naar Rothe Erde, de brug over.

Afbeelding
Aangekomen kwam er een overbrengingsrit aan(waarschijnlijk uit Köln/Koblenz/Düren), ik was nog net optijd, alleen het had wat beter gekund, maarja het blijkt wel een BR111.. En dat zijn mooie machines :pos:

Afbeelding
Op het Hauptbahnhof werd deze loc(185-635) ook weer aan de verzameling toegevoegd :D

Omdat er geen treinen reden besloten wij met lijn 44 naar Heerlen terug te gaan. Het werd een VDL van Veolia. Had mij dan maar het Schienenersatzverkehr gegeven naar Herzogenrath, alleen moest je daar ook nog overstappen op een bus naar Heerlen en de tijd was een beetje op. Maar als ik had geweten dat deze het treinvervangend vervoer zou rijden.....

Afbeelding
Lang leve deze O405G *bus*

En toen moest ik weer afscheid nemen van Duitsland, en werd het donker. Het ging via Sittard en Weert weer terug naar Eindhoven waar we meteen lijn 24 inkonden naar huis, om 22:30 was ikzelf weer thuis en na zo'n dag is het zien van je kussen al genoeg... Gute Nacht!
Stadsbus
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Stadsbus »

mooi
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door isadora »

Goed te pruimen. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Mr-W »

Hierbij nog een gedeelte van mijn foto's
Afbeelding
De regen over het 18 septemberplein voorspelde niet veel goeds. Daarna zijn we met 171 naar de Theo Komenlaan gegaan om nog een foto te maken van de HOV baan.
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig hadden we niet deze bus naar Achel :)
Afbeelding De 1e O405 kwamen we al tegen in Hasselt *bus*
Afbeelding De andere kant van De Lijnwinkel
Afbeelding Plan-V444 sponsorde NS-station op de laatste dag nog even, terwijl ik liever een patatje haalde bij Frituur Annick Afbeelding
De Zigeuner had een aantal leuke bussen staan in ?
Afbeelding
Tongeren, een voorbode op Wallonië (gelukkig is het centrum veel en veel mooier :D )
Afbeelding Glons :')
Afbeelding In Liers verlieten we de trein om over te stappen op de IC naar Luxemburg
Afbeelding O405 :)
Afbeelding De L-trein uit Marloie keert ook in Liers.
Afbeelding Onze trein had 6 rijtuigen I10 bij met heerlijke stoelen.
Afbeelding Onderweg kwamen we de IC uit Maastricht nog eens tegen, maar nu richting Hasselt.
Afbeelding Vanwege de aanslagen in Brussel hing de vlag half stok en was er verhoogde waakzaamheid door inzet van militairen en politie.
Afbeelding Lijn 140 naar Visé
Afbeelding Het uitzicht onderweg naar Verviers. Toch wel handig die raampjes in de klassieker.
Afbeelding Deze fraaie poster hing in het station van Eupen.
Afbeelding Voor het station van Eupen was het een grote chaos met bussen, doorgaand verkeer en schoolkinderen.
Afbeelding O405 nummer 3
Afbeelding De bus naar Monschau was helemaal leeg 8-)
Afbeelding Eupen Bushof, wat mij betreft kan het wel een opknapbeurt gebruiken.
Afbeelding In Aken kwam ik voor het eerst een bus tegen met aanhanger.
Afbeelding Duitsland=Lederhosenland :mrgreen:
Afbeelding Veolia 5808, soms heb je mazzel op lijn 50.
Afbeelding RB 20, vroeger kwamen deze treinen nog in Heerlen.
Afbeelding Nadat we teruggekeerd waren vanuit Aken Rothe Erde hoopte we op lijn 50 een fatsoenlijke bus aan te treffen -o-
Afbeelding Weer een mooi busje ipv trein :)
Afbeelding Nadat er maar geen Volvo 8700 of Ambassador met HOV stoelen was gekomen, gingen we voor de snelle optie met lijn 44 naar Heerlen. De grens met Nederland konden we zo passeren, eerder op de dag controleerde de Duitse politie met machinegeweren de Belgisch-Duitse grens bij Eynatten.
Afbeelding Mijn laatste foto van de dag Veolia 502 naar Maastricht.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Plan-V444 »

@Mr-W, was leuk dagje!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door ArrivaBas »

Mr-W schreef:Afbeelding
Precies dezelfde bus tegengekomen in de zomervakantie. 3 keer raden wat die bus destijds reed... :')
Als je het goed hebt krijg je mijn foto van de bus te zien 8-)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Milco »

Prima verslag, hoewel ik persoonlijk de foto's van PlanV-444 beter vind. Verder wel jammer van het grauwe weer. :(
Afbeelding RB 20, vroeger kwamen deze treinen nog in Heerlen.
Nu nog steeds, op de pendel naar Herzogenrath. Gisteren een gezien ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Plan-V444 »

Bedankt Milco :D
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 04 apr 2016, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door bjorn keith »

Leuk verslag met mooie foto's! :D Ik wil deze regio ook graag nog is gaan verkennen met een EUregio kaartje. Misschien iets voor de zomervakantie.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Plan-V444 »

bjorn keith schreef:Leuk verslag met mooie foto's! :D Ik wil deze regio ook graag nog is gaan verkennen met een EUregio kaartje. Misschien iets voor de zomervakantie.
Bedankt! Ik raad het zeker aan. Probeer dan in een weekend te gaan, dan kun je voor dezelfde prijs nog iemand meenemen en de dienstregeing verandert niet heel veel. Behalve dat op zondagen veel winkels dicht zijn etc. Doordeweeks heb je wel meer kans op rariteiten zoals extra treinen of O405's *bus*
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Timon91 »

Leuk verslag, mooi dagje gehad zo te zien :pos:
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Anne »

Goed verslag. Mooi om als plan V444 met die V-tjes te kunnen beginnen :wink:

Neem aan dat jullie met een Euregioticket hebben gereisd?
Maar waar is dat gekocht want De Lijn verkoopt het niet in de bus.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Z2N »

Je kan die dingen wel in de bussen van De Lijn kopen, in Limburg. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Anne »

Zaterdag juist in Maastricht bij een chauffeur van De Lijn nagevraagd. Zij gaf aan dat die kaart niet op de bus wordt verkocht.

De site van De Lijn geeft ook aan:
Waar te koop?

Lijnwinkel (Limburg)
bij de andere deelnemende bus- en spoormaatschappijen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Z2N »

Ik heb anders recentelijk nog een Euregio-kaart op een bus gekocht van De Lijn tussen Achel en Hasselt. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!

Bericht door Anne »

OK bedankt. Ga ik eens uittesten.

Verder kan ik iedereen aanraden voor het reizen in het Euregiogebied. Leuk en afwisselend op OV-gebied in mooi landschap.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten