Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Plutona schreef:Pas op 26 april velt de rechter het oordeel over Veolia/Arriva.
Stel dat Arriva wint, wordt het dan niet haast een prestatie van olympisch formaat om alles op tijd af te hebben?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef:En dat zeg je tegen de persoon die hier juist de meeste kantinepraat plaatst ;).
Misschien dat ie daardoor inziet dat ie niet alles moet geloven wat er gezegd wordt en al die onzin hier net zo goed achterwege kan laten. :p
🍉
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Ik wil het niet direct aanmerken als bus voor Limburg, maar de kleur blauw is vrij gelijk aan de kleurstelling die Arriva presenteerde.

Afbeelding

En volgens de PvE ZOWAD moest deze kleurstelling op die bussen aangebracht worden:

Afbeelding
Afbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Ik had het ook over Noord en Zuidwest Friesland en Schiermonnikoog. Ik had het niet over ZOWAD.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 24 mar 2016, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

bartjemestrom schreef:Ik wil het niet direct aanmerken als bus voor Limburg, maar de kleur blauw is vrij gelijk aan de kleurstelling die Arriva presenteerde.

Afbeelding
Fair enough.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4108
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Hainje schreef:Dat is hetzelfde als denken dat in de Telegraaf alleen maar de waarheid staat.
Is dat niet dan?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:
Michael 1988 schreef:En dat zeg je tegen de persoon die hier juist de meeste kantinepraat plaatst ;).
Misschien dat ie daardoor inziet dat ie niet alles moet geloven wat er gezegd wordt en al die onzin hier net zo goed achterwege kan laten. :p
Nou Hainje, ik snap wat je bedoeld qua kantinepraat maar het zou toch ook wel kunnen.....
Als die maat van mij bij VDL zelf is en ze zeggen daar tegen hem dat ie bus voor Arriva Limburg is qua kleur en hij heeft
toestemming om die foto te maken. Is dan toch niet gek dat ik me beste vriend geloof.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Maak je maar geen zorgen Jasper. Die bus is idd voor Limburg is mij bevestigd.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

De order voor de Brabantse bussen was ook al geplaatst voordat het definitef werd dat Arriva in Brabant ging rijden. Dit omdat de bussen anders niet op tijd geleverd zouden zijn. De bussen werden toen alvast gebouwd maar verder wel "kaal" zodat als Arriva toch niet in Brabant zou gaan rijden de bussen nog verkoopbaar zouden zijn.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Hopen dat die dingen nou echt geen ZF hebben. Ze zijn stil, maar ik kan er niet aan wennen in een Citea LLE. Het is voor mij alsof ik in een Iveco rijdt. Ik ben er gewoon niet an gewend.

Maar stel dat Arriva daar niet gaat rijden(we weten allemaal van wel), komen die bussen daar toch?
Want die Ambassadors moeten wel weg daar. Als bijvoorbeeld Connexxion daar gaat rijden, worden de bussen veranderd qua interieur en kleurstelling?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

OmniLezer schreef: Maar stel dat Arriva daar niet gaat rijden(we weten allemaal van wel), komen die bussen daar toch?
Want die Ambassadors moeten wel weg daar. Als bijvoorbeeld Connexxion daar gaat rijden, worden de bussen veranderd qua interieur en kleurstelling?
Nee, het materieel is geen eigendom van de provincie maar van de vervoeder.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Post »

Maar als Arriva niet mag gaan rijden dan zal er opnieuw moeten worden aanbesteed en kan Limburg dus bijvoorbeeld het materieel van Arriva overkopen. En verplicht stellen voor de volgende vervoerder.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Post schreef:Maar als Arriva niet mag gaan rijden dan zal er opnieuw moeten worden aanbesteed en kan Limburg dus bijvoorbeeld het materieel van Arriva overkopen. En verplicht stellen voor de volgende vervoerder.
Ik denk niet dat een vervoerder dat zomaar gaat accepteren.
Iedere vervoerder dient zijn eigen plan in met het aantal lijnen wat hij wilt gaan rijden en het aantal lijnen wat hij wilt gaan uitbesteden. CXX heeft bijvoorbeeld 250 bussen nodig terwijl Arriva aan 200 bussen genoeg heeft. Dat zelfde zag je ook met de aanbesteding van de fast ferry tussen Breskens en Vlissingen. De provincie stelde de vervoerder verplicht om de twee huidige schepen over te nemen met de bijbehorende onderhoudscontracten. Conclusie was dat geen een vervoerder zich heeft ingeschreven.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9156
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Daarom zou beter de overheid het lijnennet kunnen vaststellen en de lijnen aanbesteden in lijnbundels, zoals veel in Duitsland gebeurd. Dan ontstaan er geen problemen op dit gebied en wordt er minder materieel verspilt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

bartjemestrom schreef:Ik wil het niet direct aanmerken als bus voor Limburg, maar de kleur blauw is vrij gelijk aan de kleurstelling die Arriva presenteerde.
Ik ben even op basis van de halve bus die op de achtergrond stond in de presentatie van Arriva (Deze dus) gaan knutselen, ik vermoed zelf dat de bussen ongeveer zo gaan uitzien:

Afbeelding

Enige puntje in mijn ontwerpje hierboven is dat ik niet zeker van de plaatsing van het Arriva-logo hier ben. Als mensen nog op- en aanmerkingen hebben, ik hoor ze graag ;)


Edit: Als mensen zelf willen knutselen met het ontwerp van de bussen, ik heb hier een lege template gemaakt, op basis van de bussen die bartjemestrom hierboven linkte. http://i.imgur.com/5uhNBgt.png
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Ik dacht heel even serieus dat het busontwerp van Etienne ook echt van Arriva gelekt was. Niet om te slijmen, maar ik dacht echt dat dit het definitieve kleurstelling zou worden. Dit is dus erg goed gemaakt. Mijn complimenten voor Etienne.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael 1988 »

EtienneM schreef:
bartjemestrom schreef:Ik wil het niet direct aanmerken als bus voor Limburg, maar de kleur blauw is vrij gelijk aan de kleurstelling die Arriva presenteerde.
Ik ben even op basis van de halve bus die op de achtergrond stond in de presentatie van Arriva (Deze dus) gaan knutselen, ik vermoed zelf dat de bussen ongeveer zo gaan uitzien:

Afbeelding

Enige puntje in mijn ontwerpje hierboven is dat ik niet zeker van de plaatsing van het Arriva-logo hier ben. Als mensen nog op- en aanmerkingen hebben, ik hoor ze graag ;)


Edit: Als mensen zelf willen knutselen met het ontwerp van de bussen, ik heb hier een lege template gemaakt, op basis van de bussen die bartjemestrom hierboven linkte. http://i.imgur.com/5uhNBgt.png
Het ziet er goed uit. Ik vermoed zelf dat de ringen en de tekst van Arriva wit zullen zijn en meer naar het midden van de bus zullen zitten. Mogelijk ook zonder melding van DB. Voor de rest heb ik geen opmerkingen.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ov'tje »

Vanmiddag om 17.00 uur een persconferentie over de Limburgse concessie. De door Veolia aangespannen zaak is van de baan.

Wat de oplossing is, zal vanmiddag gemeld worden.

http://www.1limburg.nl/oplossing-confli ... g-verwacht
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door starx »

Wat een aangename verrassing. Dan kan de materieelbestelling deze week nog definitief gemaakt worden.

Ik ben benieuwd wat Veolia bewogen heeft. Ik had niet het idee dat ze veel kans hadden, want Arriva en de provincie Limburg hebben de boel niet besodemieterd.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

starx schreef:Wat een aangename verrassing. Dan kan de materieelbestelling deze week nog definitief gemaakt worden.
De bussen zijn al in productie. Treinen ook al meen ik
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zonnig »

En .... Arriva kan met een gerust hart verder.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Geen schikking, zo te horen?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Nope, alle bezwaren zijn ingetrokken.
🍉
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zonnig »

Het is duidelijk een overleg geweest.

Veolia heeft het bezwaar ingetrokken.
De provincie laat (bij verder correcte uitvoering van de rest van de concessie tot 12-2016) de boete voor het weghalen van de bussen (naar HWGO) vallen.

Dit is het even kort door de bocht.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door WSM »

Aha dus dat zit erachter. Plus dat Veolia bij goed gedrag nog ff 1,2 miljoen mag cashen...
Afspraken
Veolia heeft besloten verdere juridische stappen tegen het concessiebesluit aan Arriva te staken. Ook heeft Veolia het bezwaar tegen de dwangsom van € 800.000 ingetrokken wegens discussie over het voortijdig vervangen van nieuwe bussen op verschillende trajecten voor oudere exemplaren. Verder zal Veolia de vanaf november vorig jaar ingezette extra capaciteit op de Maaslijn continueren.
De Provincie zal in het geval van het nakomen van alle gemaakte afspraken, bij einde van de concessie 2006-2016 de dwangsom kwijtschelden.
Daarnaast zal de Provincie bij een goede klantbeoordeling op grond van de geldende concessieafspraken, ook in het laatste jaar van de huidige concessie, de waarderingsbijdrage van € 1,2 miljoen in 2016 uitkeren aan Veolia.
Door de intrekking van het beroep, wordt de gunning van het openbaar vervoer aan Arriva voor de komende vijftien jaar onherroepelijk. Veolia en Arriva gaan nu samenwerken om de overdracht van materieel en mensen zo soepel mogelijk te laten verlopen.
http://www.limburg.nl/Actueel/Nieuws_en ... OV_gunning
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten