Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Daniel »

Het is alweer een behoorlijk tijdje geleden dat ik voor 't laatste een reportagetje geplaatst heb, maar dat wil niet zeggen dat ik stil gezeten heb. In tegendeel, ik loop gewoon hopeloos achter met het online zetten en in iets mindere mate het verwerken van de foto's.
Vandaag de boel maar wel eens een keertje direct verwerkt en geupload, maar jullie hebben nog het nodige tegoed :wink:

Maar terug naar deze eerste zaterdag van april. Daarop ging het aan het eind van de ochtend, toen in Amersfoort een voorzichtig zonnetje leek door te breken, maar eens richting het gebied wat het eerst onder de wolken vandaan leek te gaan komen. Na een treinritje naar Rotterdam Centraal overgestapt richting Delft en vanaf daar ging het als gebruikelijk per OV-fiets verder. Het hoekje uiterst rechtsonder de concessie Haaglanden stond op het programma, want dat stukje had ik nog niet gehad. Na een eindje fietsen belandde ik in Schipluiden waar het nog even zoeken was om een plekje te vinden waar de zon goed stond voor de eerstvolgende bus. Dat vond ik uiteindelijk op de Gaagweg waar de plek om op te staan toch wel erg krap was...

Afbeelding
Veolia 6742 - Schipluiden, Gaagweg

Ik had vervolgens zo'n half uurtje om op zoek te gaan naar een volgend plekje en bleef zodoende de route volgen richting Maasland. Net voor de dorpskern loopt de route over de Molenweg langs halte Twee Molens, en tja, dat is natuurlijk niet voor niets zo. Helaas ging het niet lukken om ze er allebei op te krijgen, want wat er voor mij uit zag als een grasveldje waar ik prima kon staan bleek een "kwetsbaar natuurgebied" te zijn met verboden toegang-bordjes. Maar een bruggetje verderop bood alsnog een mooi standpunt...
Afbeelding
Veolia 6649 - Maasland, Molenweg

Van Maasland ging het door naar Maassluis, dat was wel heel lang geleden dat ik daar geweest was. Nou reden er toen ook al RET-bussen rond, maar dat waren door Qbuzz gehuurde Alliances :P RET Citaro's, nee, die had ik daar nog niet. Allereerst kwam ik de 126 naar Schiedam tegen op de Westlandseweg waar enkele bomen al vol in de bloesem stonden...
Afbeelding
RET 280 - Maassluis, Westlandseweg

De 126 de andere kant op kon niet veel later vastgelegd worden op de Uiverlaan...
Afbeelding
RET 343 - Maassluis, Uiverlaan

Wat volgde was een stukje geluk. Eigenlijk was de tijd veel te krap om tijdig in Maasdijk te zijn voor een plaatje, maar toevallig bleek lijn 33 met maarliefst +25 rond te rijden. Toen was de tijd dus opeens ruim, al was het even lastig inschatten wanneer de bus kwam want door alle nieuw aangelegde provinciale wegen in die omgeving was OVinfo 'm even kwijt. Pas nadat vanuit Naaldwijk de eerste halte in Maasdijk bereikt was wist de bus weer waar 'ie was, voor mij het moment om even de Maasdijk op te klauteren...
Afbeelding
Veolia 6751 - Maasdijk, Maasdijk

Na Maasdijk vervolgde ik m'n weg eerst even richting Hoekse Lijn, maar het bleek vanuit Maasdijk niet echt makkelijk aan de juiste kant qua zon daarvan te komen. Dat doen we later dus nog wel een keer. Langzaamaan begon ik maar eens aan de weg terug richting Delft die me langs De Lier bracht...
Afbeelding
Veolia 6748 - De Lier, Diepenburg

Na een wat langer stukje langs de provinciale weg kwam ik vervolgens dan in Den Hoorn terecht. De eerste poging daar ging de mist in, maar gelukkig kwam er 10 minuten later nog een andere lijn langs...
Afbeelding
Veolia 6726 - Den Hoorn, Woudseweg

Als afsluiter werd het daar maar eens tijd voor wat andere plaatjes, de omgeving liet er namelijk wel wat probeerseltjes toe. Met een niet onaardig resultaat al zeg ik het zelf...
Afbeelding
Veolia 6687 - Den Hoorn, Woudseweg

Afbeelding
Veolia 6748 - Den Hoorn, Rijksstraatweg

En tot slot kwam ik dan nog een Delfts stadslijntje tegen op de Krakeelpolderweg...
Afbeelding
Veolia 6732 - Delft, Krakeelpolderweg

Daarna ging het binnendoor weer naar het station terug waar m'n timing perfect bleek: kon er direct in de IC richting Rotterdam stappen om daar weer een mooi aansluitinkje terug naar Amersfoort te hebben. Ideaal, dat ging lekker vlot zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Milco »

Bijna allemaal dezelfde bussen, maar met de omgeving erop zijn het leuke foto's (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Hainje »

Milco schreef:Bijna allemaal dezelfde bussen, maar met de omgeving erop zijn het leuke foto's (y)
Voor de variatie aan materieel hoef je het tegenwoordig niet meer te doen inderdaad. :P
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door isadora »

Leuk. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Meltrain »

Foto 2! :o :D :pos:
En uiteraard is de rest ook erg mooi. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Anne »

Heb niet zo veel met bussen maar wel leuk om je verslag te zien in een mij vertrouwde omgeving. (die met de 6687 is bijna bij mij om de hoek)
Hainje schreef:
Milco schreef:Bijna allemaal dezelfde bussen, maar met de omgeving erop zijn het leuke foto's (y)
Voor de variatie aan materieel hoef je het tegenwoordig niet meer te doen inderdaad. :P
Lijn 61 heeft nog dieselbussen omdat het viaduct bij de A13 te laag is voor de gastank.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Etienne »

Dit zijn pas foto's :pos: :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Hainje »

avl schreef:Lijn 61 heeft nog dieselbussen omdat het viaduct bij de A13 te laag is voor de gastank.
Met de variatie van vroeger bedoel ik dus een wagenpark met Berkhofs, Den Oudstens, MB200's etc. Maar goed, misschien ben ik gewoon een sentimentele ouwe zak. :cry:
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Daniel »

Valt wel mee hoor... die gevarieerde wagenparken kan ik me ook nog wel herinneren. Soms wat meer zoeken als je een bepaald type nog eens op de foto wilde, maar het had zeker zijn charme. Of ik wordt ook "oud" natuurlijk (zou nog zomaar waar kunnen zijn ook vergeleken met de meest actieve gebruikers vandaag de dag op OVNL)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door MdJ »

Het ligt ook wel een beetje aan de concessie, Veluwe en de Apeldoornse stadsdienst hebben altijd wel een ratjetoe aan materieel gehad:
-Connexxion met diverse streekbussen (daar waar normaal alleen mb230's er op verdwaalden, reden er op de stadsdienst de allerlaatste dagen met o.a. Volvo B10M's met Berhof-opbouw (477x, 498x) en alliances naast de gebruikelijke stadsbusjes)
-Veolia/BBA begon met een strakke verdeling, maar op het laatst was een grote variatie aan Ambassadors, Citaro's, paarse Volvo's, rood/witte Volvo's als wit/blauwe Volvo's en de ex-Hermes Berkhof op de stadsdienst van Apeldoorn.
-Syntus begint nu ook met hun MAN-CNG's, Mercedes CNG's, ambassadors (3 varianten) aardig gevarieerd te worden...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Daniel »

Eigenlijk hadden alle concessies wel een mix van materieel voordat ze voor het eerst aanbesteed werden, kan me er althans maar weinig voor de geest halen waar dat niet zo was. Zelfs de eerste aanbesteding bracht daar nog niet altijd verandering in, zeker als de zittende vervoerder 'm won. Zo was de voornaamste wijziging in HWGO na de eerste concessie die in 2002 inging dat alles toen Connexxion-groen was, maar er was nogsteeds sprake van een variëteit aan materieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door regenmaker »

MdJ schreef:Syntus begint nu ook met hun MAN-CNG's, Mercedes CNG's, ambassadors (3 varianten) aardig gevarieerd te worden...
Vergeet de Optares niet. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door WSM »

Leuke serie Daniel op bekend terrein.

Met de afwisseling is het er nu wel gedaan ja. Toen Veolia met de concessie begon reed men met een allegaartje aan diverse bussen op (toen nog) lijn 38, omdat de midibusjes nog niet beschikbaar waren. Vervolgens reed men met Mercedes midibusjes van Delft via Schipluiden naar Maassluis, maar ook deze zijn inmiddels vervangen door de aardgassers.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Meltrain »

Veel van de door jou gefotografeerde lijnen hebben nog geen foto op de Wiki, dus zou jij die lijnen van een foto willen voorzien? (A)
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de foto's 1 (lijn 33), 4 (lijn 126) en 10 (lijn 62), maar uiteraard mag je zelf kiezen. ;)
Lijn 32 heeft al een foto, maar daar mag wat mij betreft ook wel een foto bij waar meer omgeving op staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Daniel on tour #101: Door Midden-Delfland e.o.

Bericht door Karl »

Bekende omgeving, mooie foto's, maar - zoals gezegd wat weinig afwisseling in het te fotograferen object, al met al vind de tweede foto het leukst. (y)
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten