Het hoeft geen intercity te zijn van mij, maar als het een sprinter is dan moet deze wel direct kunnen doorrijden in Woerden in plaats van 4 minuten gaan staan wachten. En met de huidige spoorindeling ben ik bang dat het 4 minuten wachten zal worden, aangezien de sprinter 6 minuten trager is dan de IC op dit stuk, terwijl als ze op hetzelfde spoor aan moeten komen in Utrecht de sprinter 10 minuten langzamer moet zijn dan de IC (immers de IC moet 5 minuten na de sprinter aankomen om tussen twee sprinters door te passen richting het keerspoor). Een kwartierligging tussen Woerden en Leiden (vanwege het enkelspoor) komt dus neer op een 5/25 ligging in Utrecht (vanwege inpassing IC tussen de tienminutendienstregeling). En dat lijkt me niet echt gewenst, de sprinter biedt dan nauwelijks meerwaarde.reisthijs schreef:Ik wist niet dat jij een tweede snelle trein Leiden -Utrecht wilde. In dat geval zouden er vier kerende series zijn. Ik ga uit van de plannen voor een sprinter Leiden - Utrecht en dat moet dus gewoon kunnen.
Zodra er spoorverdubbeling plaatsvind en er extra stations geopend worden voor de sprinters is het een ander verhaal, dan kan het een 15/15 verhouding worden in Utrecht die met de extra stops in een 25/5 verhouding in Alphen aankomt, vanaf waar een doorgetrokken stoptrein uit Gouda er een 15/10/5 interval van kan maken.