Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Wie wil de wiki gaan doen? Ik wil GO sowieso wel doen, en als er niemand anders is wil ik HW ook wel doen. Maar als iemand anders die wil doen: ga je gang! Vrije tijd heb ik dan genoeg, ik heb vakantie dan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:
maarten83 schreef:Jammer dat de 168 via het ziekenhuis gaat rijden. Dan is gelijk de snelle verbinding in de spits weg.
De dienst wordt er wel eenvoudiger op. 8-)
Daarnaast, volgens de dienstregeling rijdt lijn 168 ook nu al via het Leerpark. Dan is via het ziekenhuis echt niet een enorme omweg: zelfde afrit van de N3 immers maar je moet alleen een kort lusje maken over de Overkampweg. Kost je misschien een 3 minuten, maar je wint ook weer iets doordat je van de Overkampweg richting Leerpark de busbaan kunt nemen.

Connexxion.nl geeft nu trouwens al wel een dienstregeling per 8 mei, maar dat is de oude nog (meivakantie is immers voor HWGO ook een vakantiedienstperiode).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Het is een wens van de reizigers dat de 168 weer via het ziekenhuis gaat rijden. Ze kunnen beter dat rondje via
's-Gravendeel eruit halen want de 168 en de 175 rijden op het zelfde tijdstip achter elkaar door 's-Gravendeel heen.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

De 168 is nu s middags een heerlijk snelle lijn naar het Weegje. Gaan ze miv 8 mei ook langere keertijden in Dordrecht aanhouden? In de spits komen de bussen namelijk vaak pas aan na vertrektijd. Gebeurd zelden dat er s middags op tijd gereden wordt.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Daniel schreef:
ArrivaBas schreef:
maarten83 schreef:Jammer dat de 168 via het ziekenhuis gaat rijden. Dan is gelijk de snelle verbinding in de spits weg.
De dienst wordt er wel eenvoudiger op. 8-)
Daarnaast, volgens de dienstregeling rijdt lijn 168 ook nu al via het Leerpark. Dan is via het ziekenhuis echt niet een enorme omweg: zelfde afrit van de N3 immers maar je moet alleen een kort lusje maken over de Overkampweg. Kost je misschien een 3 minuten, maar je wint ook weer iets doordat je van de Overkampweg richting Leerpark de busbaan kunt nemen.

Connexxion.nl geeft nu trouwens al wel een dienstregeling per 8 mei, maar dat is de oude nog (meivakantie is immers voor HWGO ook een vakantiedienstperiode).
Dat geldt alleen richting het station die busbaan. Richting de Hoeksche Waard niet. T zou voor de reistijd in de spits ook al schelen als er bij file op de N3 gebruik gemaakt mag worden van de vluchtstrook.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

OV Hoekschewaard schreef:


264
Nieuw lijnnummer voor de 3 ochtendritten die in de ochtend Mijnsherenland overslaan.
Is dat dan de oude lijn 264?
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Scholieren Prins Maurits missen geschrapte buslijn
Scholieren en hun ouders zijn kwaad vanwege het uitvallen van buslijn 130 tussen de Hoeksche Waard en Middelharnis. Sinds de overname van Arriva door Connexxion is de geliefde scholierenlijn uit het aanbod geschrapt. ,,Het is niet te doen nu," klaagt boze vader Johan Lauwe.
[...]
Bron: AD.nl

Tja, ik begrijp dat het schrappen van lijn 130 voor deze doelgroep vervelend is. Anderzijds bestaat deze doelgroep ook maar uit weinig personen. Maar wellicht is het (zoals in het artikel ook staat) een optie om enkele keren per dag wél via Heinenoord te rijden.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OV Hoekschewaard schreef:104
Tijdens de spits wordt er nog maar 1x per uur gereden tussen Renesse en Ouddorp. De rit die 's ochtends om 8 uur in Hellevoetsluis aankomt wordt met een gelede wagen gereden.
Deze laatst genoemde rit wordt nu door TCR gereden en eindigt in Spijkenisse.
OV Hoekschewaard schreef:436
Krijgt in de ochtend 2 extra ritten die om 7:08 en 7:48 aankomen op Rotterdam Zuidplein en in de middag gaan er 2 extra ritten rijden tussen Middelharnis en Oude-Tonge voor de scholieren. De rit die om 18:19 vertrekt vanaf Rotterdam Zuidplein gaat doorrijden naar Stellendam. De halte Stellendam Dorp komt te vervallen.
Jammer voor de passagiers uit Stellendam, overigens is het niet zo'n drukke halte.
Vreemd dat de halte Stellendam Zwembad niet vervalt: deze ligt een paar honderd meter lopen vanaf het Busstation en er wordt nauwelijks gebruik van gemaakt.
OV Hoekschewaard schreef:630
Krijgt in de ochtendspits een extra rit tussen Stellendam en Middelharnis.
Dit zal ten koste gaan van de twee versterkingsritten van lijn 436 (7.45 uur in Stellendam)
OV Hoekschewaard schreef:639
Ze gaan de vier ritten tijdens de ochtendspits beter verspreiden en er wordt niet meer tussen Renesse en Ouddorp gereden.
Dat lijkt meer op de situatie tijdens de vorige concessie *O*
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Scholieren Prins Maurits missen geschrapte buslijn
Scholieren en hun ouders zijn kwaad vanwege het uitvallen van buslijn 130 tussen de Hoeksche Waard en Middelharnis. Sinds de overname van Arriva door Connexxion is de geliefde scholierenlijn uit het aanbod geschrapt. ,,Het is niet te doen nu," klaagt boze vader Johan Lauwe.
[...]
Bron: AD.nl

Tja, ik begrijp dat het schrappen van lijn 130 voor deze doelgroep vervelend is. Anderzijds bestaat deze doelgroep ook maar uit weinig personen. Maar wellicht is het (zoals in het artikel ook staat) een optie om enkele keren per dag wél via Heinenoord te rijden.
In den beginne van de vorige concessie heeft er nog een lijn 636 van O-beijerland naar middelharnis bestaan. Misschien moer die maar weer terugkomen, die kan dan gekoppeld worden aan de 2 extra ritten van de 436 waarvan er dan eentje naar de hoeksche waard gaat.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Roeland »

Hendrik schreef:Scholieren Prins Maurits missen geschrapte buslijn
Scholieren en hun ouders zijn kwaad vanwege het uitvallen van buslijn 130 tussen de Hoeksche Waard en Middelharnis. Sinds de overname van Arriva door Connexxion is de geliefde scholierenlijn uit het aanbod geschrapt. ,,Het is niet te doen nu," klaagt boze vader Johan Lauwe.
[...]
Bron: AD.nl

Tja, ik begrijp dat het schrappen van lijn 130 voor deze doelgroep vervelend is. Anderzijds bestaat deze doelgroep ook maar uit weinig personen. Maar wellicht is het (zoals in het artikel ook staat) een optie om enkele keren per dag wél via Heinenoord te rijden.
Kern van het probleem is volgens mij, dat de 169 / 669 door Connexxion is uitgekleed tot een eenrichtingslijn, die 's ochtends alleen naar Oud-Beijerland rijdt, en 's middags andersom. Wanneer weer een paar retourritten zouden worden ingelegd, zou je vanuit de HW weer (bij Numansdorp / A29) een goede overstap naar Middelharnis krijgen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Dat is inderdaad het hele punt. Er is niet voor niets een hele tijd een 169 geweest die vanaf de halte Viaduct A29 bij Numansdorp, doorreed als 136 naar Middelharnis.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Die rit die vroeger doorreed als 136 bestaat nog gedeeltelijk. Kijk maar even bij de dienstregeling van lijn 669. Alleen moeten de passagiers nu bij de A29 overstappen. Vanaf 8 mei komt er in de ochtend nog een rit vanaf Oud-Beijerland naar Numansdorp A29 bij.

Ook in de middag rijden er 2 (van 8 mei zelfs 3) ritten vanaf de A29 naar Oud-Beijerland.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Waarom geen lijn 637 die van Heinenoord naar Middelharnis rijdt. Maar opzich was het plan van die drie ritten heen en terug wel okee. Zo ging het ook met Arriva. Dan stopte 136 ook nog eens bij Heinenoord in de ochtend.

En zo kan je verder gaan met het aankleden van de 669. Want wat werd gezegd over die lijn 169 die verder ging als lijn 136, was ook om die reden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:Waarom geen lijn 637 die van Heinenoord naar Middelharnis rijdt. Maar opzich was het plan van die drie ritten heen en terug wel okee. Zo ging het ook met Arriva. Dan stopte 136 ook nog eens bij Heinenoord in de ochtend.

En zo kan je verder gaan met het aankleden van de 669. Want wat werd gezegd over die lijn 169 die verder ging als lijn 136, was ook om die reden.
Die rit van lijn 136 in de ochtend was alleen een vroege rit van 05:47 vanaf Heinenoord (uit mijn hoofd) en meer niet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

OmniLezer schreef:Waarom geen lijn 637 die van Heinenoord naar Middelharnis rijdt.
Om precies dezelfde reden waarom geen late bussen (na 23 uur), nachtbussen en dunne lijntjes (190 en 195) meer rijden. Er is gewoon geen geld voor beschikbaar.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Maar wel de hele avond met taxibusjes op de 164 tussen Zuid-Beijerland en Numansdorp en op de 185 rijden. Verbaasde ik me eigenlijk over laatst, wist dat niet eens. :P

En dan vergeet ik de 138 ook nog.. :P :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

de 138, het nut daarvan is 's avonds ook 0,0. De 135 zou ook prima af kunnen als belbus.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ja of vanuit de Hoeksche Waard na 23.00 6 bussen naar Zuidplein laten rijden waarvan er 5 :!: na aankomst leeg naar de stalling gaan. Bij Connexxion weten ze wel hoe ze geld over de balk kunnen smijten. Geen wonder dat ze nooit een concessie winnen die er echt toe doet. :')
Stefan schreef:Maar wel de hele avond met taxibusjes op de 164 tussen Zuid-Beijerland en Numansdorp en op de 185 rijden. Verbaasde ik me eigenlijk over laatst, wist dat niet eens. :P
Ze moeten trouwens die lijn 185 in de avond gewoon op de 166 laten aansluiten zodat er tenminste nog een mogelijkheid is om 's avonds vanaf Dordrecht in Strijen te komen. Maar dat zullen ze waarschijnlijk niet doen omdat ze bang zijn dat er dalijk nog echt passagiers gebruik van gaan maken. Nu kan je hem volgend jaar lekker opheffen met de reden dat er (bijna) niemand in zit.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Zoals ik zo'n driekwart jaar geleden al voorstelde:
Ik heb trouwens net een oplossing bedacht voor de verbinding HW <-> GO: Laat lijn 169 (die wordt ingekort tot Willemstad - Numansdorp A29) via de A29 doorrijden naar Heinenoord. :idea:
Hierdoor wordt de verbinding tussen Heinenoord en Numansdorp A29 ongeveer 20 minuten sneller. Reizigers van en naar Oude-Tonge kunnen dan bij Numansdorp overstappen op lijn 436. De overstap blijft dus, maar de reistijd wordt wel een stuk korter dan in de plannen van Connexxion en het aantal extra kilometers is een flink stuk minder dan het in stand houden van lijn 130 zou betekenen.
Zou Connexxion dit al overwogen hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVinspecteur »

OV Hoekschewaard schreef:Wijzigingen per 8 mei.

166
Op zondagavond wordt de rechtstreekse verbinding tussen Heinenoord, 's-Gravendeel en Dordrecht weer hersteld.
Aha, onprofessioneel geklungel kun je blijkbaar toch niet te lang volhouden. :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Gelukkig was het maar een 'foutje'.. maar natuurlijk. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Vandaag voor de tweede dag op rij een TCR-chauffeur in een Connexxion R-Net-Citea op een sneldienstrit van lijn 436. Vandaag een half uur later dan gisteren, dus het gaat niet om dezelfde rit.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hendrik schreef:Scholieren Prins Maurits missen geschrapte buslijn
Scholieren en hun ouders zijn kwaad vanwege het uitvallen van buslijn 130 tussen de Hoeksche Waard en Middelharnis. Sinds de overname van Arriva door Connexxion is de geliefde scholierenlijn uit het aanbod geschrapt. ,,Het is niet te doen nu," klaagt boze vader Johan Lauwe.
[...]
Bron: AD.nl

Tja, ik begrijp dat het schrappen van lijn 130 voor deze doelgroep vervelend is. Anderzijds bestaat deze doelgroep ook maar uit weinig personen. Maar wellicht is het (zoals in het artikel ook staat) een optie om enkele keren per dag wél via Heinenoord te rijden.
Inmiddels zijn hierover vragen gesteld door de SGP-CU-fractie in Provinciale Staten.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Goede zaak! Heb je hier ook een link van of meer informatie?
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik zag het langskomen op Twitter, maar zie nu dat de vragen al zijn gepubliceerd. Zie https://staten.zuid-holland.nl/DMS_Impo ... harnis.org
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten