6 april: Referendum Oekraïne

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne?

Peiling eindigde op ma 04 apr 2016, 22:55

Voor
15
34%
Tegen
15
34%
Euh, Victoria Koblenko mag wel blijven
14
32%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door AppleMoose »

Mensen verdiepen zich tegenwoordig sowieso weinig meer in de inhoud. Ze laten zich enkel leiden door mooie praatjes op tv, wie een leuke kop heeft, wie de leukste oneliners heeft en op wat er uit komt bij stemwijzers, niet wetende dat de stemwijzers maar zeer beperkt en zeer selectief in verkiezingsprogramma's shopt en je de stemwijzer hooguit als een hulp kunt gebruiken, nooit als iets wat je keuze zou moeten bepalen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door AppleMoose »

Z2N schreef: Als men zich niet wil verdiepen in de voordelen en alleen maar de nadelen hoort, is het logisch dat men alleen focust op de nadelen... :N
Dat geldt andersom natuurlijk ook.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Z2N »

Nou wil ik niet vervelend zijn, maar de gemiddelde man op de straat heeft het echt niet over het gigantische economische voordeel dat onbeperkte handel met zich meebrengt, maar eerder over enkele nadelen die in geen enkele mate opwegen tegen de voordelen. Of wou jij nu zeggen dat er sprake is van een gewogen debat over de kosten en baten van de EU? :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door AppleMoose »

Voert de EU wel een gewogen debat over de gewone man op straat?
Voordelen van de EU zijn er zeker, maar nadelen ook maar die worden ontkent of weggebagatelliseerd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Z2N »

Wegen de nadelen echter zodanig op tegen de voordelen dat deze nadelen alle aandacht verdienen? Ik denk van niet. Feit is dat we als land per jaar 4,7 miljard naar 'Brussel' sturen. En alhoewel dat een gigantisch bedrag is, is het niets in vergelijking met de kosten van de gezondheidszorg (74,6 miljard) en de sociale zekerheid (nog eens 78,1 miljard). In ruil daarvoor ontvangt de Nederlandse economie 120 miljard (20% van zijn BBP), door de handel binnen de EU, de belasting hierop betaalt de feitelijke kosten van de EU voor de overheid direct weer terug. Het EU-lidmaatschap is eerder een zeer rendabele investering, zelfs al weet niet iedereen dat. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door trolly »

Z2N schreef: Het EU-lidmaatschap is eerder een zeer rendabele investering, zelfs al weet niet iedereen dat. :wink:
Yeps. Maar helaas, om het onderschrift van Ronaldussen te parafraseren: 'Angst sluit grenzen'.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Aking »

De poll is mooi verdeeld trouwens: 13 voor, 13 tegen, en 15 voor ons GTST sterretje *O*
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Vinny »

Ronaldussen schreef:Mensen verdiepen zich tegenwoordig sowieso weinig meer in de inhoud. Ze laten zich enkel leiden door mooie praatjes op tv, wie een leuke kop heeft, wie de leukste oneliners heeft en op wat er uit komt bij stemwijzers, niet wetende dat de stemwijzers maar zeer beperkt en zeer selectief in verkiezingsprogramma's shopt en je de stemwijzer hooguit als een hulp kunt gebruiken, nooit als iets wat je keuze zou moeten bepalen.
Het verschil tussen politieke partijen is ook maar heel klein geworden. Vroeger koos je met het CDA, de VVD of de PvdA een totaal ander samenlevingsmodel. Tegenwoordig is dat niet meer zo, als je kijkt naar de ingediende moties komen de betrokken partijen meer dan 85% met elkaar oveéén. De enige echte uitzonderingen zijn volgens mij de SP die linksaf wil en de PVV die rechtsaf wil.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Bemined »

Z2N schreef:Nou wil ik niet vervelend zijn, maar de gemiddelde man op de straat heeft het echt niet over het gigantische economische voordeel dat onbeperkte handel met zich meebrengt, maar eerder over enkele nadelen die in geen enkele mate opwegen tegen de voordelen.
Het is wel heel erg zwart-wit als je op deze manier brengt. Leidt het afketsen van dit verdrag tot het compleet niet doorgaan van de handel? Als een onderhandelingsakkoord wordt afgewezen door de achterban leidt dat normaal tot verdere onderhandelingen waaruit dan hopelijk een nieuw voorstel komt waar de achterban wel mee akkoord gaat.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Aking »

Bemined schreef:normaal
Nuff said :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door AppleMoose »

Z2N schreef:Wegen de nadelen echter zodanig op tegen de voordelen dat deze nadelen alle aandacht verdienen? Ik denk van niet. Feit is dat we als land per jaar 4,7 miljard naar 'Brussel' sturen. En alhoewel dat een gigantisch bedrag is, is het niets in vergelijking met de kosten van de gezondheidszorg (74,6 miljard) en de sociale zekerheid (nog eens 78,1 miljard). In ruil daarvoor ontvangt de Nederlandse economie 120 miljard (20% van zijn BBP), door de handel binnen de EU, de belasting hierop betaalt de feitelijke kosten van de EU voor de overheid direct weer terug. Het EU-lidmaatschap is eerder een zeer rendabele investering, zelfs al weet niet iedereen dat. :wink:
Je kijkt nu alleen naar het financiële plaatje waarvan ook nog maar de vraag is in hoeverre de gewone man daarvan profiteert. Bovendien kijk ik verder dan alleen het financiële plaatje. Ik zie de EU nu als een log ondemocratisch neoliberaal instituut en dat maakt zogenaamde economische voorspoed niet goed. dat betekent niet dat ik alles afwijs wat ook maar enigszins met de EU te maken heeft, maar ik ben wel kritisch.
Verder heeft financiële voorspoed van de EU niets te maken met het nu gesloten akkoord. De handel met Oekraïne stelt op dit moment (voor Nederland) geen moer voor, wil je dat verhogen, kan dat prima zonder welk verdrag dan ook. En als het alleen om de handel te doen is, heb je genoeg aan een handelsakkoord. Dit verdrag omhelst veel meer en mijn inschatting is dat juist dát veel mensen tegen de borst stuit. Een land dat door en door corrupt is (zelfs de President) en economisch en politiek zo instabiel en diep verdeeld is, daar moet je mijns inziens geen verregaande (vastgelegde) samenwerking mee aangaan.
Vinny schreef:Het verschil tussen politieke partijen is ook maar heel klein geworden. Vroeger koos je met het CDA, de VVD of de PvdA een totaal ander samenlevingsmodel. Tegenwoordig is dat niet meer zo, als je kijkt naar de ingediende moties komen de betrokken partijen meer dan 85% met elkaar oveéén. De enige echte uitzonderingen zijn volgens mij de SP die linksaf wil en de PVV die rechtsaf wil.
Partij voor de Dieren staat ook wel voor een heel andere samenleving dan de huidige, maar verder ben ik het met je eens.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Hainje »

Wat ik van een SP Gemeenteraadslid die ik persoonlijk ken heb begrepen stemt de PvdD in principe gewoon altijd mee met de SP in de Tweede Kamer als het een onderwerp betreft dat niet over dieren gaat.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door AppleMoose »

Kan kloppen. Zoveel verschil zit er niet tussen de programma's van de SP en de PvdD. Ik vind alleen de standpunten over de dieren veel te extreem waardoor ik niet snel op de PvdD zal stemmen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door JWM »

Het valt wel op dat de VVD nergens opduikt in de media. Gevalletje geen vingers willen verbranden?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Ardan »

Voor wie nog wat hulp nodig heeft:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Aking »

Maar stem jij dan dus voor? (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Ardan »

Ik heb mijn partner niet bij de vrouwenhandelaar gekocht dus weinig keus he :o
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Hainje »

Maar Ardan, 's nachts ben jij toch Vladimir Poetin? :o
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Ardan »

Ja das alleen met volle maan.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Aking »

Aking schreef:De poll is mooi verdeeld trouwens: 13 voor, 13 tegen, en 15 voor ons GTST sterretje *O*
:o iemand heeft Victoria in de steek gelaten! Ze heeft nu nog maar 14 stemmen! :|
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door JWM »

Ik ga toch maar voor de blanco stem omdat deze kwestie niet passend is voor een referendum.

Van het verdrag zelf kan je alles van vinden en ik denk dat het over de hele linie ook niet slecht is maar Oekraine moet eerst maar eens een stabieler land worden willen de banden nauwer worden. Daar kan de EU best een rol in spelen maar daar is deze overeenkomst niet voor nodig.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door JWM »

Mijn prognose:

Opkomst 32%

Voor 37%
Tegen 59%
Blanco 4%

Eens kijken hoe ver ik er naast zit :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Hainje »

Spann0nd! :o
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door JWM »

Nee man, als je zoiets aan het stemvee vraagt wordt het sowieso een nee.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 6 april: Referendum Oekraïne

Bericht door Hainje »

Did you call me cattle? :evil: :evil:
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten