Binnen 6 weken internet op Thalys

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Binnen 6 weken internet op Thalys

Bericht door Geert »

Binnen 6 weken internet op Thalys
28 maart 2008 -- Frederik Tibau

Mensen die met de hogesnelheidstrein Thalys reizen, kunnen binnenkort beschikken over een breedbandinternetverbinding. Dat meldde een woordvoerder van Thalys woensdag, op de dag dat de Franse spoorwegmaatschappij SNCF een test met snel internet in TGV-treinen uitvoerde.

"Op Thalysreizen tussen Amsterdam en Parijs kunnen reizigers straks de hele tijd online werken op hun laptop", aldus de Thalys-zegsman. Over zes weken gaat de eerste hogesnelheidstrein met een permanente internetverbinding rijden. "En eind dit jaar beschikken alle 26 Thalys-treinen over een wifiverbinding."

Het is nog onduidelijk hoeveel de reiziger straks moet betalen voor internet in de Thalys. De woordvoerder gaf hierover geen details, maar vertelde wel dat reizigers waarschijnlijk een kaart kunnen kopen met een inlogcode.

Bij de NMBS bestaan er al langer plannen voor internet in het binnenlandse treinverkeer. Nu al hebben reizigers de mogelijkheid om in een veertigtal stations draadloos te surfen met hun laptop via internetprovider Telenet, maar die verbinding verdwijnt nadat de trein het station heeft verlaten.

Omdat een steeds groter aantal reizigers met de laptop in de tas de trein neemt, wordt het interessanter om die verbinding door te trekken, zegt het bedrijf.

"Er is duidelijk vraag naar", zegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts. "We zijn aan een studie bezig waarin we bepalen op welke treinverbindingen zo'n internetconnectie interessant kan zijn, op welke tijdstippen, tegen welke prijs... Maar we hebben nog geen beslissing genomen om het te implementeren".

Bron: Data News
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Binnen 6 weken internet op Thalys

Bericht door Caspar »

Ik zag paar dagen terug een Thalys door Dordrecht rijden met een groot raar wit rond geval op het dak van een een rijtuig. Zou dat hier iets mee te maken hebben? Dat ding was me nooit eerder opgevallen namelijk, zit volgens mij ook niet op andere Thalysen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Binnen 6 weken internet op Thalys

Bericht door webguy »

Dat is inderdaad de schotel voor de satelliet verbinding... Er is maar een Thalys waar het proefdraait, dit systeem, volgens mij waren er eerder proeven met UMTS systemen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Binnen 6 weken internet op Thalys

Bericht door Caspar »

Hoop dat ze er wat anders voor vinden, ik vind het er niet uitzien dat ding op het dak...
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Binnen 6 weken internet op Thalys

Bericht door waldo79 »

Volgens mij zijn meer reizigers erbij gebaat als die HSL Zuid nu eens in gebruik wordt genomen :evil: Zo'n internet is maar een zoethoudertje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Binnen 6 weken internet op Thalys

Bericht door Vinny »

Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten