OVer je OV-Chipkaart #15

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Tristan »

Bee schreef:Dezelfde als NS maar dan met een grijze afdekkap.
Kortom: de faalsituatie daar wordt ongeveer dezelfde als op Asa met NS/GVB?
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Dezelfde als NS maar dan met een grijze afdekkap.
Nee een rode is dat inmiddels geworden :wink: Die Arriva-poortjes in Dordrecht zijn vandaag en morgen al dicht wegens een proef trouwens, kon ze vanmiddag dus gelijk eens uitproberen op m'n terugreis (bespaarde me nog 5 euro ook :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Suus »

Ik zag het vanmiddag inderdaad. Voor de ter plaatse onbekenden nog even een foto van het geheel (in dit geval de loopbrug):
Afbeelding

In dit geval geen rolstoelicoon omdat de loopbrug niet toegankelijk is voor mindervaliden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door JWM »

Ow op andere stations doen ze over dat laatste niet moeilijk hoor.

En nu ben ik niet heel bekend in Dordrecht, maar de loopbrug op is toch nooit een logische route naar het Arriva-perron?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Daniel »

Op zich niet echt nee, als je naar spoor 15 moet hoef je nooit de loopbrug op want je kunt ook naast de trap van de loopbrug inchecken en direct via perron 1 lopen. Het gebeurt echter incidenteel weleens dat door een storing spoor 15 niet bereikt kan worden waardoor Arriva naar één van de andere sporen moet verhuizen. Dan is 't natuurlijk wel handig als zo'n situatie ook qua poortjes gedekt is, want dat is nu met paaltjes nog een probleempje in die gevallen (al blijft dat zo voor de overstappers natuurlijk).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door JWM »

Hoevaak is dat voorgekomen in de afgelopen 5 jaar?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Daniel »

Geen idee, want ik woon al langer dan 5 jaar niet meer in Dordrecht en ga dat ook niet steeds op OVtijden zitten nakijken. De laatste keer die ik kan herinneren was toen een Arriva Plan V aan stootjukklimmen deed op spoor 15, toen ging de trein naar Geldermalsen van spoor 3.
Het wilde in het verleden ook wel gebeuren met Dordt in Stoom (elke 2 jaar): dan ging de stoomtrein van 15 en Arriva van een ander spoor, maar de laatste keer in 2014 bleef Arriva toen ook op 15 en ging juist de stoomtrein naar perron 2/3. Dat had toen waarschijnlijk al met de OVC-paaltjes te maken.
Maar zeg nooit nooit, ze hebben bij ProRail ook al eens een trein naar Geldermalsen naar spoor 20 gespoorwijzigd... naar het schijnt ligt dat kopspoortje aan de verkeerde kant daarvoor :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door JWM »

Zeer incidenteel dus. Wat mij betreft laat je het dan weg, want je kan er donder op zeggen dat er meer onbedoelde dan bedoelde check in/out's gemaakt gaan worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:Maar zeg nooit nooit, ze hebben bij ProRail ook al eens een trein naar Geldermalsen naar spoor 20 gespoorwijzigd... naar het schijnt ligt dat kopspoortje aan de verkeerde kant daarvoor :mrgreen:
Je meent het. Die is voor richting Rtd, dus sowieso kom je dan never nooit uit met de DRGL :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Stefan »

JWM schreef:Zeer incidenteel dus. Wat mij betreft laat je het dan weg, want je kan er donder op zeggen dat er meer onbedoelde dan bedoelde check in/out's gemaakt gaan worden.
Klopt... Had eergisteren alweer iemand in de bus die dat overkomen was.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Globetrotter »

Interessant: Ik zie in mijn transactieoverzicht dat de overtocht Vlissingen-Breskens (boot, Veolia) wordt geregistreerd als een treinrit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Daniel »

Was de rails op de bodem van de Westerschelde je nog niet opgevallen? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Suus »

Vandaag in het Rivierenlandkatern van het AD een stuk waarin de hier ook op het forum bekende Freek van ROVER terecht klaagt over de poortjeschaos op station Dordrecht. Weerwoord van NS: eind april wordt de definitieve bebording pas opgehangen.

Ik weet niet hoor, maar wat er nu hangt ziet er wel heel definitief uit...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Daniel »

Volgens dat artikel is men nog aan het testen anders: "NS en Arriva testen momenteel de gebruiksvriendelijkheid van de poortjes op station Dordrecht. Zo wordt bekeken met welke signalering en aanduidingen de minste reizigers de mist ingaan. ,,Wat het beste werkt, wordt eind april zichtbaar,'' zegt Carola Belderbos van de NS."

Ik herinner mij ook een keer wat van die testen op Twitter langs te hebben zien komen. Zo zijn de ruiten van de poortjes gedurende een aantal dagen met gele en rode doorzichtige folie beplakt geweest. Zie ook hier trouwens.

Overigens stipt men ook de proef in Amersfoort aan, echter zijn daar onlangs juist exact dezelfde borden als in Dordrecht boven de poortjes opgehangen (maar dan met Valleilijn-blauw uiteraard). Dat suggereert dat het nog wel even duurt voordat die proef daar van start gaat, al staan de poortjes die in april dicht zouden gaan nu halverwege de maand ook nog gewoon open.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Anne »

Daniel schreef: Overigens stipt men ook de proef in Amersfoort aan, echter zijn daar onlangs juist exact dezelfde borden als in Dordrecht boven de poortjes opgehangen (maar dan met Valleilijn-blauw uiteraard). Dat suggereert dat het nog wel even duurt voordat die proef daar van start gaat, al staan de poortjes die in april dicht zouden gaan nu halverwege de maand ook nog gewoon open.
Er zou toch een proef op de Valleilijn komen met single checkin/out?
Waarom nog steeds dat hopeloze onderscheid. Ik ga met de TREIN; vervoerder zou mij niet moeten uitmaken.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Tristan »

Die proef wordt nu al een jaar constant uitgesteld.

Als die proef er ooit komt, zal het aantal foutieve transacties (in-/uitchecken bij de verkeerde vervoerder) flink omlaag gaan, dus dan levert het de vervoerders minder geld op. Daarnaast zet je daarmee het belang van de reiziger voorop, dus dat wordt niet gedaan.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Z2N »

Niet zo azijnzeiken joh! :')

Het uitstel heeft een technische aard, ik kan me voorstellen dat het nou eenmaal niet makkelijk is om de tariefeenheden van NS te koppelen aan de kilometerprijs van de regionale vervoerders.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door JWM »

Ik pleit nog altijd voor die A4-tjes die ooit op het Amstelstation hingen :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal is men nu ook begonnen met poortjes plaatsen. Eerste werkzaamheden vinden plaats bij een van de toegangen vanaf de poortvrije passage.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Het uitstel heeft een technische aard, ik kan me voorstellen dat het nou eenmaal niet makkelijk is om de tariefeenheden van NS te koppelen aan de kilometerprijs van de regionale vervoerders.
Is dat mijn probleem of hun probleem?

Volgens mij zijn veel complexere dingen al mogelijk op technisch gebied tegenwoordig... 2 verschillende databases koppelen/verwerken zou toch geen probleem meer mogen zijn...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Freek »

De proef komt er daadwerkelijk alleen start ie waarschijnlijk niet voordat de poortjes in Amersfoort dicht gaan. Het oponthoud is trouwens niet technisch van aard, maar is zoals dijksma ook genoemd heeft in de Kamer het ontbreken van toestemming van de ACM.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door webguy »

Z2N schreef:Het uitstel heeft een technische aard, ik kan me voorstellen dat het nou eenmaal niet makkelijk is om de tariefeenheden van NS te koppelen aan de kilometerprijs van de regionale vervoerders.
Volgens mij is de grap juist dat de technische oplossing kinderlijk eenvoudig is :) ACM moet alleen goedkeuren - veel Chinese Walls dus.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Gekko123 »

Te Zwolle kun je sinds vandaag bij de poortjes voor NS in- en uitchecken, maar ze staan nog wel open. De paaltjes zijn nog wel fysiek aanwezig, maar staan uit. Een enkel exemplaar was al veranderd in een dummy-paaltje.

Om de reizigers te attenderen dat de poortjes in werking waren werden er door medewerkers van V&S A4-tjes over de paaltjes gehangen met de tekst: "In- en uitchecken bij de poortjes". Ook was er een omroep te horen dat er voortaan bij de poortjes in- en uitgecheckt kon worden. Klein minpuntje van mijn kant: niks over Arriva waar je nog wel moet in- en uitchecken bij de paaltjes...
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door cassie127 »

Bij arriva tijdelijk de paaltjes bij hun perron.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #15

Bericht door Michael »

Mijn busritje van vanmorgen staat nu al in het transactieoverzicht op www.ovchipkaart.nl. Nu weet ik dat de boordcomputer van Arriva ook gewoon tijdens het rijden de gegevens overdraagt maar ik had niet verwacht dat het dan ook zo snel al online zou staan.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten