OVer je reiservaringen in april 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Meltrain »

Er was een koperdiefstal tussen Rotterdam en Gouda waardoor op dat traject geen treinen rijden. :( Reizigers moeten dus omreizen via Den Haag wat +30 tot gevolg heeft.
De HC in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] gaf een goed reisadvies voor reizigers naar Utrecht en de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] rijdt op volle sterkte, dus de NS doet er alles aan om alles in goede banen te leiden. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Hoe lang moet dat repareren trouwens duren? Het is nu kwart voor vijf en de storing loopt nog steeds.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Etienne »

Aanvankelijk was die volgens mij ook gerepareerd rond het middaguur, maar vrijwel direct kwam er een seinstoring achteraan op hetzelfde traject.

Door een stroomstoring reed metrolijn E vanmiddag alleen maar tussen Rotterdam en Leidschenveen. Dus reizigers moesten hier met de tramlijnen 3 en 4 naar Laan van NOI reizen. Zelf heb ik ruim een half uur staan wachten op Leidschenveen, voordat er eindelijk een metro kwam. Hier was het echt hutje-mutje staan zo in de middagspits.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:en de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] rijdt op volle sterkte, dus de NS doet er alles aan om alles in goede banen te leiden. :pos:
Mwoh, hiervoor hoeven ze weinig te doen: niet splitsen in Utrecht volstaat, want dat andere stel staat daar toch alleen maar in de weg :wink:

Reizigers voor de 559 in Utrecht werden wel wat verrast, want hoewel er op dat moment wel treinen tussen Rotterdam Alexander en Utrecht reden bleek die opeens van de andere kant te komen: men had nog een treinstel op Utrecht OZ gevonden. Los zesje i.p.v. 10 bakken daardoor, maar gezien die uiteraard nog helemaal leeg was paste dat ondanks de vrijdagmiddagdrukte prima.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Ik was van plan om met 3159 van Schiphol naar Utrecht te gaan om daar over te stappen op de trein naar Den Bosch. Om 15:55 stond hij nog op tijd aangekondigd. Om 16:00 werd het +10 en om 16:10 is ie toch maar opgeheven (geen idee waarom). Dus toen maar met 3559 naar Den Bosch gegaan.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Z2N »

Het was voor mij een tijdje geleden, maar vanmiddag werd ik tussen Lls en Alm vergezeld van Politie op de trein, twee man icm met vier man V&S. Gelukkig niet nutteloos, in Almere kon er al gelijk een drugsgebruiker de trein uit... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door waldo79 »

Werd jij vergezeld door de politie? Werk je bij de railcatering dan?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hainje »

Nee Z2N is stiekem Mark Rutte. :X
🍉
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door VIRM »

Gisteravond de 3082 van Utrecht naar Amstel genomen van 23:40. Vrijdagavond rijdt er natuurlijk geen kp met de trein, dus besloot NS een VIRM4 in te zetten. Ofwel: volop staanplaatsen...
Beul van de blindegeleidelijn
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door PatrickM »

Gisterenavond had ik zin om na m'n wekelijkse fitnessbezoekje even een rondje naar mijn oude dorpje Achthuizen te doen. Had ik misschien beter niet kunnen doen, want als ik een chauffeur a la "alles voor de streep gaat eruit" had gehad, had ik een uurtje kunnen gaan wachten op de P+R...
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hendrik »

Hoe laat was je dan bij Den Bommel N59 P+R?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door PatrickM »

20:36 uit de 436 naar zuidplein, 20:58 in 135 naar de stoof, 21:07 uit de 135 en om 21:21 met de 436 naar OT.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hendrik »

Op vrijdagavond kan het best druk zijn in de 436, maar zó druk had ik niet gedacht...
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door PatrickM »

De rit van een uur ervoor is ook wel druk, maar daar kan iedereen nog zitten. Hier dus niet. Lijkt me trouwens niet prettig, staan tussen Zuidplein en Oude Tonge. Ik weet me nog te herinneren dat ik het bij Arriva ook weleens gehad heb op zaterdag, maar dan tot Numansdorp.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Milco »

Toen ik vanavond met trein 4679 aankwam op spoor 3 op Almere Centrum, stond trein 12779 van tien minuten eerder nog steeds op spoor 4 met op de TBP's +15, op ovtijden zie ik echter dat deze intercity is opgeheven in Almere op last van de politie. Eigenlijk wilde ik met die trein vanaf Amsterdam Zuid (ik kwam uit Limburg), maar in Utrecht besloot ik met de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en de [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] via Hilversum en Weesp te reizen en dan met de [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] naar Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Milco »

Gisteren tien treinritten gemaakt (waarvan 3 met Veolia), in totaal ben ik 1x gecontroleerd en dat was in de sprinter van Alm naar Asdz. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Gekko123 »

Vandaag was ik onderweg van Amsterdam naar Hengelo voor ziekenbezoek bij mijn opa met trein 145. Deze trein heeft tussen Amersfoort en Hoevelaken iemand aangereden, waarna die pakweg 2 uur heeft stilgestaan. Wat mij daarbij opviel was de telkens wisselende informatie over hoe nu verder. Eerst omroep dat trein geëvacueerd zou worden en dat we met bussen terug naar Amersfoort zouden worden gebracht. Uiteindelijk is dat niet gebeurd, want na verloop van tijd begonnen we ineens te rijden verder naar Apeldoorn. Toen kwam pas de omroep dat we toch doorgingen naar Apeldoorn.

Overigens was ik best wel blij dat ik nog een beetje Duits spreek (en dus ook kan verstaan), want de omroep in het Duits was uitgebreider en duidelijker dan de Nederlandse omroep... En dat terwijl er toch echt Nederlands personeel op de IC Berlijn zit tussen Amsterdam en Bad Bentheim.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door albertjan96 »

Vandaag voor het eerst een verstoring door Tuffie horen omroepen, moet er nog wel even aan wennen...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door ArrivaBas »

Tuffie die storingen omroept? Je maakt een grapje :P . Normaal doet Tuffie het wel bij geplande werkzaamheden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Ik heb het vandaag ook gehoord. Het is erg wennen en ook niet helemaal perfect.

Zo was er door een storing wegens meerdere storingen tussen Den Haag en Rotterdam beperkt treinverkeer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend keek ik wel heel erg raar op toen mijn 2129 op Sloterdijk wel erg ver doorreed. Wat bleek: hij reed ineens met VIRm8 in plaats van VIRM6. Ook de drukkere 2131 van een half uur later reed met VIRM8 in plaats van VIRM6. Volgens Bee, die ik hierover appte, was dit gisteren ook al zo. Dus best kans dat dit planmatig is. *O* Ben benieuwd waar ze de extra capaciteit vandaan hebben getoverd.

Op de terugweg ging mijn [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:14 uit Den Haag vlak na vertrek uit Leiden in de ankers. De lichten en de airco vielen uit en de machinist riep om dat er een kleine technische storing was. Even later weer verder kunnen rijden (met licht en airco) met +3.
Beul van de blindegeleidelijn
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door albertjan96 »

Gisteren is er een nieuw wijzigingsblad ingegaan :wink:
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Jurre »

Ik zag aan het eind van de ochtend de witte Syntus Ambassador 3051 rijden over de Bergenboulevard in Amersfoort Vathorst, t.h.v. halte Drieberg (lijn 3). Het display toonde '5 Testrit Infrabeheer'.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Ardan »

O.

Bedenk eens waarom? :wink:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten