Mag ik even kwijt #189

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door BrengMe »

Ik wel, geweldige serie!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door busfanNL »

Ik wel. Echt geweldig. Onze klas is fan. :D
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Omdat ik vanochtend na 2 uur slaap klaarwakker was en ik verder toch niks te doen had ben ik maar een klein toertje gaan maken. Per trein van Breda naar Vlissingen en vervolgen per bus van Vlissingen naar Terheijden. Lijn 56 naar Middelburg Koestraat -> 133 naar Oude Tonge --> 102 naar Bergen op Zoom --> lijn 112 naar Roosendaal --> 312 naar Breda om daar lijn 123 naar Terheijden te nemen. 14:30 uit Vlissingen vertrokken en om 20:10 stapte ik in Terheijden uit de bus.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

T is maar waar je zin in hebt :X -o- :')
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Vond het wel een leuk ritje. Alleen die kl*te Iveco's zijn oncomfortabel. In de MAN die ik op lijn 102 had kon ik het beter uithouden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Milco »

Zijn die Iveco's in Zeeland dan zo verschillend dan die in IJsselmond? Ik dacht dat daar weinig verschil in zat, behalve dat die in Zeeland een metertje langer zijn. In IJsselmond vind ik even comfortabel als de gemiddelde HOV-bus.
Laatst gewijzigd door Milco op ma 04 apr 2016, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Andere stoelen. De stoelen in de Iveco's van Ijsselmond zijn comfortabeler.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door PatrickM »

Michael schreef:Vond het wel een leuk ritje. Alleen die kl*te Iveco's zijn oncomfortabel. In de MAN die ik op lijn 102 had kon ik het beter uithouden.
Het kan nog erger: CXX 8282 zit al een tijdje in Zierikzee en rijdt dagelijks een rit naar Middelharnis. In de iveco lukt het nog wel, maar dat ding is echt een ramp. Soms doet van oeveren het wel goed; dan pakken ze een touringcar mee. En het ritje is gratis, en het zit veel beter dan die klote-amba.

Trouwens, dan ben ik je misschien nog wel tegengekomen. Hoelaat was je ongeveer op Bru?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door PatrickM »

Dat mijn toetsweek is afgelopen! *O*



Verzint mijn docente frans dat er morgen een SO over 3 hoofdstukken gegeven gaat worden... Denk je dat je eindelijk klaar bent met leren na de toetsweek, doen ze dit -o-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Milco »

Heeft die 8282 nog steeds z'n stadsinterieur trouwens? Enige wat ik weet dat ie nu echte Connexxion-logo's heeft ipv die van Maxx Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door PatrickM »

Milco schreef:Heeft die 8282 nog steeds z'n stadsinterieur trouwens? Enige wat ik weet dat ie nu echte Connexxion-logo's heeft ipv die van Maxx Almere.
Yup, inclusief niet werkende "deur open" knoppen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Meltrain »

henk1234 schreef: Verzint mijn docente frans dat er morgen een SO over 3 hoofdstukken gegeven gaat worden... Denk je dat je eindelijk klaar bent met leren na de toetsweek, doen ze dit -o-
En dat maakte ze vandaag pas bekend? :?
Dan zou ik zeker gaan klagen bij je conrector / afdelingsleider / baasvandedocenten / persoonvanwiejestrafkrijgtalsjestoutbent / hoezedatbijjouopschoolooknoemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door PatrickM »

Ze heeft het vrijdag stilletjes op magister( het systeem dat in de toetsweek niet gebruikt wordt) gezet, en ergens zondagavond kwam iemand het op whatsapp gezet, dus effectief nog maar een dag om te leren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Meltrain »

Alsnog minder dan een week voor de SO en zonder er genoeg ruchtbaarheid aan te geven.
Ik zou zeker gaan klagen als ik jullie was. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door marvinkok »

Geert schreef:Als ik auto's met pech of een ongeluk zie langs/op de snelweg bel ik altijd 112, laat de meldkamer maar uitzoeken hoeveel prio het heeft. In een minuut tijd kunnen er al een hoop auto's tegenaan botsen, dus hoe sneller hoe beter is mijn motto...
Bij twijfel altijd 112 bellen en ook zo snel mogelijk, aldus een bekende van mij bij de politie.
In deze gevaarlijke situaties mag je je auto (uiteraard met alarmlichten, zo ver mogelijk rechts en de wielen naar de berm gedraaid) wel op de vluchtstrook zetten om zo 112 te kunnen bellen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Geert »

Of handsfree :Y
En netjes hectometer en rijrichting of rijstrook vermelden :)

Overigens had ik een tijdje terug toen ik 112 belde voor zoiets dat ik werd doorverbonden naar de juiste regio, en daarna nog een minuut moest wachten tot er werd opgenomen. Dat vond ik wel een beetje zorgwekkend lang eerlijk gezegd.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

henk1234 schreef:Trouwens, dan ben ik je misschien nog wel tegengekomen. Hoelaat was je ongeveer op Bru?
Ik had de rit van 15:13 vanaf de Koestraat in Middelburg. aankomst 16:57 in Oude Tonge.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

marvinkok schreef:
Geert schreef:Als ik auto's met pech of een ongeluk zie langs/op de snelweg bel ik altijd 112, laat de meldkamer maar uitzoeken hoeveel prio het heeft. In een minuut tijd kunnen er al een hoop auto's tegenaan botsen, dus hoe sneller hoe beter is mijn motto...
Bij twijfel altijd 112 bellen en ook zo snel mogelijk, aldus een bekende van mij bij de politie.
In deze gevaarlijke situaties mag je je auto (uiteraard met alarmlichten, zo ver mogelijk rechts en de wielen naar de berm gedraaid) wel op de vluchtstrook zetten om zo 112 te kunnen bellen.
Ik had pas gebeld toen ik thuis was. Bedankt voor deze tip :pos: . Zal die in mijn achterhoofd houden mocht ik ooit nog zo'n situatie tegenkomen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Geachte heer,

Uw abonnement is van uw OV-chipkaart verwijderd. Uw beëindiging is nu definitief.
Tot aan de beëindigingsdatum kunt u gebruik blijven maken van uw abonnement. Ook na deze datum kunt u uw OV-chipkaart blijven gebruiken om te reizen op saldo. U betaalt uw reizen via het bedrag (saldo) dat u op de OV-chipkaart heeft geladen. Meer informatie kunt u vinden op ns.nl/ovchipkaart.
Vaarwel Weekendvrij :cry:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Vandaag bij De Koopjeskoning een glazen elektrische waterkoker met temperatuurgevoelige LED-verlichting gekocht voor werkelijk een habbekrats. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

De premier van IJsland is twee dagen na het verschijnen van de Panama Papers opgestapt.

http://nos.nl/artikel/2097322-premier-i ... apers.html

Dat is wat je noemt rap. :o
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Daniel »

Ik ging vandaag weer eens naar de huisarts... tijd niet geweest daar en dat was ook wel te merken aan de eerste vraag die ze stelde. Of ik de weg ernaartoe nog een beetje had kunnen vinden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Hainje schreef:De premier van IJsland is twee dagen na het verschijnen van de Panama Papers opgestapt.

http://nos.nl/artikel/2097322-premier-i ... apers.html

Dat is wat je noemt rap. :o
Ach... Als het een beetje mee zit hoeft ie zich dan niet meer te verantwoorden :X :')
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door PatrickM »

Meltrain schreef:Alsnog minder dan een week voor de SO en zonder er genoeg ruchtbaarheid aan te geven.
Ik zou zeker gaan klagen als ik jullie was. :Y
Ze hebben bij ons op school wel regeltjes, maar de gemiddelde docent buigt ze om naar wat voor hun makkelijk uitkomt.

Voorbeeld: docent heeft SO om na te kijken, en volgens het leerlingenstatuut moet dat binnen 5 schooldagen nagekeken zijn. Helaas krijgen wij dan dit te horen:

"Nee, de termijn is 14 schooldagen."

Dan kan je nog naar de teamleider, maar de kans is klein dat die je gelijk geeft. En als de gemiddelde docent erachter komt, dan kunnen we of de boom in, of we kunnen allemaal gaan fietsen. dus dan heeft klagen geen zin. Maakt nu niet zoveel meer uit, hij is al gemaakt. Ze zei "kleine overhoring", waren toch 2 kantjes met opgaven... :N
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Hainje »

Mwa persoonlijk vind ik een nakijktermijn van 14 schooldagen nog wel schappelijk. Een paar vrienden van mij zijn docent en als ik dan hoor wat die allemaal moeten doen naast het nakijken van SO's en PW's (die mensen vergaderen meer dan je denkt hoor). Maar een minimumperiode voor een SO lijkt mij niet meer dan normaal. Er zijn genoeg leerlingen die niet elke avond de gelegenheid hebben om aan het huiswerk te zitten enzo. Je zult maar net een verjaardag van familie hebben of moeten sporten.
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten