Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Maar dan heb je eigenlijk al bijna hetzelfde als een buurtbuslijn die 's avonds/weekends als beldienst rijdt. Die zijn ook niet echt succesvol...
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Ze hoeven ook niet succesvol te zijn, ze moeten een reis mogelijkheid bieden als er niks anders rijdt.
Ik heb geen onderschrift
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Maar hoeveel zijn we bereid daarvoor te betalen? Zelfs het neerzetten van auto's (of fietsen) is niet gratis, en als er dan nauwelijks gebruik van wordt gemaakt...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Ik bedoel daarmee dat het reizigers afschrikt.

Als er eerder niets reed en het lukt niet om een buurtbus op te zetten, dan is het in principe prima. Maar voor bestaande buslijnen die middelgrote kernen als Hengelo (GLD) bedienen zie ik het niet zitten, ook niet alleen voor de avonduurtjes. Ik denk dat het dan wel eens aardig wat reizigers kan kosten, want reizigers die overdag de bus gebruiken willen wel zeker zijn dat ze op de terugreis (ook als ze door wat voor reden dan ook iets later dan gepland zouden zijn) nog een reguliere rit terug hebben. Ik denk niet dat reizigers naar Hengelo dan op station Vorden komen en moeten hopen dat er nog iemand is die voor hun wil rijden willen ze nog thuis kunnen komen.

Ik denk dat de provincie ook goed moet nadenken over de gevolgen die het (gedeeltelijk) schrappen van hele buslijnen kan hebben voor de regio. Je bezuinigd dan wellicht op de OV-kosen, maar doordat daardoor mensen wegtrekken (met name jongeren) door de slechte bereikbaarheid, namen de kosten voor de overige voorzieningen juist toe en krijg je als overheid de kosten dus dubbel en dwars terug.

Waar men wellicht wel aan kan denken, is de reguliere buslijnen die 's avonds/weekends zeer rustig is, op die tijden met het goedkopere buurtbusmaterieel (dat dan vrij komt, aangezien die dan niet rijden) te laten rijden. Eventueel (als je nog verder wil bezuinigen) zou je mensen in de uitkering dan als tegenprestatie dan in die avonduren die ritten kunnen laten rijden.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Maar als je over een gemiddelde streeklijn spreekt zitten er misschien in totaal 10 reizigers in per richting op de hele avond. Dat is het echt niet waard om nog 6 uur een uurdienst te rijden. Die dru's kan je veel beter besteden.
Ik heb geen onderschrift
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door chemie »

6 uur lang een avonddienst? Beetje lang? zes-twaalf?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

@SuperGhost, het valt me nu al op dat op vrijdagavond en zondagavond veel studenten worden opgehaald/afgezet, dus eigenlijk al een signaal dat het OV niet aan de wensen voldoet. Nu zeg ik niet dat de bussen in de Achterhoek nu ieder half uur moeten rijden 's avonds en op zondag; sterker nog dat is best onzinnig. Wel vind ik dat de vaste buslijnen behouden moet blijven en beter kan kijken naar andere bezuinigingsmaatregelen.

Ik vind het acceptabel om de ritten van maandag tot en met donderdag na 21 uur om te zetten in een Nachtvlinder met een reserveringsvrij opstappunt in Vorden, net zoals dat nu gebeurt met lijn 40. Zo kunnen reizigers wel onbelemmerd thuis komen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Ik weet niet in welke plaats je bedoeld, maar wellicht is het dan ook beter om eens goed de aansluitingen tegen het licht te houden. Zo weet ik bijvoorbeeld dat in Ruurlo mensen voor de richting Zelhem werkelijk 0,0 aansluiting hebben vanuit de trein. Dan krijg je natuurlijk niet dat mensen enthousiast worden voor het busvervoer.

Daarnaast kan men ook eens goed kijken naar wat en hoe je het laat rijden om de grotere kernen te blijven bedienen en of het niet beter is om eens met een symmetrische dienstregeling te gaan rijden. Voor de trein heeft dat geen nadelen (de lange kering in Zutphen verplaatst alleen naar Winterswijk en op zondag verplaatst die naar Doetinchem doordat je in Winterswijk dan een doorgaande rit kan instellen)

Weliswaar krijg je met een symmetrische dienstregeling dat je in Vorden lang zou moeten keren met lijn 51 wanneer die in een uursdienst rijdt (in Borculo hoef je geen lange kering te hebben als je lijnen 56 en 23 doorkoppelt), maar daar staat tegenover dat je lijn 72 kan laten terugvallen tot een uursdienst over de gehele route in de avonduren en zondags. Volgens mij is dat netto een besparing. Bovendien zou je ook al verder kunnen bezuinigen 's avonds/zondags door lijn 23 te schrappen op Ruurlo-Doetinchem en lijn 51 op die momenten dan via Zelhem te laten rijden.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

SuperGhost schreef: Bovendien zou je ook al verder kunnen bezuinigen 's avonds/zondags door lijn 23 te schrappen op Ruurlo-Doetinchem en lijn 51 op die momenten dan via Zelhem te laten rijden.
Dat is niet eens een heel gek idee. Nadeel is dat er een hoop haltes in Doetinchem vervallen. Al is me wel opgevallen dat op het stuk Ruurlo>Zelhem betrekkelijk weinig opstapt buiten de spits. Er zijn ook maar 4 haltes tussen, maar los van een enkeling in Wolfersveen is het sowieso redelijk dood daar :lol:

Het zou wel een interessante route worden trouwens. Van Waarlo doorsteken via Hummelose weg > Rondweg > Ruurloseweg om de 23 route op te pakken neem ik aan?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

2 problemen
-je bedient het ziekenhuis niet meer
-de verbinding Doetinchem-Enschede die nu over Borculo loopt wordt nog slechter. Dan moet er gekeken worden of Doetinchem-Enschede via Winterswijk kan. Momenteel is de aansluiting 48 minuten (dramatisch slecht), als je die terugbrengt tot minder dan 15 minuten ben ik tevreden.
-voor Velswijk en Keijenborg kun je dan nog een belbus instellen, maar dat is niet het probleem
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:2 problemen
-je bedient het ziekenhuis niet meer
-de verbinding Doetinchem-Enschede die nu over Borculo loopt wordt nog slechter. Dan moet er gekeken worden of Doetinchem-Enschede via Winterswijk kan. Momenteel is de aansluiting 48 minuten (dramatisch slecht), als je die terugbrengt tot minder dan 15 minuten ben ik tevreden.
-voor Velswijk en Keijenborg kun je dan nog een belbus instellen, maar dat is niet het probleem
(mogelijke) oplossingen:
- punt 1 : je zou stadslijn 3 op die momenten ook nog kunnen laten rijden (of anders desnoods als beldienst)
- punt 2: die route kan dan al via lijn 72 (met de trein naar Varsseveld, dan met lijn 72 naar Neede en daar overstappen op 62)
- punt 3: je zou dat ook kunnen ondervangen door pas na Velswijk af te buigen naar Zelhem (via de N330) of alleen voor Keijenborg door pas na Keijenborg af te buigen (via de Kroezerijweg naar de Zelhemseweg). De reistijd wordt dan wel iets langer dan als je direct na Hengelo al afbuigt.

Nog een ander bezuinigsmogelijkheid is door lijn 72 anders te gebruiken. Als je die naar Enschede ('s avonds en in het weekend: Haaksbergen) laat doorrijden, dan kun je lijn 74 ook tussen de brede spits in schrappen. Wellicht moet je dan alleen een oplossing vinden voor de extra kosten die reizigers moet maken voor de omweg via Lievelde (al zijn er op dat moment zeer weinig doorgaande reizigers op dat stuk en 's avonds en in het weekend vind men dat daardoor ook al niet zo'n probleem). Eibergen<->Neede (zeer rustige verbinding) reis je dan via een overstaphalte op de kruising N18/N315.
Lijnen 72 en 73 vormen dan de gehele dienstregeling samen volgens maatwerk een halfuursdienst op Groenlo-Haaksbergen(-Enschede), waarbij dit buiten vakantieperiodes in de brede spits uitgebreidt wordt naar 4x p/u middels spitslijn 74. Ik zeg bewust maatwerk, opdat je in de ochtendspits wel 2x p/u Eibergen->Lievelde en 2x p/u Winterswijk->Enschede wilt hebben (en in de brede middagspits andersom). Je krijgt dan dus:
Ochtendspits:
- de ritten vanuit Enschede zijn beiden van lijn 72. De ritten naar Enschede zijn beiden van lijn 73.
- lijn 72 vanuit Varsseveld eindigt dan in Groenlo (keert op lijn 73 naar Winterswijk) en biedt daar overstap op 73 naar Enschede
- lijn 73 naar Winterswijk begint dan in Groenlo en heeft een overstap vanaf lijn 72.
Tussen de spitsen in:
- lijn 72 eindigt/begint 1x p/u in Enschede en 1x p/u in Groenlo.
- lijn 73 (rijdt dan slechts 1x p/u) rijdt gewoon van/naar Enschede.
brede middagspits:
- de ritten vanuit Enschede zijn beiden van lijn 73. De ritten naar Enschede zijn beiden van lijn 72.
- lijn 72 naar Varsseveld begint dan in Groenlo heeft daar overstap vanaf 73
- lijn 73 vanuit Winterswijk eindigt dan in Groenlo (keert op lijn 72 naar Varsseveld) en heeft een overstap op lijn 72 naar Enschede.
Avond/weekend:
- lijnen 72 en 73 rijden beiden 1x p/u en beginnen/eindigen beiden in Haaksbergen (aansluiting op lijn 62)

Nog een andere mogelijke bezuinigingsoptie: lijn 28 (Gendringen-Doetinchem) in de avonduren, zondags en in vakantieperioden bij Etten af laten buigen naar station Terborg (en daar doorkoppelen aan lijn 40 om een lange kering bij symmetrische dienstregeling weg te werken voor beiden). Wel zou je dan (bij symmetrische dienstregeling) op zondag de treindienst een halfuursdienst moeten geven t/m Terborg i.p.v. Doetinchem (dit kost geen extra materieel, aangezien er anders in 45 minuten gekeerd wordt in Doetinchem).

Nog weer een andere bezuinigingsoptie: lijnen 27 en 29 schrappen en vervangen door een nieuwe lijn 27 die Doetinchem-Dieren rijdt en daar aansluit op de sprinter naar Arnhem en de IC naar Zwolle. Weliswaar moet je lijn 26 (SAN-concessie) dan wel 2x p/u laten rijden tussen Arnhem en Doesburg (maar hoeft dan echter niet meer door te rijden naar Dieren) en lijn 43 (Veluwe/SAN) zou je via Rheden-Zuid moeten laten rijden, maar al met al scheelt het toch weer wat DRU's en de concessie van 26 en 43 zijn ook van de provincie Gelderland (dus je schuift geen Ov-kosten af op een andere provincie).

Er zijn dus nog wel wat bezuinigingen die men eerst kan doen voordat men nadenkt over het volledig schrappen van een OV-verbinding van/naar een grotere kern gedurende een gedeelte van de dag/week...
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door chemie »

In dat plan van buslijn 72 vervalt wel het overstap vrije reizen tussen Neede en Groenlo. Neede zou dan alleen nog bereikbaar zijn vanuit Haaksbergen en zoals nu vanuit Borculo. Ook de verbinding Groenlo - Borculo gaat eraan in dat plan, die verbinding gaat dan via Haaksbergen lopen.

Ieder nadeel heeft zo maar weer z'n voordeel. (Besparing en verbindingen)

Vraag: is Arriva verplicht Neede verbonden te houden met bv Groenlo, of is dit hoe ze het zelf bedacht hebben?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

SuperGhost schreef:Lijnen 72 en 73 vormen dan de gehele dienstregeling samen volgens maatwerk een halfuursdienst op Groenlo-Haaksbergen(-Enschede), waarbij dit buiten vakantieperiodes in de brede spits uitgebreidt wordt naar 4x p/u middels spitslijn 74. Ik zeg bewust maatwerk, opdat je in de ochtendspits wel 2x p/u Eibergen->Lievelde en 2x p/u Winterswijk->Enschede wilt hebben (en in de brede middagspits andersom). Je krijgt dan dus:
Ochtendspits:
- de ritten vanuit Enschede zijn beiden van lijn 72. De ritten naar Enschede zijn beiden van lijn 73.
- lijn 72 vanuit Varsseveld eindigt dan in Groenlo (keert op lijn 73 naar Winterswijk) en biedt daar overstap op 73 naar Enschede
- lijn 73 naar Winterswijk begint dan in Groenlo en heeft een overstap vanaf lijn 72.
Tussen de spitsen in:
- lijn 72 eindigt/begint 1x p/u in Enschede en 1x p/u in Groenlo.
- lijn 73 (rijdt dan slechts 1x p/u) rijdt gewoon van/naar Enschede.
brede middagspits:
- de ritten vanuit Enschede zijn beiden van lijn 73. De ritten naar Enschede zijn beiden van lijn 72.
- lijn 72 naar Varsseveld begint dan in Groenlo heeft daar overstap vanaf 73
- lijn 73 vanuit Winterswijk eindigt dan in Groenlo (keert op lijn 72 naar Varsseveld) en heeft een overstap op lijn 72 naar Enschede.
Avond/weekend:
- lijnen 72 en 73 rijden beiden 1x p/u en beginnen/eindigen beiden in Haaksbergen (aansluiting op lijn 62)
Even opzoeken op de site leert dat de trein in Lievelde altijd gelijktijdig aanwezig is. Hierdoor kun je een OV-knoop creëren tussen bus en trein.
Mijn voorstel zou zijn:
overdag:
  • 2x/uur lijn 74 Enschede - Haaksbergen - Groenlo - Station Lievelde
  • 2x/uur lijn 73 Enschede - Haaksbergen - Groenlo - Doetinchem
  • 2x/uur Lijn 72 Doetinchem - Varden (eventueel station) - Lichtenvoorde - Station Lievelde
In de spitsuren kun je dit uitbreiden tot 8x/uur Enschede - Groenlo en 4x/uur Doetinchem - Groenlo.
Idee is dat lijn 74 op 72 doorrijdt en andersom.
Ik ben zelf geen fan van stoppen te Haaksbergen, dus zou dat niet voor willen stellen.
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op di 05 apr 2016, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door marvinkok »

Haaksbergen is de concessiegrens, dus daarom wordt daar in de avond en weekenden niet doorgereden naar Enschede.
In je plan komt dan een aparte pendel tussen Groenlo en Winterswijk?
Neede is gewoon onderdeel van de concessie Achterhoek dus daarom wordt het bediend door Arriva.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

oh, lijn 73 rijdt 2x/uur door naar Winterswijk. Ik heb dat stuk vergeten te noteren.

Ik denk overigens dat dit eenvoudiger te onthouden is voor de reiziger dan Superghost's plan.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

chemie schreef:In dat plan van buslijn 72 vervalt wel het overstap vrije reizen tussen Neede en Groenlo. Neede zou dan alleen nog bereikbaar zijn vanuit Haaksbergen en zoals nu vanuit Borculo. Ook de verbinding Groenlo - Borculo gaat eraan in dat plan, die verbinding gaat dan via Haaksbergen lopen.

Ieder nadeel heeft zo maar weer z'n voordeel. (Besparing en verbindingen)

Vraag: is Arriva verplicht Neede verbonden te houden met bv Groenlo, of is dit hoe ze het zelf bedacht hebben?
Eerste alinea: Neede<->Eibergen/Groenlo zal dan via het voormalige Danspaleis gaan (lijnen 72, 73, 74 kunnen daar dan eenvoudig een halte krijgen om een overstap op lijn 62 te kunnen krijgen), dus dat is niet helemaal via Haaksbergen. De omweg valt dan nog wel mee. De verbinding Groenlo<->Borculo kan nu al rechtstreeks met de buurtbus, dat blijft dan doordeweeks nog gewoon. Avond/weekend wordt die dan via Ruurlo of het voormalige Danspaleis. Overigens is de verbinding Groenlo-Neede pas de laatste jaren goed, daarvoor moest je buiten de spits een kwartier wachten in Eibergen.

Je vraag: ja, dat zit nu nog in de concessie-eisen. Echter moeten zulke bezuinigingen sowieso door de provincie goedgekeurd worden, dus dan kun je natuurlijk ook goedkeuring krijgen om Eibergen-Neede uit de concessie te krijgen.
CamilleKreemers schreef:Even opzoeken op de site leert dat de trein in Lievelde altijd gelijktijdig aanwezig is. Hierdoor kun je een OV-knoop creëren tussen bus en trein.
Mijn voorstel zou zijn:
overdag:
  • 2x/uur lijn 74 Enschede - Haaksbergen - Groenlo - Station Lievelde
  • 2x/uur lijn 73 Enschede - Haaksbergen - Groenlo - Doetinchem
  • 2x/uur Lijn 72 Doetinchem - Varden (eventueel station) - Lichtenvoorde - Station Lievelde
In de spitsuren kun je dit uitbreiden tot 8x/uur Enschede - Groenlo en 4x/uur Doetinchem - Groenlo.
Idee is dat lijn 74 op 72 doorrijdt en andersom.
Ik ben zelf geen fan van stoppen te Haaksbergen, dus zou dat niet voor willen stellen.
We hebben het over bezuinigingen die Gelderland wil/moet doorvoeren en jij wilt het aantal bussen per uur zelfs gaan uitbreiden van:
- 4 naar 8 p/u op Enschede-Groenlo in de spits en van 2 naar 4 buiten de spits
- 3 naar 4 p/u op Lichtenvoorde-Varsseveld buiten de spits
:shock:

Daarnaast vind ik de knip in Lievelde ook niet geheel wenselijk, aangezien er ook reizigers vanuit Groenlo-Zuidwst (Hartreize) zijn die richting Lichtenvoorde of verder reizen.

En later zeg je dat je 73 laat doorrijden naar Winterswijk, hoe wil je dat gaan doen als de eindpunten in Enschede en Doetinchem liggen? Of bedoelde je dat dat Doetinchem Winterswijk had moeten zijn? (in dat geval zou buiten de spits je op Winterswijk-Groenlo ook een dubbele frequentie gaan rijden)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door MdJ »

Zoals wel vaker gevraagd-vooral in dit topic is gemeld- kunnen we deze plannen weer voortzetten in het Ideeen-topic voor de Achterhoek en hier gewoon weer naar de werkelijkheid gaan? Deze plannen van Superghost zijn maar een keer of 5 voorbij gekomen...
Bij twijfel: gebruik beton.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

Als inwoner van Rivierenland kan ik er ook nog eens geen chocola van maken. Begrijp niet goed waarom het één concessie is?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Om dezelfde reden dat heel veel dingen gebeuren: het is financieel gunstiger.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

waldo79 schreef:Als inwoner van Rivierenland kan ik er ook nog eens geen chocola van maken. Begrijp niet goed waarom het één concessie is?
Volgens mij puur en alleen vanwege de treindiensten, zodat daar wegens schaalvergroting minder kosten voor gemaakt hoeven te worden voor wat betreft de reservepool. Zo zitten immers alle Gelderse dieseldiensten in één concessie, en omdat men het omliggende busnet in eenzelfde concessie wil hebben als de treindienst, krijg je zo'n vreemde concessie van twee regio's die (op die ene treindienst na) helemaal niet met elkaar verbonden zijn.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

Dan vind ik alsnog dat de treindienst van Connexxion daar ook bij de Achterhoek-concessie had moeten worden gestopt.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Die is elektrisch en wordt dus met heel ander materieel gereden en ligt in tegenstelling tot de andere spoorlijnen niet in het gebied Achterhoek/rivierenland. Dan was het logischer geweest als hij bij de Veluwe gestopt zou worden, maar het nadeel daaraan is dat de busconcessie dan weer belachelijk lang moet worden.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik bedoelde de treindienst Doetinchem - Arnhem, die is toch niet elektrisch?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Klopt, maar de Stadsregio wilde die per se hebben en destijds behoorde die SAN-concessie nog niet toe aan de provincie, maar aan de voormalige Stadsregio. Dit eiste ze omdat de spoorlijn ook door het gebied van de voormalige stadsregio liep (het stuk Didam-Arnhem). Wel werd toen geeist dat de stadsregio-vervoerder (Hermes) hetzelfde materieel zou gebruiken als die van Achterhoek-Rivierenland (Arriva) en dat Arriva ook een vervolgoptie zou nemen voor de treinen die Hermes uiteindelijk moest bestellen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Zelfde hadden ze dan kunnen zeggen voor het traject Arnhem - Zetten-Andelst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten