OVer Missers in de Reisinformatie #43

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

De TBP's van spoor 3 en 4 te Rotterdam Blaak waren rond 12:30 een beetje van slag.
Eerst stond op spoor 4 de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] --> Vs van 12:14 (met +5) aangekondigd en op spoor 3 de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] --> Ddr van 12:28, terwijl laatstgenoemde trein zojuist van spoor 4 vertrokken was. :?
Even later werd op spoor 4 de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] --> Vs van 12:44 aangekondigd (en op spoor 3 nog steeds de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 12:28), terwijl op dat moment op spoor 4 de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] --> Breda binnenkwam.
En waar werd die 5000 dan aangekondigd? Nou als "volgende trein" op spoor 3 (na de 2200).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Ardan »

Widejo schreef:Afgelopen maandag te station Schiphol.
ICD naar R'dam Centraal 18.25 uur reedt
Hier ben ik gestopt met lezen.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag hoorde ik voor het eerst het automatisch omroepen van een storing te Utrecht C. Dat klinkt nog wat hakkelig, zowel de pauzes tussen de woorden als het volume hebben nog wat afstemming nodig. Maar ik vraag me vooral af waarom ik op Utrecht C een omroepbericht moest horen over IC Direct tussen Amsterdam en Breda. Zoveel reizigers gaan daar toch niet heen? Sowieso stond die storing ook niet op het Argos-bord (maar wel op de T14/T21), lijkt me dat die twee hetzelfde zouden moeten tonen (met meer of minder details).
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door albertjan96 »

Zinnen lopen ook nog niet helemaal lekker.
Op Arnhem werdt vandaag dit omgeroepen, er zit een zin tussen die er niet tussen zou moeten horen volgens mij:

"Dit is een bericht voor reizigers naar Utrecht Centraal. Tussen Utrecht Centraal en Veenendaal Centrum en tussen Amsterdam Centraal, Köln Hauptbahnhof en Frankfurt Hauptbahnhof. Door een aanrijding met een persoon rijden er geen treinen tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist. Gebruik de taxibusjes tussen Bunnik en Driebergen Zeist. Er rijden snelbussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist. Dit duurt tot ongeveer veertien uur dertig."

dit was de storingsmelding zoals die in de apps verscheen..
Ik heb er een opname van gemaakt: http://www.albertict.nl/bestanden/ShlUtNm.mp3
Daarnaast wordt er naar mijn mening iets te veel accent op de én gelegd... Zeker als dat zo vaak in een bericht gebruikt wordt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Vanmiddag hoorde ik voor het eerst het automatisch omroepen van een storing te Utrecht C. Dat klinkt nog wat hakkelig, zowel de pauzes tussen de woorden als het volume hebben nog wat afstemming nodig. Maar ik vraag me vooral af waarom ik op Utrecht C een omroepbericht moest horen over IC Direct tussen Amsterdam en Breda. Zoveel reizigers gaan daar toch niet heen?
Ik hoorde 'm ook en vroeg me precies hetzelfde af. NS had het op Twitter in een reactie op een opmerking van mede-OVNLer Gekko123 erover dat ook rekening gehouden werd met overstapverbindingen. Toen ik dat las maar eens die bij NS als heilig gepromote reisplanner-check gedaan... humor natuurlijk dat die reizigers voor Utrecht - Breda in alle gevallen via Den Bosch stuurt (met overstap of de rechtstreekse Sprinter) en dat er geenenkel advies met de ICd uit komt :P Ook niet als ik op een andere dag keek om invloed van de storing op de planner uit te sluiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door verfmeer »

Volgens mij werd in hetzelfde omroepbericht ook de IC Amsterdam-Brussel genoemd. Die is voor reizigers in Utrecht wel relevant.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Nee die zat er niet tussen. Sowieso zou het al vaag zijn dat die er last van had gezien de storing een defecte trein op de HSL betrof (daar komt die IC Brussel helemaal niet overheen immers)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door verfmeer »

Vanmorgen riepen ze die wel om.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was er ook een andere storing, namelijk in de Willemsspoortunnel. Aannemelijk dat we daardoor ook allebei een andere omroep gehoord hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Wubbo schreef:Vanmiddag hoorde ik voor het eerst het automatisch omroepen van een storing te Utrecht C. ... Maar ik vraag me vooral af waarom ik op Utrecht C een omroepbericht moest horen over IC Direct tussen Amsterdam en Breda.
Die logica is voor de gemiddelde klant ondoorgrondelijk, maar het heeft te maken met aanreistijd, impact en reizigersstromen. Het filmpje over de nieuwe info vertelt hier op basis van een casus bij Gouda meer over.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Wubbo »

Die casus Gouda snap ik wel, maar ik begrijp niet waarom deze omroep op Utrecht was. Er gaat niemand van Utrecht via Rotterdam naar Schiphol, en van Utrecht naar Breda is via Rotterdam langzamer dan de rechtstreekse sprinter (laat staan de verbinding met overstap in 's-Hertogenbosch).
Daarnaast vind ik dat storingen die op deze manier op de T21 staan, ook op het Argosbord moeten staan. Of zit daar ook een diepere logica achter?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Dat durf ik niet te zeggen - Argos en TB21 zouden in mijn beleving gelijk moeten lopen. Algemeen gezien heeft Argos natuurlijk ook de smaak "vrije berichten" met service berichten (en niet storingen).
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door albertjan96 »

ARGOS is toch ook niet aan InfoPlus gekoppeld?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door dennistd »

Syntus gaf vandaag weer spookvertragingen door. Mijn bus zou nog in Westerhaar staan maar hij stond toch echt in Ommen, en in Almelo werden vertragingen van +30 tot +144 weergegeven...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

In Ede gister hetzelfde verhaal; vertragingen van 1,5 uur waren geen uitzondering...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Volgens de Rijdendetreinen-app gaat het voorste treinstel van de 145 tot bad Bentheim...

Alhoewel het strikt technisch gezien klopt ben ik toch benieuwd hoe ze dat voor zich zien :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

albertjan96 schreef:ARGOS is toch ook niet aan InfoPlus gekoppeld?
Dat was ooit wel het idee, geen idee of dat ook zo is uitgevoerd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Wubbo »

Vandaag zowel op Den Haag Centraal als op Utrecht Centraal op het Argos-bord alleen het welkomstbericht gezien, en geen melding over de storing (terwijl er op dat moment iets was tussen Tilburg en Breda, dat zou op beide stations getoond moeten worden volgens mij). Het standaardbericht over de werkzaamheden in het weekend heb ik ook niet gezien (ook gisteren niet).

In de tijd die ik vanochtend nodig had om van spoor 21 de stationshal van Utrecht uit te komen heb ik maarliefst 4x mogen genieten van een geautomatiseerde storingsomroep (2x voor Tilburg-Breda en 2x voor Utrecht-Woerden). De attentiewaarde van de omroep daalt daardoor enorm, en volgens mij moeten de berichten ook beter kunnen.

Ik ben nog niet overtuigd van de verbetering van deze wijziging, zeker niet voor de grote stations.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Geert »

Aking schreef:Volgens de Rijdendetreinen-app gaat het voorste treinstel van de 145 tot bad Bentheim...

Alhoewel het strikt technisch gezien klopt ben ik toch benieuwd hoe ze dat voor zich zien :')
De update die de locs er uit filtert draait na vannacht in productie. Je was niet de eerste die dit meldde ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Michael »

Wubbo schreef:Vandaag zowel op Den Haag Centraal als op Utrecht Centraal op het Argos-bord alleen het welkomstbericht gezien, en geen melding over de storing (terwijl er op dat moment iets was tussen Tilburg en Breda
Jij hebt het aannemelijk over de wisselstoring in de ochtend. Maar gisteravond bij de persoonsaanrijding tussen Tb en Bd stond er wel gewoon een geel vakje met informatie. En het werd ook omgeroepen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Argos borden zijn de borden met blauwe rand, zwarte achtergrond en gele/oranje LEDjes
Afbeelding
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door JWM »

Op Sloterdijk stond vanmiddag op de vertrekschermen een bus naar Castricum via Krommenie. Foutje of rijdt die spitsbus ook op zaterdag?

En op ditzelfde station werd omgeroepen dat de sprinter naar Amersfoort doorrijdt naar Schothorst. Beetje vreemd voor een trein die normaal naar Vathorst gaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Suus »

In het weekend rijdt de sprinter Hoofddorp - Amersfoort Vathorst normaal gesproken niet verder dan Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door JWM »

Ah, ik was in de veronderstelling dat dat alleen op zondag en 's avonds het geval is :P
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door waldo79 »

Dit weekend rijdt de [serie=Stoptrein|2016|Breda - 's-Hertogenbosch13600[/serie], vanwege werkzaamheden in Breda, door naar Roosendaal. Maar waarom is in vredesnaam de doorkoppeling met de [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal16000[/serie] eruit gesloopt in de reisplanner?

Zo krijg je onzinnige overstappen van 32 minuten in 's-Hertogenbosch, komende vanuit Geldermalsen :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten