OVer je reiservaringen in april 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Aking »

Vermoedelijk een instructierit voor de machinisten uit Dinxperlo :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Vermoedelijk een instructierit voor de machinisten uit Dinxperlo :Y
Grapjas. :D

Ik denk een concessie verkenning.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Jurre »

Ardan schreef:O.

Bedenk eens waarom? :wink:
Ik mag aannemen dat je dat wel weet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Z2N »

Weet je het nou of ben je niet op de hoogte wat er in december gaat veranderen qua busvervoer rond Amersfoort? :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Daniel »

Sta nu vlak voor Amersfoort stil met de 1759 doordat er een suïcidaal persoon op de sporen bij het station rondloopt. Ai...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Meltrain »

En twee minuten later reed je trein weer. ;)
Ik zit nu namelijk in de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] Amf --> Ut van 16:40 die dus ook moest wachten. We vertrokken uiteindelijk met ongeveer een kwartier vertraging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door gliderfighter »

Op Schiphol kwam er een automatisch gegenereerd reisadvies uit de speakers. Is dat ook sinds een paar dagen ingevoerd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Ja, sinds maandag of dinsdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:En twee minuten later reed je trein weer. ;)
Ik zit nu namelijk in de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] Amf --> Ut van 16:40 die dus ook moest wachten. We vertrokken uiteindelijk met ongeveer een kwartier vertraging.
Was dat maar waar. Ik heb jouw trein nog voorbij zien stuiven inderdaad, maar wij hebben daarna nog een aardig tijdje stilgestaan om uiteindelijk met +10 in Amersfoort binnen te komen. Ik en m'n medereizigers verbaasden zich daar wel over gezien wij daarna te horen kregen nog even te moeten wachten en de politie nog zoekend langskwam op het fietspad parallel aan het spoor bij de Vlasakkers.

De 1759 is uiteindelijk te Amersfoort opgeheven trouwens en volgens de storingsmelding op de TBs reden er rond Amersfoort geen ICs. Dat heeft aldus rijdendetreinen.nl nog een uur geduurd en is net een kwartiertje geleden pas opgelost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Jurre »

Z2N schreef:Weet je het nou of ben je niet op de hoogte wat er in december gaat veranderen qua busvervoer rond Amersfoort? :X
Tegen wie heb je het? Ik deed enkel een spotmelding waarna meteen werd verweten dat ik de reden van de testrit niet zou weten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Z2N »

Zo deed je het wel overkomen, en je had het tegenovergestelde nog niet gemeld. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Gisteren na een dagje Walibi vanaf Zwolle terug naar Breda. Tot Utrecht liep de reis voorspoedig. Maar ik was net vertrokken uit Utrecht toen er een storingsmelding in de app verscheen van een persoonsaanrijding tussen Tilburg en Breda. Er kwam toevallig op dat moment net een HC langs om te controleren dus ik heb hem even aangesproken wat ik het beste kon doen. Hij kon zelf niet veel informatie er over vinden dus hij raadde mij aan om in Den Bosch de omroepberichten af te wachten. Deze HC was nog niet op de hoogte van deze verstoring dus hij bedankte mij vriendelijk dat ik hem aansprak. Eenmaal in Den Bosch aangekomen bleek het omreisadvies voor Breda via Utrecht en Rotterdam te zijn. Dus toen weer terug naar Utrecht om daar naar Rotterdam te gaan. Daar de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] naar Breda genomen. Bij Dordrecht kwam het bericht dat de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] waar ik inzat de eerste trein was die weer verder ging dan Breda. De reisinfo zelf sprak dit tegen. Hij stond vanaf Breda gewoon nog steeds al opgeheven en ook OBIS vermeldde dit nog steeds) Hij is wel gewoon verder gegaan uiteindelijk. De nieuwe reisinfo werkte goed. De info in de gele balkjes was duidelijk en correct.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Milco »

Was het niet sneller geweest om vanaf 's-Hertogenbosch of Tilburg met de bus naar Breda te reizen in plaats van helemaal omreizen via Utrecht en Rotterdam naar Breda?
Laatst gewijzigd door Milco op za 09 apr 2016, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Er waren bussen besteld die tussen Tb en Bd gingen rijden. Maar daar heb ik niet zo goede ervaringen mee. Qua tijd zal het nauwelijk wat gescheeld hebben denk ik.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Aking »

Milco schreef:Was het niet sneller geweest om vanaf Breda met de bus naar Breda te reizen
Euh? :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Milco »

Oeps, zaterdagochtend he :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Milco »

Michael schreef:Er waren bussen besteld die tussen Tb en Bd gingen rijden. Maar daar heb ik niet zo goede ervaringen mee. Qua tijd zal het nauwelijk wat gescheeld hebben denk ik.
Ik bedoelde eigenlijk met de reguliere streekbussen eventueel, zeker vanaf Tilburg heb je meerdere lijnen. Helemaal terug via Utrecht en Rotterdam klinkt bij mij als erg lang onderweg. Wellicht was de MLL nog een optie of is dat even lang als via Utrecht?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

In Utrecht had Michael nooit moeten uitstappen, maar moeten blijven zitten tot Rotterdam, zeker als je weet dat er een storing is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hainje »

Een verstoring bij het geval van een aanrijding duurt ook max. 2 uur (zo heb ik mij eens laten vertellen tijdens een college op de NHTV). Dus als het even kan kun je dan beter uitstappen op het eerste IC station dat je tegenkomt en daar wachten totdat de dienst weer op gang komt.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Aking »

de plaats delict mag toch pas worden vrijgegeven als zoveel procent van het lichaam is gevonden? Of is dat altijd binnen 2 uur?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hainje »

Wat ik destijds begreep altijd binnen twee uur. Bij een aanrijding met een persoon dan in ieder geval. Overige PD's zullen waarschijnlijk niet zo strikt zijn. Mijn eigen invulling hierop is dat het spoorverkeer natuurlijk niet zo uitgebreid is als het wegverkeer. Waar een busreiziger maar een klein stukje om hoeft te rijden, is de treinreiziger genoodzaakt eerst het halve land te doorkruisen.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Bee schreef:In Utrecht had Michael nooit moeten uitstappen, maar moeten blijven zitten tot Rotterdam, zeker als je weet dat er een storing is.
De storingsmelding kwam pas toen ik thv Houten reed. Toen ik Utrecht binnenreed was de verstoring er nog niet. Anders had ik uiteraard meteen via Rotterdam gegaan.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Milco schreef:
Michael schreef:Er waren bussen besteld die tussen Tb en Bd gingen rijden. Maar daar heb ik niet zo goede ervaringen mee. Qua tijd zal het nauwelijk wat gescheeld hebben denk ik.
Ik bedoelde eigenlijk met de reguliere streekbussen eventueel, zeker vanaf Tilburg heb je meerdere lijnen. Helemaal terug via Utrecht en Rotterdam klinkt bij mij als erg lang onderweg. Wellicht was de MLL nog een optie of is dat even lang als via Utrecht?
Streekbussen is een kleine kans dat je meekan. Daar is dan al een enorme toeloop op. En veel chauffeurs weigeren treinpassagiers mee te nemen omdat anders de vaste reizigers niet mee kunnen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door microshit »

Aah, lekker meevallertje. Per dit weekend is m'n Weekend Vrij geüpgraded naar eerste klas. Meteen een intercity te pakken die zitvol is in tweede klas maar praktisch leeg is in eerste :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Streekbussen is een kleine kans dat je meekan. Daar is dan al een enorme toeloop op. En veel chauffeurs weigeren treinpassagiers mee te nemen omdat anders de vaste reizigers niet mee kunnen.
Hoe maken die buschauffeurs dat onderscheid dan? Vroeger was dat makkelijk met sterabonnementen en strippenkaarten, maar met een OV-chipkaart zie je bij het instappen nog niet waar de reiziger heen gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten