OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Men moet dat Hoofddorp Opstel eens op de schop gooien. Als dat goed zit hoef je ook niks om te roepen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
^^^^^
Oja vergeten te melden, vandaag zijn de eerste treinen gaan keren op de 2 nieuwe keerspoortjes op Hoofddorp-midden. Het ging om 2 t3300 die t4300 werden en andersom. Ben benieuwd of het enige verbetering kan gaan betekenen. Al is het hopelijk een tijdelijke oplossing voor een betere eindsituatie met een extra spoor naar het echte opstelterrein.
Oja vergeten te melden, vandaag zijn de eerste treinen gaan keren op de 2 nieuwe keerspoortjes op Hoofddorp-midden. Het ging om 2 t3300 die t4300 werden en andersom. Ben benieuwd of het enige verbetering kan gaan betekenen. Al is het hopelijk een tijdelijke oplossing voor een betere eindsituatie met een extra spoor naar het echte opstelterrein.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Ik kom redelijk vaak op Schiphol, en ik herken dit beeld niet. Door de plasma-schermen is de reisinformatie zelfs meestal beter dan dat op de andere stations in de regio.Ah, wat was de reisinformatie gisteren op Schiphol toch weer een ramp
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Nou als het op schiphol beter zou zijn als op de andere stations in de regio... kan je nagaan hoe droevig het daarmee gesteld isVinny schreef:Ik kom redelijk vaak op Schiphol, en ik herken dit beeld niet. Door de plasma-schermen is de reisinformatie zelfs meestal beter dan dat op de andere stations in de regio.Ah, wat was de reisinformatie gisteren op Schiphol toch weer een ramp
Ik kom zelf ook 'zeer' regelmatig op schiphol, zolang alle treinen precies op tijd zijn, dan valt het mee, maar o wee als er vertragingen zijn, dan is het daar echt een drama, vooral met de CTA's.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Bij de t12720 had men vannacht de raampjes open laten staan. Hetgeen een nogal nat treintje opleverde vanmorgen. Verder een aantal dikke vertragingen in de NO. De t518 met +20 en de t5620 met +15. Hierdoor liepen de t12720 en t720 ook vertraging op. Overstap t720 x t1720 ging uiteraard mis. De t2822 werd hierdoor behoorlijk vol, voor zover een trein op een druk traject midden in de spits met slechts 6 bakken dat sowieso niet al is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Tja, toch rijden er tegenwoordig wel erg veel s2800-en met zes of zeven bakken middenin de spits en die zijn lang niet altijd erg vol.
De t2825 die ik vanmorgen had reed zelfs met 10 bakken, maar dat was ietwat overdreven veel... d'r stond toch aardig wat op Gouda te wachten maar desondanks bleven er voorin nog plaatsen vrij (en da's notabene ter hoogte van de trap in Gouda).
De t2825 die ik vanmorgen had reed zelfs met 10 bakken, maar dat was ietwat overdreven veel... d'r stond toch aardig wat op Gouda te wachten maar desondanks bleven er voorin nog plaatsen vrij (en da's notabene ter hoogte van de trap in Gouda).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Tja, ik ben alleen bang dat er daar een onderzoeker bezig is geweest die vergeten is al die buitenlandse toeristen ook te ondervragen...Caspar schreef:Maar, uit de cijfers omtrent de klanttevredenheid blijkt dat de reisinformatie op station Shl als beste van de regio wordt ervaren door de reizigers. Aan het hele gebeuren zal dus niet zo snel wat veranderen
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Voorin bij de trappen? Voorin in beide gevallen in Gouda achter de kiosk, en daar staan maar weinig mensen. Op spoor 8/10 is vooraan zelfs bij spoor 9, ver voorbij de wachtruimtes. In Gouda zitten de trap op spoor 3/4/5 juist mooi in het midden, en die van spoor 8/9/10 achteraan.Reiziger Ddrs schreef:Tja, toch rijden er tegenwoordig wel erg veel s2800-en met zes of zeven bakken middenin de spits en die zijn lang niet altijd erg vol.
De t2825 die ik vanmorgen had reed zelfs met 10 bakken, maar dat was ietwat overdreven veel... d'r stond toch aardig wat op Gouda te wachten maar desondanks bleven er voorin nog plaatsen vrij (en da's notabene ter hoogte van de trap in Gouda).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Betrof de richting Utrecht en dus perron 3/5 waar de trap toch echt over het algemeen uitkomt bij de achterkant van het voorste stel. Staan over het algemeen nog redelijk wat mensen daar al is het t.h.v. de wachtruimte meestal het drukst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Precies. Die LCD-schermen geven zowel de 2100 als de 2600 als "IC Amsterdam Centraal" aan. Geen kip weet zo of deze nu stopt op Sloterdijk en Lelylaan of niet :neg: (de 2600 is toch echt Sneltrein).Ennes schreef:Nou als het op schiphol beter zou zijn als op de andere stations in de regio... kan je nagaan hoe droevig het daarmee gesteld isVinny schreef:Ik kom redelijk vaak op Schiphol, en ik herken dit beeld niet. Door de plasma-schermen is de reisinformatie zelfs meestal beter dan dat op de andere stations in de regio.Ah, wat was de reisinformatie gisteren op Schiphol toch weer een ramp
Ik kom zelf ook 'zeer' regelmatig op schiphol, zolang alle treinen precies op tijd zijn, dan valt het mee, maar o wee als er vertragingen zijn, dan is het daar echt een drama, vooral met de CTA's.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Die onderzoeken, zijn volgens mij die dingen die zo nu en dan eens langskomen in de trein om in te vullen. Ook is er voor het NS panel af en toe zo'n onderzoek. De uitkomst dat Shl boven het landelijk gemiddelde scoort, is al een aantal jaar zo. Blijkbaar ervaart de gemiddelde reiziger het heel anders dan de kritische ov expert hier :Dwebguy schreef:Tja, ik ben alleen bang dat er daar een onderzoeker bezig is geweest die vergeten is al die buitenlandse toeristen ook te ondervragen...Caspar schreef:Maar, uit de cijfers omtrent de klanttevredenheid blijkt dat de reisinformatie op station Shl als beste van de regio wordt ervaren door de reizigers. Aan het hele gebeuren zal dus niet zo snel wat veranderen
(geloof dat 67% een 7 of hoger geeft bij die onderzoeken)
Niet in NS termen, het wordt zo aangeleverd door NS als IC op Shl. Volgens mij op Asd weer wel sneltrein.(de 2600 is toch echt Sneltrein)
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
IC t2835 reed met een losse ICM-IV 4242 i.p.v. 7 bakken. Het was goed vol en voor mij betekende dit dat ik met mijn grot tas en tent op een balkon mocht staan. Daarna was er vanaf 9:45 uur een stroomstoring in Gouda, Waddinxveen en Boskoop bij de kaartautomaten, de CTA's, de verlichting en aan de loketten.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Bekend probleem, maar heeft niet zoveel met de informatievoorziening op Schiphol te maken; eerder met het gebrek aan wil om de 'sneltrein' als zodanig te benoemen zolang de Oude Lijn niet geherstructureerd is. Ik heb de s3900 's avonds als ultiem voorbeeld hoe het niet moet: Een trein die met sprintermatrieel wordt gereden, die net als een sprinter op alle stations stopt, maar die geen sprinter ís (intercity). Dat is dus niet uit te leggen. Vervelend is het vooral omdat je niet meer in één oogopslag kunt zien of een trein nou wel of niet stopt op Lelylaan en Sloterdijk. Maar dit is vooral in Leiden lastig.Precies. Die LCD-schermen geven zowel de 2100 als de 2600 als "IC Amsterdam Centraal" aan. Geen kip weet zo of deze nu stopt op Sloterdijk en Lelylaan of niet (de 2600 is toch echt Sneltrein).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Is een simpele vermelding als 'stopt niet op tussengelegen stations' niet mogelijk op die schermen?
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Ze zijn in ieder geval heel simplisctisch. Er staat alleen een tijd, treintype en eindbestemming op. In het spoorboekje en alle stations van de 2600 wordt de 2600 aangegeven als Sneltrein, behalve op Schiphol - En daar is het nu juist nodig.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Ik weet wat er op staat, maar een tv-scherm moet theoretisch toch meer kunnen tonen dan dat...klaxxon schreef:Ze zijn in ieder geval heel simplisctisch. Er staat alleen een tijd, treintype en eindbestemming op. In het spoorboekje en alle stations van de 2600 wordt de 2600 aangegeven als Sneltrein, behalve op Schiphol - En daar is het nu juist nodig.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Stroomstoring in Gouda. De binnenstad, Nieuwe & Kromme Gouwe en Korte Akkeren waren getroffen. Het station van Gouda ligt in Korte Akkeren tegen Nieuwe Gouwe aan, en was dus ook getroffen.mb90 schreef:Daarna was er vanaf 9:45 uur een stroomstoring in Gouda, Waddinxveen en Boskoop bij de kaartautomaten, de CTA's, de verlichting en aan de loketten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Afgelopen april zouden alle CTA bakken op Schiphol worden vervangen door digitale... (*zucht* *kreun*)Jurjen schreef:Is een simpele vermelding als 'stopt niet op tussengelegen stations' niet mogelijk op die schermen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
CTA's zijn iets anders dan de DVM-schermen waar het hier over gaat.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Klopt, maar die zouden dan worden geïntegreerd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Vanmiddag om 17.55 uur stond loc 1190 met een complete benelux-compositie op de Kijfhoek-Zuid Dat was ooit de t9216 die aldus Somda vanmorgen in Zwijndrecht defect raakte en met een goederenloc naar de Kijfhoek is weggesleept.
Vanavond schijnt het ding op sleeptouw genomen te worden naar de Watergraafsmeer.
Vanavond schijnt het ding op sleeptouw genomen te worden naar de Watergraafsmeer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Ze lijken binnenkort voorzichtig uit te breiden naar station Hilversum. De palen staan er al.Vinny schreef:Afgelopen april zouden alle CTA bakken op Schiphol worden vervangen door digitale... (*zucht* *kreun*)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
In Eindhoven staan ze er ook al een jaar ofzo, maar een digitale CTA hangt er nog steeds niet. Zo'n paal zegt dus niks..
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Vanmiddag weer twee 'leuke' omroepen op Rotterdam Centraal:
-'De Intercity naar Rotterdam Alexander, .... en Leeuwarden van 14:33 uur vertrekt van spoor 14A.' Echter reed deze gewoon met 7 bakken ICM, zodat de achterste bak nog voorbij de CTA van 14B kwam.
Normaal vertrekt deze van 14B, dus was de omroep sowieso niet echt nodig.
-'De Intercity naar Amsterdam Centraal van 14:28 heeft een vertraging van 15 minuten. U wordt verzocht om naar achteren te lopen, omdat het voorste rijtuig is afgesloten.' In de praktijk was heel VIRM 9404 afgesloten, hetgeen ik toch iets meer noem dan één rijtuig.
-'De Intercity naar Rotterdam Alexander, .... en Leeuwarden van 14:33 uur vertrekt van spoor 14A.' Echter reed deze gewoon met 7 bakken ICM, zodat de achterste bak nog voorbij de CTA van 14B kwam.
Normaal vertrekt deze van 14B, dus was de omroep sowieso niet echt nodig.
-'De Intercity naar Amsterdam Centraal van 14:28 heeft een vertraging van 15 minuten. U wordt verzocht om naar achteren te lopen, omdat het voorste rijtuig is afgesloten.' In de praktijk was heel VIRM 9404 afgesloten, hetgeen ik toch iets meer noem dan één rijtuig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009
Oh da's wel apart. Hilversum is een minder vreemde eend in de bijt gezien de proef in die regio gehouden zou worden en ze reeds op alle andere stations van Amf tot en met Ndb de lamellen-CTA hebben vervangen. ;)Raymond schreef:In Eindhoven staan ze er ook al een jaar ofzo, maar een digitale CTA hangt er nog steeds niet. Zo'n paal zegt dus niks..
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten