Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Bericht door Milco »

Afgelopen zaterdag heb ik weer eens mijn favoriete regio bezocht: het Heuvellandschap in Limburg. Ook ben ik even in Aachen geweest, wat je ook in dit verslag ziet. :)

Als eerste ging ik met de trein naar Amsterdam Zuid, alwaar de lange reis naar Sittard kon beginnen. Voordat deze intercity binnenkwam, kon nog deze SLT op de foto op weg naar Almere:
Afbeelding

Lekker vlot ging het vervolgens naar Sittard, om daar direct over te stappen op een SGMm naar Maastricht. Aldaar kon ik een foto maken van deze DD-AR met een GTW ernaast, met héél in de verte de Mat ’64-treinen die buiten dienst zijn:
Afbeelding

Hierna liep ik snel naar één van de kopsporen, want ik had wat gezien! Er stond een gloednieuwe FLIRT:
Afbeelding

Even later reed hij weg om elders in Limburg testritten te gaan rijden:
Afbeelding

Ik kon even later nog de stoptrein intercity naar Luik op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna ging ik met de stoptrein van Veolia naar Houthem-Sint Gerlach. Bij Maastricht Noord viel het me op dat de omroep het eerst had over ‘uitstappen rechts’ en even daarna pas ‘Volgend station: Maastricht Noord’ zei :roll:

In Houthem aangekomen liep ik naar de Meerssenderweg. Hier vandaan kun je leuke foto’s maken met een mooi uitzicht als achtergrond 8-)
Als eerste kwam de stoptrein naar Maastricht Randwyck langs:
Afbeelding

Even later kwam in de andere richting de sneltrein naar Heerlen voorbij:
Afbeelding

Op een nabijgelegen paadje (volgens Google Maps heet dit ook nog Meerssenderweg) kon ik wat dichter bij het spoor staan, alwaar de sneltrein naar Maastricht langs kwam rijden:
Afbeelding

Even later was het tijd voor de stoptrein naar Kerkrade Centrum:
Afbeelding

Weer wat later kwam de stoptrein naar Maastricht Randwyck langs:
Afbeelding

Eenmaal terug bij het station kwamen eerst nog twee sneltrein voorbij. Eerst die naar Heerlen...:
Afbeelding

...en daarna die naar Maastricht:
Afbeelding

Hierna kwam mijn volgende trein voor een ritje naar Schin op Geul:
Afbeelding

In Schin op Geul liep ik naar de Holleweg, waar een overweg van ligt waar op bepaalde dagen de stoomtreinen van de ZLSM rijden. Deze dag reden deze niet, maar de overweg heeft wel iets bijzonders. In één van de drie films van Flodder wordt opa (zogenaamd) door een trein overreden en deze scène is bij deze overweg gefilmd:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna liep ik weer naar ‘beneden’, naar het dorp Schin op Geul, alwaar ik deze bus op de foto kon zetten die onderweg is naar Gulpen:
Afbeelding

Eigenlijk had ik gepland om naar Klimmen-Ransdaal te gaan lopen, maar doordat ik zowat heel Schin op Geul had belopen, besloot ik meteen naar Heerlen te reizen. Voordat dit ging gebeuren, kon eerst nog een foto gemaakt worden van de stoptrein naar Maastricht Randwyck:
Afbeelding

Even hierna kwam mijn trein, dezelfde die mij eerder deze dag van Maastricht naar Houthem-Sint Gerlach vervoerde:
Afbeelding

In Heerlen kon ik een foto maken van deze dieseltrein als pendel naar Herzogenrath:
Afbeelding

Onderweg naar Heerlen besloot ik vrij last-minute het oorspronkelijke plan te wijzigen. Ik zou via Simpelveld naar Vaals gaan, maar ik besloot met lijn 40 of 47 naar Gulpen te gaan en daarna door naar Vaals. In Heerlen besloot ik (de vertraagde) lijn 40 te nemen en dit was een goede keuze! Prachtige route via allerlei smalle weggetjes, pittoreske dorpjes en mooi uitzicht over het landschap. Het meest verbaasd was ik nog dat we in Elkenrade rechtsaf gingen tussen twee huizen door. Het weggetje was zó smal dat het wel een woonerf leek. :o
Helaas reed er een auto achter ons, anders had ik via het achterraam een foto van deze situatie gemaakt.

Uiteindelijk kwam ik dan in Gulpen. Vanaf hier ben ik langs de Rijksweg naar Wittem gaan lopen. Vlak voor het dorp kon ik deze ex-Brabantse bus op de foto zetten:
Afbeelding

Op de Partijerweg in het dorp Wittem kon lijn 57 naar Maastricht op de foto:
Afbeelding

Even verderop volgde weer een Ambassador op lijn 61 naar Vaals:
Afbeelding

Vanaf busstation Vaals ben ik de grens overgestoken, waarna bus 5357 op de foto kon:
Afbeelding

Duitse vervoerder Langen kwam even later voorbij met een Solaris:
Afbeelding

Op weg naar Nederland rijden de ASEAG-bussen een beduidend smallere route, zoals hier te zien is op de Püngelerstraße:
Afbeelding

Op de eveneens smalle Alter Vaalser Straße kon ik zelfs twee geledes op de foto zetten:
Afbeelding

Afbeelding

Weer terug in Vaals kwam deze rondritbus van Aachen langs; een voormalig BVG-bus:
Afbeelding

Een stukje verderop, op de Bosstraat, kon ik even later bus 5105 op de foto zetten die bezig is aan het laatste stukje op lijn 61:
Afbeelding

In de nabijgelegen Tentstraat wachtte ik deze bus weer op, om met lijn 61 via Vijlen naar Mechelen te rijden. Wederom een erg mooie route, hoewel ik ‘m al eerder bereden had.

In Mechelen stapte ik uit bij de halte ‘Zusterklooster’, waarna ik na even wachten deze zeven minuten vertraagde lijn 57 op de foto kon zetten op de Pastoor Ruttenstraat:
Afbeelding

Bij de nabijgelegen halte wachtte ik deze bus weer op en op de terugweg, met nog drie minuten vertraging, stapte ik in voor wéér een mooie route. Ook deze route heb ik al eerder gehad, maar het is zeker een mooie route. :D
In Maastricht heb ik wat gegeten om daarna alvast de trein op de foto te zetten die me even later naar Utrecht Centraal zou brengen:
Afbeelding

Toen zag ik dat er een VDL Citea van De Lijn op het busstation stond, dus even snel er naartoe gelopen en een foto gemaakt:
Afbeelding

Nadat ik nog een foto maakte van lijn 50, waarvan de chauffeur druk in de weer was om kaartjes te verkopen aan een rijtje passagiers...:
Afbeelding

...stapte ik in de intercity naar Utrecht. Vanaf daar besloot ik met de omgeleide [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] naar Hilversum te reizen en vervolgens via Weesp naar Almere te reizen. En zo kwam deze leuke dag ten einde. :)

Bedankt voor het kijken! Mocht iemand een keer een reisje naar Limburg gaan maken, dan raad ik de lijnen 40, 57 en 61 zeker aan! :D
Laatst gewijzigd door Milco op di 12 apr 2016, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Bericht door ICE11 »

Milco schreef: Op weg naar Nederland rijden de ASEAG-bussen een beduidend smallere route, zoals hier te zien is op de Püngelerstraße:
Afbeelding

Op de eveneens smalle Alter Vaalser Straße kon ik zelfs twee geledes op de foto zetten:
Afbeelding
Op deze route rijden wij zelfs met CapaCity, helemaal geen probleem, wij hebben sommige plaatsen waar het nog smaller is! ;)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Bericht door Jef400 »

Weet u ook welke lijnen. Ik zit er aan te denken bij het volgende bezoek in die regio een dagkaart bij de ASEAG te kopen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

volgens mij 25, 33 en 35.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Bericht door isadora »

Fraai rondje Milco. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Bericht door ICE11 »

Vaals Grenze rijden wij met lijnen 25, 30, 33, 35, 55 en 70; Vaals Busstation (NL) met 25 en 33. Op de bus zijn alle dagkaarten verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag met prima foto's. Met name de foto's van de Heuvellandlijn zijn fraai.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Limburgse Heuvelland en een stukje Aachen (33 foto's)

Bericht door waldo79 »

Fraaie fotoserie :Y Toevallig was ik dezelfde dag ook in die hoek van het land al kwam ik er alleen om te wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten