Korte vragen #18

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Korte vragen #18

Bericht door gebruiker77 »

Bedankt! :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #18

Bericht door Ardan »

Ik snap iets niet.
Er zijn, zoals wel vaker, werkzaamheden bij Wierden. Dan rijdt de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] slechts Apeldoorn-Deventer, en de IC's rijden nog door tot Rijssen. Onderweg wordt niet gestopt, waardoor Deventer Colmschate en Holten treinloos zijn en alleen IC's keihard doorheen scheuren.

Waarom kan de IC dan niet stoppen onderweg? Perronlengte ofzo?
En anders:
Waarom kan de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] niet ook nog naar Rijssen door? De 15 km lange en 15 minuten durende rit Apeldoorn-Deventer wordt bij een uursdienst met TWEE treinen uitgevoerd omdat in Twello de kruising is :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #18

Bericht door Hainje »

Wellicht is er te weinig marge in de rijtijden van de intercity's. Daarnaast zijn Deventer Colmschate en Holten in het weekend nu volgens mij niet echt passagiersmagneten (gebaseerd op ervaringen rond 2006), dus dikke kans dat bussen goedkoper zijn in exploitatie.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #18

Bericht door Wubbo »

Probleem is ook dat de IC's in Rijssen lang staan (24 minuten) langs het enige perronspoor dat daar bereikbaar is via het rechterspoor uit Deventer. Theoretisch zou je de sprinter kunnen rijden naar Holten (en dan leeg naar Rijssen, naar het zijspoor zonder perron). IC's laten stoppen onderweg kan inderdaad ook, maar dat betekent dat je standaard moet combineren en splitsen in Deventer met de trein uit Den Haag en Rotterdam (die met 2 VIRMen rijdt). Waarom daar niet voor gekozen is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Daniel »

Dat standaard combineren en splitsen in Deventer zal het probleem niet zijn, dat doen ze normaal ook volop in het weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door bjorn keith »

Weet iemand toevallig wat de specificaties van de QBuzz Citaro's 3001 - 3025 en de Citaro's G 3050 - 3097 zijn. Hiermee bedoel ik welke motor (OM 906 hLA of OM 457 hLA) en welke versnellingsbak. (ZF of Voith) Klopt het dat ze emissie EEV hebben?

Alvast bedankt! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Michael »

Ze hebben een Voith versnellingsbak en zijn EEV bussen. Welke motor ze precies hebben zou ik niet weten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #18

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Welke motor ze precies hebben zou ik niet weten.
Kun je dat aan de hand van het kenteken niet achterhalen via de site van het RDW?
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Michael »

Nee. Dat staat er niet bij.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door bjorn keith »

Bedankt voor de hulp!

Ik stel deze vraag omdat ik wat realistische repaints aan het maken ben voor OMSI. Ik zal daar binnenkort wat van laten zien. :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Korte vragen #18

Bericht door ov'tje »

Michael schreef:Nee. Dat staat er niet bij.
Beter zoeken. 3001-3025 hebben een maximumvermogen van 210 kw, dus de OM 906
De geledes zitten op 220 kw, dus de OM 457

En ook op de site van Mercedes-Benz is het een en ander wel makkelijk te vinden.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #18

Bericht door VIRM »

Weet iemand waat ik meer informatie kan vinden (planning, uit te voeren werkzaamheden, etc.) met betrekking tot de verbouwing van station Schiphol die onlangs is begonnen?
Beul van de blindegeleidelijn
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Korte vragen #18

Bericht door Widejo »

Staan zulke formaliteiten niet in het projectoverzicht op de website van ProRail?
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen #18

Bericht door hidihi »

Er is aanstaande woensdag voor twee dagen geen treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe door een spoed reparatie aan de brug. Ik ga donderdag overnachten in Middelburg en ik had al treinkaartjes en al gekocht. Ik moet vanaf Dordrecht met de trein gaan maar met deze afsluiting gaat het hem niet worden. Dus mijn vraag is kan ik de bestelde kaartjes retour sturen en mijn geld terug eisen? Ik kan er niets over lezen in de algeme voorwaarden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #18

Bericht door Z2N »

Je kan geld terug bij vertraging eisen, daar er alternatief geboden wordt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen #18

Bericht door hidihi »

Z2N schreef:Je kan geld terug bij vertraging eisen, daar er alternatief geboden wordt.
Ik snap er geen woord van. Maar als ik het goed begrijp kan ik geen cent terug krijgen omdat ik de reis niet wil maken. Als ik de reis niet maak krijg ik geen vertraging waardoor ik geen vergoeding kan eisen op de kaartjes die ik gekocht heb?
Celina1
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 apr 2016, 04:46

Re: Korte vragen #18

Bericht door Celina1 »

Voor mijn opleiding op het Albeda College in Rotterdam moet ik een verslag schrijven. Ik doe mijn verslag over het openbaarvervoer in Nederland. :D Verder moet het ook bestaan uit feiten.
Hier heb ik een kleine enquête gemaakt. Mijn vraag is of jullie misschien 5 minutjes tijd hebben om deze voor mij in te vullen :wink: en zowel door te sturen aan familie en vrienden.
http://www.thesistools.com/web/?id=501998

Ik weet niet of het gepast is om deze vraag hier te stellen maar hoe meer mensen het invullen hoe beter ik mijn verslag kan maken. :D
Alvast vriendelijk bedankt.

Groetjes Celina1
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #18

Bericht door huibe »

hidihi schreef:Er is aanstaande woensdag voor twee dagen geen treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe door een spoed reparatie aan de brug. Ik ga donderdag overnachten in Middelburg en ik had al treinkaartjes en al gekocht. Ik moet vanaf Dordrecht met de trein gaan maar met deze afsluiting gaat het hem niet worden. Dus mijn vraag is kan ik de bestelde kaartjes retour sturen en mijn geld terug eisen? Ik kan er niets over lezen in de algeme voorwaarden.
Eisen is hoe dan ook niet goed. Je zou het vriendelijk kunnen vragen. Of ze het honoreren? Je zult dan aannemelijk moeten maken dat het voor je niet meer mogelijk is om de reis te maken via de aangeboden alternatieven.

Er is geen geld terug bij vertraging omdat dit gaat om (op korte termijn) geplande werkzaamheden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Suus »

Je kan ongebruikte normale treinkaartjes terugsturen naar de klantenservice met een formulier dat verkrijgbaar is bij het loket.

Of je gaat wel maar neemt de treinvervangende busdienst tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 10 apr 2016, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Daniel »

huibe schreef:Er is geen geld terug bij vertraging omdat dit gaat om (op korte termijn) geplande werkzaamheden.
Is dit wel zo? De voorwaarden geven aan dat je geen recht op GTBV hebt in het volgende geval: "NS heeft een langere reistijd vooraf aangekondigd (informatie over werkzaamheden vindt u bij Geplande werkzaamheden)"

Echter is daar hier geen sprake van. ProRail heeft wat aan de media laten weten, maar da's niet NS. En op ns.nl is tot op heden helemaal niets terug te vinden over deze ingelaste werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #18

Bericht door VIRM »

Ik heb ook last van de herstelwerkzaamheden bij de Moerdijkbrug. Navraag bij NS leert dat de reisplanner morgen wordt aangepast. Kennelijk is alvast een melding plaatsen met de strekking van 'houdt er alvast rekening mee, wij passen de reisplanner maandag aan' ook weer teveel gevraagd...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Geert »

Sowieso geeft het te denken dat NS zoveel tijd nodig heeft om de reisplanner aan te passen. Zoveel werk is het toch niet om alvast treinvervangende bussen in te leggen (desnoods met een te ruimte dienstregeling) en alle treinen op te heffen? Dan kunnen maandag nog wel de tijden van de bussen worden aangepast (neem aan dat het daar op hangt). NS is inderdaad wel érg traag...
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Korte vragen #18

Bericht door Post »

Celina1 schreef:Voor mijn opleiding op het Albeda College in Rotterdam moet ik een verslag schrijven. Ik doe mijn verslag over het openbaarvervoer in Nederland. :D Verder moet het ook bestaan uit feiten.
Hier heb ik een kleine enquête gemaakt. Mijn vraag is of jullie misschien 5 minutjes tijd hebben om deze voor mij in te vullen :wink: en zowel door te sturen aan familie en vrienden.
http://www.thesistools.com/web/?id=501998
Zitten wel wat foutjes in:
12Reist u meer of minder met het OV ondanks dat u een auto heeft?*
- Meer
- Minder
- N.v.t.
Minder of meer dan?
13 Hoe reist u als u naar school gaat?
- Per bus
- Per auto
- Per metro
- Per tram
- Per auto
- Per fiets
- Te voet
- N.v.t.
Ik ga met de trein.

Dus ik ben nu maar gestopt, ik hoor wel wanneer je hem verbetert hebt.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #18

Bericht door microshit »

Ik moet al stoppen bij
Woont u in de randstad, in een dorp of op het platteland?*

In de randstad
Buiten de randstad

Waar selecteer je dorp of platteland dan? :P
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #18

Bericht door Z2N »

Ik woon in een plaats die geen stad en geen dorp is die in het groene hart ligt in de Randstad. Wat is het dan? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten