OVer je reiservaringen in april 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Geert »

En wat snappen buschauffeurs niet aan het openbare van openbaar vervoer?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Aking »

Mjah ik vind er wel wat voor te zeggen dat ze plek vrij houden voor de oorspronkelijke reizigers...
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren iets voor 19:00 tram 2 vanaf Centraal Station in Amsterdam genomen. Met de proef met de instap bij alle deuren dat eigenlijk geen proef is omdat ze het al bij drie andere lijnen al lang al doen, schoot het wel wat op. :) Het werd zelfs bij Nieuwezijds Kolk twee keer door de omroep omgeroepen. :)

Vandaag met eigen ogen mogen aanschouwen dat de krappe kering van de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] in Hoorn Kersenboogerd geen goed idee is. Ik had van Zaandam de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 12:57 naar Hoorn. Hij stond met +10 op de borden (zelfs op een zaterdag krijgen ze het voor elkaar met deze serie...) en vertrok uiteindelijk met +8/9. Aankomst in Hoorn (waar ik moest zijn) was met +7/8, waar de trein werd opgeheven. De automatische afroep riep dit om en dit werd gevolgd door een omroep van de HC die iedereen verwees naar de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] op spoor 1 (de opgeheven [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] was binnengenomen op spoor 2). Handig dus, die krappe keringen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Daniel schreef:
Michael schreef:Streekbussen is een kleine kans dat je meekan. Daar is dan al een enorme toeloop op. En veel chauffeurs weigeren treinpassagiers mee te nemen omdat anders de vaste reizigers niet mee kunnen.
Hoe maken die buschauffeurs dat onderscheid dan? Vroeger was dat makkelijk met sterabonnementen en strippenkaarten, maar met een OV-chipkaart zie je bij het instappen nog niet waar de reiziger heen gaat.
Die herken je gauw genoeg, want ze willen niet betalen voor de bus en proberen met hun treinabonnement mee te gaan. En ik snap de keuzes van de chauffeurs wel. Zeker in het geval van lijn 132 want als je bijv naar Ulicoten moet en je kan niet mee omdat de bus vol zit met treinreizigers kan je meteen 2 uur op de volgende wachten aangezien lijn 132 in de avond het ene uur via Ulicoten rijdt en het andere uur via De Gaarshof. En mocht je niet met lijn 327 mee kunnen vanwege treinreizigers kan je 1 uur op de volgende wachten.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door gliderfighter »

Quickguide om een treinreiziger in de bus te zien:
Rijdt u naar xxx?(Staat vaak gewoon op de lijnfilm)
Hoelaat bent u daar?
Kan ik inchecken met mijn NS-businesscard?

Dan heb je de meesten wel te pakken.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Post »

Maar als die treinreizigers toch gewoon betalen kun je ze toch niet weigeren? Als ze niet willen betalen is het inderdaad makkelijk om ze te weigeren maar anders zul je ze toch gewoon mee moeten nemen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door JWM »

Officieel kan je treinreizigers niet weigeren als ze gewoon een geldig vervoerbewijs hebben. Snap wel dat busvervoerders ze willen weren, want NS moet natuurlijk zelf het vervangend vervoer voor de eigen reizigers regelen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door huibe »

vanwege herten op en rond het spoor is er een snelheidsbeperking voor treinen tussen Lelystad en Almere.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Die herken je gauw genoeg, want ze willen niet betalen voor de bus en proberen met hun treinabonnement mee te gaan.
Mwoh, ik zie vaak genoeg treinreizigers die juist wel betalen voor de bus. Nou moet ik wel zeggen dat de laatste grote stremming die ik meemaakte nog voor het OV-chipkaart tijdperk was en toen was dat ook makkelijker. Zelf ook nog vaak genoeg gedaan en dan compenseerde de GTBV de kosten van het busritje weer.
Om nog te zwijgen over studenten die je in zo'n geval al helemaal niet makkelijk tegen houdt omdat het voor hen niet uitmaakt of ze trein of bus nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door VIRM »

Leuk geklungel voor station Zaandam vandaag. Ik had de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 20:24 van Sloterdijk. Bij de helling de Hemtunnel in werd er al stevig op de remmen getrapt, om vervolgens met zo'n 40 kilometer per uur met wat horten en stoten er weer aan de andere kant uit te rijden. Vervolgens een paar minuten voor het station gewacht omdat ons spoor bezet was (de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] daarvoor had een paar minuten vertraging, dus kennelijk was er wel wat meer aan de hand). Op een gegeven ogenblik werd de treindienstleider wakker en had door dat Zaandam ook nog een leeg spoor 1 had... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door PatrickM »

Gisteren moest ik naar de marathon, en ik moest er vroeg zijn, dus ging ik vanaf Rdam Overschie met de hele vroege rit (6:38, volgende rit is dan pas weer rond 9:00) van bus 33 en daarna met bobbus B4 naar de Langenauerlaan. Rit begon met 3 passagiers, na krimpen was iedereen eruit. Bij de terp stapte er iemand in, om bij de volgende halte weer uit te stappen, lekker duur ritje... Uiteindelijk 5 minuten te vroeg op de Langenauerlaan.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Jurre »

Rond 8.30 stond Qbuzz Citaro 4008 met flinke aanrijdingsschade op de busbuffer in Amersfoort. Ruiten van de voordeur lagen eruit, de 'grille' lag eraf en flinke schampschade rechtsvoor. Er stond een U-OV ondersteuningsbusje naast.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Het is dat de t2287 in Leiden op spoor 5b aankwam, maar als het aan de conducteur had gelegen had ik de t8885 van 22:22 niet gehaald. Toen ik om 22:20 door de schuifdeur spoor 2 op liep riep hij "we gaan vertrekken" en ging enthousiast de deuren sleutelen. Twee andere reizigers en ik die nog naar binnen liepen vonden dat hij wel heel erg op tijd was en verzochten hem toch nog even een minuut of twee te wachten, wat meteen nog twee handenvol aan extra reizigers die gewoon op tijd waren opleverde...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Meltrain »

Wegens werkzaamheden combineren en splitsen de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] vandaag in Gouda i.p.v. Utrecht Centraal.
Op de TBP's in Rotterdam staat daarom de extra opmerking "Rijdt via een andere route". :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Die werkzaamheden zijn de afgesloten Moerdijkbrug. Zo is een extra goederenpad via Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Wubbo »

Goed dat NS dat ook duidelijk communiceert. Dat er minder treinen rijden tussen Utrecht en Gouda (en je eerder weg moet uit Utrecht als je naar Rotterdam wil) heb ik nergens kunnen vinden...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Meltrain »

Die extra badslipperexpressen zorgden trouwens wel voor behoorlijke vertragingen tussen Rotterdam / Den Haag en Utrecht. :?
Zowel op de heen- als terugreis zag ik dat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] uit Den Haag al binnenkwam in Gouda, terwijl de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] nog bezig waren met combineren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Aan het eind van de middag vonden meerdere mensen het nodig over de sporen te lopen tussen Nieuwerkerk en Gouda. Volgens NS reden er daarom minder treinen. Maak daar maar van: er reden geen treinen. Want op Rotterdam Centraal was alles opgeheven.

Om 18:00 was de storing voorbij volgens NS. Dat de IC van 18:05 naar Groningen niet rijdt kan ik dan nog begrijpen. Dat de IC van 18:20 naar Schothorst niet rijdt begreep ik al wat minder, zeker omdat er op spoor 13 twee VIRM6'jes stonden.

Toen kwam het omroepbericht dat tot 21:00 minder IC's rijden tussen Rotterdam en Gouda wegens een verstoring elders. Blijkbaar probeert men met die smoes de rest van de dag het splitsen en combineren in Gouda te voorkomen, maar ik vind dat wel een zeer bizarre vorm van de waarheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Oh, en in Gouda is men nu aan het omroepen over treinen die gesplitst worden, ware het niet dat de eerstvolgende trein die gesplitst zou moeten worden, de 19:19 Gvc/19:22 Rtd in zijn geheel naar Den Haag gaat...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Etienne »

Ik merk overigens wel dat door de herstelwerkzaamheden bij de Moerdijkbrug de treinen die rond die plek rijden wel flinke vertragingen hebben nu ze gesplitst zijn en er ook wat treinstellen manco zijn. Bijvoorbeeld om 07:46 met een solo VIRM6 voor komen rijden is echt een ramp in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] bij Den Haag en Leiden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door ODRAIL »

Omroepberichten op stations zijn vaak slecht te verstaan. Maar vandaag bij station Rotterdam Blaak kon je de omroepberichten zelfs buiten (bovengronds) luid en duidelijk horen (letterlijk te verstaan) :? :wink: .
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Etienne schreef:Ik merk overigens wel dat door de herstelwerkzaamheden bij de Moerdijkbrug de treinen die rond die plek rijden wel flinke vertragingen hebben nu ze gesplitst zijn en er ook wat treinstellen manco zijn.
Aan de Brabantse kant nauwelijks problemen. Gewoon op tijd rijdende treinen en met de juiste lengte. Ook de informatievoorziening op station Breda is goed naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Etienne schreef:Ik merk overigens wel dat door de herstelwerkzaamheden bij de Moerdijkbrug de treinen die rond die plek rijden wel flinke vertragingen hebben nu ze gesplitst zijn en er ook wat treinstellen manco zijn. Bijvoorbeeld om 07:46 met een solo VIRM6 voor komen rijden is echt een ramp in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] bij Den Haag en Leiden.
Het loopt ook allemaal een beetje krom op het noordelijke emplacement van Dordrecht, omdat de treinen elkaar daar lekker in de weg zitten. Als dit een generale repetitie is voor het knippen van alle treinen behalve de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] in Dordrecht wordt dat nog een leuke flipperkast.
KM46 schreef:Omroepberichten op stations zijn vaak slecht te verstaan. Maar vandaag bij station Rotterdam Blaak kon je de omroepberichten zelfs buiten (bovengronds) luid en duidelijk horen (letterlijk te verstaan) :? :wink: .
De omroep staat daar maar een klein beetje te hard. Zelfs mijn stokdove oma moet het blijkbaar kunnen verstaan (doet ze niet, maar de omroep doet een goede poging).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Karl »

Dramatische uitvoering van dit project. Te korte treinen ver buiten het traject (zoals gezegd Den Haag - Leiden), slechte informatie in getroffen treinseries (op traject); maar nog beroerder dat ook treinen van/naar Den Haag/Rotterdam <> Utrecht gehinderd zijn. :(
Laatst gewijzigd door Karl op do 14 apr 2016, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door JWM »

Karl schreef:van/naar Den Haag/Rotterdam <> Rotterdam gehinderd zijn.
Huh?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten