Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Die link was een aantal berichten hierboven al gedeeld 8-)
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Dinsdag 6 april link al geplaatst, maar beter 2 keer dan helemaal niet! Connexxion is trouwens ook weinig creatief als het om Voorne-Putten gaat.... man man wat een armoedig vervoersplan! Elk jaar het kopie van het jaar ervoor....
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Wat is daar mis mee? Vanuit de reiziger is het wel zo fijn dat de dienstregeling en het lijnennet alleen veranderen als daar aanleiding toe is. Als de eisen van de opdrachtgever niet veranderen en de reizigersaantallen niet veranderen is er geen reden een geheel nieuw vervoersplan op te stellen, dat is alleen maar zonde van het geld.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Durashift »

Bemined schreef:Wat is daar mis mee? Vanuit de reiziger is het wel zo fijn dat de dienstregeling en het lijnennet alleen veranderen als daar aanleiding toe is. Als de eisen van de opdrachtgever niet veranderen en de reizigersaantallen niet veranderen is er geen reden een geheel nieuw vervoersplan op te stellen, dat is alleen maar zonde van het geld.
Ja, precies. Duidelijkheid en herkenbaarheid is ook wat waard. Als er kennelijk weinig mis mee is (weinig wensen, klachten).. dan lekker houden hoe het was. Reizigers hebben hun leven, voor wie het betreft, ook op aangepast.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er is niets mis met het vervoersplan maar enige creativiteit is misschien mogelijk ipv jaarlijks hetzelfde vervoersplan in te dienen.

Maasvlakte I en II zijn onbereikbaar. In het verleden heeft lijn 113 gereden en trok 60-70 reizigers op weekdagen en 90-110 op zaterdag- en zondagen. Misschien een 8 persoonbusje inzetten net zoals op lijn 81 doordeweeks en op weekenddagen een grote bus?

Verder blijft het vanaf de Botlekweg erg verlopen naar het einde van de Welplaatweg in de Botlek, waar gewoon een keerlus ligt. En ook Prof. Gerbrandyweg is een heel eind uitlopen, alwaar ook een keerlus ligt. Verder worden de bedrijven op de Oude Maasweg totaal niet bediend en is het heel ver lopen vanaf de Esso Botlek naar deze bedrijven toe.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Ik kwam er toevallig achter dat er nu twee extra metro's E naar Leidschenveen rijden. Eerst vertrok er één om 7.03 uur vanaf Slinge, nu één om 6.53 uur en één om 7.13 uur. Jammer hoor, die van 7.03 uur had ik regelmatig... :wink:
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Roeland »

In het Vervoerplan 2017 lees ik dat tram 21 per jaar 4 mln reizigers trekt, maar de (grotendeels parallelle) tram 24 maar liefst 6 mln.
Betekent dit, dat tram 21 op het staartje in Schiedam Spaland vrijwel leeg rijdt?
Ik kan me voorstellen dat ze rond halte Woudhoek ook niet zitten te wachten op een trage tram 21, terwijl bus 53 je veel sneller bij station Schiedam Centrum brengt.
Is het wellicht een idee, om tram 21 te schrappen, en alle 21-ritten over te nemen door tram 24? En tegelijkertijd bus 53 vaker te laten rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Lijn 21 stopt veel vroeger met rijden dan lijn 24 en lijn 21 rijdt ook zondagochtend niet. Daardoor heeft lijn 24 op die momenten automatisch alle reizigers die ook met de 21 zouden kunnen rijden. Ik denk dat als je dat verschil zou verrekenen het aantal reizigers minder zou verschillen, hoewel het eindpunt in Schiedam zeker minder populair is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Het is me opgevallen dat er bij de metro de laatste tijd veel mensen met een rollator tussen de deuren terecht komen :shock: :? .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Ik blijf het sowieso beide maar rare tramlijnen vinden, traag en min of meer toch wel parallel aan de metro en Hoekse lijn.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Roeland »

JWM schreef:Ik blijf het sowieso beide maar rare tramlijnen vinden, traag en min of meer toch wel parallel aan de metro en Hoekse lijn.
Ja, maar volgens dat Vervoerplan trekken de 21 en 24 samen wel 10 mln instappers per jaar, terwijl de andere meest succesvolle tramlijnen blijven steken op 7 resp. 8 mln instappers per jaar.
Blijkbaar wordt er toch wel massaal gebruik gemaakt van die parallelle tramlijnen...
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Hendrik schreef:Ik kwam er toevallig achter dat er nu twee extra metro's E naar Leidschenveen rijden. Eerst vertrok er één om 7.03 uur vanaf Slinge, nu één om 6.53 uur en één om 7.13 uur. Jammer hoor, die van 7.03 uur had ik regelmatig...
Er zijn werkzaamheden op de remise bij de Waalhaven, daardoor rijden enkele uitrukkers op andere rijden, het gaat immers om de terugrit van Leidschenveen naar Slinge. Over twee weken rijden ze weer om 7:03 en 7:13.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Vandaag voor de vijfde keer dit kalenderjaar te maken gehad met een defecte metro. Gaat goed zo :shock: :? .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Roeland schreef:
JWM schreef:Ik blijf het sowieso beide maar rare tramlijnen vinden, traag en min of meer toch wel parallel aan de metro en Hoekse lijn.
Ja, maar volgens dat Vervoerplan trekken de 21 en 24 samen wel 10 mln instappers per jaar, terwijl de andere meest succesvolle tramlijnen blijven steken op 7 resp. 8 mln instappers per jaar.
Blijkbaar wordt er toch wel massaal gebruik gemaakt van die parallelle tramlijnen...
Ik bespaar mij nu een betoog over wat er allemaal niet deugt aan de Rotterdamse tram. :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Ik bespaar mij nu een betoog over wat er allemaal niet deugt aan de Rotterdamse tram. :X
FTFY :D
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:
Roeland schreef:
JWM schreef:Ik blijf het sowieso beide maar rare tramlijnen vinden, traag en min of meer toch wel parallel aan de metro en Hoekse lijn.
Ja, maar volgens dat Vervoerplan trekken de 21 en 24 samen wel 10 mln instappers per jaar, terwijl de andere meest succesvolle tramlijnen blijven steken op 7 resp. 8 mln instappers per jaar.
Blijkbaar wordt er toch wel massaal gebruik gemaakt van die parallelle tramlijnen...
Ik bespaar mij nu een betoog over wat er allemaal niet deugt aan de Rotterdamse tram. :X
Naar dat betoog ben ik eigenlijk wel benieuwd naar :wink: .
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Roeland schreef:Ja, maar volgens dat Vervoerplan trekken de 21 en 24 samen wel 10 mln instappers per jaar, terwijl de andere meest succesvolle tramlijnen blijven steken op 7 resp. 8 mln instappers per jaar.
Meeste reizigers is niet hetzelfde als meest succesvol. Het zijn gewoon enorm lange lijnen, waar maar weinig reizigers de hele rit uit zullen zitten. Voor succes zou ik eerder naar de verhouding plaatskilometers en reizigerskilometers kijken. En lang zijn deze lijnen zeker, vanuit Holy naar Beurs ben je 47 minuten onderweg. Als doorgaande reiziger ben je 20 minuten sneller door op Schiedam Centrum de metro te pakken. Met de Hoekse Lijn als metro kan in theorie nog 5 minuten sneller door op Schiedam Nieuwland over te stappen (kortere loopafstand en de metro is sneller tussen Nieuwland en Centrum) echter dan moet je wel een goede aansluiting hebben want de frequentie is daar lager.

Ik hoop dat men tegen die tijd door heeft dat je ook wachttijden kan vermelden op de dynamische reizigersinformatie bij overstapinformatie, wel zo fijn om als je in de metro zit op het scherm kan zien over hoeveel minuten de tram komt en andersom. Lijkt me nuttiger dan die 'live video' die men nu regelmatig afspeelt in de metro.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Citaro 318 van de RET lag er vanochtend niet zo best bij:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/140707/Ev ... orn-bellen
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Durashift »

Oei, niet zo best.. Gelijk de andere ook meegenomen in de val.

Dat wordt binnenin 'kranen'..
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Bus uit de werkplaats trekken en dan weer op zijn wielen zetten. hebben ze bij de HTM 1033 ook gedaan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Roeland schreef:
JWM schreef:Ik blijf het sowieso beide maar rare tramlijnen vinden, traag en min of meer toch wel parallel aan de metro en Hoekse lijn.
Ja, maar volgens dat Vervoerplan trekken de 21 en 24 samen wel 10 mln instappers per jaar, terwijl de andere meest succesvolle tramlijnen blijven steken op 7 resp. 8 mln instappers per jaar.
Blijkbaar wordt er toch wel massaal gebruik gemaakt van die parallelle tramlijnen...
En er zijn toch ook stukken die andere delen bedienen dan de metro, inderdaad de noordelijke wijken van Schiedam en Vlaardingen waar de metro/trein niet komt, of tussen Marconiplein en CS waar de lijnen veel noordelijker rijden dan de metro.

En ook tussen Blaak en de Universiteit zal de tram best populair zijn, metrostation Kralingsezoom ligt een stuk verder van grote delen van de campus dan de tram.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Ben benieuwd wat de RET nog wil aanpassen in het huidige net bij ingebruikname van de Hoekse Lijn. Misschien lijn 126 laten vervallen?.
Lijn 56 bijvoorbeeld valt weinig aan te veranderen.

Persoonlijk zie ik de aftakking naar Woudhoek het liefst gewoon verdwijnen. Lijn 24 kan hierdoor 6x p.u. gaan rijden en zodoende een goede aansluiting geven op metrolijn B te Nieuwland. Lijn 21 zou je dan kunnen inkorten tot Marconiplein-De Esch. Voor Woudhoek zou een busverbinding tussen Schiedam centrum en één van de haltes van lijn 24 prima zijn.

Ik zag een tijd geleden een nieuwsartikel over het aan elkaar koppelen van de lijnen 4 en 25 in Hillegersberg. Heb hier verder (was te verwachten) niks meer over gehoord. Vond het op zich wel een goed idee. Lijn 25 heeft in Schiebroek een hoop reizigers verloren aan metrolijn E, die natuurlijk veel sneller is. Het OV in Hillegersberg kan wel een impuls gebruiken, de loopafstanden van bijvoorbeeld 110-morgen naar tram 4 zijn nogal groot. Eigenlijk zou er een ''noordtangent'' moeten komen, een snelle buslijn 35 tussen Alexander-Hillegersberg-Melanchtonweg-Airport/Overschie en Schiedam Centrum.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Bemined schreef:
Hendrik schreef:Ik kwam er toevallig achter dat er nu twee extra metro's E naar Leidschenveen rijden. Eerst vertrok er één om 7.03 uur vanaf Slinge, nu één om 6.53 uur en één om 7.13 uur. Jammer hoor, die van 7.03 uur had ik regelmatig...
Er zijn werkzaamheden op de remise bij de Waalhaven, daardoor rijden enkele uitrukkers op andere rijden, het gaat immers om de terugrit van Leidschenveen naar Slinge. Over twee weken rijden ze weer om 7:03 en 7:13.
Wat bedoel je met: 'Het gaat immers om de terugrit?'
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

010jongen schreef:Eigenlijk zou er een ''noordtangent'' moeten komen, een snelle buslijn 35 tussen Alexander-Hillegersberg-Melanchtonweg-Airport/Overschie en Schiedam Centrum.
Dat zou eigenlijk wel nuttig zijn ja. Maar of de RET en de Metropoolregio dat ook vinden is nog maar de vraag :? .
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

010jongen schreef:Ben benieuwd wat de RET nog wil aanpassen in het huidige net bij ingebruikname van de Hoekse Lijn. Misschien lijn 126 laten vervallen?.
Lijn 56 bijvoorbeeld valt weinig aan te veranderen.
Lijn 126 zie ik niet zo snel verdwijnen. Wel zie ik het gebeuren dat lijn 56 niet meer naar Vijsluizen rijdt als de hoekse lijn een metro is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 50 gasten