Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Z2N »

Maar Arnhem - Doetinchem is een kwartiersdienst, dus daar gaat het wat makkelijker. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Ach tijdens een uursdienst, kan je toch ook ene uur de ene vervoerder en het andere uur de andere. Gebeurt ook met buslijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:Zelfde hadden ze dan kunnen zeggen voor het traject Arnhem - Zetten-Andelst.
Alleen Elst-Zetten, Arnhem-Elst behoort tot het rijk (concessie hoofdrailnet).
Maar los daarvan voor de treindienst Arnhem-Tiel ligt daardoor het grootste gedeelte dus in de concessie AR en niet SAN (zelfs als je Arnhem-Elst meerekent). Voor de treindienst Arnhem-Doetinchem ligt het grootste gedeelte wel in de SAN.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Even wat materieelupdates:

Bus 8412 gaat per vrijdag 8 april weer terug van Achterhoek naar Rivierenland.
Bus 8071 en 8077 komen extra voor in de Achterhoek.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Afbeelding

Nog meer opvallende zaken, de 262 is bestickerd in kleuren van de Giro d'Italia! *O* *O*
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Afbeelding
Afbeelding
Ik dacht dat lijn 45 weer op zichzelf zou gaan keren... Is dus blijkbaar niet het geval, en zo rijdt er alsnog midi-materieel op lijn 45 :?
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Ja, dat dacht ik ook.

Vanochtend (8:50 uit Tiel) was Lijn 45 richting Wageningen groot materieel, door Arriva zelf gereden. Stond Juijn/Krol met midi materieel als Lijn 45 in Kesteren te wachten. Juijn reed vervolgens met groot materieel als Lijn 44 weg uit Wageningen. Vanmiddag (rond twee uur) werd Lijn 45 in z'n geheel met midi materieel gereden. Geen touw aan vast te knopen...

De slagbomen bij de campus gingen vanmorgen trouwens ook nog niet open voor de Arriva-bussen.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Moest je vanmorgen overstappen op station Kesteren?
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

albertjan96 schreef:Moest je vanmorgen overstappen op station Kesteren?
Nee, ik hoefde gelukkig niet over te stappen. Dat zou er overdag nog eens bij moeten komen :? Lijn 45 uit Wageningen kwam al aanrijden toen Lijn 45 uit Tiel nog stond te wachten op de stoptrein van 9:26.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Zojuist op Kesteren ook weer beide Ambassadors op lijn 44, was wel een beetje krap.
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Vanochtend werkten de slagbomen op de campus in Wageningen voor het eerst naar behoren. Als het DRIS-systeem op de campus Lijn 44 & 45 nu ook nog gaat weergeven en op de bussen richting Wageningen als bestemming 'Wageningen Campus' en richting Tiel eerst 'Tiel via Rhenen', vervolgens 'Tiel via Kesteren' en dan 'Tiel via Ochten' cq. 'Tiel via Maurik' en/of 'Tiel station' gaat staat staan dan is het voor de reiziger allemaal wat duidelijker.

Ik merk dat studenten in Rhenen nog niet 'durven' in te stappen in Lijn 44 & 45 omdat niet duidelijk en/of bekend is dat er naar de campus wordt doorgereden. Al zijn de reizigersaantallen nu al hoger dan aan het begin van de week. Hopelijk wordt het een succes en blijft Arriva naar de campus rijden.
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

De ritten die door Arriva gereden worden lijken allemaal op de campus te geraken. Die van Juijn/Krol (nog) niet. Behoorlijk irritant, maar met Lijn 84 en een overstap van Haagsteeg naar Costerweg lukt het dan vaak nog wel.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

StefanH schreef:Vanochtend werkten de slagbomen op de campus in Wageningen voor het eerst naar behoren. Als het DRIS-systeem op de campus Lijn 44 & 45 nu ook nog gaat weergeven en op de bussen richting Wageningen als bestemming 'Wageningen Campus' en richting Tiel eerst 'Tiel via Rhenen', vervolgens 'Tiel via Kesteren' en dan 'Tiel via Ochten' cq. 'Tiel via Maurik' en/of 'Tiel station' gaat staat staan dan is het voor de reiziger allemaal wat duidelijker.
Wat dat betreft is het jammer dat de midi-bussen geen via-bestemmingen kunnen worden weergeven, volgens mij kan dit nog wel eens voor verwarring zorgen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Waarom zou dat voor verwarring zorgen? Het gaat immers om twee verschillende lijnnummers dus als je eenmaal weet welke lijn je moet nemen weet je voldoende. Het zijn geen twee routevarianten van dezelfde lijn immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Ik stapte vandaag in lijn 44 Tiel, op Wageningen Busstation 16:37, welke net van de WUR kwam. Het viel me op dat de chauffeur reizigers liet uitstappen... Dit was toch niet de bedoeling? Iemand enig idee of dit vaker gebeurt?
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Wat moet je dan als chauffeur zijnde? Als er op het stop knopje wordt gedrukt gaat de achterdeur open zo simpel is dat ;)
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

ik kan me voorstellen dat je dat makkelijk kunt afvangen door te programmeren dat je op die halte dan niet kan uitchecken.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

busentrein schreef:ik kan me voorstellen dat je dat makkelijk kunt afvangen door te programmeren dat je op die halte dan niet kan uitchecken.
Als de halte niet in de apparatuur staat ingeprogrammeerd op dat moment zal de volgende halte al aangegeven staan. Dus als je dan uitstapt betaal je feitelijk al voor een halte verder.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Is dat alweer het geval ?? -o- Ik word daar zo moe van, dat geintje hebben ze in Doetinchem ook al uitgehaald..
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Durashift »

busentrein schreef:Is dat alweer het geval ?? -o- Ik word daar zo moe van, dat geintje hebben ze in Doetinchem ook al uitgehaald..

Lijkt mij terecht.. wil je ongewenst gedrag afleren.. dan is financiële 'pijn' vaak een goed middel...
Maar ja,,. heb je daar wat aan bij studenten OV?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Ik doelde in mijn geval op het feit dat ooit in Doetinchem de Ov chipkaartkasten verkeerd waren afgesteld. Bussen meldden zich bij het oprijden van het station af. Waardoor je bij het uitchecken extra betaalde. Bij het inchecken sprongen de kasten ineens terug naar het station. Je kon zonder een meter gereden te hebben inchecken op het starion en uitchecken bij het gemeentehuis.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Dave4055 schreef:Wat moet je dan als chauffeur zijnde? Als er op het stop knopje wordt gedrukt gaat de achterdeur open zo simpel is dat ;)
Dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Een chauffeur moet toch handmatig de achterdeur openen? :? (En kan dus ook besluiten om dat niet te doen?)
Ik weet wel dat het openen van de deuren de enige manier is om het lampje uit te laten gaan, maar dat kan de chauffeur ook een halte verder doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Ja dat klopt, ik bedoelde als er op het stopknopje wordt gedrukt wil er iemand uit, zodra ik dan bij de halte ben (in dit geval Busstation Wageningen) dan doe ik ook de deuren open, waarom zou ik moeten besluiten om het niet te doen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Omdat het niet mag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Dan weet jij meer dan menig buschauffeur ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten