Mag ik even kwijt #189

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Ik ben aan het kijken naar een treinreis naar de Franse stad Toulouse. Ik kan al een enkele reis vanaf Rotterdam Centraal boeken voor vijftig euro ( 8-) ), maar dan reis je tussen Parijs en Toulouse met een intercity. Een rit die 6u30 duurt (ter vergelijking, de TGV doet er een uur minder over).

Ik heb gezien dat de route van de intercity landschappelijk veel interessanter is, maar zijn die intercity-treinen qua comfort een beetje vol te houden over die afstand en wat stelt het "eten en drinken bij uw zitplaats" voor, is dat een karretje dat gedurende de gehele rit voorbij komt rijden waar je versnaperingen kan kopen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Op Parijs - Toulouse worden (met uitzondering van de Intercités Éco waar nachtrijtuigen in worden gezet) alleen Corail-rijtuigen met Téoz-interieur ingezet. Dat is vrijwel hetzelfde comfort als een TGV, daar de spoorlijn Parijs - Limoges - Toulouse geen TGV-dienst kent en deze rijtuigen het alternatief daarvoor vormen. Er is geen restauratierijtuig, maar er is over de complete lengte van het traject een trolley-service aan boord met versnaperingen en warme en koude dranken. Op de hele lengte van de reis zal die dus in theorie meerdere keren langskomen.

Belangrijkere vraag: Wat moet je in Toulouse? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Iemand die ik ken is zeer geïnteresseerd in de rondleiding in de Airbus-fabriek in Toulouse maar vindt het ook leuk om in ieder geval in één richting met de trein te reizen. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Belangrijkere vraag: Hoe kom je in hemelsnaam voor maar 50 euro in Toulouse? (A)

Of heb je Thalys voor 35 euro, en een Intercités Eco?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Nou, dat is niet zo moeilijk. Je kijkt op de prijskalender op welke dagen je nog in de ochtenduren Rotterdam - Parijs kan boeken voor 35 euro en daarna kijk je in de prijskalender wanneer je in de middaguren Parijs - Toulouse voor 15 euro kan boeken. Daarna voer je het volledige traject in bij het boekingssysteem op een van de de gevonden data en voilà, er rolt een treinkaartje voor 50 euro p.p. enkele reis uit het systeem :mrgreen:

En dan krijg je volgens het betaaloverzicht 35 punten voor Thalys, dus ze hebben dan gewoon twee goedkope tarieven samengevoegd.

Thalys is overigens bijna de gehele maand juli 's ochtends nog wel te boeken voor €35 enkele reis.

Edit: voorbeeld van wat ik bedoel (19 juli):
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Ah, jij hebt nog enkele gewone 15-euro kaartjes getroffen voor deze zomer, ik was er allang vanuit gegaan dat ze uitverkocht waren... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Ah, jij hebt nog enkele gewone 15-euro kaartjes getroffen voor deze zomer, ik was er allang vanuit gegaan dat ze uitverkocht waren... (A)
Nou, dat uitverkocht valt wel mee. In juli is het aanbod wat krapper, maar in juni en zeker in augustus is het boeken echt geen probleem! Dit is Parijs - Toulouse bijvoorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadeel is dat Thalys nog niet voor de gehele maand augustus te boeken is. Al was ik sowieso van plan dit pas in het najaar te doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

In Juni zijn dat zijn dus de Intercités Éco-treinen, met nachttrein-rijtuigen. In Augustus zijn er minder mensen op vakantie, dus is er dan meer aanbod (maar alleen op treinen op ongunstige tijdstippen).
Laatst gewijzigd door Z2N op zo 10 apr 2016, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Bee schreef:Twee zwarte kraaien zijn bezig een nest in de dakgoot te bouwen precies boven mijn raam. En dat terwijl Wikipedia schrijft: "Het nest wordt vanaf maart in de vork van een boomtak gebouwd door beide ouders". Echt op een boomtak lijkt de dakgoot toch niet :')
Dit zijn trouwens geen kraaien maar kauwen. En nadat vanochtend het nest weggehaald is met een zes meter lange zeem (ik vind nog eens wat op zolder) waren ze vanmiddag alweer druk bezig op dezelfde plek een nieuw nest te bouwen. Geen gewone kauwen dus, maar heuse Terrorkauwen.

Het zijn trouwens biseksuele kauwen denk ik, want ze zijn met zijn vieren één nest aan het bouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Geert »

Twee zomers geleden zijn we uit Den Haag met de Thalys en TGV naar Toulouse gegaan, als overnachtingsplaats verder richting Barcelona. Ik heb niet heel veel gezien van Toulouse maar het oogde best als een prettige stad :)
Overigens vond ik het grootste deel van de TGV-rit naar Toulouse vrij saai. Een redelijk lang stuk wordt ook over conventioneel spoor gereden en dat schiet gevoelsmatig niet echt op.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Meltrain »

Bee schreef: Edit: voorbeeld van wat ik bedoel (19 juli):
http://i.imgur.com/n9oPQLy.png
Welke site is dit? Het lijkt namelijk niet op de site van NS International.
Overigens is dezelfde reis wel gewoon via NS International te boeken.
(Een reis naar Caen is nog steeds niet via NS International te boeken. :N )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

@Geert: zover ik weet gaat de hogesnelheidslijn Tours - Bordeaux in juli 2017 open, dan zal de TGV beduidend sneller worden.

@Z2N: Hoe kan ik zien met wat voor rijtuigen een intercity rijdt?

@Meltrain: Dit is de site van de SNCF.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef:Na 27 jaar woon ik sinds dit weekend eindelijk op mezelf *O*
Gefeliciteerd :wink: .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door JWM »

Wellicht zijn z'n ouders ook erg blij (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Bee schreef: @Z2N: Hoe kan ik zien met wat voor rijtuigen een intercity rijdt?
Niet via publieke bronnen, maar de rijtuigen voor de lijn POLT zitten in een vaste pool, en daar worden dus alleen Téoz-rijtuigstammen gebruikt (muv de IC Éco).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

@Z2N: Trein 3643 staat in de dienstregelingsfiche van de SNCF (PDF) niet als een 100% ECO-trein, maar als een normale intercités met verplichte reservering en een instapverbod voor reizigers die naar Les Aubrais willen. Ook die trein kan ik voor 15 euro boeken. Maar die heeft dus ook nachttrein-rijtuigen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Nee, trein 3643 rijdt planmatig met 7 moderne Téoz-rijtuigen. De nachtrijtuigen moeten namelijk allang in Toulouse zijn tegen de tijd dat trein 3643 aankomt, daar zij op tijd schoongemaakt moeten worden voor de nachttreinen van die avond (daar hebben de Fransen meer dan twee uur voor nodig).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Daniel »

...dat chemische benamingen in het Spaans gelukkig nog wel enigszins op de Engelse versie lijken. Kon ik toch nog een beetje het in dit geval belangrijkste deel van een veiligheidsinformatieblad lezen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Geen ongelukken gebeurd :shock: ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Daniel »

Neuj hoor, ik moest alleen nog maar vaststellen waar ik het product moest opslaan :wink: (Want uiteraard mogen stoffen die met elkaar reageren niet bij elkaar staan)
Gelukkig hebben we die VIBs doorgaans alleen nodig bij het opslaan of afvoeren van producten en om de voorzorgsmaatregelen bij gebruik te weten te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Vandaag praktijkexamen bedrijfshulpverlener gehad. Ik mag weer een jaartje bedrijfshulpverlener zijn.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef:
Ronaldussen schreef:Na 27 jaar woon ik sinds dit weekend eindelijk op mezelf *O*
Gefeliciteerd :wink: .
Dank je :pos:
JWM schreef:Wellicht zijn z'n ouders ook erg blij (A)
Mwa, mijn vader moet nu 's avonds zelf de hond uitlaten (en daar heeft hij een hekel aan :mrgreen: ) en mijn moeder mist de aanspraak 's avonds laat (mijn vader gaat vroeg slapen, mijn moeder is een avondmens), dus naast voordelen ervaren ze ook de nadelen :P
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Anders neem je je moeder en hond in huis toch :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... ik zou denken dat dit niet echt de bedoeling geweest is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Dat we zo naar Bosnië gaan! *O*
Helaas niet per trein want dat duurt ongeveer een dag langer, maar wel m'n eerste keer Bosnië 8-) (los van die 8km die ik er ooit met de trein doorheen ben geraasd)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 66 gasten