Dat klopt niet helemaal. Het plaatsen van de masten e.d. is gewoon 'overdag aan gewerkt en daar heb ik ergens nog een paar rolletjes met dia's van.Busfoto.nl schreef:http://www.nols-maatschappij.info/Gesch ... icatie.htm
Hier staat wat meer, grotendeels 's nachts waardoor er geen hinder was voor reizigers muv een enkel buitendienststellingsweekeinde.
Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Het is heus niet zo dat ik tegen elektrificatie van Almelo-Mariënberg ben (integendeel), maar kan er niet beter prioriteit worden gegeven aan Zutphen-Hengelo. Daar rijden de dieseltreinen onder de draad door naar Oldenzaal. Als de MKBA voor Almelo-Mariënberg al 0,9 scoort, dan zal Zutphen-Hengelo toch wel boven de 1 moeten scoren? Dan is er natuurlijk wel samenwerking met Gelderland nodig en Gelderland heeft geen smetteloze reputatie als het gaat om samenwerking op dit gebied (Maaslijn).
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Dit gaat over Zwolle-Wierden, dat heeft geen hol met Mariënberg te maken, compleet andere spoorlijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Als ik het goed heb onthouden kwam een groot deel van de goede score vanwege de uitwisselbaarheid van treinmaterieel met de lijn Zwolle-Emmen die bij dezelfde concessie hoort. Hierdoor nemen de enorme kosten voor de reservepool van deze lijn af.starx schreef:Het is heus niet zo dat ik tegen elektrificatie van Almelo-Mariënberg ben (integendeel), maar kan er niet beter prioriteit worden gegeven aan Zutphen-Hengelo. Daar rijden de dieseltreinen onder de draad door naar Oldenzaal. Als de MKBA voor Almelo-Mariënberg al 0,9 scoort, dan zal Zutphen-Hengelo toch wel boven de 1 moeten scoren? Dan is er natuurlijk wel samenwerking met Gelderland nodig en Gelderland heeft geen smetteloze reputatie als het gaat om samenwerking op dit gebied (Maaslijn).
Zutphen-Oldenzaal is een losliggende lijn en heeft dat schaalvergrotingsvoordeel niet.
En nu weer terug naar Zwolle-Wierden?
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Dan gaan we nu weer ontopic:
Ondertussen zitten de olifantenpoten voor de bovenleiding bijna allemaal in de grond. Ze zijn nu alleen nog bezig tussen Zwolle - Heino om ze in de grond te stoppen.
Ondertussen zitten de olifantenpoten voor de bovenleiding bijna allemaal in de grond. Ze zijn nu alleen nog bezig tussen Zwolle - Heino om ze in de grond te stoppen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Dat schaalvoordeel is er alleen maar op papier: Op Almelo-Mariënberg ligt ATB-NG ipv ATB-EG wat je op Zwolle-Emmen vindt.SuperGhost schreef:Als ik het goed heb onthouden kwam een groot deel van de goede score vanwege de uitwisselbaarheid van treinmaterieel met de lijn Zwolle-Emmen die bij dezelfde concessie hoort. Hierdoor nemen de enorme kosten voor de reservepool van deze lijn af.starx schreef:Het is heus niet zo dat ik tegen elektrificatie van Almelo-Mariënberg ben (integendeel), maar kan er niet beter prioriteit worden gegeven aan Zutphen-Hengelo. Daar rijden de dieseltreinen onder de draad door naar Oldenzaal. Als de MKBA voor Almelo-Mariënberg al 0,9 scoort, dan zal Zutphen-Hengelo toch wel boven de 1 moeten scoren? Dan is er natuurlijk wel samenwerking met Gelderland nodig en Gelderland heeft geen smetteloze reputatie als het gaat om samenwerking op dit gebied (Maaslijn).
Zutphen-Oldenzaal is een losliggende lijn en heeft dat schaalvergrotingsvoordeel niet.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Bovenleiding traject Zwolle-Wierden deze week geplaatst
De bovenleidingpalen van het spoortraject Zwolle-Wierden worden vanaf deze week geplaatst. Om deze mijlpaal te vieren hebben gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel en Esther Hegeman, manager Public Affairs van ProRail de eerste mast officieel voorzien van een nummerplaat met nummer 1. Dit is de eerste van de uiteindelijk 800 masten die nodig zijn langs het spoor van Zwolle naar Wierden.
Lees verder: http://www.jouwregiocentraal.nl/salland ... -geplaatst
De bovenleidingpalen van het spoortraject Zwolle-Wierden worden vanaf deze week geplaatst. Om deze mijlpaal te vieren hebben gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel en Esther Hegeman, manager Public Affairs van ProRail de eerste mast officieel voorzien van een nummerplaat met nummer 1. Dit is de eerste van de uiteindelijk 800 masten die nodig zijn langs het spoor van Zwolle naar Wierden.
Lees verder: http://www.jouwregiocentraal.nl/salland ... -geplaatst
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Het schiet al mooi op. Dit plaatje maakte ik op 12 januari:
DM'90 3448 en 3438, Wierden by Dennis te D, on Flickr
Tussen Nijverdal en Wierden zijn de sporen van elektrificatie al zichtbaar. Hier liggen de eerste fundamenten voor de bovenleidingspalen al klaar. Nu nog aan de noordzijde, maar als het goed is worden ze straks ingegraven aan de zuidkant van het spoor.
Als sprinter 7939 onderweg van Zwolle naar Enschede komen de Buffels 3448 en 3438 langs kilometer 36,9, tussen Nijverdal en Wierden. De tunnel onder het spoor door is de Vossenbosweg, die net als vrijwel alle ongelijkvloerse kruisingen op de lijn onder het spoor door gaat.
Vandaag werd het deze, op dezelfde plek:
DM'90 3449, Wierden by Dennis te D, on Flickr
Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-).
Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
DM'90 3448 en 3438, Wierden by Dennis te D, on Flickr
Tussen Nijverdal en Wierden zijn de sporen van elektrificatie al zichtbaar. Hier liggen de eerste fundamenten voor de bovenleidingspalen al klaar. Nu nog aan de noordzijde, maar als het goed is worden ze straks ingegraven aan de zuidkant van het spoor.
Als sprinter 7939 onderweg van Zwolle naar Enschede komen de Buffels 3448 en 3438 langs kilometer 36,9, tussen Nijverdal en Wierden. De tunnel onder het spoor door is de Vossenbosweg, die net als vrijwel alle ongelijkvloerse kruisingen op de lijn onder het spoor door gaat.
Vandaag werd het deze, op dezelfde plek:
DM'90 3449, Wierden by Dennis te D, on Flickr
Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-).
Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Paar leuke kiekjes Dennis. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Inmiddels is men al druk bezig met draden trekken.
Spoor 3 in Wierden is inmiddels geëlektrificeerd en (volgens berichten op Somda) zal vanaf vrijdag de stopper tot Wierden 's avonds met DDAR rijden zodat er geen diesel onder de draad hoeft. Die DDAR zijn dan toch over wegens de inkorten van de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] tot Almelo.
Spoor 3 in Wierden is inmiddels geëlektrificeerd en (volgens berichten op Somda) zal vanaf vrijdag de stopper tot Wierden 's avonds met DDAR rijden zodat er geen diesel onder de draad hoeft. Die DDAR zijn dan toch over wegens de inkorten van de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] tot Almelo.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Vanaf vrijdag? Het wijzigingsblad gaat een paar dagen later in, en vrijdag is het 1 april...
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Wijzogingsblad zou ook een logisch moment zijn inderdaad.
Weet wel zeker dat spoor 3 is geëlektrificeerd en aangesloten, dus dat zou geen belemmering hoeven zijn... Maar even afwachten
Weet wel zeker dat spoor 3 is geëlektrificeerd en aangesloten, dus dat zou geen belemmering hoeven zijn... Maar even afwachten
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Volgens Rijdendetreinen rijdt de [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] met DM '90. Was het dan toch een 1 aprilgrap?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
De bovenleiding hangt er helemaal klaar voor in Wierden volgens mij, blijkbaar is NSR dan toch weer van gedachten veranderd...
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Zou het kunnen dat spoor 3 niet over ATB beschikt of dat de overgang van het beveiligingssysteem een probleem vormt. Het lijkt me eigenlijk niet, maar misschien is dat een reden.
Iets anders wat ik kan verzinnen: Het enige sprintermaterieel dat op Aml - Es rijdt naast DM90, is DD-AR. Dat laatste is een maatje te groot voor de [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] in de late uren. En verder rijdt er in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] overdag net niet genoeg materieel rond om 's avonds zowel de ingekorte [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] als de ingekorte [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] te rijden. Als de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] nou SGM zou krijgen, dan zou het allemaal wel kunnen, want dan rijden er in de spits dubbele stellen.
Iets anders wat ik kan verzinnen: Het enige sprintermaterieel dat op Aml - Es rijdt naast DM90, is DD-AR. Dat laatste is een maatje te groot voor de [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] in de late uren. En verder rijdt er in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] overdag net niet genoeg materieel rond om 's avonds zowel de ingekorte [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] als de ingekorte [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] te rijden. Als de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] nou SGM zou krijgen, dan zou het allemaal wel kunnen, want dan rijden er in de spits dubbele stellen.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
De 7000 kost in de avond 4 treinstellen, bij kort keren te Almelo, in plaats van 6 overdag. Je hebt maar 2 DDAR over, terwijl je voor de
[serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] Wdn-Es tenminste 3 treinstellen nodig hebt (bij kort keren te Enschede, anders 4). Dat haal je dus niet
[serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] Wdn-Es tenminste 3 treinstellen nodig hebt (bij kort keren te Enschede, anders 4). Dat haal je dus niet
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Waarom trap je de 7900 er 's avonds niet helemaal uit en blijft de 7000 doorrijden naar Enschede? Dan gaat alleen Wierden-Almelo er iets op achteruit maar of dat nou zo'n ramp is..
Ik doe ook maar wat
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
De [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] biedt voor Kennispark, Borne en De Riet aansluiting op de IC in Almelo, de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] levert ruim een kwartier wachttijd op. Verder heb je in Hengelo 's avonds met flink doorstappen een aansluiting op de bussen vanuit de [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie], vanuit de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] zou je ook een ruim kwartier moeten wachten.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
1. Aansluiting op de IC in AlmeloArdan schreef:Waarom trap je de 7900 er 's avonds niet helemaal uit en blijft de 7000 doorrijden naar Enschede? Dan gaat alleen Wierden-Almelo er iets op achteruit maar of dat nou zo'n ramp is..
2. De knoop in Hengelo
Dat heeft dus nogal wat gevolgen
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Een ICM 3tje mee laten pendelen in de korte 7900 moet ook kunnen toch?
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Dan kun je natuurlijk wel twee treinen met DD-AR laten rijden en twee met DM '90 (of eventueel ICM als dat over is). Dan gaan de kosten voor NS toch weer iets omlaag.MdJ schreef:De 7000 kost in de avond 4 treinstellen, bij kort keren te Almelo, in plaats van 6 overdag. Je hebt maar 2 DDAR over, terwijl je voor de
[serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] Wdn-Es tenminste 3 treinstellen nodig hebt (bij kort keren te Enschede, anders 4). Dat haal je dus niet
Kan de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] anders niet 's avonds een andere tijdligging krijgen en tussen Apeldoorn en Wierden een kwartier verschoven liggen? Of zorgt dat voor conflicten met andere treinseries?SuperGhost schreef:1. Aansluiting op de IC in AlmeloArdan schreef:Waarom trap je de 7900 er 's avonds niet helemaal uit en blijft de 7000 doorrijden naar Enschede? Dan gaat alleen Wierden-Almelo er iets op achteruit maar of dat nou zo'n ramp is..
2. De knoop in Hengelo
Dat heeft dus nogal wat gevolgen
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Dan rijdt de NoordOost-IC dwars door de sprinter heen tussen Apeldoorn-Deventer. (Tijden van de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] (Berlijn-pad) +6)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
En verbreek je in Apeldoorn weer de aansluiting van/naar de IC's. Handiger zou het zijn om zoals Marvin al zei een ICM-III te pakken, staan er genoeg in Enschede 's avonds lijkt me.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Ik zag vanmorgen DM '90 rijden in Arnhem met de opschrift van provincie Overijssel. Enig idee wat die daar doet?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Het gebeurd in ieder geval vaker. Mogelijk voor instructie van Arnhemse machinisten?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten