Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door regenmaker »

Hoezo zou dat met een DM '90 gebeuren?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Daniel »

Allicht gaat het om materieelinstructie, dan gaat wat lastig met een SGM als je de materieelbevoegdheid voor DM'90 op pijl wilt houden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door SuperGhost »

Maar waarom zou NS-personeel in de regio Arnhem-Nijmegen materieelbevoegdheid nodig hebben voor DM'90?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door reisthijs »

Nou, bijvoorbeeld omdat dat NS-personeel ook in andere regio's rijdt...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door MdJ »

Op Arnhem Berg doet Nedtrain wel vaker iets van onderhoud. Daar staat wel vaker DM90...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Suus »

Machinisten uit Groningen rijden ook op SGM, machinisten uit Arnhem zouden dus ook best op DM'90 kunnen rijden. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me af of die bovenleiding boven spoor 3 in Wierden echt al in dienst is. Ik neem aan dat je ook wat moet organiseren voor het aansluiten van de bestaande bovenleiding op de nieuwe, daar zul je vast een buitendienststelling voor nodig hebben want de spanning zal er wel af moeten. Of je dat in een nachtje redt weet ik niet.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Bemined »

Een dergelijke buitendienstelling is er al geweest, toen heeft men de rijdraad aangesloten op de doorgaande sporen. Echter er zitten wel afsluiters tussen zover ik kan zien, dus het zal wel een aparte stroomgroep zijn, en de vraag is of die ook al aangesloten zit of nog niet.

Qua personeel dat op DM90 rijdt is dat vrij ruim, de standplaatsen Rotterdam, Den Haag en Hoofddorp kennen ook diensten op Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door starx »

NS wil kennelijk erg graag met DM90 blijven rijden. Vanaf 2018 is het waarschijnlijk zo goed als waardeloos, in het buitenland is het profiel al gauw te groot. Dus ze moeten het er nu van nemen.

In dat licht is het toch wel erg jammer dat ze het spul niet gebruikt hebben om andere series te versterken.
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door gkw1969 »

enkel DD-AR is inmiddels niet meer van toepassing op de 7000, inmiddels zijn er al een SGM2 en SGM3 neergestreken.
De bovenleiding in Wierden hangt er, maar op dit moment hangt net na het wissel naar het 3e spoor (vanaf Almelo gezien) nog een kaartje aan de bovenleiding met een bliksemschicht. Er staat dus wel spanning op, maar is nog niet in gebruik.
When you're tired of London, you're tired of life
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door cassie127 »

Overigens zullen er in de avond van 26 & 27 april en 5 mei na 20:30 uur ivm de verwachte drukte treinen rijden ipv bussen.

Verder zijn de spoorwegovergangen al een paar keer in de nacht afgesloten... weet alleen niet waarom want zag de volgende dag niets anders aan de overgang.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door SuperGhost »

Wellicht omdat de elektronica van die overweg aangepast moest worden?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door marvinkok »

Is dat niet vanwege de werktreinen en het niet werken van de beveiliging?
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door cassie127 »

Geen idee maar het is niet elke avond. Vrige maand rond de 25e en deze maand weer rond de 25e waren de overgangen 4 uur afgesloten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door starx »

Misschien sluiten ze de overwegen af omdat er bij werkzaamheden altijd een risico bestaat dat er een kabel sneuvelt, waardoor een overweg afgekoppeld raakt. Of het is gewoon standaardprocedure. De verkeershinder in de nachtelijke uren lijkt me gering.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Klaasje »

starx schreef:Misschien sluiten ze de overwegen af omdat er bij werkzaamheden altijd een risico bestaat dat er een kabel sneuvelt, waardoor een overweg afgekoppeld raakt. Of het is gewoon standaardprocedure. De verkeershinder in de nachtelijke uren lijkt me gering.
Op het moment dat door werkzaamheden de beveiliging sneuvelt of buiten werking gaat, gaat de overweg automatisch dicht.
Groens
Berichten: 23
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 16:00

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Groens »

De werkzaamheden zijn nu dus afgerond (http://www.prorail.nl/nieuws/bovenleidi ... rden-klaar), maar wat ik me afvraag: is de bovenleiding al getest door bijvoorbeels elektrisch materieel van de NS? Dat lijkt me namelijk wel noodzakelijk voor de afronding en ik had er graag wat beelden van gezien.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door marvinkok »

Nog niet. NS heeft geen elektrisch materieel dat er kan rijden..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Aking »

Huh? Wat is er afwijkend aan dit stuk ten opzichte van de rest van Nederland dan? Want opzich heeft de NS genoeg elektrisch materieel lijkt me :')
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Klaasje »

ATB-NG a 4 ton per kast
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door AppleMoose »

ATB-NG ligt toch wel op meer plaatsen, ook waar NS rijdt?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Groens
Berichten: 23
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 16:00

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Groens »

Volgens een kaartje op Wikipedia bestaat ATB NG in Nederland alleen maar op diesellijnen (dus verder niet op lijnen waar NS rijdt). Betekent dat dat het wachten is op de nieuwe treinen van Syntus totdat er echt getest kan worden?
PHS

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door AppleMoose »

Dat schiet niet echt op dan.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Bericht door Nitein-Repart »

Het enigste elektrische materieel met ATB-NG-ondersteuning zijn Arriva-Flirts, dus die treinen kunnen eventueel testritten gaan rijden tussen Zwolle en Enschede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 71 gasten