Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hainje schreef:In ieder geval goed dat de route van (de huidige) lijn 173 via de Strijperdijk gaat rijden, dat rondje Soerendonk is echt belachelijk. Nu ziet het er tenminste weer logisch uit.
Eigenlijk niets nieuws. Dat stond in het PVE.
Het enige wat echt opvalt zijn dat er niet geknipt is waar dat wel mocht.
Zoals op Ekkersrijt, Eersel, Aalst en Geldrop.
Verrassend is lijn 7 en de gewenste verbinding naar HTC en ASML.

Daarnaast gaat op sommige 300 en 400 de frequentie omhoog, bovenop de minimaal vereiste.
Lijn 2 en 4 behouden de huidige frequentie. Lijn 14 en 15 blijven jammergenoeg erg laag. Niet meer als geeist.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door BrengMe »

Blijft lijn 22 ook rijden? Ik dacht dat die vervangen zou worden door een buurtbus.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

BrengMe schreef:Blijft lijn 22 ook rijden? Ik dacht dat die vervangen zou worden door een buurtbus.
Er staan geen frequenties bij.
Lijn 17,21,22 rijden alleen in de spits elk half uur. Lijn 10 ook alleen dan elk kwartier.
Persoonlijk zou ik deze als 100 serie nummeren.
Overigens komt lijn 22 dus niet in Eindhoven aan. Lijn 17 rijdt overigens een hele lus MCC Veldhoven - Eindhoven via Valkenswaard.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Verrassend is lijn 7 en de gewenste verbinding naar HTC en ASML.
Lijn 7 is denk ik in plaats van lijn 103, die zie ik in ieder geval niet meer terug op jouw kaartje. Ik weet wel uit de tijd dat ik nog chauffeur was in Eindhoven dat er een betere ontsluiting op Mispelhoef werd gewenst, maar dat de Gemeente daar niet zoveel in zag. De verbinding Woensel - Vliegveld lijkt hiervoor nu te worden opgeofferd, maar ook destijds liep dat stuk nu niet bepaald storm. Zal tot op heden niet veel anders zijn geweest. :P
huibf schreef:Lijn 14 en 15 blijven jammergenoeg erg laag. Niet meer als geeist.
Op zich jammer, maar mijn ervaring is dat de huidige lijnen 15 en 19 na de halte Gagelbosch niet meer zo spannend waren qua bezetting, dus ergens snap ik de keuze wel.

Overigens, op lijn 5 gaan ze terugkomen met de dienstregeling van 2018. Dat durf ik je op een briefje te geven.
Laatst gewijzigd door Hainje op di 12 apr 2016, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Ik ben erg benieuwd hoe de lijn 323 (Gemert-Boxmeer) er uit gaat zien. Is hier al iets meer over bekend (behalve de route)?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

WALUIGI96 schreef:Ik ben erg benieuwd hoe de lijn 323 (Gemert-Boxmeer) er uit gaat zien. Is hier al iets meer over bekend (behalve de route)?
Die zal sowieso doorrijden naar Eindhoven.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Lijn 7 staat nu ingetekend over de Oirschotsedijk, maar daar ga je geen bus meer overheen krijgen :P
Bedankt voor het delen verder, leuk!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Zugführer schreef:Lijn 7 staat nu ingetekend over de Oirschotsedijk, maar daar ga je geen bus meer overheen krijgen :P
Want?
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hainje schreef:
Zugführer schreef:Lijn 7 staat nu ingetekend over de Oirschotsedijk, maar daar ga je geen bus meer overheen krijgen :P
Want?
of Achtsteweg Zuid....
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Sorry, ik was de uitleg vergeten. de Oirschotsedijk tussen Anthony Fokkerweg en Zwaanstraat is omgebouwd tot fietspad. De route zal waarschijnlijk inderdaad via de Achtseweg Zuid lopen, zoals de huidige lijn 189 als het goed is ook doet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

De huidige streeklijnen, die geen Volans worden, krijgen dus nummers in de 10 en 20 (plus een nieuwe 31)?
Behalve lijn 144 die dus stadslijn 3 wordt?

Lijn 9 en 11 worden dus weer samengevoegd tot een nieuwe lijn 9, die op het drukste deel versterkt wordt door lijn 406?

Rijdt lijn 321 maar tot Boekel? :? Het zou toch veel logischer zijn om door te rijden tot Uden?

En lijn 26 (die vernummerd wordt in 28?) blijft dus een een losse lijn? Ik dacht in eerdere plannen gelezen te hebben dat die via Bakel verlengd zou worden naar Helmond.

Maar goed, ik ben al lang blij dat 8 naar Acht blijft. :mrgreen: (A)

(En nog een extra vraag: tot wanneer loopt de nieuwe concessie: eind 2026 of 2027? Indien het 2026 is, moet de naam op de Wiki dan niet gewijzigd worden?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

Meltrain schreef:De huidige streeklijnen, die geen Volans worden, krijgen dus nummers in de 10 en 20 (plus een nieuwe 31)?
Behalve lijn 144 die dus stadslijn 3 wordt?

Lijn 9 en 11 worden dus weer samengevoegd tot een nieuwe lijn 9, die op het drukste deel versterkt wordt door lijn 406?

Rijdt lijn 321 maar tot Boekel? :? Het zou toch veel logischer zijn om door te rijden tot Uden?

En lijn 26 (die vernummerd wordt in 28?) blijft dus een een losse lijn? Ik dacht in eerdere plannen gelezen te hebben dat die via Bakel verlengd zou worden naar Helmond.

Maar goed, ik ben al lang blij dat 8 naar Acht blijft. :mrgreen: (A)

(En nog een extra vraag: tot wanneer loopt de nieuwe concessie: eind 2026 of 2027? Indien het 2026 is, moet de naam op de Wiki dan niet gewijzigd worden?)
Veel vragen over lijnnummers. Misschien geeft dit antwoord op die vragen:
huibf schreef:
Hainje schreef:Kloppen al die lijnennummers die er bij staan? Want dat gaat flink wennen worden in de eerste weken voor de chauffeurs. :P
Nou dat zijn de gedachten, kan best nog wijzigen....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

Mijn vragen gingen ook niet zo zeer over de lijnnummers zelf (behalve de vraag over lijn 144 en de opmerking over 8 naar Acht), maar over de routevoeringen. :)
Maar ik kan mijn vragen zo aanpassen dat de vragen hetzelfde blijven zonder dat er lijnnummers staan. (A)
Meltrain schreef:De huidige streeklijnen, die geen Volans worden, krijgen dus nummers in de 10 en 20 (plus een nieuwe 31)?
Behalve lijn 144 die dus stadslijn 3 wordt?

Lijn 9 en 11De huidige losse lijnen naar Son en Breugel worden dus weer samengevoegd tot een nieuwe lijn 9 één lijn naar Son én Breugel, die op het drukste deel versterkt wordt door lijn 406 een Evolans lijn?

Rijdt lijn 321 de Volans lijn naar Gemert en Boekel maar tot Boekel? :? Het zou toch veel logischer zijn om door te rijden tot Uden?

En lijn 26 (die vernummerd wordt in 28?) de lijn tussen Deurne en Meijel blijft dus een een losse lijn? Ik dacht in eerdere plannen gelezen te hebben dat die via Bakel verlengd zou worden naar Helmond.

Maar goed, ik ben al lang blij dat 8 naar Acht blijft. :mrgreen: (A)

(En nog een extra vraag: tot wanneer loopt de nieuwe concessie: eind 2026 of 2027? Indien het 2026 is, moet de naam op de Wiki dan niet gewijzigd worden?)
Zo beter? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Dat lijn 321 maar tot Boekel rijdt vind ik nog niet eens zo vreemd, na Boekel is lijn 121 (in de avond toch) eigenlijk altijd wel leeg. De mensen die vanaf Gemert naar Uden willen kunnen dan reizen met de nieuwe lijn 25 en 26, aansluitingen in Uden zijn dan minder afhankelijk van de IC-patroontijden op Eindhoven. Sowieso zullen er niet zoveel mensen meer vanuit Gemert naar Uden willen, immers de belangrijkste reden dat zij naar Uden reisden was de overstap naar Nijmegen. Nu is die overstap verlegd naar Boxmeer.
🍉
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Lijn 17 via Valkenswaard? Hoeveel keer per uur zou die rijden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

phileas schreef:Lijn 17 via Valkenswaard? Hoeveel keer per uur zou die rijden?
huibf schreef:Hier zegt hij
Lijn 17,21,22 rijden alleen in de spits elk half uur.[...] Lijn 17 rijdt overigens een hele lus MCC Veldhoven - Eindhoven via Valkenswaard.
Is overigens ongeveer gelijk aan de huidige lijn 177.
🍉
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hainje schreef:In ieder geval goed dat de route van (de huidige) lijn 173 via de Strijperdijk gaat rijden, dat rondje Soerendonk is echt belachelijk. Nu ziet het er tenminste weer logisch uit.
Mee eens met je! Word de rit dan korter dan normaal? Maar word lijn 173 niet verranderd naar 11?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

phileas schreef:Mee eens met je! Word de rit dan korter dan normaal? Maar word lijn 173 niet verranderd naar 11?
Korter weet ik niet, maar in ieder geval wel logischer. En of lijn 173 omgenummerd wordt naar lijn 11 zullen we pas rond november zeker weten.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hainje schreef:
phileas schreef:Mee eens met je! Word de rit dan korter dan normaal? Maar word lijn 173 niet verranderd naar 11?
Korter weet ik niet, maar in ieder geval wel logischer. En of lijn 173 omgenummerd wordt naar lijn 11 zullen we pas rond november zeker weten.
De lijnnummering is nu echt wel het voorstel en is in ieder geval zo gepresenteerd naar buiten
(Gemeenten, Reizigersoverleggen en het Eindhoven Dagblad).
Maar het kan zo maar anders worden. De routen etc staan wel grotendeels vast, immers dit staat simpelweg in het PVE.

Oh het ED krantenbericht (mag dat zo wel zonder cpoyrightgedoe ?)
ED 8 april 2016
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Een aantal zaken die mij persoonlijk opvallen:

Lijn 324 (huidige 10) toch via De Burgh. Terwijl strakke route Geldropseweg een eis was.
Lijn 12 blijft daardoor via huidige route. Begreep van Huib al dat dit wel een ma-vr daglijn wordt.

Lijn 319 (sneldienst Reusel) die door Bladel rijdt. Dit zorgt voor rijtijd verlenging. Ik snap het wel, aangezien lijn 19 maar tot Bladel Busstation rijdt.

Lijn 403 (huidig 18) blijft via de huidige route rijden. De eis was via Engelsbergen-De Hurk. Dit wordt een aparte lijn. Zal denk ik wel betekenen dat de Engelsbergen in de avond en het weekend van een bus verstoken blijft.
Op zich wel een goed idee om hier een Evolans van te maken. Ben in elk geval blij dat lijn 18 de huidige route blijft rijden, want via de nieuwe route was de doodsteek geweest voor deze succes story (zeker in de spits drukke bussen / soms staanplaatsen vanaf Heikant).

Lijn 20, de route door Veldhoven via Zeelst en dan door Meerhoven verbaasd me ten zeerste.
Vanuit De Kelen/Heikant is er geregeld aanbod naar/van Citycentrum. Deze reismogelijkheid vervalt dus.

ParkForum, wat een aantal jaren geleden ontsloten MOEST worden, verliest zijn halte (laatst stapte er 2 mensen uit!!! :-))

De route van lijn 5 is een harde eis. Ik ben benieuwd. De huidige opzet met 5/55 is erg succesvol. Zeker in de spitsen is lijn 55 ook erg druk.

Vanaf komende week zijn er informatie bijeenkomsten voor ons chauffeurs. Ik ben benieuwd wat we daar nog meer te horen krijgen.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

De lijnnumers vind ik persoonlijk niet logisch.

Ik vind
Lijn 371 Dommelen via Valkenswaard
Lijn 372 Luyksgestel via Valkenswaard
Lijn 350 Reusel via Eersel
Lijn 310 Geldrop Coevering (persoonlijk mag dit een evolans lijn zijn als lijn 410)
Logischer

De reizigers van Valkesnwaard zullen wel echt profiteren met veel lijnen vanuit Eindhoven Achel/Neerpelt Veldhoven Dommelen Luyksgestel en Maarheeze. In Valkenswaard zou een klein busstation wel passen.


Wat ik jammer vind is dat lijn 2 niet die ene lus gaat rijden van Blixembosch Oost via Blixembosch West over de huidige lijn 3 tot Winkel Centrum Woensel naar Station gaat.

Persoonlijk zou ik lijn 7 van de kaart omwisselen met lijn 16. Of 16 omwisselen met lijn 1 op de kaart.

Ik zie hier dat verbinding Eindhoven-Aalst-Waalre-Veldhoven MMC toch word behouden. Maar welke lijn want ik zie dat niet op de kaart.

Ik heb geboord dat alle buurtbussen worden behouden. Maar ik vind dat lijn 477 wel mag vervallen omdat lijn 17 al van Eindhoven via Valkenswaard-Waalre naar Veldhoven MMC gaat.
Lijn 476 zou dan beter een aansluiting moeten hebben met lijn 17 naar Veldhoven MMC via Waalre (Vanuit Eindhoven/Valkenswaard).

Persoonlijk vind ik de plan van lijn 12 niet handig. Vooral dat er in de avond lijn 12 niet gaat rijden. Dat word dan effe lopen naar DAF Bushalte voor lijnen 24, 320, 324 of naar de Korianderstraat voor lijn 11(173) en de nieuwe lijn 13.

Ik vraag me af of lijn 17 op Man Lion City word gereden in 2016 en 2017.

Maar kan iemand mij nog die tov sturen of een uitgebreide info voor Hermes ov 2016/2017
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Dat lijn 321 maar tot Boekel rijdt vind ik nog niet eens zo vreemd, na Boekel is lijn 121 (in de avond toch) eigenlijk altijd wel leeg. De mensen die vanaf Gemert naar Uden willen kunnen dan reizen met de nieuwe lijn 25 en 26, aansluitingen in Uden zijn dan minder afhankelijk van de IC-patroontijden op Eindhoven. Sowieso zullen er niet zoveel mensen meer vanuit Gemert naar Uden willen, immers de belangrijkste reden dat zij naar Uden reisden was de overstap naar Nijmegen. Nu is die overstap verlegd naar Boxmeer.
Dan zijn ze mij definitief kwijt. Naar Dukenburg is dat echt geen optie. Lang leve de auto :) En RIP busverbinding Eindhoven - Gemert - Uden -Nijmegen
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Ik denk dat er op de corridor 321/322/323 tussen Eindhoven en Gemert in de spits elke tien minuten wel een bus blijft rijden. Dan pak je toch gewoon een van die bussen en stap je in Gemert over op de 25/26? Dat is misschien 5 minuten langer onderweg. Als je daarmee zeker bent van een goede aansluiting op de 99 zie ik het probleem niet zo.
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

phileas schreef:De lijnnumers vind ik persoonlijk niet logisch.

Ik vind
Lijn 371 Dommelen via Valkenswaard
Lijn 372 Luyksgestel via Valkenswaard
Lijn 350 Reusel via Eersel
Lijn 310 Geldrop Coevering (persoonlijk mag dit een evolans lijn zijn als lijn 410)
Logischer


In het bestek is de huidige lijn 10 geeist als een Volans verbinding!

phileas schreef: Persoonlijk vind ik de plan van lijn 12 niet handig. Vooral dat er in de avond lijn 12 niet gaat rijden. Dat word dan effe lopen naar DAF Bushalte voor lijnen 24, 320, 324 of naar de Korianderstraat voor lijn 11(173) en de nieuwe lijn 13.
Lezen blijft moeilijk. Lijn 324 (huidige 10) blijft volgens zijn huidige route rijden en die ligt vlakbij lijn 12.
phileas schreef: Ik vraag me af of lijn 17 op Man Lion City word gereden in 2016 en 2017.

Maar kan iemand mij nog die tov sturen of een uitgebreide info voor Hermes ov 2016/2017
Geduld!! Er is uiteraard nog geen uitgebreide info beschikbaar voor 2016/2017.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Meer info is er niet. Althans die openbaar gemaakt mag worden. Materieel typen heb ik geen verstand... Hij is rood-wit en 4 wielen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten