OVer Missers in de Reisinformatie #43

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Wubbo »

De bug op de TBPs ¨trein rijdt niet ivm op last van de politie¨ (waar ivm helemaal niet in hoeft) is kennelijk ook nog niet opgelost.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Volgend jaar de eerste? ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

NS maakte het zich wel lastig vandaag... wegens de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug is er ook nog een "geheime" maatregel (die minimaal wordt gecommuniceerd) namelijk dat de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] in Gouda gesplitst worden om een extra goederenpad vrij te maken.
Lastig maken ze het daarbij vooral doordat is gekozen de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] in de reisinfo volledig op te heffen en vervolgens het Haagse deel wel met twee stellen te rijden waarvan er dan eentje naar Rotterdam gaat. In de reisinfo komt dat echter maar half terecht: TBPs laten het niet zien en in de apps staat het als stel met bestemming Gouda.

In Amersfoort dus een omroep dat het treindeel naar Rotterdam niet tot Utrecht gaat maar naar Rotterdam rijdt om het nog lekker wat complexer te maken. En in Utrecht dan weer een omroep dat de trein naar Rotterdam van .02/.32 naar Rotterdam niet rijdt en reizigers gebruik kunnen maken van de trein van .29/.59 naar Den Haag waarvan een gedeelte na Gouda naar Rotterdam zou gaan. Men adviseerde op de bestemmingsdisplays te letten, maar die waren bij het Rotterdamse deel van de 1718 nu net blanco.

Screenshotje uit hoe dat er dus uitzag, waarbij het oogt alsof de trein in drieën splitst...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Splitsen/combineren kan alleen gepland. Zelfde gezeur als normaal met werkzaamheden maar met een creatieve uitwerking een creatief resultaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: In Amersfoort dus een omroep dat het treindeel naar Rotterdam niet tot Utrecht gaat maar naar Rotterdam rijdt om het nog lekker wat complexer te maken.
Dat vond ik nu juist het enige duidelijke. Door de omroep wist je tenminste dat alles gewoon "normaal" was.
webguy schreef:Splitsen/combineren kan alleen gepland. Zelfde gezeur als normaal met werkzaamheden maar met een creatieve uitwerking een creatief resultaat.
Kon niet gewoon de weekend-dienstregeling "ingeladen" worden? In het weekend wordt immers altijd gesplitst in Gouda en dan gaat het ook goed.

Uit de reisplanner haal ik nu trouwens dat ik bij een reis Rotterdam - Amersfoort 2x/uur (op de kwartieren dat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] rijdt) moet overstappen in Gouda. Ik neem aan dat ook morgen de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gewoon zoals altijd gecombineerd* wordt met de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] en verder rijdt naar Amersfoort en verder?
(* Met dat verschil dat het combineren nu dus plaatsvindt in Gouda in plaats van in Utrecht.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Mja hij rijdt gewoon gecombineerd alleen als er dan iets aangepast wordt is InfoPlus de koppeling kwijt. Men had eigenlijk beter helemaal niks op de schermen kunnen aanpassen, dan had alleen de vertrektijd van het Rotterdamse deel in Utrecht niet geklopt in plaats van dat men overal tussen Enschede en Utrecht met verwarrende info op de borden zat.
De omroep in Amersfoort (maar vooral die in Utrecht) vond ik vanmorgen trouwens niet bepaald duidelijk klinken, m'n beschrijving is natuurlijk ook niet perfect.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Wubbo »

Ik hoor het al, ik mik wel op de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] de rest van de week ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Er lijkt echt iets aan de hand met de Argos-borden. Vandaag op zowel Den Haag C als Utrecht C geen melding over de komende werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
Vandaag toonden de ARGOS-borden in Utrecht wel weer een verstoring elders in het land, en wel zo: "Breda - Tilburg, Seinstoring: minder treinen. Later meer" :wink:
De TB21s hielden het maar op een melding die je wel maar op één manier kunt lezen, daar eindigde het bericht op "We houden u op de hoogte".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Wubbo »

Ja, die was inderdaad heel informatief. Net als de melding op zowel de T21 als het Argos-bord vanmorgen in Den Haag Centraal: wegens een aanrijding met een persoon tussen Utrecht Overvecht en Hilversum werden reizigers naar Amersfoort en Zwolle aangeraden om via Utrecht te reizen, en reizigers naar Leeuwarden, Apeldoorn en Enschede om via Leiden en Schiphol te reizen. Ik hoop dat niemand op basis van die adviezen zijn reis heeft gepland, want naast het niet logisch zijn van de reisroutes is er geen enkele reden om om te reizen als gevolg van deze storing.

Volgens mij had die storingsinformatie wat beter getest moeten worden.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door PatrickM »

Dit is nieuw voor me:

Goed om te weten

• Het kan druk zijn bij de oplaadautomaat. Laad dus voorafgaand aan je reis je OV-chipkaart op met voldoende saldo of een geldig abonnement. Dan is een snelle doorstroom met inchecken mogelijk.
• Heb je de CXX-app al gedownload? We delen geen lijnfolders uit, omdat onze app ook met de Wi-Fi-verbinding in de bus prima werkt. Onmisbaar dus!
Wij verwachten dat het druk wordt op station Heinenoord en met name voor de richting Dordrecht (lijn 166). Daarom is het raadzaam om tenminste 15 minuten voor de vertrektijd van je bus aanwezig te zijn.
• Jouw veiligheid en een comfortabele busreis vinden wij belangrijk. Daarom houdt ons veiligheidspersoneel de toegestane capaciteit per bus goed in de gaten.
• Gedurende de reis vragen wij je om de alcoholische dranken nog even gesloten te houden.
• In de bus is legitimatie verplicht: zorg dat je een legitimatiebewijs meeneemt tijdens de reis.

Komt van de site van Connexxion af.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door dylanwild94 »

Ik kwam dit bord op metrostation Pernis tegen.
Afbeelding
Na het maken van de foto ben ik in een DeLorean gestapt. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Geert »

Grappig dat straks op de metrokaart Vijfsluizen en Vlaardingen Oost best ver van elkaar lijken te liggen terwijl de afstand in de praktijk nog geen kilometer is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door ArrivaBas »

OVinfo wist zich zojuist geen raad met de rit van 09:46 op lijn 50. Het wisselde namelijk tussen een ruim een half uur vertraagde rit rijdend met Volvo 3851 of een nagenoeg op tijd rijdende rit met de Amba 5185.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Welke lijn 50 bedoel je precies?
Ik neem aan dat het niet de Amsterdamse metrolijn is, maar voor de rest kan elke lijn 50 volgens mij nog.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 22 apr 2016, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door ArrivaBas »

Maastricht - Aken
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Ik geef in de NS reisplanner expliciet aan dat er geen hogesnelheidstreinen getoond moeten worden in het advies en toch krijg ik (ook) nog adviezen met de Intercity Direct. :?
Of ziet hij alleen Thalys (en evt. ICE) als hogesnelheidstrein?
Ook vind ik het erg vreemd dat bij de adviezen met de Intercity Direct geen extra opmerking staat dat er nog een toeslag voor betaald moet worden, of dat die toeslag eventueel in de prijs van de betreffende adviezen verwerkt wordt. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hendrik »

Er staat gewoon bij: "Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v."
En ICD wordt inderdaad niet als HST gezien, voor zover ik weet.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door dennistd »

Ze zien eindelijk in dat de ICd geen hogesnelheidstrein is :mrgreen:
Nu nog een optie 'alleen toeslagvrije treinen'.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door reisthijs »

Bij 'alleen toeslagvrije treinen' zou de ICd soms wel, soms niet meegerekend moeten worden. Dat is blijkbaar te moeilijk voor het systeem.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Ik geef in de NS reisplanner expliciet aan dat er geen hogesnelheidstreinen getoond moeten worden in het advies en toch krijg ik (ook) nog adviezen met de Intercity Direct. :?
Of ziet hij alleen Thalys (en evt. ICE) als hogesnelheidstrein?
Ook vind ik het erg vreemd dat bij de adviezen met de Intercity Direct geen extra opmerking staat dat er nog een toeslag voor betaald moet worden, of dat die toeslag eventueel in de prijs van de betreffende adviezen verwerkt wordt. :roll:
Het is aangepast. Eerst was alle hogesnelheidstreinen uit ook geen reisadviezen met de ICD meer, terwijl die optie eigenlijk bedoeld was om de Thalys eruit te filteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door dennistd »

Afbeelding
Klopt weinig van:
- het was geen stoomtrein maar een dieseltrein (SMMR 2225)
- de bestemming was niet Dordrecht maar Moerdijk (of in elk geval Lage Zwaluwe)
- het was niet de Jubileum Express Dresden maar de NVBS Koningsdagrit
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Hendrik schreef:Er staat gewoon bij: "Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v."
Dat zie je echter pas als je op de trein klikt. Eigenlijk zou de prijs bovenaan het reisadvies gewoon inclusief de toeslag moeten zijn, zodat reizigers gelijk zien welke reizen duurder zijn dan anderen.
Bee schreef:
Meltrain schreef:Ik geef in de NS reisplanner expliciet aan dat er geen hogesnelheidstreinen getoond moeten worden in het advies en toch krijg ik (ook) nog adviezen met de Intercity Direct. :?
Of ziet hij alleen Thalys (en evt. ICE) als hogesnelheidstrein?
Ook vind ik het erg vreemd dat bij de adviezen met de Intercity Direct geen extra opmerking staat dat er nog een toeslag voor betaald moet worden, of dat die toeslag eventueel in de prijs van de betreffende adviezen verwerkt wordt. :roll:
Het is aangepast. Eerst was alle hogesnelheidstreinen uit ook geen reisadviezen met de ICD meer, terwijl die optie eigenlijk bedoeld was om de Thalys eruit te filteren.
De Thalys zou sowieso nooit in binnenlandse reisadviezen mogen opduiken, aangezien gewone vervoersbewijzen niet geldig zijn en het lastig is om aan binnenlandse kaartjes voor de Thalys te komen.
dennistd schreef:
- het was niet de Jubileum Express Dresden maar de NVBS Koningsdagrit
De "Jubileum Express Dresden" reed vorige week inderdaad (en was wel een stoomtrein ;) ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door dennistd »

Klopt, en het zou me niet verbazen als die ook onder het nummertje 38100 reed, net als vandaag deze trein. Blijkbaar ergens wat oude info blijven plakken aan dat nummer.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Ze koppelen die info aan de treinserie, als je die voor twee treinen gebruikt krijg je inderdaad dit...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Meltrain schreef:
Hendrik schreef:Er staat gewoon bij: "Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v."
Dat zie je echter pas als je op de trein klikt. Eigenlijk zou de prijs bovenaan het reisadvies gewoon inclusief de toeslag moeten zijn, zodat reizigers gelijk zien welke reizen duurder zijn dan anderen.
Dat is nu wel zo in de Reisplanner Xtra. Overigens zou je bij een reisadvies met Intercity Direct, ook altijd een optie zonder moeten zien.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten