Mag ik even kwijt #189

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door isadora »

Sarajevo? Tuzla? Mostar?....
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door AppleMoose »

Bee schreef:Anders neem je je moeder en hond in huis toch :mrgreen:
uhhh, NEE :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

isadora schreef:Sarajevo? Tuzla? Mostar?....
Zenica, maar we gaan in ieder geval een dagje naar Sarajevo toe :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

En gelijk bij aankomst op het busstation hier een oude CXX bus met nog de 1475 reisinfo sticker er op :')
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Dit is nog eens op het juiste moment op de juiste plaats zijn :D :

Afbeelding
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door isadora »

En hij reed zeker op frituurolie?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Het zou in principe nog kunnen ook. Want van onze gebruikte frituurolie wordt biodiesel gemaakt. De vrachtwagens van Havi (onze leverancier en afvalverwerker) rijden daar namelijk op.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door JWM »

Leverancier en afvalverwerker tegelijk... Dat verklaart een hoop!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Wellicht moet ik het toch anders formuleren: De vrachtwagens die ons afval ophalen zijn ook van Havi.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Ik zag gisteren dat de nieuwe website van Arriva nu definitief online is. Vind het er een stuk gelikter uitzien nu. Er zitten sowieso nog wel wat bugjes in. 1 daarvan is inmiddels verholpen nadat ik dat via Twitter had doorgegeven. (De actuele vertrektijden werkte niet. Was binnen een kwartier nadat ik erachter kwam verholpen :pos: ) En mijn Arriva werkt ook nog niet helemaal lekker. Er zit namelijk een bug in waardoor je je OV-Chipkaart niet kan koppelen aan je account. Maar dat was als bekend en daar wordt aan gewerkt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door regenmaker »

Het laden van dienstregelingen duurt wel wat langer (enige reden waarom ik naar de arriva site ga). Maar er is ook een bug. De rijtijden zijn soms helemaal naar rechts verschoven.

Afbeelding
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Dat het laden langer duurt merk ik ook. Maar de bug die jij noemt heb ik geen last van.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door busfanNL »

Michael schreef:Ik zag gisteren dat de nieuwe website van Arriva nu definitief online is. Vind het er een stuk gelikter uitzien nu. Er zitten sowieso nog wel wat bugjes in. 1 daarvan is inmiddels verholpen nadat ik dat via Twitter had doorgegeven. (De actuele vertrektijden werkte niet. Was binnen een kwartier nadat ik erachter kwam verholpen :pos: ) En mijn Arriva werkt ook nog niet helemaal lekker. Er zit namelijk een bug in waardoor je je OV-Chipkaart niet kan koppelen aan je account. Maar dat was als bekend en daar wordt aan gewerkt.
Er staan ook geen voetnoten meer in de dienstregeling b.v. A Lijntaxi deze rit kan worden uitgevoerd met een
8-persoonsbus of B Belbus reserveer minimaal een uur van te voren via.... .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Z2N »

Vandaag was het zover: de drukste treindienst van Europa, de RER A in Parijs, heeft afscheid genomen van zijn laatste enkeldekstreinen. De eerste treinen van het type MS 61 werden in 1967 geleverd, en ondanks de goede staat van het materieel moet het buiten dienst geworden nomen vanwege de onhoudbare drukte op de lijn, met 1,2 miljoen reizigers per dag op het 100 km-lange netwerk. De tweeminutendienst door de Parijse RER A-tunnel wordt voortaan uitsluitend door dubbeldekstreinen uitgevord, de RATP heeft ter vervanging 130 nieuwe dubbeldekstreinen aangeschaft. Vanmiddag was de laatste rit, en de RATP heeft nog een feestje gemaakt van het afscheid: :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Vanavond nog een avondje werken en dan heb ik 6 dagen vakantie. Dinsdag om 6:10 stap ik in Breda in de trein om af te reizen naar het Duitse plaatsje Rust om daar Europapark te gaan bezoeken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door ODRAIL »

Geniet er van :wink: . En moet je dan volgende week zondag weer werken?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Dank je. Gaat goedkomen. Jep, volgende week zondag mag ik weer werken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Wubbo »

Als niemand hem maakt doe ik het maar: veel plezier en ik hoop dat je tot rust komt ;-)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Aking »

Mjah met een graadje of 27 een bus zonder airco (en zonder ramen die open kunnen) in stappen voor een rit van een kleine 7 uur is niet echt een aanrader -o- :N
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Visgraatmodel »

Z2N schreef:Vandaag was het zover: de drukste treindienst van Europa, de RER A in Parijs, heeft afscheid genomen van zijn laatste enkeldekstreinen. De eerste treinen van het type MS 61 werden in 1967 geleverd, en ondanks de goede staat van het materieel moet het buiten dienst geworden nomen vanwege de onhoudbare drukte op de lijn, met 1,2 miljoen reizigers per dag op het 100 km-lange netwerk. De tweeminutendienst door de Parijse RER A-tunnel wordt voortaan uitsluitend door dubbeldekstreinen uitgevord, de RATP heeft ter vervanging 130 nieuwe dubbeldekstreinen aangeschaft. Vanmiddag was de laatste rit, en de RATP heeft nog een feestje gemaakt van het afscheid: :)
Worden de treinen gesloopt of gaan ze naar het buitenland?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Diverse stellen zijn al naar de sloop gegaan, er zullen er nog wel meer volgen. Een stel is in de originele kleurstelling bewaard in een depot van de RATP.


Er rijden/reden op RER A ook nog heel wat MS 84, stellen, die zijn ook enkeldeks. Die zijn nog niet weg lijkt mij?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Wubbo schreef:Als niemand hem maakt doe ik het maar: veel plezier en ik hoop dat je tot rust komt ;-)
haha. Dank je. Dat gaat zeker wel goedkomen. En ik zal zeker tot rust komen in de zin van dat ik niet hoef te werken :lol:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Michael »

Gisteren met een chauffeur meegeweest op de bus. Staan we in Breda op het station bij de Bruna loopt er gewoon een jochie van hooguit 6 jaar oud snoep te stelen. Zijn iets oudere broer stond hem buiten op te wachten. Samen met de chauffeur heb ik kunnen voorkomen dat ze weg konden rennen en hebben ze overgedragen aan V&S die het verder gingen afhandelen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door AppleMoose »

treurig...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #189

Bericht door Suus »

Michael schreef:Ik zag gisteren dat de nieuwe website van Arriva nu definitief online is. Vind het er een stuk gelikter uitzien nu. Er zitten sowieso nog wel wat bugjes in. 1 daarvan is inmiddels verholpen nadat ik dat via Twitter had doorgegeven. (De actuele vertrektijden werkte niet. Was binnen een kwartier nadat ik erachter kwam verholpen :pos: ) En mijn Arriva werkt ook nog niet helemaal lekker. Er zit namelijk een bug in waardoor je je OV-Chipkaart niet kan koppelen aan je account. Maar dat was als bekend en daar wordt aan gewerkt.
De pagina waarop alle kilometertarieven stonden aangeven is plotseling van de aardbodem verdwenen. Volgens mij staat er namelijk een fout op onze wiki over de treintarieven op de MerwedeLingelijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten