Diverse materieelprojecten bij NS
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat NS nog steeds niet snapt dat families/kinderen vooral boven willen zitten in plaats van beneden is mij nog steeds een raadsel...
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgensmij is het achterliggende idee omdat het bovenin al rustiger is qua rijgeluid.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is een leuk technisch aspect, maar families/kinderen gaan vooral boven zitten (iets met uitzicht, anders dan normale treinen en zo) waardoor het boven vaak rumoeriger is dan beneden met rijgeluid.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Weet niet hoe vaak je in de spits in de trein zit, maar ik durf een gok te nemen dat grootste deel van klanten wordt vervoerd als kids op school zitten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
School begint pas rond kwart voor negen. En voor wat betreft de avondspits zijn de basisscholen dan al lang en breed klaar. Komen de Kids Vrij bovenin zitten :Dwebguy schreef:Weet niet hoe vaak je in de spits in de trein zit, maar ik durf een gok te nemen dat grootste deel van klanten wordt vervoerd als kids op school zitten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is wel modern, maar niet bepaald de zakelijke standaard look als de sprinters. Dit past ook eerder bij de Sprinters. De hele trein moest dan ook wit zijn met deze "lijnennetkaart look."reisthijs schreef:Over randjes om de deuren gesproken, zou dit nog beter zichtbaar zijn?:
https://twitter.com/74rk/status/7158320 ... 84/photo/1
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als mensen de nieuwe regels willen lezen, kan dat hierreisthijs schreef:Precies, zo wordt voldaan aan de nieuwe Europese regels.marvinkok schreef:Het is wel contrastverhogend voor de deuren...
4.2.2.3.2. Buitendeuren
(1)
Alle buitendeuren moeten in geopende stand een nuttige vrije breedte van 800 mm hebben.
(2)
Op treinen met een ontwerpsnelheid van minder dan 250 km/h moeten rolstoeltoegankelijke deuren die toegang verlenen op gelijke hoogte als gedefinieerd in punt 2.3 in geopende stand een nuttige vrije breedte van 1 000 mm hebben.
(3)
Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig.
(4)
Als zodanig aangeduide buitendeuren voor rolstoelgebruikers moeten zo dicht mogelijk bij de rolstoelplaatsen zijn aangebracht.
Etc. etc.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens mij lijkt dit net Amerikaans te worden. Net die praktijken alsof iemand op de raam heeft gedrukt en dan de NS heeft aangeklaagd dat hij dan is verongelukt.
Ze kunnen volgende keer gewoon pijlen zetten tot aan elke deur.
Alleen heeft NS dat nu mooi verwerkt.
Ze kunnen volgende keer gewoon pijlen zetten tot aan elke deur.
Alleen heeft NS dat nu mooi verwerkt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die regels zijn er eerder ter behoeve van kleurenblinden en slechtzienden, deze reizigers willen helpen is niet typisch Amerikaans.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het zijn richtlijnen van de Europese Unie .
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee, het is een Europese Verordening...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ah ... oké .
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is onderdeel van de Technische Specificaties voor Interoperabiliteit, onderdeel Persons with reduced mobility, die het Europese Spoorwegbureau (ERA) opstelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En het is de designer van NS die er uiteindelijk zo'n gedrocht van maakt ;)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
:YAlexNL schreef:En het is de designer van NS die er uiteindelijk zo'n gedrocht van maakt ;)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Laten we eerst de praktijk eens afwachten in plaats van ons gal te spuwen over één fotootje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vind het het er wel oké uit zien. :pos:
Het lijkt wel beetje een last-minute aanpassing. Op voorgaande impressies waren deuren hetzelfde als ze nu waren. Op deze foto zit de rand er ook niet omheen.
http://imgur.com/0YmbVlq
Het lijkt wel beetje een last-minute aanpassing. Op voorgaande impressies waren deuren hetzelfde als ze nu waren. Op deze foto zit de rand er ook niet omheen.
http://imgur.com/0YmbVlq
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
*Dweilt topic*
Klik voor een artikel over de FLIRT met een kaartje van het inzetgebied
Klik voor een artikel over de FLIRT met een kaartje van het inzetgebied
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat wordt dus een ritje naar het zuiden van het land. Ik dacht dat de FLIRT's van de NS door het gehele land ingezet worden of heb ik het mis?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nesselande - Dordrecht is toch niet zo ver?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee ... dat niet. Maar ik dat dat ze ook ingezet worden tussen Rotterdam en Gouda (bijvoorbeeld).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daar is naar mijn weten nooit echt sprake van geweest vanwege de onderhoudslocaties.KM46 schreef:Nee ... dat niet. Maar ik dat dat ze ook ingezet worden tussen Rotterdam en Gouda (bijvoorbeeld).
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SLT wordt nog meer in de Randstad geconcentreerd waar het het beste tot zijn recht komt en SGM gaat vanwege de langere afstanden en het toilet naar de plekken waar dat gewenst is, bijvoorbeeld Twente.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Naast het ingetekende Flirt-inzetgebied en de sprinter Apeldoorn - Twente heeft de NS helemaal geen sprinters meer buiten de Randstad. Ja boven Zwolle, maar daar zal ICM wel blijven.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Afhankelijk van hoe breed je "Randstad" definieert, valt de [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] er net wel of net niet onder, maar voor de rest heb je wel gelijk ja.
Nu is het wel zo dat SLT vanaf medio 2018 langzaam in revisie gaat, dus betekent dat dat SLT in die treinseries dan vervangen wordt door DD-AR en later door SNG?
Nu is het wel zo dat SLT vanaf medio 2018 langzaam in revisie gaat, dus betekent dat dat SLT in die treinseries dan vervangen wordt door DD-AR en later door SNG?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten