Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door BR628 »

Duh. Het gaat uiteindelijk altijd om geld.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Hoe Schmeink slaapt nadat hij voor Veolia die 1,2 miljoen heeft gecasht:

Afbeelding
🍉
sirvinniei
Berichten: 3640
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Die had ie sowieso wel gekregen,
het is de dwangsom van 800.000 die ze eigenlijk hebben moeten betalen die nu kwijtgescholden wordt
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Het geld bij de Provincie Limburg groeit ze blijkbaar nog steeds op de rug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Ach joh, is toch maar belastinggeld. Is er meer dan genoeg. 8-)
🍉
sirvinniei
Berichten: 3640
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Volgens mij krijgt Limburg ook een relatief hoog bedrag voor OV omdat het erg dichtbevolkt is.
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Milco »

Hoe zit het eigenlijk met het huidige materieel? Bij de bussen ga ik er vanuit dat alles van Veolia Transport eruit gaat, maar met de treinen ben ik het even kwijt eigenlijk. Klopt het dat Arriva een deel van het treinenpark van Veolia Transport overneemt?

Wat zou er dan gaan gebeuren met de treinen die niet meegaan naar Arriva? Zo oud zijn ze ook niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door henkhenk »

Maak je borst maar nat Limburg. Arriva gaat de ex Syntus lint treinen (concessie Achterhoek-Rivierenland) inzetten in Limburg. De treinen staan nu nog in Amersfoort en zullen zsm naar Duitsland worden gebracht. Daar worden de treinen 'opgeknapt' en gespoten worden. Hetzelfde is gebeurd voor de Vechtdallijnen (Marienberg-Almelo) Daar is het ook zo'n 'succes' met die oude rotzooi!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Eeehhhh? :P
🍉
henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door henkhenk »

Hainje schreef:Eeehhhh? :P
Ja dat is mijn reactie ook.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

Dat gaat dus niet gebeuren. Er komen nieuwe Flirt's en de bestaande GTW's worden (verplicht) overgenomen door Arriva.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JWM »

Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door henkhenk »

Michael schreef:Dat gaat dus niet gebeuren. Er komen nieuwe Flirt's en de bestaande GTW's worden (verplicht) overgenomen door Arriva.
Denk je?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Milco »

Eerste keer dat in de woorden 'LINt' en 'Limburg' in één zin lees. We zullen zien. ;) Hoe weet jij dit trouwens, henkhenk?

Maar worden dan alle GTW's van Veolia Transport overgenomen? Ik dacht dat het slechts om een deel ging, maar dit weet ik niet zeker.

Verder: klopte het dat Arriva een treindienst Liège-Aachen (wil) gaan aanbieden, al dan niet later in de concessie?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Er is wel een krapte in het materieelpark op de Maaslijn, dat wordt nu met een aantal stellen van Breng aangevuld. Kan mij voorstellen dat Breng niet staat te springen deze aan de concurrent uit te lenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Karl »

@Luik - Aken-traject: ja, dat klopt, niet zozeer omdat een doorgaande verbinding interessant is voor passagiers, maar omdat je dan 'in het midden' van het traject een directe verbinding kan aanbieden naar en Luik en Aken in combinatie met het alleen maar nodig hebben van een pool van treinen die geschikt zijn in drie landen, in plaats van twee pools waarvan een deel in België terecht kan en een ander deel in Duitsland.
Het is een spectrum.
henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door henkhenk »

Milco schreef:Eerste keer dat in de woorden 'LINt' en 'Limburg' in één zin lees. We zullen zien. ;) Hoe weet jij dit trouwens, henkhenk?

Maar worden dan alle GTW's van Veolia Transport overgenomen? Ik dacht dat het slechts om een deel ging, maar dit weet ik niet zeker.

Verder: klopte het dat Arriva een treindienst Liège-Aachen (wil) gaan aanbieden, al dan niet later in de concessie?
Via de werkplaats in Amersfoort!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.
🍉
henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door henkhenk »

Hainje schreef:
JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.
De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Weet iemand eigenlijk wat Arriva met de bushaltes gaat doen?
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door dennistd »

henkhenk schreef:
Hainje schreef:
JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.
De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..
Maar de Lintjes waar Syntus zelf nog mee rijdt hebben eigenlijk nooit problemen. Blijkbaar doet Arriva er dan toch iets goed fout mee.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ov'tje »

Plutona schreef:Weet iemand eigenlijk wat Arriva met de bushaltes gaat doen?
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.
Ga er maar vanuit dat het gedaan is met de pretcilinders en dat de normale halteborden weer terugkomen.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ov'tje »

henkhenk schreef:
Hainje schreef:
JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.
De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..
mja, dan zouden ze altijd aan de kant moeten staan en dat is niet het geval. Arriva heeft 0,0 reserve voor Almelo-Mariënberg, dan vallen er ook sneller treinen uit als er een stelletje stuk gaat, naast dat het onderhoud ook nog eens anders geregeld is. Syntus heeft een kleine reserve en kan iets makkelijker een stelletje vervangen.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Anne »

Voor het treinmaterieel staat in het PvE dat de elektrische stellen moeten worden overgenomen; die verplichting geld niet voor de dieselstellen.
Uit het PvE:
Verwerving, beheer en toelating Treinstellen
De Concessiehouder heeft de verplichting de lease van de Elektrische Treinstellen die op dit moment binnen de huidige concessie ingezet worden voor de exploitatie van de stoptreindienst Kerkrade Centrum – Maastricht Randwyck (Heuvellandlijn) over te nemen. Voor de Dieseltreinstellen die op dit moment binnen de huidige concessie ingezet worden voor de exploitatie van de stoptreindienst Nijmegen – Roermond (Maaslijn) geldt deze verplichting niet. Inschrijvers kunnen bij belangstelling voor overname / tijdelijke inzet van deze Dieseltreinstellen contact opnemen met de eigenaar van deze Dieseltreinstellen:
Voor de diesels geldt wel niet ouder dan bouwjaar 2000. Maar zie wel allerlei regeltjes.
Hier nog de LINK naar het PvE.
In hoofdstuk D4, blz 102 en verder, staan de eisen aan treinstellen.
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

ov'tje schreef:
Plutona schreef:Weet iemand eigenlijk wat Arriva met de bushaltes gaat doen?
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.
Ga er maar vanuit dat het gedaan is met de pretcilinders en dat de normale halteborden weer terugkomen.
Ik kwam laatst ergens op de site van de Provincie Limburg dit document over onder andere DRIS (Dynamische Reis Informatie Systemen) tegen, waarschijnlijk komen de halteborden gewoon weer terug ja.
"Wanneer de nieuwe concessie in december 2016 van start gaat, willen we de belangrijkste busstation en –haltes binnen de Provincie hebben voorzien van DRIS en de daarvoor benodigde reisinformatiestroom zodat reizigers op die locaties vanaf dan beschikken over betrouwbare actuele reisinformatie. "
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten