Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Duh. Het gaat uiteindelijk altijd om geld.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hoe Schmeink slaapt nadat hij voor Veolia die 1,2 miljoen heeft gecasht:
🍉
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die had ie sowieso wel gekregen,
het is de dwangsom van 800.000 die ze eigenlijk hebben moeten betalen die nu kwijtgescholden wordt
het is de dwangsom van 800.000 die ze eigenlijk hebben moeten betalen die nu kwijtgescholden wordt
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het geld bij de Provincie Limburg groeit ze blijkbaar nog steeds op de rug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij krijgt Limburg ook een relatief hoog bedrag voor OV omdat het erg dichtbevolkt is.
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hoe zit het eigenlijk met het huidige materieel? Bij de bussen ga ik er vanuit dat alles van Veolia Transport eruit gaat, maar met de treinen ben ik het even kwijt eigenlijk. Klopt het dat Arriva een deel van het treinenpark van Veolia Transport overneemt?
Wat zou er dan gaan gebeuren met de treinen die niet meegaan naar Arriva? Zo oud zijn ze ook niet.
Wat zou er dan gaan gebeuren met de treinen die niet meegaan naar Arriva? Zo oud zijn ze ook niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maak je borst maar nat Limburg. Arriva gaat de ex Syntus lint treinen (concessie Achterhoek-Rivierenland) inzetten in Limburg. De treinen staan nu nog in Amersfoort en zullen zsm naar Duitsland worden gebracht. Daar worden de treinen 'opgeknapt' en gespoten worden. Hetzelfde is gebeurd voor de Vechtdallijnen (Marienberg-Almelo) Daar is het ook zo'n 'succes' met die oude rotzooi!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja dat is mijn reactie ook.Hainje schreef:Eeehhhh?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat gaat dus niet gebeuren. Er komen nieuwe Flirt's en de bestaande GTW's worden (verplicht) overgenomen door Arriva.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Denk je?Michael schreef:Dat gaat dus niet gebeuren. Er komen nieuwe Flirt's en de bestaande GTW's worden (verplicht) overgenomen door Arriva.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Eerste keer dat in de woorden 'LINt' en 'Limburg' in één zin lees. We zullen zien. ;) Hoe weet jij dit trouwens, henkhenk?
Maar worden dan alle GTW's van Veolia Transport overgenomen? Ik dacht dat het slechts om een deel ging, maar dit weet ik niet zeker.
Verder: klopte het dat Arriva een treindienst Liège-Aachen (wil) gaan aanbieden, al dan niet later in de concessie?
Maar worden dan alle GTW's van Veolia Transport overgenomen? Ik dacht dat het slechts om een deel ging, maar dit weet ik niet zeker.
Verder: klopte het dat Arriva een treindienst Liège-Aachen (wil) gaan aanbieden, al dan niet later in de concessie?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er is wel een krapte in het materieelpark op de Maaslijn, dat wordt nu met een aantal stellen van Breng aangevuld. Kan mij voorstellen dat Breng niet staat te springen deze aan de concurrent uit te lenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
@Luik - Aken-traject: ja, dat klopt, niet zozeer omdat een doorgaande verbinding interessant is voor passagiers, maar omdat je dan 'in het midden' van het traject een directe verbinding kan aanbieden naar en Luik en Aken in combinatie met het alleen maar nodig hebben van een pool van treinen die geschikt zijn in drie landen, in plaats van twee pools waarvan een deel in België terecht kan en een ander deel in Duitsland.
Het is een spectrum.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Via de werkplaats in Amersfoort!Milco schreef:Eerste keer dat in de woorden 'LINt' en 'Limburg' in één zin lees. We zullen zien. ;) Hoe weet jij dit trouwens, henkhenk?
Maar worden dan alle GTW's van Veolia Transport overgenomen? Ik dacht dat het slechts om een deel ging, maar dit weet ik niet zeker.
Verder: klopte het dat Arriva een treindienst Liège-Aachen (wil) gaan aanbieden, al dan niet later in de concessie?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..Hainje schreef:Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Weet iemand eigenlijk wat Arriva met de bushaltes gaat doen?
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar de Lintjes waar Syntus zelf nog mee rijdt hebben eigenlijk nooit problemen. Blijkbaar doet Arriva er dan toch iets goed fout mee.henkhenk schreef:De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..Hainje schreef:Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ga er maar vanuit dat het gedaan is met de pretcilinders en dat de normale halteborden weer terugkomen.Plutona schreef:Weet iemand eigenlijk wat Arriva met de bushaltes gaat doen?
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
mja, dan zouden ze altijd aan de kant moeten staan en dat is niet het geval. Arriva heeft 0,0 reserve voor Almelo-Mariënberg, dan vallen er ook sneller treinen uit als er een stelletje stuk gaat, naast dat het onderhoud ook nog eens anders geregeld is. Syntus heeft een kleine reserve en kan iets makkelijker een stelletje vervangen.henkhenk schreef:De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..Hainje schreef:Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Voor het treinmaterieel staat in het PvE dat de elektrische stellen moeten worden overgenomen; die verplichting geld niet voor de dieselstellen.
Uit het PvE:
Hier nog de LINK naar het PvE.
In hoofdstuk D4, blz 102 en verder, staan de eisen aan treinstellen.
Uit het PvE:
Voor de diesels geldt wel niet ouder dan bouwjaar 2000. Maar zie wel allerlei regeltjes.Verwerving, beheer en toelating Treinstellen
De Concessiehouder heeft de verplichting de lease van de Elektrische Treinstellen die op dit moment binnen de huidige concessie ingezet worden voor de exploitatie van de stoptreindienst Kerkrade Centrum – Maastricht Randwyck (Heuvellandlijn) over te nemen. Voor de Dieseltreinstellen die op dit moment binnen de huidige concessie ingezet worden voor de exploitatie van de stoptreindienst Nijmegen – Roermond (Maaslijn) geldt deze verplichting niet. Inschrijvers kunnen bij belangstelling voor overname / tijdelijke inzet van deze Dieseltreinstellen contact opnemen met de eigenaar van deze Dieseltreinstellen:
Hier nog de LINK naar het PvE.
In hoofdstuk D4, blz 102 en verder, staan de eisen aan treinstellen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik kwam laatst ergens op de site van de Provincie Limburg dit document over onder andere DRIS (Dynamische Reis Informatie Systemen) tegen, waarschijnlijk komen de halteborden gewoon weer terug ja.ov'tje schreef:Ga er maar vanuit dat het gedaan is met de pretcilinders en dat de normale halteborden weer terugkomen.Plutona schreef:Weet iemand eigenlijk wat Arriva met de bushaltes gaat doen?
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.
"Wanneer de nieuwe concessie in december 2016 van start gaat, willen we de belangrijkste busstation en –haltes binnen de Provincie hebben voorzien van DRIS en de daarvoor benodigde reisinformatiestroom zodat reizigers op die locaties vanaf dan beschikken over betrouwbare actuele reisinformatie. "
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten