michiel71 schreef:Het twitter-bericht (6 apr. 2016 14:53) van @Flixbus_NL
dank.
toch snel de stekker eruit dan...... je moet het wel de tijd gunnen.....
michiel71 schreef:Het twitter-bericht (6 apr. 2016 14:53) van @Flixbus_NL
Flixbus komt dan haar beloftes niet na, dat je in ieder geval 4 weken van te voren een reis kan boeken.Statler Rail schreef:Dat bericht klopt niet. Alleen lijn 281 via Hamburg wordt opgeheven, lijn N81 en 181 blijven gewoon rijden, respectievelijk 6x en 4x per week.
Edit: en de rit Arnhem-Brussel v.v. op lijn 281 blijft ook gewoon bestaan.
Waarom stopt lijn 62 op de halte Spinnerplein? Nog geen 300 meter verderop ligt de halte Getfertsingel...michiel71 schreef: En waarom moeten de lijnen naar Berlijn nog steeds perse stoppen in Hengelo?
Op nog geen 10 km ligt Enschede.
Volgens mij ligt Hengelo gunstig ten opzichte van de snelweg naar Duitsland Zoek er alsjeblieft niet teveel achter.Lijn65 schreef:Waarom stopt lijn 62 op de halte Spinnerplein? Nog geen 300 meter verderop ligt de halte Getfertsingel...michiel71 schreef: En waarom moeten de lijnen naar Berlijn nog steeds perse stoppen in Hengelo?
Op nog geen 10 km ligt Enschede.
Dank voor de uitleg. Het is jammer dat er t.o.v. Enschede bijna nooit mensen in- of uitstappen in Hengelo .Statler Rail schreef:Hengelo en Enschede hebben verschillende kwaliteiten: Hengelo ligt centraler in het stedelijk gebied van Twente, terwijl Enschede dan weer meer studenten heeft.
Ja, ik zag vanochtend inderdaad in een flits een halte deze naam hebben.Statler Rail schreef: Sinds vandaag heeft FlixBus trouwens ook een eigen halte op het busstation van Hengelo.
Waarom is het dan nog steeds niet mogelijk om over 2 weken een reis van Berlijn naar Arnhem te boeken?Statler Rail schreef:Dat bericht klopt niet. Alleen lijn 281 via Hamburg wordt opgeheven, lijn N81 en 181 blijven gewoon rijden, respectievelijk 6x en 4x per week.
Fijn, maar tot nu toe (11 april) slechts boekbaar tot 28 april 2016.Statler Rail schreef:Edit: en de rit Arnhem-Brussel v.v. op lijn 281 blijft ook gewoon bestaan.
Die eigen halte is eigenlijk al sinds 28 februari. Dat er niet wat mee gedaan wordt en alle Flixbus-borden gewoon bij de uitstaphalte hangen, tja...Statler Rail schreef:Hengelo en Enschede hebben verschillende kwaliteiten: Hengelo ligt centraler in het stedelijk gebied van Twente, terwijl Enschede dan weer meer studenten heeft.
Sinds vandaag heeft FlixBus trouwens ook een eigen halte op het busstation van Hengelo.
Ik ben begin februari met de Flixbus van Brussel naar Enschede gegaan (bus N81). Die had volgens het bordje voorin de bus ook moeten stoppen in Hengelo, maar we zijn er gewoon voorbij gereden en direct naar Enschede gegaan. Geen idee hoe dat nou precies zat. Het kan natuurlijk zijn dat er geen reserveringen waren tot/vanaf Hengelo, maar in principe kun je ook nog bij de chauffeur een ticket kopen als er nog plek is (en die was er zat).michiel71 schreef: De passagiers in de bus zijn wel 15 minuten extra onderweg voor deze stop.
Kan deze verplichte halte voor trips naar Berlijn of Brussel niet worden verandert in een "stop op verzoek"?
Ik zie in Hengelo regelmatig mensen met koffers voor het station staan. Lijkt me toch dat die wachten op de Flixbus, zou niet weten waarom ze anders daar staan.michiel71 schreef:Het is jammer dat er t.o.v. Enschede bijna nooit mensen in- of uitstappen in Hengelo .
Code: Selecteer alles
15:00 Amsterdam Sloterdijk 17:20
20:45 Frankfurt (Main) Hbf 11:45
22:00 Heidelberg Hbf 10:25
22:20 Mannheim ZOB am Hbf 10:00
Ik denk eerder een chauffeurswissel onderweg, want anders moet je in 4,75 uur 450km afleggen, gemiddeld 95 km/h. Dat lijkt me wat te snel als gemiddelde snelheid.michiel71 schreef:Vanaf donderdag 9 juni 2016 start Flixbus met een non-stop busverbinding tussen Amsterdam & Frankfurt (450 km)
Met een reistijd van 5,5 uur lijkt er nog wel een verplichte chauffeursrust van 45 minuten te zijn.
Waarom een chauffeurswissel? Een pauze van de chauffeur van een half uur waar de reiziger op moet wachten, gebeurt vaker en staat niet bij alle lijnen in de dienstregeling verwerkt. Daarnaast mag 1 chauffeur per dag natuurlijk binnen de grenzen van de wet, met pauzes, van Amsterdam naar Mannheim rijden.dennistd schreef:Ik denk eerder een chauffeurswissel onderweg, want anders moet je in 4,75 uur 450km afleggen, gemiddeld 95 km/h. Dat lijkt me wat te snel als gemiddelde snelheid.michiel71 schreef:Vanaf donderdag 9 juni 2016 start Flixbus met een non-stop busverbinding tussen Amsterdam & Frankfurt (450 km)
Met een reistijd van 5,5 uur lijkt er nog wel een verplichte chauffeursrust van 45 minuten te zijn.
Ik bedoelde een verpichte rusttijd van 45 minuten na 4,5 uur rijtijd. (19:00-19:45 uur)Ezra schreef:Waarom een chauffeurswissel? Een pauze van de chauffeur van een half uur waar de reiziger op moet wachten, gebeurt vaker en staat niet bij alle lijnen in de dienstregeling verwerkt. Daarnaast mag 1 chauffeur per dag natuurlijk binnen de grenzen van de wet, met pauzes, van Amsterdam naar Mannheim rijden.dennistd schreef:Ik denk eerder een chauffeurswissel onderweg, want anders moet je in 4,75 uur 450km afleggen, gemiddeld 95 km/h. Dat lijkt me wat te snel als gemiddelde snelheid.michiel71 schreef:Vanaf donderdag 9 juni 2016 start Flixbus met een non-stop busverbinding tussen Amsterdam & Frankfurt (450 km)
Met een reistijd van 5,5 uur lijkt er nog wel een verplichte chauffeursrust van 45 minuten te zijn.
Code: Selecteer alles
8 plaatsen á € 9,99 (=€ 79,92) voor maandag 30 mei (46 plaatsen nog vrij) / 9 plaatsen = €351
15 plaatsen á € 9,99 (=€149,85) voor dinsdag 31 mei (48 plaatsen nog vrij) / 16 plaatsen = €624
15 plaatsen á € 9,99 (=€149,85) voor woensdag 1 juni (48 plaatsen nog vrij) / 16 plaatsen = €624
10 plaatsen á € 9,99 (=€ 99,90) voor donderdag 2 juni (46 plaatsen nog vrij) / 11 plaatsen = €429
6 plaatsen á € 9,99 (=€ 59,94) voor vrijdag 3 juni (42 plaatsen nog vrij) / 7 plaatsen = €273
10 plaatsen á € 9,99 (=€ 99,90) voor zaterdag 4 juni (48 plaatsen nog vrij) / 11 plaatsen = €429
5 plaatsen á € 9,99 (=€ 49,95) voor zondag 5 juni (48 plaatsen nog vrij) / 6 plaatsen = €234
10 plaatsen á € 9,99 (=€ 99,90) voor maandag 6 juni (48 plaatsen nog vrij) / 11 plaatsen = €429
15 plaatsen á € 9,99 (=€149,85) voor dinsdag 7 juni (48 plaatsen nog vrij) / 16 plaatsen = €624
15 plaatsen á € 9,99 (=€149,85) voor woensdag 8 juni (48 plaatsen nog vrij) / 16 plaatsen = €624
10 plaatsen á € 9,99 (=€ 99,90) voor donderdag 9 juni (48 plaatsen nog vrij) / 11 plaatsen = €429
1 plaats á € 9,99 (=€ 9,99) voor vrijdag 10 juni (41 plaatsen nog vrij) / 2 plaatsen = € 78
10 plaatsen á € 9,99 (=€ 99,90) voor zaterdag 11 juni (48 plaatsen nog vrij) / 11 plaatsen = €429
5 plaatsen á € 9,99 (=€ 49,95) voor zondag 12 juni (47 plaatsen nog vrij) / 6 plaatsen = €234
10 plaatsen á € 9,99 (=€ 99,90) voor maandag 13 juni (48 plaatsen nog vrij) / 11 plaatsen = €429
Er wordt ook gesproken over een nieuwe lijn, maar waarheen is nog onduidelijk. Volgens mij kunnen we de ontwikkelingen van IC-Bus in Limburg niet los zien van de concessie Limburg die Arriva gewonnen heeft. Arriva had immers gezegd de concessie in Venlo(!) en Roermond op het IC-Bus-netwerk aan te sluiten. Venlo zal wel een tussenstop op de bestaande verbinding van Düsseldorf naar Eindhoven worden, maar wat zijn de plannen in Roermond?Doek valt voor IC-bus Roermond - Brussel
De InterCity Bus Düsseldorf - Roermond - Brussel komt begin mei te vervallen. Dit omdat de bus weinig gebruikt wordt. Dat zegt Arriva tegenover Treinreiziger.nl, die de bus in opdracht van Deutsche Bahn uitvoert.
Lees verder
Ook Flixbus annuleert m.i.v. 27 april 2016 een dagelijkse retourrit (Lijn 281) tussen Brussel en Arnhem.Statler Rail schreef:Op Treinreiziger.nl staat een stukje over IC-Bus:Doek valt voor IC-bus Roermond - Brussel
De InterCity Bus Düsseldorf - Roermond - Brussel komt begin mei te vervallen. Dit omdat de bus weinig gebruikt wordt. Dat zegt Arriva tegenover Treinreiziger.nl, die de bus in opdracht van Deutsche Bahn uitvoert.
Lees verder
Code: Selecteer alles
HEEN TERUG
11:10 Bruxelles 19:15
12:05 Antwerpen 18:25
13:25 Eindhoven 17:05
14:30 Nijmegen 16:00
14:55 Arnhem 15:30
Code: Selecteer alles
Brussel 06:20 - 10:05 Arnhem Alleen 33 stoelen beschikbaar
==> Brussel 11:10 - 14:55 Arnhem Alleen 27 stoelen beschikbaar <==
Brussel 15:50 - 19:35 Arnhem Alleen 4 stoelen beschikbaar
Brussel 19:10 - 22:55 Arnhem Alleen 25 stoelen beschikbaar
Arnhem 07:00 - 10:45 Brussel Alleen 27 stoelen beschikbaar
Arnhem 10:45 - 14:30 Brussel Alleen 13 stoelen beschikbaar
==> Arnhem 15:30 - 19:15 Brussel Deze rit is volgeboekt. <==
Arnhem 20:05 - 23:50 Brussel Alleen 32 stoelen beschikbaar
Code: Selecteer alles
ma-za ma-zo ma-zo zo-vr
07:00 15:30 Delft Station 14:35 23:05
07:30 16:00 Rotterdam CS 14:10 22:40
07:50 16:20 Rotterdam Zuidplein 13:50 22:20
08:45 17:15 Bergen op Zoom 12:55 21:25
| 18:05 Antwerpen CS 12:05 |
10:05 18:55 Brussel Noord 11:10 20:00
Code: Selecteer alles
ma-zo do-zo ma-zo do-zo
07:15 16:05 Den Haag CS 14:15 23:05
08:10 17:00 Dordrecht 13:25 22:15
08:40 17:30 Breda Prinsenbeek 12:55 21:45
| 18:25 Antwerpen CS 12:00 |
10:10 19:15 Brussel Noord 11:05 20:10
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten